[SGW] [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:31

@ Magreet wat een prutsers zeg!
@ Sim wat erg van je kat zeg! Gelukkig gaat het iets vooruit!
@ Evony wat een prachtig rondje zeg!!! Echt perfect!
@ TG mooie foto!!!

Ik ben helemaal blij :D *\o/* :D *\o/*
Mijn oude springzadel wordt zo opgehaald en ik heb een nieuwe gekocht gister!!!!!!
Hij lag in 1x perfect!!! Ti's de bruine Rossner Atlanta geworden!
Heb er een nieuwe springsingel met buikflap bijgekregen!

Broertje vond omdat ik eindelijk een goed passend zadel had weer ik er een nieuw borsttuig bij moest! Echt een super mooie! Donkerbruin met zwart elastiek!

Iedereen fijne paasdagen!!!!

suikermeisje

Re: [HK] SGW #18: kijk ons gaan, het nieuwe seizoen komt er aan!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:32

Snel Henny en lijkt me een fijn zadel die rossner!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:37

Sussie85 schreef:
Leli: mijn vader is gisteren gaan lopen en die zei ook dat er een pittige B-cross stond. Hindernis 3 lijkt simpel, maar je springt daar naar klapperend landbouwzeil toe. En voor morgen voorspellen ze veel wind. Hindernis 6 is aardig hoog voor het B paarden. Of je het water in moet springen of dat je ook via de inloop mag was niet helemaal duidelijk. Zullen we morgen wel zien. De piano is ook voor het B.

Vrolijk Pasen!

Dat klapperende zeil kan ik niet terugvinden op de foto's (en me ook niet herinneren).
Ik kan op de foto's niet zien of H2 en 3 lager zijn dan in de L. Bij 2 in ieder geval de coniferen wel, maar verder kan ik het niet zien. H5 is volgens mij hetzelfde (tenzij het een steil is geworden ipv een breder ding). Die akelige H4 is er ook nog in dezelfde staat. Ik ben heel benieuwd hoe er gereden wordt. Als ik het zo zie is hij echt super pittig, maar wie weet vergis ik me daar enorm in.

Henny: gefeliciteerd met je zadel!
Wil je knie alweer beetje meewerken?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:46

Ik heb gister trouwens nog 'gecrosst'.
Zitten hier vlakbij een bedrijverterrein, en wist dat daar greppeltje is die goed te springen is (erg smal en niet diep) en de vorige keren wilde hij daar moeilijk overheen. Dus nu even geoefend en opnieuw weggereden en er weer over springen en nu ging die het begrijpen en boeide het hem niets meer. Ook zijn er leuke heuveltjes met daarvoor haagjes :o Dus ik ging eerst maar gewoon een haagje springen en daarna haagje springen en gelijk heuveltje op :P
Gelukkig komt daar eigenlijk nooit iemand, alleen is het vlakbij een bedrijf maar die was nu dicht dus kon ik ongestoord 'crossen' :P

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:53

Leli: als je op de foto kijkt van hindernis 3, dan zie je wat wittigs op de achtergrond. Dat is van dat landbouwplastic. Volgens pa lag dat gisteren al te flapperen in de wind. Als de paarden daarop gefocussed zijn ipv de hindernis heb je zo een weigering. Wij hopen dat Vivre alleen de hindernis ziet.
Maar wij zijn het met je eens hoor: er staat een pittige B-cross.

Henny: gefeliciteerd met je nieuwe zadel! Leuk dat je er ook nog een buikflapsingel bij kreeg! Hopelijk kun je er snel mee gaan rijden. Beterschap nog met je knie!
TG: Bari is echt een gaaf paard! Mooie foto!
Vief: veel plezier bij Wolles en de crossles!
FE: vervelend zo'n moeder die tot laat blijft zitten.
Joki: fijn dat Ferrose blij was.
Bonny: wel vervelend dat je paard zich niet aan de verplichte rust wil houden.
suikermeisje: al weer uitgerust?

