[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:13

Corien, fijn dat de pijn meevalt.
Margriet, dat klopt maar ik met andere paarden al hoger gesprongen en ben dus automatisch L-startgerechtigd.
Row: -11! |( Ik ben dat weekend niet thuis en ik denk dat ik maar even mijn dikkere dekens ga halen.

Ik ga zo richting stal en rond een uur of 4 vertrekken we richting Amsterdam. :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:13

Kun je ze nog wel beiden tegelijk op de trailer meenemen? Of moet je dan ook nog 2 keer heen en weer rijden???

TeeGee

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:14

Gezellig Evelien, ga je doen in Amsterdam?

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:16

jipje_niekje schreef:
Kun je ze nog wel beiden tegelijk op de trailer meenemen? Of moet je dan ook nog 2 keer heen en weer rijden???

Tegelijk :j anders was het geen doen. Dan ging ik er ook niet 2 op een dag rijden.
Maar de manege is altijd bezet. Alleen dinsdagavond is 1 bak vrij, maar dan heb ik dus clubles. De rest van de avonden zijn ze pas 10 uur vrij, alleen vrijdags om half 9. Echt k lote, want dat wordt dus nachtwerk en ga ik dus echt niet aan beginnen :n Dus ze staan dan heel wat vaker een dag stil.

@ Evelien: ach eerst maar zien of het ook daadwerkelijk zo koud wordt. Maar een extra deken moet ik idd ook nog hebben.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 11:31

JN, Luxe hoor een eigen binnenbak :D Ik rijd ook liever buiten, maar dat komt meer omdat de bodem buiten bij ons een stuk fijner is!
Rowo, Wat balen dat het zo druk is op de club!

Ik hoop maar niet dat het zo gaat vriezen, ik heb volgende week crosstraining!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:33

Crosstraining volgende week??? Echt?

En de manege is niet van de club. Is een echte manege (met manege lesse), maar waar daarnaast ook nog 2 rijverenigingen meer lessen s avonds.

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:35

@Mandy: Dan wordt het inderdaad nachtwerk als je na die tijdstippen nog 2 paarden moet rijden... Dan inderdaad maar een extra dagje rust, krijgen ze ook niks van en zolang ze wel buiten komen, hebben ze toch hun beweging ;)
@Mootje: Ik hoop ook dat het niet al te extreem gaat doorzetten :o Waar heb je crosstraining dan volgende week??

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:35

Maar zoals vorig winter stonden ze met de vorst en sneeuw hele dagen buiten, maar veel bewegen doen ze niet :n

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 11:48

Ik heb in Moordrecht (op zand en all-weather tuft) crosstraining van Michiel, samen met nog een paar anderen O:)

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:54

Hi!
Niet helemaal bijgelezen, heb wel gezien dat Evelien, Mark & Laura het goed gedaan hebben in Hulten :) Gefeliciteerd!
@ Mootje: ik hoop ook dat het meevalt met de sneeuw/vorst, wil wel crossen volgende week :D

Net Jer al lekker gereden in de binnenbak, die liep geweldig te sjouwen dus was zeer content :) Hij staat nu lekker in het zonnetje.
Snel douchen en naar Alkmaar en vanavond met vriendje even wat eten (meepmeep).

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 11:59

Goeiemorgen!
Ik heb heerlijk uitgeslapen! Nu de auto bij mijn vader ophalen, dan naar stal en op naar het strand! Het is gelukkig weer eb, dus we gaan eens even lekker werken! Slof gaat ook mee dit keer, zullen we eens kijken of Vorstin nog steeds zoveel praatjes heeft ~~}>

Lekker dat je vroeg vrij bent Sim!
Gelukkig is de operatie goed gegaan Corien! En heel veel sterkte :(:)
Leuk dat je springles hebt zo Sannn :D Wat deed Rodinde precies met de manuele therapie?
Lekker dat je morgen op wedstrijd gaat Benthe!
Leuk al die cadeautjes TG :D
Hopelijk valt het idd mee met het vriezen Mootje, anders zie ik de crosstraining in het water (ijs) vallen :\
Fijn dat je lekker hebt gereden Noor!

