[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

xxitsmexx

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:23

is ook een beetje kort daarom paste het bij oliver denk ik ook niet zo goed
ja echt te veel eigenlijk.. maarja allemaal spul wat ik neit gebruik enz dus beetje jammer om het te laten liggen

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-11 23:49

Ooee ik lees dingen over vroeg opstaan!

Ik kan zelf indien nodig echt vroeg opstaan (soms kwart over 3 voor 't werk) maar als het even kan kan ik ook heerlijk blijven liggen tot een uurtje of 12 :D (helaas komt dat bijna nooit voor :Y) )

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:02

Goedenavond, een lekker dagje gehad.
Het weer zit niet mee, de bak is weer beton.
Gelukkig had ik dressuurles, hij liep wel fijn.
Morgen ochtend lees is bij.
Nu slapen :z

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 00:38

Las iets over vroeg opstaan. Ik ben ook echt geen ochtendmens. Sim ik vind het superknap dat jij het elke dag voor elkaar krijgt zo vroeg op te staan. Ik ben s'ochtends niet te genieten en je moet dan ook niets tegen me zeggen.
Dit semester heb ik twee keer dat ik om kwart voor 9 op de uni moet zijn, dat betekent dat om kwart over 6 de eerste wekker gaat (en ik rond half 7/kwart voor 7 eruit rol O:) ) nou pfoe! Ik heb het me dan toch zwaar! In de eerste pauze van het college ga ik dan ook meteen koffie halen, anders red ik het niet, ik val gewoon in slaap midden in het college!

Ik ben pas een drie kwartier terug van stal. Ik kwam daar aan en toen moest de eigenaresse met spoed vertrekken vanwege familiezaken. Alles laten liggen natuurlijk, dus ik heb de ruiters eruit geveegd, overal borstels vandaan gehaald om op te ruimen (die liggen altijd op de vreemste plekken!) En toen was Vies nog aan de beurt. Hij is al een paar dagen niet lekker te rijden, gewoon niets geeft mee. Als ik been geef komt het laat door, als ik een ophouding geef komt het laat door en hij gaat gewoon zijn eigen gangetje. Laat ik daar vandaag nu dus echt geen zin in gehad hebben en dat heeft hij geweten ook. Ik ben er niet trots op en ben blij dat er geen manegeruiters waren blijven hangen, want het zal niet mooi zijn geweest. Uiteindelijk liep hij wel en vertrok hij meteen als ik been gaf. +:)+ Ik heb er uiteindelijk wel dik een uur opgezeten.
Ik denk dat het probleem 'm in meerdere zaken zitten, namelijk zijn tanden (hij reageert soms heel erg apart op een ophouding) mijn nek (rijd daardoor toch voorzichtiger, zo wil hij vaak briezen en normaal zou ik proberen hem rond te houden onder het briezen, maar dat durf ik nu niet omdat hij dan ineens kan trekken) en gewoon omdat ik door die twee zaken niet consequent ben geweest. Dat laatste daar gaat vanaf nu echt weer verandering in komen hoor!

Weet een van jullie trouwens misschien waarom hij steeds zo moet briezen? Ik was vorige week op buitenrit en toen viel me op dat hij het bijna niet deed. In de binnenbak kom ik soms amper aan rijden toe omdat meneer constant moet briezen, of aanstalten maakt om (en dan gaat hij dus duwen). Ik dacht eerst dat het onder het werk uitkomen was, maar als ik gewoon probeer door te rijden, dan voel ik hem ook anders ademen, soms iets brommen en hij duwt steeds met zijn neus eruit alsof er iets verkeerd zit. Gisteren was de bak stoffig, dus daar kon het toen door komen, maar nu was de bak perfect :? Een van jullie een idee? Het is namelijk heel lastig met rijden en voorheen deed hij het niet zoveel als nu. Ik denk dat hij het doet sinds de wintermaanden.

