[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-09 22:54

Voor bullie goed nieuws...hij krijgt nog een nieuwe tand... :D Dat is waarschijnlijk ook wel de reden dat hij zijn tand zo snel afbrak, maar alles is weg gebroken en ze hebben zijn kaak nagekeken en daar zit een nieuwe onder, ook zijn andere snijtanden zitten wat scheef bleek nu, dus ik mag hem geen appeltjes en worteltjes geven omdat ze op de kliniek vonden dat hij wel rap was met alles tegelijk wisselen en dat beter is om niet te forceren. Dus hij mag in de toekomst weer lachen.... _O- ze waren wel gelijk van hem gecharmeerd die twee assistentes, hahah ...wat wil je ook als zo'n lief koppie je zo aankijkt. Ik heb hem ook gelijk gewogen, dus weet ook wat hij weegt, dat vond hij wel grappig die weegschaal...hahahaha.

Hij heeft ook zijn eerste kruisjes gesprongen en alles ging heel fijn bij de verenigingsles, heel veel basis werk met rechtuit draven en galloperen over balkjes en zo met een soort van poortje van balken waar je dan RECHTUIT tussendoor moest, dat vond Bullie nog wel ff moeilijk in het begin en zwalkte we langs de balken maar later begreep hij het stuur beter, hij is nu weer een paar daagjes vrij. Misschien van het weekend een ontspannen bosritje.

rowo

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 07:38

Goeiemorgen :wave:

@ bianca: gelukkig maar :D En fijn dat je lekker hebt gesprongen. Het gaat allemaal goed nu dus met rijden?

Nou ik ben al uren wakker omdat er weer een shetlander bij ons was komen aanlopen die uiteraard onder mijn slaapkamer raam liep te hinniken :=

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 07:48

Moge!! :o

Binca goed nieuw's! leuk dat hij het zo goed op pakt! hoe veel weegt tie? :P

Rowo dat is wel vervelend, ik werd om 4.45 klaar wakker schrok wakker keek op me klok, ohh pas zo laat, kan nog wel even tukken, en net niet uit me bed te branden

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:07

Hoe gaan ze dat doen Bianca, op dezelfde manier als bij mensen? Gewoon een tand knutselen, of wordt dat een implantaat?

Rowo; was dat jullie eigen shet dan?

Dan mag jij dus uitslapen Corien. Ik moet er om 4.15 altijd uit :(

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:10

Elke dag om kw over 4? Meen je dat nou serieus?? :oo

Nee is de shetlander van onze nieuwe buren. Die ontsnapt steeds en komt dan hier. Hun hadden vanaf 4 uur al lopen zoeken, maar hij was al die tijd gewoon hier. Ik ga íig niet uit mijn bed voor zo'n beest :D

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:23

Goeiemorgen!
@Bianca: Fijn dat het bij de tandarts allemaal mee viel met Bullie! En wat fijn dat hij het met rijden ook allemaal zo goed oppakt!
@Scum: 4.15 :oo Wooh dat is wel heel erg vroeg! Hoe laat begin je dan?
@Rowo: Erg leuk die shetlanders ;) Gebeurt bij ons ook regelmatig, maar dan is het toch echt onze eigen shetlander die weer eens los loopt :o
@PB: Fijn dat Amati alles zo goed oppakt! Hopelijk ben je ook weer wat fitter als gisteren.

Ik heb vannacht ook erg beroerd geslapen, uiteindelijk toen de wekker bijna ging ben ik in slaap gevallen :( Nu dus met een slaapkop op stage, dus ga zo eerst maar is even flink aan de thee om wat meer wakker te worden en wat op te warmen :o Want het is flink koud vanmorgen hier.

malloesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:23

Mogguh :O

HOe is het met de zieken onder ons? Ik ben ook al niet fit :n
PB; fijn dat het zo lekker ging gister!
Snoekiej; soms heb je van die dagen.. :(:)
Mandy; stomme oliebol :+

Gister Zappa voor het eerst weer gereden en hij was wel erg wakker maar ook braaf. Wel echt stijf, 't was net zo'n pony :oo Ook Fari gedaan en gister had ze een dikke sprong rechts :? Overigens niet heel warm en ook niet gevoelig. Ze was ook niet kreupel, nog even afwachten dus wat ik met Diepenheim doe. Heb iig haar benen wel ingesmeerd met de groene klei.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 08:25

Alleen op werkdagen. In het weekend blijf ik dus graag iets langer liggen. Ik heb gewoon veel reistijd.

Haha, leuk toch, zo'n struikrover onder je slaapkamerraam? :D

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:03

Maar hoe laat begin je dan Scum? Of heb je altijd uren file ofzo?

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:07

Scum schreef:
Alleen op werkdagen. In het weekend blijf ik dus graag iets langer liggen. Ik heb gewoon veel reistijd.

