[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 23:22

@E_B: Hmmm nog een kreukelfriet :\ ... dat klikt echt niet best!!

@PB: Waaaaat een droppies :D ...

@Corien: Fijn dat Jack zijn been beter gaat :) .

Ik heb een Hotra Elegance op het oog, een 1 3/4 paards trailer.. Ziet er zo op de foto's wel mooi uit, komt uit 2004.. Is dit dan oud voor een trailer om aan te schaffen? Vraagprijs is 3500, is in mijn optiek een aardig bedrag voor een 6 jaar oude trailer? Of zie ik dit verkeerd? :)
Ik ga als ik de tijd heb wel even bij een dealer langs om te kijken wat ze hebben staan, maar deze kwam zo op mijn pad. Ben wel erg benieuwd.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 23:40

Mootje: Zo'n bodem is inderdaad niks, gelukkig gingen de rondjes wel redelijk fijn. (en voor volgend weekend: de bodem bij ons is trouwens prima, niet zo goed als de dressuurbak waar wordt losgereden, ietsje zwaarder maar erg fijn om op te springen ;) )
Wl: ik heb geen verstand van trailers en prijzen, maar klinkt als een mooie kans.
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 10-07-10 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Bericht aangepast.

Mootje

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-10 23:46

WL, Hotra zou ik bij vandaan blijven. Onderstel bestaat uit twee delen en zit qua constructie een stuk minder fijn in elkaar dan andere merken. Tweedehands zijn trailers inderdaad erg prijzig. Even doorsparen en je hebt een nieuwe trailer!
Evie, Balen dat de fries niet goed loopt. Daar zou ik inderdaad ook niet op willen zitten als hij zo beroerd loopt :n
Kim, Wat maak je een lange dagen :oo

Vanavond probeerde ik de zadelmaker te bellen, maar hij nam niet op. Hoogstwaarschijnlijk door de stomme voetbal! Ik heb net weer een topic ge-opend. Ik had een DVD met foto's gekregen van mijn Moordrecht training!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:14

Moggel!
@ Corien, fijn dat Jack de goed kant op gaat!
@ Heleen, balen van Oliver, hopelijk geen peesklachten door de zware bodem..
@ Evie: Jeetje, dat klinkt niet best zeg :n
@ WL: van Hotra weet ik niet veel, maar wat Mootje zegt, even doorsparen en je hebt een splinternieuwe!!
@ Caro: vervelend van je ruin. Hoe ging cc met je merrie?
@ PB: lieve puppies!!!
@ Mootje: ga je topic zo bekijken.

Gisteravond stevig getraind met Jer. Hij begon heel fijn, toen een stukje dat hij erg moeilijk vindt (bij elkaar blijven in uitgestrekte draf en niet je neus 10 meter uitschuiven), maar hij deed het wel braaf uiteindelijk. Dan maar iets minder strekken en de balans behouden. Galopstukken ging super, echt eenvoudige wissels uit het boekje dus was erg tevreden. Vanavond iets rustiger aan en morgenvroeg nog een keer lessen :D

Paard van mijn instructrice zit ook goed in de lappenmand, erg sneu allemaal. Gelukkig heeft ze van de week voor het eerst op haar eigen fokproduct (van ditzelfde paard) gereden, superbraaf dus dat is wel fijn.

Nou ga weer aan de slag. Vanmiddag eerder weg want we gaan eindelijk het koopcontract tekenen.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:16

Leuk dat je vandaag het koopcontract gaat tekenen :))
Ik zag nog een foto van Jer waar je er naast staat in de Vlietlanden, daar lijkt het echt een tank :oo

Pff, ik heb geen zin om te werken. Ik wil lekker naar het strand!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:17

Jer is best wel een bodybuilder ja. Geen vetjes hoor! ;)

Edit: ik heb al een week geen zin om te werken. Da's wel wennen hoor, wat dat betreft: lang leve het studentenleven! 8-)

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:18

Hee Noortje, hallo hallo, wie is daar aan de foon??? Oh nee, kan niet. Wat zul je een slechte dag hebben hahahaha.

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:21

Ja lach maar... ik ben onthand zonder mijn telefoon.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 08:29

WolinLotte schreef:
Ik heb een Hotra Elegance op het oog, een 1 3/4 paards trailer.. Ziet er zo op de foto's wel mooi uit, komt uit 2004.. Is dit dan oud voor een trailer om aan te schaffen? Vraagprijs is 3500, is in mijn optiek een aardig bedrag voor een 6 jaar oude trailer? Of zie ik dit verkeerd? :)
Ik ga als ik de tijd heb wel even bij een dealer langs om te kijken wat ze hebben staan, maar deze kwam zo op mijn pad. Ben wel erg benieuwd.

Das idd wel prijzig zeg... nieuw kosten ze volgens mij (afhankelijk van de luxe) zo'n 5000/6000euro. K zou eens vragen wat onze nieuwe kost (Hotra Voltaire, 2 paard, zadelkamer, trapbescherming etc etc)...
Ik zou idd voor een betere sparen of gewoon een nieuwe kopen. Trailers zijn qua prijs erg gedaald de afgelopen jaren!