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:13

-11!!! Ik moet er niet aan denken!! Gelukkig is de bak hier nu nog super, dus hopelijk kan ik vandaag en morgen nog thuis rijden, zondag wedstrijd en dan vanaf maandag maar lekker naar de manege rijden...

Toby had het toen ik gisterenm aan het rijden was al wel wat koud, dus moet echt op zoek naar een dekentje voor hem ;)

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 12:40

Nou ben weer ontslagen ;) dat voor de 2de x in 1 week :P

Nou ik ga lekker richting bed, zit aan de raket ijs.. lekker koud

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:09

Snoekiej schreef:
Lekker dat je vroeg vrij bent Sim!
Gelukkig is de operatie goed gegaan Corien! En heel veel sterkte :(:)
Leuk dat je springles hebt zo Sannn :D Wat deed Rodinde precies met de manuele therapie?
Lekker dat je morgen op wedstrijd gaat Benthe!
Leuk al die cadeautjes TG :D
Hopelijk valt het idd mee met het vriezen Mootje, anders zie ik de crosstraining in het water (ijs) vallen :\
Fijn dat je lekker hebt gereden Noor!

ik sluit me even aan bij deze samenvatting van Shanouk!

Onze bak was vanochtend nog prima te rijden ondanks de vorst. Ben erg blij dat wij een nieuwe bodem erin hebben laten leggen, want anders hadden ze al veel rust gehad vrees ik. Weltsieger gereden en hij deed echt supergoed zijn best <3 Bijna niet vastpakken, dus ook geen pijnlijke pols nu van het rijden. Ik was trots op meneer. Hij vond het wel erg koud toen hij buiten kwam. Het werd een stekelvarkentje zo zette hij in één keer zijn haren op. Overigens alleen aan zijn nek hoor, verder had hij een nierdekentje op. Het is sowieso een watje, want gister regende het en toen wilde hij naar binnen. Hij denkt te smelten van regen :Y)

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 13:19

Sussie, Ga je zondag ook mee crossen :))
Fijn dat Weltsieger zo goed ging!

Doet bij jullie www.eventingsport.com het ook niet? Ik krijg deze melding:
Citaat:
This account has been suspended.
Either the domain has been overused, or the reseller ran out of resources.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:23

Ja Mootje die had ik vanmorgen ook al een paar keer. Vreemd!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:26

Hier doet ie het ook niet. Gister nog wel want ben wel heel benieuwd naar de foto's van het eventingfeest.

Dorien had jij nog leuke foto's?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:31

TG klinkt als een gezellige avond!
Ah ik snap hem Evelien! :)
Sussie fijn dat je nog hebt kunnen rijden!
Kim succes!

En ik ben ook weer blij!! Had er al de pest in, maar toen kwam ik buiten en kwam ik er natuurlijk ineen achter dat de auto ook bevroren was. :\ Dus eerst ijskrabben. Nou ja over de binnenwegen getuft, daar was het nog wel aardig glad. Maar toen kwam ik thuis, was mijn vader al de bak aan het slepen! *\o/* En toen was hij goed te rijden. Dus heb heerlijk kunnen rijden. Carella ook nog gedaan, die ging de hele tijd over de nog witte strepen heen springen! :D Maar goed ik ben weer helemaal blij!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 13:37

Heeft er iemand ervaring met springen bij Manege Oostmoer in Stad aan 't Haringvliet?

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:41

Ow ja en er waren een paar die naar foto's vroegen van C en mij. Mijn moeder had woensdag wat gemaakt dus bij deze.
Afbeelding
Afbeelding

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-10 13:44

Wat een mooie grote buitenbaan, Margriet! Jammer dat de foto's van voren zijn genomen :D

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:46

Krabben is stom! Ik ga vanmiddag gelijk een spuitbus met spul halen, even sprayen en je ruit is ontdooid.

