[SGW] [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Joki

Re: [HK] SGW #19: Three Phases, Two Hearts, One Passion...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:34

Danielle mooi veulen. Het kritische heb ik dan weer te weinig verstand van

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:41

Danielle, ze zeggen altijd: op 3 dagen, 3 maanden en 3 jaar moet je eenbeestje bekijken om te zien wat het is/wordt. Wanneer deze foto genomen is weet ik niet, niet op 3 jaar, niet op 3 maanden, en misschien op 3 dagen, maar op de 2e foto zou ik zeggen: Doen!!!!

NoaChanel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:52

Noa is ook ze een zenuwding. Altijd hard willen gaan in ieder geval verder wel heeerlijk nuchter in de koppie.
Wij moeten idd ook joggen en merk nu al vreselijk veel verschil. Zelfs tijden het springen kan ik snel de controle terug krijgen... voorheen denderde ze eerst 2 rondjes door de bak :o ... Toch liever een loper dan een paard welke je vooruit moet werken.

Itsme, zadelkast/kamer opruimen zal hier ook geen overbodige luxe zijn

Sann dat klinkt wel als een heftige proef, vooral als iedereen over je schouders staan mee te kijken/beoordelen. Keep it cool!

Lautje en Eef goed gereden! Wauw wat een niveau!

Joki, heb je nog geen angst voor je paard gekregen? Voor Noa had ik een Tango merrie maar binnen een jaar durfde ik er geen eens meer op te stappen..... En met Noa doe ik eigenlijk alles ( wat in ons bereik ligt)

Danielle, onwijs lief koppie!!! Meer dan dat weet ik niet te zeggen.. Geen verstand van

:D

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:54

lau en eef goed gedaan.
danielle wat een leuk veulen. maar kritisch kijken is misschien voor jeroen?
2e foto is wel heel lief.

zo richting werk tot 7u :S (worden 3 lange weken met zulke lange dagen)
en dan vanavond ook nog lesgeven.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 07:57

Top Lau en Eef!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:14

Goedesmorgens,

Jullie hebben lekker doorgekletst gisteravond! Zeskamp was leuk gister, alleen (bijna) alle spellen waren met water... we waren dus echt kleddernat en zo warm was het ook niet.. Stond op een gegeven moment te klappertanden en mijn lippen waren helemaal blauw :') Daarna lekker opwarmen in de kroeg met een biertje, prijsuitreiking afgewacht en daarna met Muti grieks gegeten. Proef de knoflook nog steeds :Y)

Laura en Eef, goed gedaan in Arville, van harte.
Joki, jammer dat Ferrose stout was.
Texelse, gelukkig hebben jullie nu BB, die is tenminste normaal ;)
Mendy, succes met je lange dag!
Noa, wat een schrik. Gaat nu alles goed met je paard?
Danielle, lief veulentje, van bloedlijnen heb ik geen verstand :)

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:30

Noor: hopelijk geen klantencontact vandaag, en gewoon dicht bij die vervelende collega gaan zitten (als het kan er recht tegenover := )
Idd, wat een verschil, BB-tje of Robin..... Maar ja, al doende leert men, gisteren ook weer heeeeeel veeeeeeel gezien/opgestoken/geleerd. Van alleen maar "kijken in de keuken bij een ander" en goed luisteren naar mensen die veel meer ervaring en kennis hebben.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:33

Noor, Het was inderdaad fris gisteren... En dan nog met al dat water!
Grieks is lekker, alleen het is zoveel vlees... De rijst bij de griek vind ik altijd zo lekker :9
Lelie & Mel :') Volgens collega's ben ik een echt meisje-meisje... Kan ook niet aardig doen tegen mensen die ik niet leuk vind :=
Daan, Heb geen verstand van veulens.. Ik heb op een veulenopfok gestaan en heb zoveel ellende gezien met die jonge beesten.. Als ze drie zijn heb je hier in de regio al 10 mille uitgegeven. Daar kun je mi een leuke, gezonde, interessante drie-jarige voor kopen.
Mendy, Succes op je werk!
Mel, Die pony is ook echt wel heel leuk!
Lau, Wat goed van jou en Eef *\o/* Niet te vergelijken met de NLse 1* dus?

