[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:09

Vlakbij Eindhoven, Nuland.

Was alleen een beetje jammer dat ze geen M op zondag hadden, alleen zaterdag. Dus maar een rondje L gereden.

_lautje_

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:12

Ach gaat om de routine toch.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:19

Daarom. Anders had hij 1,5e week niet gesprongen en om dan gelijk in Etten-Leur een parcours in te rijden leek mij geen goed idee. :=

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:36

Goeiemiddag!
Ik ben weer terug van de wedstrijd. Bedacht me vanochtend dat ik als mijn eerste proef heel lekker zou gaan, misschien zou kunnen vragen of ik de tweede M2 mocht starten. Dan is de kop er iig af en kan ik thuis lekker verder oefenen. Toen ik dat bij het secretariaat vroeg zeiden ze dat dat reglementair niet toegestaan is, en dat ik niets te verliezen had en gewoon M2 moest gaan starten. Heb me laten overhalen :Y)
Dus twee proeven M2 gestart! Ik had die proeven nog nooit gereden, alleen af en toe eens een losse oefening. Zaten heel veel grote fouten in, maar Vorstin was over het algemeen wel fijner te rijden! Ben blij dat ik het gedaan heb, het viel allemaal best mee en ik hoef me er echt niet druk over te maken! Nu gaan we gewoon thuis fanatiek aan de slag, en over een tijdje als we er klaar voor zijn ga ik gewoon weer starten!

Sterkte met alles Lau. Ik kan me voorstellen dat je tegen de operatie (en daarna) opkijkt
Fijn dat je lekker gereden hebt MM
Super dat Caap zo lekker sprong Eef!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:55

Fijn dat het met Zeus de goede kant op gaat Marijke! En dat met die fohn hou ik je aan. :D
Mooi ook dat het met Caap lekker ging Eef. Hebben jullie geen ingebouwde barrage?
Toch maar aan de M2 gegaan Snoek. :D Mooi dat je er nu goed vetrouwen in hebt voor de volgende keer. :)

Ik ben toch maar met What gelijk het bos ingegaan. Hij was goed fris, was ook echt een waterbende in het bos. Hij heeft ook nog een vrouw met een schimmel boos gemaakt. Die gingen heel netjes om de plassen heen en ik ging er doorheen met What. Hij vond blijkbaar dat die schimmel te wit was en springt met 4 benen tegelijk de lucht in en maakt gekke sprong. Resultaat: Schimmel zwarter en mevrouw boos. Of ik haar schimmel dan ook even wou wassen. :') Nou dan moet je niet het bos in gaan met dit weer. :o

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 14:58

Hahaha, mooi verhaal San :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:01

Haha! gekke what!

Nee, in Brabant doen ze daar niet aan. :( Ik vind het veel makkelijker, helemaal in een rubriek met 50 combinaties.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:16

Had ook best wel lol, vooral toen die vrouw zo boos werd. :))
Dat is inderdaad wel vervelend zeg, moet je zo lang wachten anders! Ben heel blij dat ze dat bij ons wel doen. Moet ook wel, anders gaan er veel naar huis denk ik. Alleen bij kampioenschappen en grotere cc's hebben wij ook geen ingebouwde.

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:23

Eef fijn dat je parcours lekker ging
Super dat je niet meer bang bent voor de M2 Snoek. Die proeven moet je gewoon vaker rijden dan wordt het wel gewoner
Grappige What

Ferrose mag lekker een dag vrij

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:35

Snoekiej: Zie net dat ik helemaal verkeerd gelezen had vanmorgen! Je had geen wp in de M2, maar je was M2 startgerechtigd ;). Sorry! Toch gefeliciteerd en je M2 debuut ook al gehad lees ik.
Komt wel goed, gewoon lekker door trainen :).

Sannn: Nou inderdaad, ga dan naar een binnenbak als je schimmel niet vies mag worden :+.