Haha, leuk toch, zo'n struikrover onder je slaapkamerraam? :D

Wow, en ik vind kwart over 6 al vroeg om uit m'n bed te gaan :P

Vandaag moet ik pas om 5 over 11 beginnen maar ben ook pas om 10 voor 4 uit :S

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:09

hihi, een struikrover :+
Jee Mandy, lijkt me vreselijk als je weg moet omdat er een nieuwe weg moet worden aangelegt!
super PB dat Amati het zo lekker deed! Ben benieuwd hoe jullie het straks is de B gaan doen
Shanouk, wat een baaldag :(
Fijn dat Bullie nog een nieuwe tand op voorraad heeft! Loopt hij in elk geval straks niet rond met een kunstgebit ;) Hoe zwaar was hij eigenlijk?

ik heb vanavond concour met Wiso! We gaan springen in Exloo :D
Heb er heel veel zin in, ben benieuwd hoe het gaat. We gaan voor het eerst weer in de L sinds ze haar veulen heeft gehad. Maar we starten daarvoor nog wel even een parcoursje B. Er is namelijk maar 1 parcours en zo kan ik toch nog twee rijden en nog even oefenen
Gaan ook nog twee mee met hun pony, wordt dus ook wel gezellig met zijn allen :D

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 09:58

Bullie krijgt geen implantaat hoor !!!! _O- Ze hebben zijn tandvlees nagekeken en waarvan ik dacht dat het bij de wortel afgebroken was is een puntje van de nieuwe tand, zijn tandvlees is wel wat stuk, maar dat zal zich nog herstellen. Doordat het waarschijnlijk al zo los in zijn vlees zat scheurde het af toen het bakstuk brak en het bit uit zijn mond trok.

Bullie woog 490 kilo.

Met rijden is hij super braaf en echt een balletje elastiek, juist recht lopen is dan nog best wel moeilijk, maar wijken en schoudervoor pakt hij zeer gemakkelijk op. Met andere paarden is hij heel braaf, maar nog steeds wat bang, hij kan dus soms ineens nog een reactie geven dat hij weg vliegt onder mijn kont, maar dat is vrij explosief en niet dat hij verder doorrent, gaat om een stuk van een paar meter dat hij de ander kant omgaat als waar het paard wat op hem afkomt vandaan kwam. Als ik van achter benaderd word is er niks aan de hand en hij kan ook naast andere lopen, maar recht op zijn gezichtsveld af is nog weleens een beetje spannend. Ik ben er al aan gewend, maar je ziet de andere persoon ook nog weleens verschrikt kijken... :D Ook naast andere lopen roept hij nergens om.

In de paddock roept hij mij wel aan als ik hem aanfluit en roep......dat is toch altijd super... :+: vrijdag mischien een bosritje maken en de rest van de week heeft hij lekker vrij.

voor de ervaring ga ik hem klaarmaken voor de NRPS hengstenkeuring dus over een paar weken zal hij iets meer gaan werken dan nu voor 1 maand. De keuring hoeft niet onder het zadel, zoals een lijntje springen en zo, en daar ging ook mijn voorkeur naar uit. Hij mag straks als voorbereiding thuis wel iets meer werken om puntjes op de i te zetten in zijn ontwikkeling, maar op een keuring wil ik dat hij gewoon vrij loopt. Het NRPS is meer allround en dat heeft ook mijn voorkeur en daarbij is BULL voor het KWPN veel te klein en het NRPS is ook een stuk goedkoper om het allemaal eens mee te mogen maken. Ik wil geen dekhengst, dat voor de duidelijheid. Maar je weet nooit waar een balletje naar toe rolt.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:19

is wel een leuke ervaring!
En ik vind het ook altijd leuk om anderen te laten zien wat je "in huis hebt"
Maar hoe groot is hij dan, want 490 kilo is toch niet zwaar voor een paard! Frits heb ik vorig jaar gewogen en was toen 596 kilo. Hij is 164 cm, hij was toen trouwens niet getraind maar ook niet dik

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 10:26

haha, bianca, ik zat ook al te denken aan een implantaat! maar er zit dus nog een tandje onder?
bvw, succes vanavond!

Mocht er iemand nog crossbeschermers maat full te koop hebben of iemand weten, laat het me dan weten!

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:12

goeiemiddag.

Ik ben vanmorgen naar school geweest voor 2 uurtjes, maar duik nu mijn bed in. Weer erg klote geslapen vanacht :\ en nog steeds beroerd. Mijn koppie is verstopt. heb al weet ik het hoeveel hoeveel rollen keukenrol erdoorheen gewerkt met mijn snotkop :=. En toen ik in de bus zat werd ik ook nog misselijk :\ Moet dus echt even mijn bedje in. Wil eind van de middag eigenlijk nog buitenritje met Sofie doen, maar dat moet ik nog maar even zien :=. Morgen middag propedeuse uitrijking wat ik eigenlijk ook niet kan missen.. Ziek zijn komt altijd op verkeerde momenten..