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 08:58

Erger nog Texelse, heb vanmiddag een solli

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:05

*\o/*

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:06

Texelse, grappig daar heb ik nooit van gehoord. Waarom is dat zo? Zo was hij 3 dagen oud.
http://i1193.photobucket.com/albums/aa3 ... 8951_n.jpg
Hij is van 30-5

Mo heb je helemaal gelijk in, maar vind hem echt prachtig en heeft nu al een fijn karakter.
Weet ook wat ik aan deze fokker heb, hij heeft tot nu toe alleen maar fijne allrounders gefokt.
Heeft natuurlijk niks te maken met tijd en geld stoppen in iets wat je ook al 'kant en klaar' voor minder kan krijgen. We zullen zien, eerst in overleg.
Mijn vader zei gisteren, als hij oud genoeg was en springgefokt dan stond hij al hier op stal. Moet hem nog vertellen dat ik nu weet dat hij ook gedeeltelijk springgefokt is...... :D

Mendy lange dag vandaag! En nog 3 weken achter elkaar ook, succes.
Noor jij hebt dan in elk geval geen last van muggen. Grieks is :9 Succes vanmiddag!

Mister T

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:08

Goodmorning *\o/*

Evony, sterkte met het verlies van je hond
Eef en Lau, knap hoor!! Trost op jullie!
Noa, wat akelig van je paard. Zo’n verstopping kan flink misgaan. Maar gelukkig is het allemaal weer goed!
Danielle, gaaf dat je een veulen gaat kopen. Ik heb er ook helaas te weinig verstand van! Hij is wel leuk..
Sann, succes!! Je kunt het!
Lelie, veel plezier!
Bianca, al veel verbetering dus!

Verder niet onthouden sorry! Er dreunt nog een bass in mijn hoofd.. 8)7
Mijn diplomafeestje was zaterdag erg geslaagd..en zondag naar het festival latinvillage geweest… dus zit aardig duf op mijn werk :')

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:33

Goedemorgen SGW-ers!

Maandagmorgen koffie en bijlezen staan op de planning!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:39

Mo dit was wel echt wat anders dan Maarsbergen bijv. Dat was een lange M cross en dit was echt wat anders. Veel combinaties. Hindernis 3 een dikke tafel berg af, 4 twee bomen in gebroken lijn, 5 een massale hooiwagen en 6 weer een lijntje met smal.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:46

Noa heeft haar B debuut niet kunnen maken. Hoe merkte je dat je paard een slokdarmverstopping had dan? Ik heb dat volgens mij nog nooit gezien, dus zou ook niet weten of ik het zou herkennen.
Texelse had een paard met een steekje los
Joki een paard dat soms niet mee wil werken en niet de ring in wil. Ik snap dat nooit zo. Voor een paard is er toch geen verschil tussen een proefje rijden thuis, losrijden op het losrijdterein of de proef in de ring rijden? Zit je jezelf niet gewoon veel te veel op te naaien met 'Wat als...' ?
Sannn heel veel succes met je proef. Komt vast goed :)
leli lekker vooruitzicht! Wil ik met Vies ook nog een keer doen. lekker over de galoppeerbaan en daar door het bosje heen
Lau en eef gefeliciteerd met jullie prestatie! Knap hoor!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 09:55

Even heel snel (ben weer in de werk-modus).
Danielle: oh, die laatste foto op 3 dagen oud: <3 <3 *\o/* . Wat een gave foto!!
Bij die eerste twee foto's was mijn reactie: leuk veulen om te zien, hals wel wat diep uit de borst, maar bovenlijk is wel mooi. Hij draagt hem wel mooi omhoog en ook al is de horizon naar beneden lopend: hij draaft zelfs op die foto bergop, dus dat is mooi.
Die foto op 3 dagen oud is gewoon gaaf!!!
Maar zoals al gezegd wordt: zie ze maar 3 jaar oud te krijgen: kost klauwen met geld en je hebt minstens zoveel geluk nodig om ze heel te houden.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel het plezier om ze op te zien groeien en te kunnen fantaseren over hoe het allemaal wel niet zou kunnen gaan worden.

Nu weer snel aan de arbeid!!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:02

Annetje schreef:
Joki een paard dat soms niet mee wil werken en niet de ring in wil. Ik snap dat nooit zo. Voor een paard is er toch geen verschil tussen een proefje rijden thuis, losrijden op het losrijdterein of de proef in de ring rijden? Zit je jezelf niet gewoon veel te veel op te naaien met 'Wat als...' ?