Beetje lastig te zien Margriet maar ziet er leuk uit!

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 13:52

-11? Pffft, begint al lekker op tijd zeg. K*t winter. :(
Wat lekker zeg bij je huis een binnenbak! Wij hebben alleen buiten, wil hem slepen maar trekkertje is kapot. Dus hoop dat ze hem vandaag komen maken, kan er zelf wel aan gaan klussen maar dan maak ik eerder meer kapot. :D
Succes morgen op wedstrijd JN! Heb je al ge- pbt. :)
Dat hebben wij idd ook Rowo, die manege is altijd bezet. Op dinsdag en donderdagavond kan ik er dan wel in rijden, dan ga ik maar weer naar springles. Ga er ook alleen heen in de winter, valt misschien wel op. ;) Maar bij ons gaat ie na de laatste les op slot, dit omdat er afgelopen jaar een aantal keer geprobeerd is brand te stichten. Verder is hij op zaterdag meestal bezet ivm wedstrijd en zondags is die gesloten. Straks in de kerstvakantie is hij ook weer hele week dicht omdat ze dan weer oud en nieuw feest hebben. Komt er hele bodem in de manege en alles. Altijd zo fijn, kan je alsnog nergens terecht. Overdag kan je er dan normaal wel weer terecht, maar ja dan kan ik niet want zit ik op school.

Rodinde doet het met ‘hamers’. Klinkt heel gewelddadig maar zo is het niet. D.m.v. zachte tikken met die hamers kan ze elke blokkade op een individuele wervel opsporen. Dit lukt slecht met je handen omdat de wervels best diep liggen. Er ligt een dik ligament overheen. Maar zal ff kijken of ik ergens een goede uitleg kan vinden over haar manier. Veel plezier op het strand Snoekiej, lekker zeg!
Wat super dat het zo ging Sussie! Ook super van je pols, hopelijk trekt deze stijgende lijn door.
Fijn dat je toch lekker hebt kunnen rijden Margriet!

Mijn haar is te kort geknipt.. Beetje jammer, maar eigen schuld. Zei dat de punten er wel af mochten, had alleen niet door dat het zulke grote punten waren. :P
Nu maar eens mijn kamer opruimen en dan naar les. Heb net al appeltaart zitten bakken omdat ik er af was gepleurd in de les toen.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:00

Sannn: daar hebben kappers inderdaad wel vaker last van. Ik geef daarom meestal maar aan hoeveel cm eraf mag en dan geef ik iets minder aan als dat de bedoeling is, want ze halen er toch standaard meer af.
Mootje: nee ik ga niet mee crosstrainen. W is nog wat onhandig op de sprong en ik niet handig genoeg. Mijn zusje heeft meer ervaring en is handiger dus die mag ermee crosstrainen voorlopig. Ik ging zelf altijd mee met Pancho maar ik vrees dat die niet meer mee kan. Te grote kans dat hij weer geblesseerd raakt. Ik moet dus weer even geduld hebben tot ik weer mee kan gaan trainen. We gaan morgen wel even lekker het bos in.
Margriet: jammer dat de foto's van voren genomen zijn. Wel veel ruimte om te rijden zo te zien!
Teegee: ben het met je eens hoor. Krabben is echt een vervelende rot klus! Gelukkig hebben wij bijna nooit bevroren ruiten. De ene auto staat in de garage en de andere onder de carpoort.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-10 14:05

Wat een super mooie grote buitenbak heb jij Margriet!

TG Emmy heeft alleen die foto van ons toen ik bijna viel op haar hyves gezet :( Sorry maar die ga ik hier dus niet plaatsen ;) Ik heb nu wel een verhaaltje en drie foto's op mijn site gezet

Jammer dat ze je haar te kort hebben geknipt Sannn! Daar heb ik ook vaak last van bij kappers....