Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
floor01 schreef:Ik dacht ook dat Sushi per definitie met rauwe vis was? Daar heb ik me dan in vergist.....
Citaat:Sushi (寿司) is een veel gegeten gerecht uit Japan. Het bestaat uit een hapje rijst van een paar centimeter in verschillende vormen, met daarop of daartussen de overige ingrediënten. Deze kunnen zijn: rauwe vis, rauwe garnalen, rauwe inktvis, maar ook gaar gemaakte vis, gebakken ei, of groenten. Als vis wordt alleen zeevis gebruikt, omdat zoetwatervis soms parasieten bevat en daarom niet rauw gegeten kan worden. De rijst is erg kleverig, zodat deze een geheel blijft. De rijst smaakt licht zuur door rijstazijn, maar er wordt ook wat zoete rijstwijn, mirin, en wat zout aan de rijst toegevoegd. De rijst kan geheel koud zijn, maar is soms ook lauw.
Lielle schreef:Citaat:Sushi (寿司) is een veel gegeten gerecht uit Japan. Het bestaat uit een hapje rijst van een paar centimeter in verschillende vormen, met daarop of daartussen de overige ingrediënten. Deze kunnen zijn: rauwe vis, rauwe garnalen, rauwe inktvis, maar ook gaar gemaakte vis, gebakken ei, of groenten. Als vis wordt alleen zeevis gebruikt, omdat zoetwatervis soms parasieten bevat en daarom niet rauw gegeten kan worden. De rijst is erg kleverig, zodat deze een geheel blijft. De rijst smaakt licht zuur door rijstazijn, maar er wordt ook wat zoete rijstwijn, mirin, en wat zout aan de rijst toegevoegd. De rijst kan geheel koud zijn, maar is soms ook lauw.
van de wikipedia
Bento1988 schreef:MJ: dat wordt een duur grapje bij de DA. Ben je verzekerd? Mooie vakantiefoto's![]()
Vandaag heel fijn dressuur gereden (les). Afgesloten met een wissel aan het eind van de diagonaal, en zowel die naar links als die naar rechts ging goed, dus ben weer helemaal blij met mijn beest![]()
Ik rijd dressuur met een KN zadel, springen en cross met een Prestige zadel.
Ik heb in Portugal op een Prestige zadel van Merel gezeten, en heb deze daarna tweedehands gekocht. Ben er erg blij mee!
Nickeltje schreef:Wat dacht je van sushi met garnaaltjes, komkommer en ommelet?
Of sushi met avocado met krab en pompoen?
Of sushi met asperge en varkensfilet en ommelet?
Scum schreef:Ik niet. Maar Lielle wel (op de BBQ).