Net heerlijk dressuur gereden met Sofie! :D Lekker dier.
Zit er trouwens over na te denken om nieuwe wedstrijdlaarzen te gaan kopen. Ik heb nu nog oude petri's en die zijn niet goed meer. Bij de kuit te ruim, waardoor tijdens de proef de ritsen opengaan en ze zijn te kort en dat vind ik echt heel lelijk :=.
Denk dat ik van De Niro ga bestellen :). Heb een laars aangepast en nu een zelf bedenken hoe en wat ik wil. Ik heb mijn Derby's voor het springen en die zitten prima, maar wil toch anderen voor de dressuur. Mochten mijn Derby's straks wel een keer ten einde zijn kan ik dan die de Niro ook wel aan met springen.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:36

Bedankt Kim! Ik heb ook De Niro's, en ik spring er ook mee. Ze zijn echt super!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:38

Snoek, fijn dat je lekker hebt gereden!
Sann, wat een actie van What! Ik had ook helemaal in een deuk gelegen. Sommige mensen zijn zo humorloos! haha
Kim, valt het allemaal nog te combineren nu? De Niro is wel heel mooi!
Eef, hier ook bijna altijd ingebouwd. Al dan niet over andere hindernissen. Vind het ideaal.

Gistermiddag Uk dressuurmatig gereden thuis in de bak. Daarna de 3 jarige van mijn zusje. Fijn dier zeg! Echt heel makkelijk, heb hem fijn kunnen rijden. Kan me voorstellen dat zusje er blij mee is.

Vanmorgen met Uk een buitenrit gemaakt en nog bij een kennis een 5jarige gekeken die ik evt kan gaan rijden. Zit nog wel wat werk aan. Nog geen bespiering of iets, maar denk dat er wel een leuk dier onder vandaan kan komen.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:42

Whahah Sann ik had helemaal dubbel gelegen op het paard geloof ik. :D
Leuk dus Tieentjeh, een nieuw project! :)

Ik heb mij net met Carella opgegeven voor de oefencross in Nijeberkoop. :) Ben benieuwd wat ze ervan vindt.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:44

Tientjeh: Ja gaat eigenlijk heel goed. Kijk echt uit naar het weekend om weer te kunnen rijden. Ben vrijdags voor het avond eten thuis, dus dan kan ik rijden, zaterdags en zondags en maandag voor ik weer naar Purmerend ga met de trein ook :). Dus 4 keer zelf trainen en dan 1 dagje vrij, dagje dat papa hem rijdt en een dagje longeren :). Ze loopt fijn dus ik denk dat ze het prima vind zo :D.

Snoekiej: De genen die ik aangepast heb zaten ook gewoon perfect. Moet alleen heel erg wennen omdat ik die harde van petri gewend ben voor de dressuur. Vind die zachten toch heel anders rijden. Met springen geen last van maar dressuur toch erg wennen. Maar rij nu thuis even dressuur met de Derby's zodat ik er vast aan kan wennen haha.
Nu nog even goed nadenken over hoe ik ze dan wil laten maken. Je kan zoveel kiezen :P. Wil wel wat extra's maar niet TE veel poes pas etc.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:45

Snoek, komt helemaal goed met Vorstin! Super fijn dat ze het nu zo goed doet. :)
Jantine, wel leuk zo'n opknap projectje.

De Niro's zijn inderdaad erg mooi! Helemaal die met rits schuinvoor. De 'gewone' vind ik persoonlijk iets te veel springlaars om mee te dressuren. Voor de dressuur vind ik model kachelpijp toch altijd nog het mooist. :P

Ik heb besloten dat ik eind deze maand maar weer eens op Scene moet gaan zitten, ben erg benieuwd wat hij doet.
Laatst bijgewerkt door EvelienH op 11-09-11 15:47, in het totaal 1 keer bewerkt

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:45

Evelien en Shanouk, super zeg! :)
Goeie actie van What _O-
De Niro's zijn mooie laarzen. :j

Heb vandaag even een rondje laag gesprongen met perfect.
Had het bitloze hoofdstel voor de afwisseling weer eens opgedaan, met springen werd ze er niet anders van.
Met dressuur wel rustiger in hoofd en aanleuning. :)
Buitenrit heb ik maar niet gedaan, blauwe lucht veranderde in een grijze lucht helaas!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:49

Middag!

