[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:09

Enige wat ik jammer vind is dat nu het rijden ansich boven het foutloos zijn word verkozen. Vind het niet terecht dat iemand met een balk, nog in de prijzen zou kunnen vallen en boven iemand komt te staan die wel foutloos is!

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:09

Margriet_ schreef:
Texelse klopt de oude beoordeling was ook niet alles. Bekenden en mensen met "mooie" paarden kregen snel een hoger cijfer. Maar nu heb je dat punt de algemene indruk. In de bb had ik daar een 5 op en in de B, dus een kwartier later, had ik een 7. Apart.

ik vind het soms idd een beetje raar gaan... je hebt dat 3 cijfers (weet even niet meer waar die 1e en 2e voor staan :') ) maar daar had iemand een 5 en een 6 algemene indruk een 8? -O- ik dacht HUH :+ en dat paard had ook nog een balk en een stop.... dan is de algemene indruk toch geen 8...? -O-

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 13:11

watapatja, wijze van rijden, houding en zit, algemene indruk (verzoring etc)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:11

algemene indruk is het cijfer voor verzorging watapatja, is dus geen rijtechnisch cijfer

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:22

Ik wil van de zomer, na de SGW's, ook 1 keer B gaan starten. Puur om te kijken hoe ik gejureerd wordt, ben wel benieuwd haha. Hoor vooral negatieve verhalen... Maarja, dat is vaak zo als mensen te horen krijgen dat ze niet zo goed rijden als ze denken. Ik vertik het alleen om hem te vlechten voor het springen en alles, daar begin ik echt niet aan.
Postief denken Joki! Dat helpt, als je nu al tegen je zelf zegt dat je toch geen wp rijdt is dat ook niet bemoedigd. Succes! :)

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:24

Joki jij had toch ooit al eens een filmpje van een parcours geplaatst? Ik vond dat er toen helemaal niet slecht uit zien.
Uit het boekje rijden kan niemand!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:54

Ik weet zeker dat ik gaan punten zou halen met losgeslagen projectiel haha.

Fijne paas allemaal en cc en Sgw gangers veel succes!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 14:02

het punt "algemene indruk" omvat meer dan alleen een "gepoetst paard". Goed passend harnachement, conditie van paard etc. Dat hoort er in de dressuur ook bij, maar daar wordt het idd vaak een standaardcijfer, en voor een uitzondering, positief of negatief, een puntje aangepast. Maar in de dressuur heb je nog 29 punten die meetellen en bij het springen maar 2 (die dan wel weer 4x en 5x tellen). Daarom zal het punt "algemene indruk" ook niet zo snel een standaardcijfer worden. Bovendien kun je die al geven op het moment dat een combinatie de ring binnen gekomen is en een volte galoppeert voor dat de startlijn gepasseerd wordt. Maar het is een cijfer voor de algemene indruk. Niet vierkant halthouden tijdens het groeten, hoort hier dus niet bij. Maar als een ruiter in de verste hoek van de ring nog even de moeite neemt om met de rug naar de jury, met een half omgedraaid hoofd, nog even een genadig te knikken richting de jury, ipv op redelijke afstand (min of meer) halt te houden, wachten op oogcontcact en de jury correct groet, is de "algemene indruk" toch wat minder dan degenen die dat correct doen. Het is dus echt heel veel meer dan een gepoetste ruiter met paard.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 16:50

Middag!!

Even paar pagina's bijlezen!

Henny: Het is een Knight Rider "Marshall" in de kleur donkerbruin!
Danielle: Fijn dat Tessa de oude weer is!
Joki: Nog gefeliciteerd met je verjaardag!
Annetje: Fijn dat Vies zo lekker liep!
Snoek: Top van Denzel!
Evony: Fijn dat beat 2 fijne rondjes liep! Filmpje ziet er goed uit!
Mirthe: Gelukkig bleef je zitten!! Jeetje, na 3x al kapot die BP, terug er mee!
TG: Mooie foto van Bari! En fijn dat Bari zo het water in ging!
SM: Nette punten en gefeliciteerd met je 2 wp.
Vief: Bah, balen dat Woll daar zo last van heeft!
Danielle: Goed bezig! Ik kan er ook wat van!, je gaat voor iets en komt met heel wat anders thuis!
Zag ook foto's van B paarden in Etten-Leur maar dat is een cross waar je U tegen kan zeggen. Staan paar flinke hindernissen in! Clubgenootje start morgen voor het eerst L pony's dus dat word nog wat!