Zo maar eens douchen en naar opa en oma. Oma is vandaag jarig en dan moet er geholpen worden met vanalles en nog wat. Vanavond lekker rijden met Weltsieger. Tenminste ik hoop lekker, want hij heeft momenteel het voorjaar in zijn kop en is behoorlijk dwars.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 10:57

sussie: nouja uitgerust nog niet echt, slecht geslapen aangezien mijn hoofd vol zit. Gister erge keelpijn, die is nu iets minder maar wel een flinke verkoudheid. Dus voel me beetje ziekjes. Ik doe vandaag dus ook maar beetje rustig aan :P

Alle crossgangers en andere wedstrijdgangers, succes en veel plezier!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 10:58

Goedemorgen.
Zo paarden al in het zonnetje, stallen klaar, alles in huis klaar en gedoucht.
Net even me camera uitgepakt en hij is mooi :D dacht ik heb nog een fotokaart maar helaas moet er een andere in.
Morgen maar even kijken of makro open is.

Iedereen die cc heeft, ettenleur of gewoon training veel plezier

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:02

Veel plezier met je nieuwe camera Itsme! Wat voor één is het?

Ik weet ook waarom de merries gisteren zo druk waren voor het hek: Dawn en Goldstar zijn hengstig: die kunnen zo de bangalijst op := . Wel handig dat ze tegelijk hengstig zijn: kunnen ze mooi over drie weken samen richting dierenarts om te kijken of alles okay is en ze eind mei richting hengst mogen.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:28

Henny heeft ook een nieuw zadel dus, fijn!
Fijne dag Vief, klinkt als een lekkere dag.
Volgende keer nog meer de puntjes op de i en dan wordt je 2e SM. :P
Al die hindernissen in EL kunnen ze verlagen/ verhogen. Zullen ze vast ook wel gedaan hebben. :) Iedereen veel succes alvast die gaat!!

Hier beetje gaar, dus ook niet alles is blijven hangen. Drie avonden wezen stappen, is nieuwe kroeg in ons dorp geopend. Die moet dus wel even bekeken worden. Wou gisteravond thuis blijven maar toen toch maar om half 12 besloten om te gaan. Was mooie avond, maar nu even rustig aan doen. :)

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:34

Vrolijk pasen en voor degene die morgen naar Etten-Leur gaan veel succes.

Hier verder weinig nieuws. Ben verre van fit. Paard loopt voorlopig aan de longe en dat gaat goed maar ik heb alle wedstrijden tot nader order afgezegd.
Lees wel steeds mee.

@TG hoe gaat het met vos?
@ Sim sterkte met de kat.

maximiliano

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 11:53

Jaaaaa het gaat ineens met sprongen vooruit!
Vocht is er bijna uit! Ga er dinsdag weer op denk ik!

Nu vlug naar stal want ze zijn er bijna voor m'n oude zadel :)

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 11:54

sann leuk toch die kroeg maar 3 avonden is misschien wel beetje te ;)
leli het is een canon 1100D met 2 lenzen. heb ik alvast voor mijn verjaardag gekocht :D was nu mooie aanbieding dus vond het jammer om hem dan pas na mijn verjaardag te kopen.

MargreetW

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:07

Henny, doe je die zoutwikkels nog wel steeds?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:15

Annetje super dat de les zo goed ging, kun je altijd echt blij van worden hé!
Shanouk super dat Denzel netjes te rijden was op vreemd terein, toch altijd weer even spannend.
Sim jakkes wat erg van je kat zeg.
Sarah ziet er netjes uit!
FE fijn dat het gegaan is volgens wens, wel lekker dan om even de hond uit te laten.
Haha noachanel leuke foto.
Karen stoere Bari!
Vief balen dat Woll zo heftig reageerd op de enting.
Lekker MM tot 15 uur werken. Even wat tijd voor jezelf.
FE mooi dat ondanks je niet zo'n goede voorbereiding je oefenpc toch goed ging!
Suikermeisje gefeliciteerd met je wps!
Henny wauw helemaal nieuw dus! Super zeg!
Mendy lekker alles aan kant dus.
Balen Caro :(:)