Mijn nek was het helaas niet eens met mijn flinke aanpak rondje. Onder het rijden heb ik niets gemerkt, maar ik stapte af en toen schoot de kramp in mijn nek! ;( Echt linksachter een spier. Bah! Dat deed pijn! Nu na een hete douche valt het gelukkig weer mee.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 01:23

Vroeg opstaan, gadver :Y) , ik kan dat zomers nog steeds niet maar s'winters heb ik het helemaal erg :+ .
Ik rijd dan liever mijn paard rond de zonsondergang, koelt het ook al heerlijk af en nog net zo'n lekker nazonnetje 8-) .
Sim: Donna Tartt, is toch van the Secret History? Ik heb die gelezen op enthousiast aandringen van mijn leraar Latijn, vond het ook wel een erg goed boek, maar het einde was waardeloos :7 .
Evelien: Leuke foto's van flippie, hij is echt cute.
Lautje: mooi zadel zeg !
Corien: Je moet wel een hoop overhebben voor zo'n mooi nieuw zadel, om 4 uur je bed uit :z .
Annetje: Mischien een stof-allergie? Ik zou gewoon eens zo'n neusnetje proberen.

Lees veel dingen over schrijvers en boeken, was rtoen ik jonger was ook helemaal gek van deze boeken, en toen de volgende delen niet snel genoeg uitkwamen ben ik toen ik twaalf was maar veder gegaan in deel 5 in het Engels. Heeft op de een of andere manier toch wel veel invloed gehad, heb een beter taalgevoel voor Engels dan voor Nederlands. Bij het Kijk-luistertentamen van afgelopen tentamenweek bleek ik van de 36 vragen maar 1 fout te hebben hoorde ik vandaag van een klasgenoot 8-) !

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:22

Goede morgen!!

Ging goed hoor uit bed komen! Had net even een inzinking hahah :z
Maar goed vanmiddag niet te laat naar huis hoop ik!

Evie das ook wel lekker hoor in de na zon rijden :)
Annetje druk dagje gehad!! Die merrie van mij proeste ook in galop maar goed dat was niks geks!

We gaan veder wachten op de kraan :+ ploegen wissel moet schijnbaar lang duren...

mireilledons

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:34

Hier nog een vroege vogel. Werk op maandag, dinsdag en donderdag van 7 tot half 5 en sta daarvoor om 10 over 6 op. Spring gelijk mijn bed uit over het algemeen. Maar rijden doe ik liever pas 's avonds. Anders kom ik de dag niet meer door volgens mij.
Succes met wachten Coriien, je heb wat afleiding van je smartphone zo te lezen ;)

Annetje, briest Vies vooral in het begin veelvuldig of doet hij het de hele tijd? Dat eerste zou kunnen duiden op iets waar hij op stal of buiten last van heeft gekregen en dat los komt bij de eerste inspanningen. Als hij het de hele tijd doet kan het door de omgeving (stoffige bak) komen of is het gewoon werkontwijkend gedrag. Hij kan niet op Bokt als hij even geen zin heeft in zijn werk :D
Goed dat je hem even de spelregels en basisbeginselen van de dressuur hebt uitgelegd. Doormodderen met een paard dat niet helemaal wil is ook niks. Dat je nog steeds last hebt van je nek is lastig, vooral als je paard een beetje onder het werk uit kan komen daardoor. Een neusnetje zou een oplossing kunnen zijn als Vies last heeft van iets in de lucht.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:38

Ik zit al weer een tijdje op het werk. Er zijn al twee rapporten de deur uit :) Leuke jongen komt langs en wil wel mijn paard rijden vandaag... Dan maar eerder opstaan!
Corien, Mooi dat het gelukt is om zo vroeg je bed uit te komen ;)

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:43

_Sim_ schreef:
Ben ik niet meer de enige vroege vogel hier.

Evelien, Flippie is een knapperd! Dat wordt vast een heel mooi paard!