Zo gister clubkampioenschappen gehad. "s Ochtend was het springen, voor het eerst weer sinds een half jaar een parcour van 1.10(L) gesprongen. Inspringen ging al super goed, zadel helpt mij in me zit :)
In parcours ging het heel netjes, gecontroleerd en fijne afstanden. Alleen lette ik bij 4 niet goed op en toen stonden we er even naast..... Leermomentje. Het 2e parcour simpel foutloos wat 1e parcour ook makkelijk had gekund. Dus we gaan lekker naar het L in de officiële wedstrijden :D
Dressuur voor het eerst L1, inrijden ging goed, maar op laatst werd hij vervelend en dus in de proef ook. Voor mijn gevoel moet ik niet te lang gaan inrijden, dus volgende x dat maar proberen. Had uiteindelijk 165 punten en terecht. En werd overigens gejureerd zoals op gewone wedstrijd, niks soepeler.

Vannacht uit geweest en vanochtend om half 6 lag ik in me bed :+ :z het was een beetje erg gezellig :D :o

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:28

:wave:

@ Henny super dat de rossner direct goed lag! En springsingel erbij ideaal!!
@ Margriet gefeliciteerd met je winstpunt! Netjes joh voor de eerste keer. En het springen, daar heeft ze dan iig veel van geleerd toch :)
@ SM er is van de HH collectie een bijpassend sjabrak. Iets anders past niet want alles van de HH collectie is ''rozer'' als elke andere off white / creme of gebroken wit.
@ Sanurie super dat het parcours zo goed ging. Waarom ben je trouwens L1 gestart? Je hebt toch in de B ook nog niet vaak een winstpunt? ( oh oh wat klink ik weer naar, maar dat bedoel ik niet naar)

Wij zijn de hele dag aan het behangen geweest, erg mooi geworden. Nu alleen de wand met het raam en de verwarming nog maar dat doen we van de week een keer. Had echt niet verwacht dat het zo gaaf zou zijn. Zo Zeusieweus nog effe in het bos rijden en vanavond naar ons eigen paasvuur. Morgen helaas werken. -O- zo geen zin in, wil met Geert mee op concours.

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:52

Marijke: Er zat een stijgende lijn in onze resultaten en zat op het laatst dan ook steeds rond een winspunt, echt 177/178/179 en heb 1x 181 gereden waardoor ik op B+9 ben gekomen. Maar ik startte toen bijna elk weekend wel ergens. Door de vorst en Rhinoi heb ik helaas 1,5 maand niet kunnen starten met dressuur. Dus hadden we weer even een terug slag, punten rond 170.
Maar als ik dat laatste puntje rijd dan wil ik graag door naar het L1.
Urban is nogal een zenuwachtig paard. En in het B dressuur kan ik hem niet genoeg bezig houden, daarom hoop ik in het L1 hem meer met zijn aandacht bij mij te houden ipv zijn omgeving.
In de training loopt hij zeker waardig voor het L1/L2, instuctice is ook jury dus die kan goed beoordelen of wel of niet kan. Tuurlijk zal Urban een zenuwachtig paard blijven maar ik merk door herhaling dat hij al een stuk rustiger word.

Dus de clubkampioenschappen waren voor mij echt als oefening. Maar helaas doordat het uitliep zat ik er te lang op en dan volgt hij niet fijn meer me hand en dan word het niks. Maar ondanks de lage punten die ik had zaten er ook echt wel goede stukken in waar ik dan ook een 7 had.
Maar gebroken lijn, hij pakt vast, dus word 1 grote slinger: een 3 en terecht. 2e middengalop, meneer pakt vast en vliegt er vandoor. Ik zet op de handrem met overgang dus weer 2x 3 maar daarna, ontspanning en aanleuning dus afwenden en stap en weer linksom en draven een 7.
En met 3e dan gaat snel. Dus die goede punten moeten meer komen en de slechte punten moeten minder worden.
Ik hoop dat je nu mijn punt snapt.

