[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:40

pffff, het zit er op!!
Diverse bokkers langs zien komen, en we kijken terug op een leuk weekend.
Behoorlijk moe, maar dat mag, dat hindert niet. Wel grappig om te lezen dat Mootje vanuit mijn bubbelbad hier op bokt post :D
Gelukkig geen ongelukken gehad, een paar pleisters was het enige dat de ehbo kwijt kon. Gisteren was het wel behoorlijk uitgelopen, maar vandaag
liep het precies op tijd. De bodem werd op sommige stukken wel heel slecht, maar ook de kleine pony's redden zich nog en hebben allemaal gestart.

Nu lekker uitzakken, en morgen weer over tot de orde van de dag, ofwel de provisiekast volstampen, bulten was weg werken, stapels papier uitzoeken
versnipperen en archiveren, een paar huisjes soppen en nieuwe gasten ontvangen, Noor, Margreet en Mootje uitzwaaien, en nog terug naar het terrein om
de laatste spullen op te ruimen. Kortom nog geen tijd voor verveling. En natuurlijk dat veulen er nu eindelijk eens uit gaan kijken. Gelukkig is het tijdens de sgw
rustig blijven zitten.....

Joki

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:43

Super van je debuut TG

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 21:51

Zo, ben dr ook weer :Z Heb 1,5 uur geslapen, en net even rustig op de bank gezeten. Ik ben echt zooo ongelofelijk moe door al het werken en het vroege opstaan deze twee dagen. Werk nu eigenlijk 6 dagen in de week, waarvan 5 's avonds tot laat, dus ik merk wel dat ik af en toe even een rustmomentje moet inlassen.

De Texelgangers hebben een heerlijk weekend zo te horen :D
Lekker gereden dus Tientjeh
Leuk dat je met C Nijberkoop gaat rijden Margriet
Ik heb gewoon de zwarte Kim, maar iets extra's is zeker leuk!
Lekker dat Jack nog ffies vakantie heeft Corien
Fijn dat het goed ging met de paarden Lau! Kun je die iig met een gerust hart laten rijden! En grappig ook dat het met Belisar zo makkelijk ging!
Slim om er deze maand weer op te stappen Eef. Is ie nog gegroeid afgelopen maanden :D?
Lekker af en toe zo'n rustig weekendje Lielle
Dat zal vast wel gaan San, ben je alleen de dag erna wel moe denk ik :D Mag je nou morgen beginnen op stage?
Super Karen! Lijkt me een heel leuk beestje!
Zo te horen een druk maar geslaagd weekend Texelse!

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:07

De SGW Texel was zeker voor herhaling vatbaar. Maar volgend jaar maken wij er ook een weekendje van hoor! :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:12

Dat is een strak plan Heleen! Als we dan weer gelijk zijn met Texel Culinair, kunnen jullie je hart ophalen.

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:18

Zeker! We hebben ons vandaag al te goed gedaan aan de gebakken vis!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 22:31

Laura: goed te begrijpen dat je tegen de operatie opziet. Maar die misselijkheid kun je misschien met de arts bespreken? Wellicht hebben ze de mogelijkheid de narcose met andere middelen te doen! En wat fijn dat de paarden goed gingen met je lesklantje!
Texelse: klinkt als een druk maar zeer geslaagd weekend!
Snoekiej: toch mooi dat je je debuut maar gehad hebt! Maar wat een uren werk zeg, red je dat nog allemaal met studie?
TG: super van je debuut, leuk zo'n nieuw crossprojectje!

Ik heb vanmorgen ook fijn kunnen rijden. Ik rij nu een fokmerrie die door de vorige ruiter enigszins vast is gereden en zat zelf ook een beetje met de handen in het haar omdat ze in draf en galop maar niet wou ontspannen en ook geen verbetering inzat (en ook nog eens super gevoelig in de mond). Vandaag na wat tips van de eigenaar eerst maar eens fatsoenlijk op het been proberen te laten reageren, en voila, mevrouw begon vanzelf te ontspannen in de draf. Het klinkt ook allemaal zo simpel, maar de uitvoering is een tweede :P :Y) .