Maar Annetje, loopt Vies dan op concours precies hetzelfde als thuis? Is zijn gedrag exact hetzelfde?
Jer heeft toch wel het een en ander gezien en gedaan inmiddels, maar ik heb hem in de dressuurring niet zo aan het lopen als thuis hoor. Was het maar zo.
Joki zal ongetwijfeld spanning overbrengen op haar paard, maar voor een paard is er wel verschil lijkt mij. :)

Kris

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:06

Daar ben ik het helemaal mee eens Noor! Stomme is dat ik het alleen in de dressuurring ervaar. Bij het springen zijn die van mij op losrijterrein hetzelfde als in de ring. Davinci is echt een heel ander paard in de ring. Op het losrij terrein loopt ie altijd lekker voorwaarts te sjouwen en zodra we de ring in gaan moet ik er echt heel erg hard aan gaan werken. Ik weet dat dat een klein beetje aan mij ligt, maar grotendeels toch ook echt aan hem! Obi juist omgekeerd. Lekker relaxed op het losrij terrein en in de ring 1 bonk spanning.
Die van mij lopen op het losrij terrein beter dan thuis trouwens!
Laatst bijgewerkt door Kris op 02-07-12 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:07

Lau en Eef, super gedaan hoor!
Leuk veulen Danielle! Ben zelf ook aan het rondkijken en heb ook een leuke op het oog.

Verder echt een geheugen als een zeef!!

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:22

Anne Ferrose weet wel wat witte hekjes betekenen. En ja dat is voor haar anders. Ook ik reageer anders, dat geef ik meteen toe. Ik weet op welke momenten ze flipt (zowel thuis met oefenen als op concours) dus ik zal dan ook wel wat spannen

Noa ik ben niet bang van Ferrose. Als ik bang was zou ik er ook niet meer opstappen, want dan denk ik wel dat ze echt gevaarlijk wordt.

Noor succes

Ik heb er vroeger trouwens 1 andersom gehad bokkend de ring in, zag witte hekjes liep hele dikke punten en bokkend de ring uit. Dus volgens mij weten paarden best dat witte hekjes iets anders betekenen

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:36

Joki schreef:
Ik heb er vroeger trouwens 1 andersom gehad bokkend de ring in, zag witte hekjes liep hele dikke punten en bokkend de ring uit. Dus volgens mij weten paarden best dat witte hekjes iets anders betekenen

Zo één had ik er ook :j (Nudine gedroeg vaak zeer slecht op het voorterrein om vervolgens al het geleerde in de ring in praktijk te brengen ;) )

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:43

Mocht er hier iemand zijn met verstand van veulen en bouw daarvan, zou ik dan een pb mogen doen?

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:49

Morgen!! Gister druk dus niet gereageerd! Sorry...

@ Eef en Lau top gereden!!! Lau geweldige fotos op FB!
@ Danielle mooi veulen!!
@ Noa jeetje wat naar! Hoe herkende je het? Soort van stikken ofzo?
@ Annetje dressuurwedstrijd alleen staakt max nog wel eens! Dressuur op sgw loopt hij altijd geweldig! Hij merkt aan alles wat er gaat gebeuren dus ben het niet met je eebs dat er geen verschil is!

Wat een lekker weer vandaag zeh! Eerst Max rijden en dan met de hondjes naar het strand!

Btw.... Ben zo blij dat het EK voorbij is *\o/*

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:50

Oja Noor zet hem op!!!! +:)+

Beli

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-12 10:52

Lau en Eef, Wat ontzetten knap en heel gaaf!!!!(ben stikum best heel jalours :+ )
Klinkt wel als een heftige cross

FE idd ik ben ook niet zo van veulens maar wordt zo langzamerhand en beetje een softie

Noa kwam die slokdarm verstopping van hooi eten in de trailer? hoor je wel vaker. sommige paarden krijgen daarom helemaal of alleen op de terug weg hooi.

Noor Brrrr heftig met die wind! biertje helpt altijd, daarna lekker grieks..... Succes straks!

Annetje een slokdarm verstopping ziet er erg naar uit. Het lijkt of een paard gaat overgeven maar dat kan hij niet. Hij gaat heel erg schuimen en nare spier trekkingen maken mijn zijn hals, echt een naar gezicht. Helaas had mijn vorige paard die er vaak.

Amaretto is op vreemd terrein vaak iets fijner als thuis... maar dan moet ik er nog steeds vel aan gaan rijden want hij doet het niet vanzelf... hihi