Joki: Gefeliciteerd met je 1e wp!! :D
Daniëlle: Ook gefeliciteerd! :D
Snoek: Super, ook gefeliciteerd!! *\o/*
Caro: Fijn dat de schimmel zo fijn aanpakt!
Margriet: Balen dat je gemengde gevoelens er over hebt.
Evie: Jammer van de langsloper!
Lau: Kan begrijpen dat je niet fijn kan slapen!
Sannn: Geweldig verhaal! _O-

Naar familie geweest, super saai!
Gister heerlijk getraind in Lunteren. Pakte heel fijn aan. Smalletjes, greppels, trakehners, op/afsprongen, puntjes, ect. Op de trakehner moest ik wat meer rijden, deed ik in begin niet dus leverde leuke sprong op, staat ook op film. Verder ben ik zo blij met hoe hij nu op/afsprongen doet. Zonder 1 moment te twijfelen en laat zich netjes zakken.

Begin dit jaar, zo rond de 25 sec.
http://www.youtube.com/watch?v=uwmHPXayyEA

Gisteren, allemaal op/afsprongen, einde hogere afsprong.
http://www.youtube.com/watch?v=F9sKuHe1AkI

Let niet op mijn commentaar af en toe :P

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:54

Dat is wel een vooruitgang. :)
Afsprongen in stap vind ik maar niks hoor.. Ga altijd vanuit draf.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:56

Dat ging idd veel beter!

Nou mijn verslag van Texel heb ik ook maar eens gepost!

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 15:58

Als ik vroeger in draf aankwam, dan kwam het helemaal niet goed. Maar nu uit een heel rustig drafje, en hij gaat zo fijn door! Gaat helemaal goed komen volgende week hoop ik!
Startlijsten staan er helaas nog niet op!
Ben erg benieuwd naar de cross!
Gaan er hier nog meer naar Heino??

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 16:54

Snoek: Leuk dat je toch maar M2 gestart bent :D
Sann: Hilarische actie :D
Evelien: Fijn dat Caap het zo goed deed. Kan me voorstellen dat je niet meer op de barrage wacht
Tientjeh: Leuk nieuw projectje
Margriet: Leuk dat je met C naar de oefencross gaat! De oefencross is toch bijna alleen op zand? Ben er vorig jaar wel geweest, maar weet het niet meer zeker :o Mijn paard staat niet meer op ijzers, maar wil er wel graag naar toe

Ik heb net maar weer 2 dressuur wedstrijden opgegeven. Hopelijk heeft paardje zin in het indoor seizoen (ik iig wel :P)

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:00

Niet alles is op zand, meeste niet volgens mij. Maar C heeft ook geen ijzers en laat die er ook niet onder zetten eerlijk gezegd.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 17:51

Oke, bedankt! Die van mij is wel redelijk safe wat dat betreft. Heb ook eens een crosstraining zonder stoten gereden op nat gras en dat was ook geen probleem

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:35

Goedemiddag!
Las dat Lau al een beetje zenuwachtig is voor de operatie :(:)
Sannn, wat een verhaal!
Eef, scene krijgt een steeds kortere vakantie :P
Shanouk heeft meteen haar m2 debuut gemaakt, leuk!
Kim, mooi opgelost zo!

Ik zit heerlijk in het bubbelbad van Texelse :D vandaag gesupporterd bij Ka, daarna wijntjes gedronken en lekker gegeten in de Koog en nu gesterkt!

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-11 18:38

Lau ik snap dat je het druk hebt!! :(:)
eef lekker gegreden dus :)
joki gefeliciteerd met je puntje!!
Snoek gaaf hoor gelijk m2 ;)
noor gefleiciteerd met je 3de plaats!!

Ik heb de hele dag op bed gelegen :o
paard heeft zijn dekentje weerop, vrijdag gaat hij lekker naar stal!

Heb voor de rest niet veel te melden aangezien ik niet rij (ijzers er af) en tja danny geniet nog even van zijn vakantie!
NA mijn vakantie mag meneer weer vol aan de bak :)