Nou hier dus gister voor het eerst op wedstrijd geweest met C en direct buiten. Ze was in de trailer net een tijdbom, snurken en springen de hele tijd. Deed dus voor de zekerheid daar het hoofdstel ook al om. Proppen draaien ging eigenlijk wel netjes. Achterbeen vond ze even vreemd en trapte ze wat, maar later niet meer. Was ik natuurlijk mijn beschermers vergeten. Dus die geleend van iemand anders. En toen moest ik opstappen. Dat ging dus niet met mijn knie. Kan hem niet zover buigen.... Nou ja na veel pijn en moeite er opgekomen en zoef daar gingen we. :+ Gelukkig richting inrijterrein en daar maar even lekker doorgedraafd. Inspringen ging weer super. Braaf paard! Stond een niet hoog maar niet mooi parcours. Na 1 direct gebroken lijn. en een lijntje met een oxer dan een dubbel oxer-steil. Niet echt fijn om mee te beginnen met zo'n wiebelig jong paard. In de bb had ik iig 2 weigeringen en een aso slecht steil. Stomme nieuwe beoordeling. Rondje B had ik 1 balk, maar weer een slechte beoordeling, wel iets beter maar toch.... Nou ja boeie ik was eigenlijk wel tevreden. Toen de dressuur zat ik er natuurlijk weer te laat op. Oeps. Jury vond C leuk en ik had 181. Alle oefeningen wel netjes opzich, maar een super slechte aanleuning en ik had dus ook geen wp verwacht, maar ben er natuurlijk niet minder blij mee!

Even over de nieuwe beoordeling. Het is gewoon vreemd dat met de oude beoordeling je zo een dikke voldoende kreeg. Met W zat ik eigenlijk altijd boven de 50. Nu heb ik natuurlijk weer een jong paard die wiebelig is en niet altijd even mooi uitkomt. Logisch dat je dan een mindere steil krijgt. Maar ik had serieus een 4 een 5 en algemene indruk een 5. Vond dat dan wel weer apart. Kijk ik snap dat het geen 7 is, maar zo laag? Er waren gister zeer weinig die uberhaupt maar 1 wp kregen.

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:26

margriet, had op de stelling van startlijsten dat soort dingen ook gelezen ja. Bevalt dus absoluut niet!
Ben benieuwd wat voor beoordeling ik krijg volgende week := ook een jong paard :+
maar gefeliciteerd met de wp in de dressuur :)
Laatst bijgewerkt door suikermeisje op 08-04-12 12:26, in het totaal 1 keer bewerkt

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 12:26

margriet mooi dat het springen toch wel redelijk ging met je tijdbom in de trailer. en natuurlijk je winst in de dressuur.
vind het ook maar niks die nieuwe punten. volgende week maar eens kijken wat we daar rijden.
moet zelf leren veeeel stiller te zitten dus zou wel lang duren voordat ik daar punten rijd.

sm waar ga je volgende week?

suikermeisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:27

Wie weet trouwens een mooie creme kleurige pad die bij harry's horse spullen past qua kleur? Morgen waarschijnlijk naar Divoza en van 25% korting genieten :P
Heb ook zo'n mooi hoofdstel in BR boekje gezien, echt uber sjiek! (BR Grantham)

Edit: Ik heb volgende week springen in zoelen van onze eigen club (margrietruiters)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:38

SM als ik morgen geen wp rijdt (dus 99.9% kans) ga ik volgende week ook naar Zoelen. Mogelijk past de sahnekleurige eurostar pad erbij. HH creme is geler dan offwhite van Anky (ik heb zelf offwhite van Anky dus heb al die dingen al een keer in handen gehad)

Ik vrees ook echt voor de nieuwe stijl. Ik ga Ferrose straks maar even vlechten in de hoop dat ik dan voor verzorging in elk geval een redelijk punt krijg. Voorpluk laat ik wel los, geen idee of ze raar gaat reageren als ze opeens meer ziet. En dan morgen heel vroeg een rondje proberen

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-04-12 12:40

joki ik vind als ze netjes gepoets/gewassen zijn en gevlochten, spullen schoon en je eigen kleding dat je daar toch al wel een goed cijfer voor moet krijgen.