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 17:54

viefdepief schreef:
Vrolijk pasen Afbeelding Afbeelding

Van hetzelfde! :D

Vief, arme wolles. hopelijk trekt die bult snel weg!
TG,Sann, Mistid, Evony.. lekker gecrosst
Danielle, PB mij even.. Altijd interesse in bruin tuig :o
Jeroen, wint bijna altijd :( maar ik geef niet op!
SM, gefeliciteerd met je WP.. enne beterschap!
Sim, arme kat.. hopelijk heeft ie niet teveel pijn :(:)
Margriet, gefeliciteerd! echt mooi resultaat voor de eerste keer.
Snoek, geniet lekker van Denzel!

(sorry als ik iemand vergeten ben!)

Ik heb gisteren ook heerlijk gereden op de clubkampioenschappen. Goed begin van het nieuwe wedstrijdseizoen!! Eerste parcour, alleen een balkje! tweede parcour had veel lange lijnen dus tim kreeg de neiging tot hollen!! Om noodsprongen te voorkomen paar keer een volte gereden en er echt een oefenparcourtje van gemaakt. Goed voor ons vertrouwen!! :D L2 proefje was slordig. Tim was moe na 4 springparcourtjes en een dressuurproef, dus flink moeten rijden maar toch 185 punten :D! Moeders is twee keer 3e geworden, met springen en dressuur! _/-\o_

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:23

Vrolijk pasen! Weinig onthouden, maar wel bijgelezen. Ik las een zielige Wolles, wat wedstrijdverslagn, een Ferrose die braaf heeft gecrosst, klussen in huis, een kat met een eng en zielig oog (geef de kat een knuffel van me Sim!)

Hier rustige paasdagen. Weinig huiswerk te doen, dus ik kan eindelijk een beetje rustig aan doen :) Gisteren fijn gelongeerd met Vies. Dat doet hij eigenlijk steeds beter. Vandaag na een paasontbijt bij mijn ouders thuis, samen met mijn vriend een rondje buiten gedaan met Vies. Ik erop en vriendje ernaast. Was wel lekker rustig, hoewel ik biiijjna onder de auto lag doordat meneer weer iets eng moest vinden. Er stond een grote hond achter zo'n grote zwerfkei. Ik kreeg hem eerst al niet in de vooruit, maar toen de hond achter de steen vandaan kwam, draaide Vies ineens om om aan de kletter te gaan terwijl er allemaal auto's aankwamen. Ging goed gelukkig, maar ik had wel even de bibbers hoor! Stom beest is het ook af en toe.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:47

Texelse dan zal ik ook nog braaf in de buurt van de jury groeten (ik mis het groeten nu al had ik vaak een 9 voor :+ ).

Ferrose staat met gevlochten manen en voorpluk los, zo geen porum maar ja ik wil niet opeens haar uitzicht veranderen in het parcours dus dan maar losse voorpluk. Met rijden was ze bijzonder afgeleid, Ferrose wordt de eerste paar dagen land heel erg hinnikerig naar alle buren dus dat was wat onhandig rijden maar ze zet er dan wel een stoere hals op (always look on the bright side). Nu morgen dezelfde felheid op het hout als met crossen en dan heb ik me dit hele weekend voor niks gek lopen maken. Ik zit echt de hele tijd van als ik maar rondkom, als ze maar niet zo doet als in januari etc

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:51

Joki je maakt mij bijna zenuwachtig voor jouw wedstrijd :') :D
Hopen dat het goed gaat! :)

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 18:54

Er is hier en daar lekker gereden.
Viesje ging er vandoor voor een hond :Y) .
Joki zit in de stress :):) . Kan ik me voorstellen hoor Joki: probeer te blijven ademen.............. adem in ....... adem uit. Veel succes en ik hoop dat Ferrose zo genoten heeft van het crossen dat ze gewoon als een speer door het parcours heen gaat!!! Succes en probeer niet te veel te stressen!!!