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 06:31

Waarom begrijpt mijn hoofd niet dat mijn lichaam nog uit wil rusten???? Zeker omdat de krant van donderdag, vrijdag en zaterdag, en het plaatselijke sufferdje, hier nog ongelezen liggen. Nog echt moe, maar geen rust in mijn hoofd na een druk sgw-weekend. Maar zoveel fijne en leuke reacties gehad! De hele afgelopen week is vannacht nog regelmatig "op film en in woord" langs gekomen. Vanavond maar weer heel vroeg, dan zal het wel beter lukken. En nu orde gaan scheppen, in huis, stal en overal. De paardjes ook vertellen dat we nu weer "gewoon" gaan doen, en niet te pas en te onpas binnen en buiten, een bult kuil en op rare tijden een schep brok. We mogen ze wel bijna ons excuus aanbieden......

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:39

Goede morgen!!

Karen TOP man!! :D
Eef haha moes zo lache om: rot hondje loopt alleen maar te mopperen _O-
Sim danny kan niet zonder ijzers ;) scheelt me wel een hoop geld als het wel kon.. en de hoefsmid komt volgende week pas.

zo net bij de dokter geweest, voor me maag had pille gehad, zijn wel aangeslagen nog niet helemaal dus krijg nog voor 2 weken, en me keel lijkt sinds 3 maanden wel op die van een vent die 10 pakjes zware sjag per week rookt, dus mis moet ik nog langs de kno arts :+

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:47

Goedemorgen!
Het is rotweer op texel ;( nu alles aan t opruimen, zo even nootjes halen op de markt bij vriendje van Noor en dan richting de boot!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 08:59

Ach Marjolein, dan duik je toch nog even lekker het bubbelbadje in!! Maar idd, wat een mazzel dat we dit weer niet het weekend hadden, want dan was cross no.3 afgelast....

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:00

Super Karen :)

Mootje: Oh oh, stom weer ook de hele tijd! Hier is het nog wel mooi.
Texelse: Druk weekend gehad dus! Nu even tijd om bij te komen :).

Ik zat half 8 alweer op Sofietje :D. Zo even laatste spullen inpakken en dan naar Purmerend met de trein.
Vanmiddag van half 2 tot half 6 werken. Vanavond niet zo veel doen want ben een beetje moe.
Gister avond nog even met de hele groep op stap geweest, niet tot laat maar toch een beetje moe en ik moest en zou Sofie nog even rijden vanmorgen O:).

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:04

Haha Kim, dat was dus een vroegertje voor jou vandaag. Succes met de wereldreis!
Texelse, ik ben heerlijk 2x in bad geweest dit weekend! Heb thuis geen bad, dus dat houdt het speciaal :) wanneer gaan jullie weer terug naar dit huis?

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:06

Dat was zeker vroeg vanmorgen kim!
Mo klinkt goed dus! :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:07

eind oktober, begin november, en daar begin ik met dit weer heel erg naar terug te verlangen. Lekker weer het halve eiland over kijken vanuit mijn erkertje! Maar eerst moeten alle herfstvakanties geweest zijn, en dan moet alles hier winterklaar gemaakt worden.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:21

Goedemorgen :wave:

Doet weer poging nummer -tig om regelmatig te blijven reageren :+ Lees nog steeds netjes altijd mee, maar niet altijd de tijd en puf om te reageren.

Las dat er dit weekend veel het bos in zijn geweest met paard (ik ook met Zetje en die was voor het eerst in tijden heel braaf :D ), dat Snoekiej haar punten voor het M2 heeft gehaald en de dag erna meteen gestart heeft. Dat er een aantal op Texel zijn geweest en een leuk weekend hebben gehad. Dat Laura tegen de operatie op ziet (logisch natuurlijk) en iemand heeft gevonden die de paarden in conditie houdt. En dat Kim al heel vroeg op Sofie zat!
Verder een boel afgelaste concoursen zo te lezen. Hopelijk wordt het beter weer en blijft het hierbij.

