[SGW] [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

MelanieB

Re: [HK]Cross met ons mee, Holladiejee (DEEL7)

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:12

Bonny krijgt altijd 's ochtends halve kilo brok, en hooi, daarna de weide in, en dan om zo'n beetje half 5/5 uur naar binnen, 1 kilo brok en 's avonds nog een keer hooi.
Meestal doe ik alleen 'savonds brok (met beetje meusli erdoorheen), maar de laatste tijd train/rij ik zoveel...en ze is nog best aan de dunne kant Lachen

Edit:
Had nog een grappige foto van m'n shetje, m'n vader zei zo: daar durf ik wel op te rijden, resultaat:
Ik was net naar 't pannekoekenhuis geweest (Ook andere shet) voor ritjes met kinderen, had nog 9,40 opgeleverd, binnen 20 min. moest weg, moest eten, we gingen beetje laat...Nagelbijten / Gniffelen
Afbeelding

Let op: Hij Staat, ik laat 'm echt niet zitten, dan heeft ie straks geen benen meer met dat gewicht van m'n vader....Nagelbijten / Gniffelen

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:23

Goedemorgen Doei!

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:25

Goedemorgen!
Onze paarden krijgen ook niet veel krachtvoer. Ze staan de hele dag op het land. Kameel krijgt 2x per dag een halve schep draversbrok en een halve schep granenmix en 's avonds een plak hooi. Yentil krijgt iets minder. En die van mn stiefbroertje nog minder omdat die bijna niks doet.

Hilde: succes met je wedstrijd
Melanie: hahaha wat een leuke foto Tong uitsteken

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:27

Wanneer geef je een paard muesli? Lachen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:39

Leuke foto's Melanie! Hij moet zeker rekken Tong uitsteken
TG, wat ziet die wond er nog naar uit zeg =(
Succes met je wedstrijd vandaag Hilde!

Goedemorgen! Ik ga naar Vorstin, heb om 11 uur les Lachen

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:41

Ook weer is goeiemorgen!

Ik heb vanmorgen lekker even een morgen vrij! Is ook wel eens even lekker in plaats van om 5.10 die wekker af te laten gaan. Dus heb lekker tot 8.00 op mijn bedje gelegen.
De paardjes zijn allemaal al weer gevoerd en lopen lekker buiten alweer. Het is nu nog droog dus ik ga zo maar even lekker rijden.

Biem: Die van mij krijgen brokken, muesli, gerst, lucerne en zemelen. Doen ze het erg goed op. Jipje moet ik altijd goed in de gaten houden, want die wordt wel snel te mager. Muesli krijgen ze voor het beetje extra.

De wedstrijdgangers: Veel succes en we horen de resultaten vast wel weer!

Ook was er ergens nog een vraag over drankgebruik, nou dat is voor mij heel simpel, ik drink niet. Vind het smerig, dus hou het lekker bij sinas en 7up Tong uitsteken

Rowo: Hoe is het afgelopen met je vraag voor je baas dan over je wijk? Bij ons is het zo dat je alles uitbetaald krijgt wat je in de baas zijn tijd doet! Dus als ik moet afsluiten 's avonds dan sta je tot 21.00 uur op de planning, maar meestal ben je dan pas rond 21.30 klaar en krijg je een half uur extra. Bloos

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:45

K heb er nog niemand over gesproken J_N. Gister was degene die er over gaat er niet, en de dag er voor was er helemaal niemand meer bij de post toen ik klaar was. Vandaag wordt ik ff ingewerkt voor dat nieuwe kleine wijkje van volgende week en dan vraag ik het wel.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:52

Ik ga maar es richting post... Anderhalf uur langer vandaag Dromen Niet bepaald zin in

Doei!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 09:56

Zon haaientand hindernis, komt die al voor in B ? Ponys/Paarden
Afbeelding

Ik had hem in vlietlanden gezien in de oefencross, is Vlietlanden vaak pittig ?

En.. mijn startkaart is vandaag binnen gekomen Go jij! Go jij! !

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:03

Hij zat in de oefencross, en de oefencross in Vlietlanden is niet pittig. De B cross vind ik ook niet extreem pittig. Gewoon een fijne cross.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:04

Ik hoorde net op het journaal dat een 8jarig meisje in Brazilie is omgekomen door een paardrij-ongeluk. Ze viel op het strand van het paard af en werd honderden meters meegesleurd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:05

Zie ook het nieuws hier op bokt scum.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:10

Bedankt Scum!

