[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

madelene

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 10:47

welke is dat daaph?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 11:02

Orp-Le-Grand
op de equibel zelf staat tot 90, maar als je kijkt nr de proeven gaat het tot 100

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:28

lewb doet goed zijn best :) van ons kleine 2 uur rijden toch en net tussen nokere en brugge :) dus zal no go zijn.
Wel leuk dat er weer een wedstrijd bij is.
intressant voor moest ik volgend jaar weer crossen :)

gisteren een eerste ritje met mamie gemaakt :) ze was super flink :D er was heel veel wind maar ze gedroeg zich beeldig :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:14

Daaphh schreef:
Orp-Le-Grand
op de equibel zelf staat tot 90, maar als je kijkt nr de proeven gaat het tot 100

is inderdaad voor mij ook prima te doen, maar 86 km, maar bij 100 staat PROMO dus dat zal dan wel niet officieel zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 18:59

Valt dat niet onder promo zoals hgvbb? Dan kan je lagere klasses starten dan 90/B met een gewone licentie. Ik heb zo paar jaar terug enkele keren 60-70cm gestart met Icaro in jumping.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:24

hgvbb?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 23:32

Een van de vlaamse onderdelen van VLP. Oost-Vlaanderen is HROV, vlaams-Brabant is hgvbb. Die liggen het dichtste bij wallonie (nouja...) en zou best kunnen dat het idee "promo" op elkaar aansluit.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 11:17

net op fb zien passeren dat arville op de internationale cross een M reeks organiseert :D
mss intressant voor winnie en Antonius?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 11:25

Zo, ik ben ingeschreven voor de M in arville! Uiteindelijk net dezelfde cross als de 1* alleen stukken goedkoper! En maar 2 dagen weg ipv 5 dagen... komt mij toch stukken beter uit!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-17 11:27

Maar heb jij nog je internationale licentie? Want dan mag je dat volgens mij niet starten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 18:33

Nee enkel nationale omdat ik mij nog niet zeker genoeg voelde.
Heel misschien dat ik voor Anzegem nog laat verzwaren, te zien hoe de rest van seizoen tot dan verlopen is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 23:05

Ik heb mail gehad dat ze via de lrv op 2 data crosslessen organiseren op verschillende plekken en specifiek voor beginnende ruiters of kennismaking met eventing. Ternat zit erbij, dat is lekker kort bij huis. Morgen ff agenda checken en als die data vrij zijn schrijf ik me in :D

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:12

Antonius schreef:
Zo, ik ben ingeschreven voor de M in arville! Uiteindelijk net dezelfde cross als de 1* alleen stukken goedkoper! En maar 2 dagen weg ipv 5 dagen... komt mij toch stukken beter uit!

Goed geregeld!! Arville lijkt mij ook inderdaad zo mooi. Dit jaar kon ik daar niet inschrijven vanwege de operatie van edwin.
Ga je misschien nog naar Vrouwen*polder in juli?

varekaj, alvast veel succes!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 07:44

wij gaan niet naar arville. Stijn vindt het nog te vroeg heeft ook maar 1 cross gelopen dit jaar. hij weet ook niet hoe de cross zal zijn. We zullen waarschijnlijk wel gaan kijken op zondag. dan weet hij waar hij zich kan aan verwachten :)
we gaan wel naar diepenbeek en dan zal het genk worden.
Hij zou eventueel wel nog een cross training/les willen doen of volgen ergens maar we weten niet goed waar. In waregem moet hij niet gaan om meer naar M niveau te trainen :s

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:40

Madelene: ja ik rij vrouwenpolder! In principe beide paarden, Fi op zaterdag en Ny op zondag.
Wel ver voor jou denk ik?

Mila: ik train wel graag in minderhout, of bij V.incent. Maar op zich, zijn overal maar enkelvoudige sprongen, veel combinaties vind je nergens denk ik...

Varekaj: ik heb dat ook zien passeren, denk idd zeker iets voor jou!
Ik zou met Ny ook eens naar Ternat willen gaan, komt er alleen niet van nu, ze doet het nu zo goed op jumping...