Bianca: fijn dat bull gewoon tandje weer krijgt :).
bvw: succes met Wiso!
Rowo: dat is niet fijn zo vroeg van een shet wakker te worden :=
Scum: Jeetje dat zou ik echt niet kunnen :=. Dat is me echt te vroeg :+.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 13:46

Goeiemiddag!!

CoriienRN schreef:
Lotte die ken ik! dat is Jitske voorham :D uit wassenaar, paard is echt mega heet, (vind ik en gooti vaak na de sprong met de kop)
Kwa kleur zie je hem idd bijna nooit maar als ik haar zie dan is het hee zij is er ook :)

Dat klopt, dat is inderdaad Jitske Voorham!! En de kleur is niet te missen ;) . Paardje kan lekker scheuren ja }> .. ergens herken ik dat wel bij Wolin :o ... ;)

bianca1980 schreef:
Hey WOLIN LOTTE @ dat paard lijkt idd heel veel op de jouwe, is het ook een volle zus ?? Zij loijkt alleen wat zwaarder in het exterieur dan de jouwe, maar dat kan ik mis hebben.

De zus is een Stravinsky x Gregor en Wolin is een Variant x Gregor :) . Qua bouw zijn ze veel hetzelfde, Wolin is alleen dan een stuk hoger op de benen en Wolin heeft een breder voorhoofd.
Qua karakter zijn ze ook wel hetzelfde en ook qua lopen verschilt er erg weinig ;) .
Sterkte met Bullie zijn kunstgebit *D .

@Evie_Bandido: Hahaha, ja dat was ik inderdaad :)) . Die van mij is ook nogal een heetkop, vandaar dat het halster er nog onder zat en dat oranje touw was mijn bokketouw, waar ik nog steeds mee rijd overigens ;) .

Ik ben net gebeld en ik moet werken op oudjaarsnacht :\ . Er is geloot, dus het is wel eerlijk gegaan en achjah.... maar ben er niet blij mee, want ik had best leuke plannen voor oud & nieuw :roll: .

Ik ga nog maar even wat eten en dan zo richting werk :wave:

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:18

:wave:

Ik ben hier lang niet meer geweest, was druk met school en de laatste weken heb ik nogal wat te verduren gehad... M'n vriend heeft een punt achter onze relatie gezet na 3,5 jaar en dinsdag heb ik te horen gekregen dat ik trombose heb. Dus ik heb nu allerlei onderzoeken en ziekenhuisbezoeken en zit thuis.
Lidmaatschap van de rijvereniging en KNHS ook maar opgezegd want rijden zit er voorlopig niet in en voor ik weer serieus kan gaan rijden zijn we zo weer een hele poos verder :\

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:23

Jeetje, dat is balen zeg Andrea!! :(:) Sterkte de komende tijd.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:23

Zo Andrea, dat is allemaal wel erg heftig in zo'n korte periode zeg! Heel veel sterkte :(:)

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 14:49

jee dat kwam vast ook allemaal hard aan! Heel veel sterkte ermee :(:)

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 15:52

Jeetje Andrea. Dat is wel erg balen allemaal :(:) Sterkte.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:03

andrea16 schreef:
:wave:

Ik ben hier lang niet meer geweest, was druk met school en de laatste weken heb ik nogal wat te verduren gehad... M'n vriend heeft een punt achter onze relatie gezet na 3,5 jaar en dinsdag heb ik te horen gekregen dat ik trombose heb. Dus ik heb nu allerlei onderzoeken en ziekenhuisbezoeken en zit thuis.
Lidmaatschap van de rijvereniging en KNHS ook maar opgezegd want rijden zit er voorlopig niet in en voor ik weer serieus kan gaan rijden zijn we zo weer een hele poos verder :\

Meen je niet :oo Je mag dus voorlopig niet rijden, of je kunt het ook echt niet?
En wat klo te van je relatie |( Zat het er aan te komen, of was het compleet onverwacht?

http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=102504

Rechtsbovenin (onder standpunt N18 dat film schermpje), mijn tv debuut. _O- Hij staat hier voor ons huis. Eerst zie je Malloesjes overburen, dan mijn ma en dan ik :+

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 16:54

Sterkte Andrea!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:04

Kan voorlopig sowieso niet sporten, heb nog erg veel pijn. Waarschijnlijk gaat er een periode van ongeveer 6 maanden overheen voordat ik alles weer kan. Maar dat hoor ik de komende tijd denk ik, het is nu allemaal nog onzeker.

Relatie was compleet onverwacht, ga het hele verhaal hier niet neerzetten, wil het wel via PB doen.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:08

Dacht al dat dat je moeder was inderdaad, zonder het van tevoren te weten! Haha. Maar wat balen zeg als het werkelijk op deze manier aangelegd zou worden. Hopelijk behouden ze de bestaande route.