Staat idd ook hier op bokt.. Heel naar voor haar familie .

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:16

hee amber die hindernis ken ik!
Het fijne juist aan die haaientandenhindernis is dat er 5 hoogtes zijn, voor elke klasse 1. Dus die voor de oefencross is heel netjes hoor, gewoon een net sprongetje!

De oefencross is volgens mij inderdaad gewoon netjes bij ons!

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:28

Ik las het bericht ook! Toch vind ik het af en toe een beetje tegenstrijdig.. Natuurlijk moeten de paarden braaf zijn en goed opgevoed, maar het blijven paarden! Af en toe gingen er op de camping kinderen mee op buitenrit die beweerden 2 jaar te rijden maar die konden niet eens de teugels vasthouden Bloos! Dan sla je echt een kruisje dat er niks gebeurt! Laat staan als mensen nog nooit op een paard hebben gezeten...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:31

In Amerika hebben wij ook een buitenrit gemaakt, op cowboypaarden. De bergen in, hartstikke steile paadjes. Dat je dacht: als mijn paardje nu 1 pasje verkeerd zet dan..............

Van tevoren moet je dan zo'n verklaring invullen dat je ze niet aansprakelijk gaat stellen enz...
Je moet dan ook invullen wat voor niveau je hebt. Je kunt kiezen uit: Beginner, Intermediate en Gevorderd.
Er zijn genoeg mensen die 1x op een paard hebben gezeten en zichzelf dan Intermediate vinden omdat ze 'al ervaring' hebben.
Mensen die er 2x ooit op hebben gezeten vinden zichzelf 'experienced'.
Tja.............

Het zijn wel superbrave paarden hoor. Maar er hoeft maar iets te gebeuren waarvan ze schrikken.

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:37

Ik hoorde net op de radio dat ze het paard willen gaan vervolgen voor doodslag............... Die snappen er duidelijk niets van! Hoe kun je een paard nou weer vervolgen.. Mijn enige logische redenering is dan dat ie afgemaakt wordt..

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:39

Het paard vervolgen is helemaal waardeloos!!! Af en toe vraag ej ej af waar het heen gaat met deze wereld... Dat ze die man een straf opleggen daar zou ik nog wel bij kunnen inkomen Knipoog.

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:45

Jolienn schreef:
Ik hoorde net op de radio dat ze het paard willen gaan vervolgen voor doodslag............... Die snappen er duidelijk niets van! Hoe kun je een paard nou weer vervolgen.. Mijn enige logische redenering is dan dat ie afgemaakt wordt..

weet je zeker dat je goed geluisterd hebt??
want volgens mij willen ze de eigenaar van het paard vervolgen Knipoog

tsja, ik ben nooit een voorstander geweest van verhuur van paarden of het organiseren van buitenritten te paard maar ja, ik snap ook wel dat dat makkelijk praten is voor iemand met eigen paarden...

Maar een 8 jarig meisje mee op buitenrit, als je 8 bent kan je nooit veel rij-ervaring hebben

edit: typo
Laatst bijgewerkt door MJ_ op 27-07-07 10:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:51

Idd, geef d'r dan een rustig betrouwbare pony...Ja

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 10:56

Ja, ik weet zeker dat ik het goed gehoord heb Knipoog Misschien is het een fout van de nieuwslezer ofzo, maar hij zei toch echt dat ze het paard gaan vervolgen voor doodslag ( alsof dat paard voorbedachte rade had ofzo Clown )

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:05

Dat soort toeristenatracties moesten ze ook verbieden Bloos Geeft zo vaak rottigheid...

Vlietlanden heb ik nooit gereden, maar ik hoor goede verhalen. Die haaietandsprongen vind ik eigenlijk nooit zo erg. Gewoon een steilsprong met wat meer grondlijn Clown

Leuke foto melanie Haha!

Ik ga maar weer eens wat doen Clown

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:09

Die haaientanden heb ik nog nooit gesprongen, maar zo op de foto heb ik altijd het idee dat mijn pony heel snel ze voet er tussen zet ofso ! Nagelbijten / Gniffelen Of zien ze vanzelf wel dat dat niet gaat ?

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:14

Nou...ze blijven er niet snel tussenhangen, ik heb met Bonny ook haaientand gesprongen, en best hoge en bonny is toch wel een van de lompste hier in dit topic, en die tilt z'n sokken ook wel goed op...Knipoog

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-07 11:17

Zo ik moet een heleboel bijlezen. Moest gister de hele dag werken. En ik ga nu ok weer naar het werk.
Doei!