@ Texelse: jij woont dus helemaal niet officieel bij die huisjes? Of begrijp ik het verkeerd?

Ik ga verder maar eens aan het werk hier...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:22

Je hebt 2 woonhuizen texelse?

Ik zit in de trein. Heb van 11tot 6 college. Ben heel benieuwd hoe ik dat volhoud. Vannacht wel weer goed geslapen, alleen nog wakker gesmst door vriendje die was geland op Ibiza waar het 28 graden is...

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:36

ja dames, ik verhuis 2x per jaar! Maar niet alle spullen hoor, de kerstballen blijven in het winterverblijf, waar Noor, Margreet en Mootje nu zijn, en de zomerkleren, en de parasol blijven in ons zomerverblijf. Het lijkt een grotere toestand dan het is dat 2x verhuizen, maar soms is het wel eens lastig, dan heb je net iets nodig dat in het andere huis is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 09:39

En je moestuin schreeuwt om aandacht :D de uien en druiven waren iig heerlijk!
Lau, dat wordt een lange dag voor jou.... Succes!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:48

texelse heeft een geslaagd weekendje gehad
snoekiej heeft een rust momentje ingelast. Moe door het werken
floor is een paard aan het ontspannen.
corien beterschap
mootje is nog op texel maar gaat straks richting boot
kim heeft vroeg gereden

zo was 9u pas op.. daarna meteen paarden naar buiten gedaan en diertjes eten gegeven..
al met stofzuiger rond geweest en was opgehangen. nu ff op pc en dan vanmiddag/avond werken

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 10:53

Ja Mootje, die moestuin is een doorn in het oog, maar de laatste weken voor de sgw, en het rampzalige weer deze zomer maakten het niet direct tot een modeltuin :+

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 12:08

Goedemorgen!
Lau fijn dat je lesklantje zo goed op je paarden reed, is een hele geruststelling lijkt mij.
Kim zo vroegertje zeg.
Mootje klinkt echt heerlijk zo'n weekend weg.
Corien beterschap met je keel.
Floor gelukkig ging ze zelf onstpannen.
Shanouk druk leven zeg!

Nou hier ook weer aardig bij. Gistermorgen dus gesport en gistermiddag het plafond in de keuken en kamer 2 keer gesaust. Volgende week komt de keuken. :):) Het is hier nu trouwens echt weer prut met het weer. :(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:01

Hoe gaat het met je huisje Margriet?

Hier is het de hele dag nog droog geweest, afgelopen dagen ook. T waait alleen wel erg hard.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:28

:wave:

Hier regent het af en toe en waait het nogal hard, niets aan. ^)

Beterschap Corien! Mijn keel voelt ook als schuurpapier en klinkt alsof ik stevig rook.. Niet zo charmant. :D
Stoer dat je gelijk M2 bent gestart Shanouk!
Fijn dat je lesklant zo fijn op je paarden wegreed Laura, indd een hele geruststelling :j
Was je naar Smithys geweest Kim?
Fijn dat de keuken eindelijk komt Margriet! Goed gecrosst zag ik op Texel!
Supergoed debuut Karen, ik vind Austin leuk! :D :D
Nog lekkere nootjes gevonden Marjolein? :)

Ik heb een lekker druk weekend gehad! Zaterdag Uk, Cinderella en een vijfjarige UB40 merrie van mijn moeder gereden, 's avonds naar een tentfeest in de buurt geweest, was gezellig. :D
Moest helaas alweer om 9 uur paraat staan voor een reünie die werd georganiseerd door mijn oom dus ben nu nog behoorlijk gaar. O:) Gister hebben beide pownies vrij gehad dus zal ze zo weer even temmen. :)

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-11 13:48

Margriet_ schreef:
Jeetje Mirthe wel schrikken zeg! Dat had heel anders af kunnen lopen! Sterkte met Ul!
Sofie ik heb ook kootbeschermers achter om. En bij mij helpen ze wel. Ik heb ze destijds gekocht omdat als W debiel ging doen zichzelf verwonde net onder de kogel en boven de kroonrand. Heb ze nu ook altijd met crossen om. :)

oh super bedankt voor de info :j ben zaterdag naar Meer gaan trainen op zand dus heb ze niet getest (geen vijzen in) , maar ga het de volgende keer zeker eens proberen ! :)