Maar Hotra is een super merk hoor. Wij hebben alleen nog maar dat merk gehad en nooit problemen gehad.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 09:56

ik heb geen idee van trailers. Wij hebben thuis een 2paards westfalia van 11 jaar oud en doet het nog perfect ook al is hij wat ouder!

Ga nu eerst even douchen en dan even naar school (ja in mijn vakantie) moet even wat bespreken met mijn docent over volgend jaar...

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 10:08

Wij hebben ook een Westfalia, zijn naar mijn idee echt de beste en fijnste trailers die er zijn. Zitten super veren op zodat de trailer heel rustig achter de auto loopt (je voelt me helemaal niet) en de paarden staan er ook erg rustig in!
Tegenwoordig gebruiken we hem alleen als we met de veulens op pad gaan maar die van ons heeft heel europa al door gereden en is nog steeds perfect!! 8-)

Ik heb net voor het eerst zelf een berichtje op mn website geplaats met foto's erbij :o

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:13

Vind je website erg mooi Dorien! Begint al echt vorm te krijgen!
Bvw: klinkt spannend, moet je hem er even van langs geven ofzo ;)

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:16

Wij hebben al een jaar of 8/9 een Ifor Williams (destijds nieuw gekocht) en echt een heerlijk ding. Onverwoestbaar.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:18

Dorien, Ik heb je een PB gestuurd :D

Ifor heeft alleen zo'n hoog eigen gewicht, waardoor je al gauw aan de echte trekauto's vastzit.
WL, wat voor auto hebben jullie?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:24

Heb ik mij eigenlijk nooit in verdiept hoe zwaar ze zijn. Het is vrijwel allemaal aluminium en dat is denk ik ook wel zwaarder dan polyester. Aan de andere kant ik zou niet graag een ongeluk krijgen met een polyester trailer. Dat versplintert.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:28

Mijn trailer is van CPL, ofwel hout met twee kunststof lagen. Polyester vind ik per definitie al drama... Een plekje osmose en je bent een heel weekend aan het lamineren!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 11:35

Wij (als in: mijn vader) hebben drie jaar geleden een nieuwe Humbaur gekocht. Daarvoor hadden we ook zo'n aluminium-ding. Loodzwaar! Ben hier heel blij mee. Ligt als een huis achter de auto en is makkelijk te hanteren.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:23

peanutbutter schreef:
Heb ik mij eigenlijk nooit in verdiept hoe zwaar ze zijn. Het is vrijwel allemaal aluminium en dat is denk ik ook wel zwaarder dan polyester. Aan de andere kant ik zou niet graag een ongeluk krijgen met een polyester trailer. Dat versplintert.

Klopt als een bus, door mijn houten Blomert heeft het paard wat ik bij me had een jaar terug het ongeluk wat ik heb gehad overleefd, dat was met polyester abslouut not done geweest wat er gebeurd is.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 12:31

bianca1980 schreef:
Klopt als een bus, door mijn houten Blomert heeft het paard wat ik bij me had een jaar terug het ongeluk wat ik heb gehad overleefd, dat was met polyester abslouut not done geweest wat er gebeurd is.

Mede door jouw ongeluk heb ik definitief voor Blomert gekozen :j

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:27

Mootje schreef:
Dorien, Ik heb je een PB gestuurd :D

Ik was even naar de ruitersportzaak :o maar heb je net een pb terug gestuurd ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:30

zo heeft ieder zijn eigen voorkeur :)
ik heb een hotra weinig gebruikt, 4 jaar oud en hij is in een hele goede staat.

Kim gek schimpie :)
noor lekker gereden met jer?
Evie balen van die fries!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:32

Corien Jij hebt een Uvex helm toch? Ik heb er net maar even eentje gekocht, ik rij thuis ook altijd heel netjes met cap en vind het toch wel zonde om altijd mijn mooie Chrales Owen te gebruiken. En met dit weer zijn die echt veeeel te warm, hopelijk ventileert dit beter!

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:34

ben weer terug van school! Hebben even overlegt wat ik volgend jaar ga doen omdat ik nog één derde jaars stage moet volgen. We hebben besloten dat ik een minor ga volgen omdat beter aansluit bij mijn afstudeer stage. Heb er nu al zin in :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:35

Ik heb laatst voor het eerst zonder cap op Jer gereden. Voelt toch erg 'bloot' aan, dus gister had ik hem netjes op. Ik heb een kavalkade-cap, maar wil eigenlijk nog eens 1tje voor wedstrijden... Ach ja, zo blijf je bezig.

Mootje, ben eigenlijk wel benieuwd welke foto van Jer je bedoelt! Is dat die foto van bokker Irene? Waar ik achter Jer sta zeg maar. Als het een andere is, wil ik hem natuurlijk nog wel even zien!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-10 13:35

Billy, je hebt er al weer één terug :D
Ik had laatst ook de Uvex gepast, maar hij zat niet goed op mijn hoofd. Ik heb uiteindelijk (net als Heleen) een Tipperary gekocht. Voor het crossen wil ik eigenlijk nog een echte crosshelm, aangezien ik de Tipperary iets té open vind voor het crossen!