Ik ben eigenlijk ook altijd vrij bijtijds (5.15 en als ik heel lekker lig 5.30 :D )

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 08:58

Goedemorgen,

Ik zit ook al weer even op het werk...

@ TG wanneer was bari ook al weer uitgerekend? Volgens mij zijn er 3 merries vlak bij elkaar uitgerekend: die van Noor, mij en die van jou.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:07

Goedemorgen! :) Ik ben ook geen vroege vogel!

2 van onze merries zitten ook daarbij in de buurt Caro!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:09

Wat spannend... Dat worden straks een hoop leuke en vooral gezonde veulen-foto's :D

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:22

caro29 schreef:
Goedemorgen,

Ik zit ook al weer even op het werk...

@ TG wanneer was bari ook al weer uitgerekend? Volgens mij zijn er 3 merries vlak bij elkaar uitgerekend: die van Noor, mij en die van jou.

Denk dat je met de mijne in de war bent, die was 1-4 uitgerekend.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:31

Morning! :O
@ Caro: die van Karen moet inderdaad nog iets langer! Die van Margriet zitten er wel dichtbij in de buurt inderdaad!
@ Alweer lekker aan het rijden met Rabette, Roos?
@ Mootje: :#
@ Sim: ik dacht dat jij op kantoor werkte? Heb je dan evengoed van die ontzettend vroege diensten?
@ Annetje: af en toe moet je ze gewoon even op hun plaats zetten hoor :j . Als Jer een paar keer niet (voldoende) op mijn been reageert, kan ie zijn borst ook natmaken :P .

Over opstaan. Ligt er een beetje aan hoe laat ik wil beginnen. Ik heb een uur nodig van bed naar werkplek. Dus meestal kwart over 7 eruit. Op vrije dagen word ik altijd standaard om half 9 (ja en ook echt precies 8.30) wakker :+ . Zondags met moeite wat later als het zaterdag later is geworden. :z

Weer een koude dag! Misschien vanavond maar even naar de binnenbak. Dan wil ik wel op tijd heen, ga ik even longeren.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:34

Noor, Welke smiley is dat :o Ik zit op office...

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:36

Oh hahaha, die blije disco-smiley met verschillende kleurtjes :D Omdat je vanavond weer een date hebt ;)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:37

Ow, Die kende ik niet :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:41

Ik heb om half 10 gesprekje met de vertrekkend jurist en mijn manager.......Ben benieuwd of er wat uitkomt....

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:41

Oehoeeee Mo! :D

Ik ga vanmiddag met Borex naar Rob, een uurtje spelen. Denk dat ik mijn thermobroek maar weer uit de kast ga halen.

Fijne dag allemaal!

Succes Noor! Ik zal aan je denken.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:42

@ gr roos dan was ik idd in de war
@ Margriet zie nu dat jullie ook een paar rond die tijd hebben.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:43

Zit er geen vorst in de grond Eef? Veel plezier!
Noor, Spannend... Ik ben benieuwd waar het over gaat!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:46

Eef, veel plezier!
Mootje, ik ook!! ;)

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:54

Morgen! Vandaag eens heerlijk uitgeslapen. Net 10 minuutjes uit bed en zit nu wakker te worden met een cappucino.
Eef-Bam, Donna Tartt is idd van De Geheime geschiedenis. Einde vond ik ook zwak, helaas.
Mo! Heb je toch een man aan de haak geslagen die kan paardrijden? Of gaat ie gewoon een keer op Corion stappen?
Annetje, ik denk ook een reactie op iets wat hem irriteert.
Laatst bijgewerkt door Sim op 22-02-11 09:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:55

Goedemorgen:D

Eef: pff ben blij dat ik niet hoef vandaag, het is hier nu -5!
Mo: oeee date :D
Noor: spannend, hopelijk iets goeds ;)

vanmiddag gaan we ruby ophalen *\o/*

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-11 09:59

Spannend Evony! Wel gelijk foto's maken he?