Sim en Sann: gave foto's van Brugge ! mooi zo met die kleuren in die hindernis en jullie concentratie :D

leuk dressuur gereden door Joki en Danielle : proficiat!

oh en Snoekiej M2 startgerechtigd, proficiat zeg! oh en meteen M2 gestart ook zeg, super !

en caro super gesprongen, mooie plaats !

Eef_Bam dressuurt met 1 spoor _O- haha, wel nog nette uitslag dan ! mooi gereden in de cross, jammer van de langsloper dus ! leuk filmpje!

hahaha Sann _/-\o_ geweldig met die schimmel in het bos ! What heeft gewoon veel gevoel voor humor!

tientjuh : leuk zeg, misschien een nieuw project!

sanurie : zo fijn getraind zeg, mijn vorige paard had ook altijd moeite met afsprongen ! maar met veel geduld en veel trainen had hij het ook helemaal door op het eind...

Karen heeft het super gedaan op Texel *\o/*

texelse weet haar geen raad met de rust zo te lezen :P kan even duren eer je weer in je gewone ritme past na zo een organisatie :j

zo Floor, klinkt als een boeiend project!

wow Kim zo dapper zo vroeg rijden!

en Hilde een druk weekend gehad !

zo, bijgelezen, lekker rustig geweest hier eigenlijk ! :D

-

even uit ander HK mijn verslag van dit weekend kopiëren, belangrijkste is wel dit : [SGW-ITP] Accent @ trainen in Meer

hier een ZALIG paardenweekend gehad ! :D

zaterdag naar Meer gaan crossen met Accent ( training Minderhout was afgelast), en echt fenomenaal gesprongen, alles wat daar staat ging zonder enige weigering (op de waterinsprong na, maar die lag ook niet goed, inlopen deed ze direct). Staat daar tot en met Licht dus niet slecht voor zo een jonkie :):) zelf de coffin gewoon van ver aangereden, zonder eerst te gaan tonen of eens de greppel te springen. super paard!

was gezinsuitstapje ; mijn vriend met zijn fiets, zijn dochtertje achterop en ik op Accent ; zo het bos door ! :D (en hij heeft gefilmd, dat komt eraan !)

dan gisteren tornooi

springen ging goed tot ik op de dubbel mijn afstand niet zag en Accent bijna op haar knieën zat tussen de a en de b :o ik ging keihard de grond op natuurlijk = bilspier gekneusd :P ogja, weer een stukje grond rijker zeker? :+

achttal was met een héél felle hitsie :P maar het ging goed ! 4de plek :):) ( eindelijk :') )

dressuur met hitsie dan, in het inrijden had ik ze dan eindelijk mooi aan het lopen, maar van zodra ze in de proef van de hoefslag moest had ze het wel heel lastig met de bodem. Was daardoor al snel mijn aanleuning wat kwijt dus beetje jammer. Maar paardlief deed haar best !
goed voor een 9de plek :j

dan dressuur met Accent, opgezadeld en losgereden in de gietende gietende regen waardoor ze heel fris was en er super aan bleef trekken, mega goed gevoel.
dan ring binnen en WAUW, kreeg de glimlach de hele proef niet meer van mijn gezicht. Ze deed zo hard haar best en ploeterde echt vrij makkelijk door de moeilijke bodem :):) nog wat werkpuntjes natuurlijk maar dit was echt zooooo veel beter als anders en tadaaaa...
191 punten goed voor een 2de ex aequo ! (3de op de lijst, dus een bronzen medaille) en de 1ste had 192 dus twas zelf nipt !

*gelukkig* :D

edit : even ter info : hier in België bij de LRV zijn winstpunten niet op basis van de punten , maar van de klassering. De plaats in het klassement is dus meestal ook "belangrijker" of meer zeggend dan de punten :j