Ja had ze eerst niet herkent. Was op zoek naar een schimmel met groen en beige toen ik ze zag vertrekken wist ik wel onmiddellijk dat zij het was
Antonius
Geplaatst: 25-06-17 23:13
Haha wat een fantastische lieve supporters heb ik hier!! Dressuur ging echt geweldig, super proef vond ik zelf, kon ze echt rijden zoals ik wou. Zal het filmpje morgen eens op mijn fb zetten. Jumping stond moeilijk, weinig foutlozen en gelukkig maar 1 balkje alhoewel er nog eentje rammelde Dus 3e om aan de cross te beginnen. Was wel zenuwachtig, niet voor de hindernissen want er zat niets bij waar ik echt twijfels over had, maar ik heb sinds mijn val in Genk geen enkele keer meer binnen tijd gereden in M, altijd wat terughoudend gereden... en nu riep de speaker af toen ik in de startbox stond dat ik zou winnen bij een foutloze rit binnen tijd, dus ik MOEST gewoon winnen na elke sprong zo een stemmetje in mijn hoofd dat zei, VOORUIT Volle gas open tussen de sprongen en ook op de meeste sprongen voorwaarts blijven rijden, maar toch beetje terug op de combinaties. Had een heel goed gevoel, liep echt als vanzelf en ze had nog tonnen energie over. Heb denk ik nooit eerder zo een machtig gevoel gehad tijdens de cross... en zoooo blij met mijn filmpje, ze hebben me blijkbaar voortdurend gevolgd, supertof!
Vanaf morgen krijg ik eindelijk smartphone van mijn werk, dan kan ik tijdens de wedstrijd ook eens updaten in de toekomt
Ooh en blauw is maar tijdelijk kleurtje! Rits van mijn zwarte BP is kapot en zit in Engeland voor te herstellen... wordt een duur ritske vrees ik
ze knalde echt in de cross. ik vond het zeer vlot gereden niet veel getwijfel vlot overal door! zag er een zalig ritje uit Jumping vond ik op het nationaal ook moeilijk staan en ook weinig foutloze. Maar wel een super leuke cross. Hoe was de cross ? op de live stream zag het er goed uit vond ik. denk dat jerko het ook wel zou gekund hebben. Maar op scherm kan het wel eens bedriegen dan in werkelijkheid.
Anoniem
Geplaatst: 26-06-17 09:08
Wanneer is je volgende cross Antonius? Wie weet staan we daar dan allemaal te juichen
Wat een machtig mooie rit! Heb op het filmpje de commentaren ook gevolgd en niks dan lof. Ze vroegen zich af of Fi nog sneller had gekund zelfs. Voor sommige hindernissen vonden ze het redelijk veel terugnemen met de opmerking dat Fi misschien zo beter kan basculeren/springen dan vanuit vol gas. Soit, ik heb er geen verstand van dus ik laat ze zeggen.
Soms is zo een schop onder je kont net wat je nodig hebt. Dank u wel speaker!
madelene
Geplaatst: 26-06-17 09:22
en Antonius...zit je nog op je roze wolk??!!
Antonius
Geplaatst: 26-06-17 10:01
Mila: er zijn vrij veel fouten gemaakt op de 17ab, waren 2 sprongen schuin achter elkaar met plots aflopende grond ertussen. Je ziet in mijn filmpje in het begin daar ook iemand een stoppen, een bruin paard. Voor de rest niet zo moeilijk vond ik. Tijd is daar moeilijk te halen door de heuvels en vrij veel bochten, maar qua sprongen vond ik het geen al te moeilijke. Nokere bv vind ik stuk zwaarder nog.
Varekaj: binnen 2 weken diepenbeek! Moet mij nog inschrijven... Maar vooral Nokere kijk ik naar uit. Heb daar nog nooit M gereden en is toch wel de mooiste cross van België vind ik. En ja, Fi kan nog sneller Maar ik neem inderdaad terug op de sprongen. Zonder terugnemen vind ik het gevaarlijk, als ze dan net een fractie te laat zijn met voorbeen, of ik zet ze te dicht erbij, dan krijg je een koprol en na Genk wil ik dat risico niet meer nemen. 1e plaats is super, maar ga mijn leven er niet meer voor riskeren. In 3* en 4* moet je wel vanuit vol gas springen om binnen tijd te geraken, maar daar liggen mijn ambities niet, laat ons maar leuk rijden in de M en hopelijk nog eens 1*, dan ben ik al dik tevreden!
Madelene: heb al tig keer mijn filmpje gezien, was echt machtig
ik zag dat er daar inderdaad veel problemen op waren. Heb een paar uur zitten kijken tot jij gereden had :p
wij gaan ook naar diepenbeek. Heb je een stal in kuringen? of ga je op 1 dag?
Ik heb vrijdag nog eens gereden met het paard van stijn. Na 4 maand niet meer te rijden moet ik wel zeggen dat ik nu toch al aan dag 3 zit van nauwelijks te kunnen stappen . Furrie wordt normaal op 1 september gespeend en dan gaat ze naar een manege of stal in de buurt waar ik ze weer kan rijden. Na alle problemen met flush zie ik het niet zitten om hem ergens weg te doen. Daarom gaat furrie voor een maand weg dan kan ik meer rijden en kan flush in zijn vertrouwde omgeving blijven. Vanaf nu zal ik wel proberen om ze af en toe thuis als eens te rijden ( stappen en klein beetje draf) zodanig dat flush ook went aan het idee dat mamie weg gaat.