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 09:52

dat is inderdaad het probleem hij wil echt gaan trainen op de combinaties daar heeft hij de meeste moeilijkheden door gebrek aan ervaring. minderhout is inderdaad 1 van de betere terrein maar ook wel 2 uur rijden voor ons :) vincent ben ik al een tijdje niet geweest. mss daar nog eens gaan proberen

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 10:58

Naar het schijnt zijn er niet veel inschrijvingen voor de internationale?

Ik denk van over twee weken een dressuurproefje te lopen. Er is hier niet ver van wv.ur dressurwedstrijd. Tot nu toe gaat ze best goed!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:48

PP: denk dat het dankzij die weinig inschrijvingen is, dat ze een M ingelegd hebben. Maar 3 pagina's inschrijvingen voor 1*, ik herinner me vorig jaar 5 pagina's. Voor de 2* ook niet veel. Was er geen 3* ook? Zie die gelijk niet staan?

Mila: ik ben vorige maand bij V.incent geweest, enkel die grote bute in het midden was niet te springen, de rest wel. Je kan daar wel paar combi's doen, maar niet zoals in een wedstrijd...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 11:54

MF: In overpelt staat de hele cross nog op normaal gezien, daar heb je wel de combinaties van M zoals in een wedstrijd, maar dat is waarschijnlijk veel te ver voor u.

Er zijn inderdaad niet veel inschrijvingen. Ze zitten zelfs de belgen die in maar.sbergen starten te vragen om toch naar Arvi.lle te gaan.

Ik kan niet naar vrouwenpolder gaan, dan is het ook het EK in Tongeren.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 12:37

daaph: overpelt is inderdaad wel ver maar als het de moeite is zouden we dat wel nog doen hoor :) is dat terrein zo toegankelijk of is het op prive terrein?

viel vrouwenpolder vorig jaar niet in juni?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 13:06

Zo toegankelijk, gewoon parkenen op het veld en je kan de bos in gaan. Normaal veranderen ze niets, alles is vast qua hindernis.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:20

Madelene: mijn frank is trouwens gevallen dat vrouwenpolder 1 week voor BK jumping jonge paarden is, dus heb al gemaild om Ny af te melden voor vrouwenpolder... Zal dus enkel op zaterdag met Fi gaan

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-06-17 15:48

Ohh jammer dat je niet kan starten Antonius.

Mila: Moest je naar Overpelt willen, wil je gerust rondleiden zodat je de hindernissen van M ook tegenkomt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 17:09

Heb me ingeschreven voor de lessen in Ternat :D kijk er al naar uit haha. Als dat de moeite is ga ik er nadien mss zelf vaker naartoe.

@ antonius: onze club is er vorig jaar eens gaan oefenen en toen kwam de opmerking dat er maar tot L hindernissen staan. Voor Nyona interessant, voor Fi wat minder. Zal je op de hoogte houden in elk geval.

Ik zie algemeen meer reclame voor crossen in NL langskomen dan voor België...

Succes in dressuur met Canch PP!

Mijn vakantie is over halfweg. Net 3 dagen tussen 32 en 37 graden achter de rug in Avignon. Sinds gisteravond zitten we in de Auvergne, met 22 graden heerlijk koel. Al heb ik geen benen meer over na de "beklimming" van de 2 vulkanen hier...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 21:14

varekaj dan lekker met je beentjes omhoog en een lekker drankje erbij!

Antonius, VP is inderdaad ver, maar ik rij samen met wen.dy van im.pelen dus zou ik moe worden we kunne mekaar aflossen. Vorig jaar heb ik het helemaal alleen gedaan.
en ja geen wonder dat je het nog niet door had met het BK jumping jonge paarden...duuuuh...we hebben nu euro's en geen franken meer :D :D :') :') _O- _O-

Ik vind overpelt ook fijn om naar toe te gaan en is inderdaad makkelijk te vinden.
vrouwenpolder was inderdaad 4 juni vorig jaar...weet ik nog goed, want ik wilde perse nog ene ekertje rijden voordat ik geopereerd werd vorig jaar op 6 juni, en iedereen verklaarde me voor gek, behalve de paardenvrienden!! :=