ik ga volgende week naar loerbeek met bay.
Als ik nu de tijden wist voor maarsbergen had ik misschien zaterdag met bay kunnen springen dan hebben we tenminste de zondag vrij dus nu weer 2dgn gaan.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:52

mag ik heel even iets zeggen over de stijlbeoordeling? Bij de oude manier werd er vaak 1 totaalcijfer gegeven. Een onvoldoende durfde bijna niemand zich aan te wagen, terwijl dat af en toe best verdiend was. Veel juryleden hielden voor zichzelf een lijstje bij welke punten gegeven waren, en als je aan het eind reed kreeg je een van cijfers "die nog over waren". Dit vond ik dus juist een slecht systeem. Nu moeten juryleden veel bewuster zijn van welk cijfer ze geven en dat ook beredeneren. Er zijn nog best wat verbeterpunten in dit systeem, maar op zich vind ik het niet verkeerd dat een kamikazepiloot met een beetje mazzel na 5 rondjes z'n nek niet meer kan gaan breken in het L. En bij de stelling in startlijsten wordt gesuggereerd dat je meer punten krijgt voor een mooiere kleur blouse. Als je zo gefrustreerd bent, kun je misschien beter gaan dammen. Bij de dressuur is dat niet zo, en bij het springen natuurlijk ook niet.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 12:57

Vrolijk pasen allemaal! :)

Waar zijn de foto's van de hindernissen in E-L te vinden?
Henny dat heb je snel gedaan zeg, veel plezier er mee!
Caro balen zeg dat je niet fit bent, hopelijk wordt het snel wat beter.
Margriet netjes hoor van C, de beoordeling is erg jammer maar dat komt vast nog wel.

Ik vind het echt jammer dat het springen nu een dressuurproef met hindernissen is geworden. Als ik de uitslagen lijsten moet geloven wordt er belachelijk slecht gereden, terwijl wat ik op de wedstrijd zelf zag dat allemaal heel erg mee viel.

Volgende week zal ik zelf mee maken wat ze er van vinden. Maarja Perfect gaat dan pas voor de 2e keer B dus daar moet ik me maar niet zoveel mee bezig houden..

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:00

Texelse ik snap op zich de beoordeling wel (al is het waarschijnlijk zwaar in mijn nadeel) ik ben alleen benieuwd of het punt verzorging ook echt gepunt gaat worden naar verzorging of zoals bij de dressuur vaak iedereen een 7 (of een 8). En de mooiere kleur blouse begin ik dan niet aan maar ik heb wel bijpassende peesbeschermers gekocht om het iets netter te maken en ik vlecht wel in en poets mijn hoofdstel (terwijl ik dat voorheen nooit deed) in de hoop dat de verzorging dan de rest net voldoende compenseert zodat als ik foutloos ben ik nog net 60 punten kan halen, want ik ben gewoon met Ferrose geen stijlruiter

Watapatja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:01

iedereen fijne paasdagen :D
alle cc gangers succes *\o/*
ik kan nou ook niet zeggen dat ik de nieuwe B stijl beoordeling een groot succes vind... afgelopen week was er cc vlak bij ons en er was 1 iemand met 2 wp... dat was gewoon een super braaf paard wat fijn naar de sprong toe liep en de ruiter lifte gewoon mee... tsjaa als dat is wat ze willen zien dan heb je met een jong groen paard niets te zoeken op cc... :n
ik zal maar weer eens uit de leesstand komen :Y)

straks weer even naar paardlief toe, heb 1½ week niks met hem gedaan omdat hij een dik been had... na de cross training waarschijnlijk beetje overbelasting, maar door hem 3 x per dag in de stap molen te doen is het been weer mooi dun dus heb hem gister even aan het halster gelongeerd en hij draafde weer goed, *\o/* dus ga hem weer oppakken, vandaag nog maar een keer longeren aan met de bijzet er aan en als het goed gaat er morgen weer op :D
en vanavond lekker uit eten :Y)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:05

Texelse klopt de oude beoordeling was ook niet alles. Bekenden en mensen met "mooie" paarden kregen snel een hoger cijfer. Maar nu heb je dat punt de algemene indruk. In de bb had ik daar een 5 op en in de B, dus een kwartier later, had ik een 7. Apart.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-12 13:08

In de B heb je vast leuker gelachen Margriet ;)