Anoniem
Geplaatst: 26-06-17 10:27
Ga mijn agenda er eens bij pakken en bekijken welke lukt om te komen supporteren Ja over de snelheid zeiden ze inderdaad iets van 3* dacht ik maar niet volledig verstaan. Zal dan de opmerking geweest zijn dat het idd sneller moet. Die 1* zie ik je echt nog starten! Hoe gaat het met Nyona intussen? Nog altijd op ramkoers?
Smid komt zaterdag en de vijsgaten worden voorzien. Vanavond springles. Als dat goed gaat ga ik vrijdag op de club bekijken of ik echt elk tornooi viertal moet starten of kan afwisselen. Dan rij ik ene keer dressuur en viertal en andere keer springen en dressuur.
Antonius
Geplaatst: 28-06-17 14:22
Mila: ja ik heb ook een stal in kuringen gereserveerd! Zal sowieso al een lange dag zijn, en de dochter is mee want oma en opa zijn op vakantie, dus zie het niet zitten om 's morgens vroeg om 5u ofzo te vertrekken... Beetje te zien hoe mijn uren zijn, maar ik denk zaterdag rond de middag te vertrekken, Fi afzetten in Kuringen en dan in diepenbeek al eens te verkennen. Of moet zijn dat ik echt veel tijd heb op zondag om te verkennen, maar niet teveel deelnemers dus vrees er beetje voor.
Ga je Flush na 1 maand terug bij Furrie laten? Want 1 maand is wel kort, melkproductie zou terug op gang kunnen komen...
Varekaj: Nyona was afgelopen donderdag inderdaad terug correct, 7/7 intussen. De wijze waarop was wel minder dan anders De meeste paarden worden tam van 35° maar bij mijn halve volbloed warmde haar bloed beetje teveel op Ze was moeilijk te rijden, heet, kijkerig... B.jorn had er zijn handen vol mee. Afgelopen weekend heeft ze dan 3 dagen gerust (was toch in arville) maar heb ze nu al 2 dagen na elkaar goed doorgewerkt, beetje teveel energie en puberstreken! Volgende week vrijdag voorlaatste manche in Ternat.
Hoe ging je springles?
Ik ga binnenkort trouwens crossles geven op terrein van V.incent. Als er nog mensen interesse hebben, laat maar weten. Ik ga het ook op mijn fb zetten als ik een datum heb.
Sofie: hoe is het nog met je vosje? Kan er nog mee gereden worden of wordt het weideversiering? En Pita, al drachtig gescand?
Anoniem
Geplaatst: 28-06-17 19:20
Oh ik wil mee op les als het past! Geen springles gereden, dat is weekje uitgesteld. Ik moet voor het viertal M keertwendigen om de achterhand onder de knie krijgen en de schouderbinnen weer opfrissen. Dus we hebben daar dressuurmatig aan gewerkt. Met succes Verruimen blijft een (flink) werkpunt maar verkorten en verzamelen begint wel heel goed te gaan. Heeft ook met zijn compacte bouw te maken.
Welke vrijdag is de manche en hoe laat? Ik werk maar een halve dag en Ternat is hier een scheet vandaan, dan kom ik kijken
Nee nee ze gaan apart blijven hoor elk in een stal en apart op de weide
Antonius
Geplaatst: 29-06-17 08:51
Varekaj: vrijdag 7 juli is de cyclus in Ternat, zal in de voormiddag zijn, want er mogen op vrijdag max 100 4-jarige paarden starten, de grootste groep moet op donderdag.
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 29-06-17 22:32
Wij zitten in Maarsbergen, echt een hele leuke wedstrijd. Zeker een aanrader!
Ohh, ik ben trouwens ook afgestudeerd !
Anoniem
Geplaatst: 30-06-17 07:47
Proficiat! Eerst genieten van een welverdiende vakantie?
Antonius: ik werk tot 12.30
Ik tIjfel om me op een paar tornooien toch voor 3 dingen in te schrijven. Dressuur B2, springen A en dan viertal M. Als ik ga crossen moet hij in principe ook 3 proeven/dag lopen...
daaph, Maarsbergen is inderdaad erg mooi. doet dirk mee? en proficiat met je afstuderen! Ga je nog wat hierna doen? of ene baan zoeken?
Ik ga vrijdag nog eens dressuur rijden, 2 proeven M2 in Hulsberg. Afgelopen tijd ben ik bij Herwi.g en Ro.b geweest voor een andere analyse probleemgevalletje weigeren boxser. Maar we zijn definitief tot de conclusie gekomen dat hij echt angst heeft gekregen, en dat hij daar nu ook gepast misbruik van maakt bij mij om weg te draaien. Ik krijg het gewoon niet geregeld om hem door te duwen. En als hij dan 1x ervoor heeft gestaan en op zijn flikker heeft gekregen, dan doet hij het met het grootste gemak