Ik zag dit op de site van Maarsbergen staan := . Ben bang dat ik niet de enige ben die benieuwd is naar de starttijden (maar ik heb niet gebeld of gemaild hoor }:0 .

Citaat:
Zodra de startlijsten klaar zijn, zullen ze worden gepubliceerd. Het is niet nodig om hierover te bellen of te mailen.

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:49

%) herstellende van alle cocktails 8-)

Bloeszuigers en Metacam tegen reactie op de enting, dat ga ik onthouden (gelukkig zelf geen last van maar paard van een stalgenootje wel)

Sim heeft een Blinde geleidehond nodig voor dr poes :o

Noor hopelijk valt het mee en stinkt hij snel niet meer, je kan m ook lekker wat wilgentakken geven, dus paas takken bij je paard in stal! (heel gezond, met natuurlijke asperine en goed als ze er lekker op gaan knagen)
Bonny, kennelijk voelt je merrie zich prima :+

EL pittig? pff hopelijk is onze start van het seizoen in MB vrijdag wat milder

SM lekker aan het dressuur prikken, goed bezig. (edit en toch een beetje gecrossd, leuk "wild"crossen) beterschapjes

HdH Top! leuk joh! en ook bijna weer up and running

Grappig bij ons waren alle merrie's ook VRESELIJK hengstig(blij met mijn ruintje)

Sterkte Caro

Margriet, fijn van je punt maar balen dat het niet zo een lekker parcours was.
nu is springen ook een jury sport, Zal wel wennen zijn voor idereen.

Texelse, goed verwoord.
Sanurie super dat het parcours zo goed ging

MM Na het behangen niet de hamster kwijt of een pakje peuken?
Mister T ook lekker bezig geweest
Annetje Vies wilde ff de benen strekken zeker hihi
Joki, kan me je stress voor stellen, succes
Leli :x nog maar even volhouden met wachten dan
(ik wilde ook al op de site gaan kijken)

Ik heb vandaag heerlijk gedressuurd, Red hoest bijna niet meer dus MB gaat vast lukken. Ook lekker lesje gegeven en muffins gebakken.

http://www.facebook.com/photo.php?fbid=2978428580394&set=p.2978428580394&type=1&theater

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:54

Avond!

Ik wip even gauw langs hier. Al die verplichtingen en drukte met de pasen. Bah, vind er nu al niets meer aan!

Wie waren hier trouwens al eens een aantal dagen naar Alice geweest?

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:55

:wave:

Viel bij Woll helaas alleen maar tegen ipv mee. Was nog veel groter dan gister (halve voetbal inmiddels).
Deed haar ook heel erg zeer. Dus weer flink gekoeld en gestapt. Arme Wolles ;(

MM: Fijn dat het behang erop zit!
Beli: Heeft genoeg cocktails op, je foto's kan ik helaas niet zien..
Margriet: Goed gedaan :D

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 19:57

FE en ik zijn 3 dagen bij alice geweest

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:00

@ Sanurie ik ben benieuwd of je dan in de L1 meer punten krijgt of minder, in de L1 willen ze vaak meer zien (jury's verwachten daar net iets meer) en qua oefeningen is ie niet veel moeilijker. :)
Maar als je instructrice er kijk op heeft zou ze het vast weten :)

Ik heb net een heerlijke buitenrit gemaakt, nu effe wat broodjes afbakken en daarna na het paasvuur.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:00

Veel plezier Marijke, wij gaan over een halfuurtje ook :)

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:01

aaw arme wolles.. klinkt pijnlijk! :(:)

wie gaat er eigenlijk naar maarsbergen?!

Noachanel, zag trouwens net nog je grappige foto.. :P gek paard!

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:01

Jij ook veel plezier Vief! Wij hebben met de buurt altijd ons eigen paasvuur ;) met meestal genoeg borrels... maar nu ff niet voor mij ;)

muts_marijke

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 20:02

@ Mister T wij gaan naar Maarsbergen, Geert start daar in de M.