[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Horizon17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:46

Hé Minnie-Muis, heb je topic bekeken, heel erg gefeliciteerd! Het is echt een plaatje, met name de foto waar ze haar moeder likt is geweldig.

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 13:50

Is inderdaad superschattig, die foto ervoor dat mams echt zo kijkt Hej heb ik dat eruit gepoept? is ook zo leuk!

Heeft iemand nog tips hoe ik kan voorkomen dat ik zo bij de landing vooroverklap? Of zou dat beter gaan naar mate Tal gewoon de hoogte spirngt die de sprong vereist?

reeskees

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:08

Leuk paard sjaan! Ben benieuwd hoe ze alles straks aan zal pakken.
Hopelijk krijgt lucky ook weer een lief baasje

MM gefelicteerd met je veulen. Het lijkt een behoorlijk groot veulen.

Horizon: hoe gaat het nu met je linkerarm? Je moet er geen Bokt-rsi krijgen door overbelasting
Bij deze wil ik je trouwens nog beterschap wensen (was het vergeten... )

Ik kreeg net nog een mailtje van iemand die een leuk ervaren allround paard (12 jr) te koop heeft Nu L springen (voorheen Z) en L1 dressuur en B sgw. Alles met winstpunten. geeft geen problemen op het water. Een fijn leerpaard.
beetje serieus geinteresseerden kunnen me een pb doen.

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:10

Talida schreef:
Is inderdaad superschattig, die foto ervoor dat mams echt zo kijkt Hej heb ik dat eruit gepoept? is ook zo leuk!

Heeft iemand nog tips hoe ik kan voorkomen dat ik zo bij de landing vooroverklap? Of zou dat beter gaan naar mate Tal gewoon de hoogte spirngt die de sprong vereist?

vlak voor, tijdens en na de sprong iets omhoog kijken, dan blijf je automatisch beter in balans.
Zoek gewoon steeds een punt in de verte om naar toe te kijken, zoals de horizon of boomtoppen whatever...
Waarschijnlijk ben je iets te veel met de sprong zelf bezig, waardoor je in de landing net iets te laat bent in je reactie en daardoor steeds iets voorover kukelt. Boven de sprong dus al weer bezig zijn met de volgende sprong...

Klinkt lekker makkelijk heh?
Het werkt echt!

Horizon17

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:20

Goeie raad reeskees! Het is wel een hele welkome afwisseling een beetje chatten op Bokt, want ja, anders zit je maar thuis......baal ook enorm dat ik niet kan autorijden, want nu moet ik elke keer een lift naar stal regelen...
En dan ben ik daar en dan moet ik iedereen vragen me met alles te helpen....

Talida

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:22

weet wel zeker dat ik met de sprong bezig ben: hoe overleef ik deze, waar is mn martingaal om me vast te houden, knietjes aanknietjes aanknietjes aan etc

toch als ik naar mn foto's van afgelopen keer kijk kijk ik best al wel naar voren, al zeg ik het zelf. maar misschien moet ik gewoon doen zoals op de afsprong, daar heb ik het niet zo bij. en gewoon mn schietgebedje direkt de lucht in gooien haha

thnx!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 14:28

Talida, idd net als bij een afsprong, maar dan in iets mindere mate

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:25

MM; geweldig dat veulentje! Issie al buiten geweest?

Vieva

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 15:49

Hallo allemaal ik ben 1 dag weg geweest en moet 4 pagina's bij lezen

Maar hier mijn verslag van vandaag van toen ik naar de dierenarts ging in bodegraven!

S'morgens om 8.15 me bed uit en wat gegeten thuis en rustig aangekleed en de rest gedaan!
Toen hadden ik en me vader pas in de gaten dat we een beetje laa waren, dus wij om 8.55 naar de auto gerend en reden weg om 9.00, dus we waren rond 9.10 op stal!

Ik Vamp-Face M uit haar stal getrokken, terwijl ze net lekker hooi gekregen had!
En snel haar gepoets en voor en achter maar even springschoenen om gedaan!
Me vader was ondertussen al de trailer aan het aan koppelen en had die naast de stallen gezet!
Ik snel me spullen gepakt van zadel, hoofdstel, dekje, zweep, appels, cap, handschoenen enz. ik klaar gelegt en toen me vader terug was van het plasse de spullen in de auto gelegd, snel nog even wat kuilgras in het hooinet gedaan en weer terug in de trailer gehangen!

Toen een longeerlijn aan 1 kant van de trailer gedaan , en vamp face m gepakt, ik wou haar er al op zetten maar ik dacht dat kan niet want dan loopt ze er meteen weer terug uit als er niemand meteen de klep dicht doet, enja me vader zat weer in de auto de routeplanner te doen!

Ik schreeuwen van kom nou is, maar dat hoorde die niet, toen kwam er een andere man helpen en toen stond ze er in en de klep en de stangen goed gedaan en weggereden. We reden om ong. 9.25 weg en we kwamen om 10.25 aan dus lekker uurtje gereden, waarvan vamp-face m heel erg stil stond!

Toen we daaraan kwamen was het echt super druk helemaal bom vol met trailers!
Ik me maar gemeld bij de receptie en toen heeft die mevrouw bij de receptie maar doorgemeld dat we er waren!

Toen heb ik Vamp-face m maar snel uit de trailer gehaald want het was ondertussen half 11, wij heletijd op het gras staan grzen en naar binnen gekeken in de wachtruimte of de dierenarts er al was die we hadden, enja die was er al, alleen hij wasn og besig met een andere klant, maar vanwege dat het zo druk was kwam omdat het vandaag operatie dag is!

Dus wij heletijd staan wachten en wachten toen kwam tie eindelijk en ging tie dur bekijken, alleen ze misten sinds een week voor een ijzer dus zei hij dat is niet zo fijn ik zal even met de hoefsmid regelen dat ze eerst opnieuw beslagen moet worden! ( Had om half 12 afspraak bij de hoefsmid)

Dus half 12 wij daar naar de hoefsmid en ze was heel erg stout, ze wou de kamer niet binnen waar ze doen bekappen enz.
Maar toen maar buiten gedaan want de hoefsmid vond het heel goed weer!
Toen naar een half uur 3 kwartier was ze klaar en zijn we op het harde blijven wachten omdat de dierenarts zei dat hij er zo aan kwam, daar was hij en ik moest heen en weer stappen om te kijken of ze beter was gaan lopen van de vorige keer! ( 2 weken geleden zijn we terug geweest voor controle omdat ze 4 weken daarvoor was ingespoten in haar rug en rechts achter!)

Dus toen zei hij ja ik moet even naar mijn andere klant toe die dierenarts helpt je af voor een na onderzoek hij weet alles wat we hebben gedaan bij je paard want ik heb het hem net verteld!

Dus hij kwam hele aardige vent!
Wij eerst op het harde gestapt paar keer en toen gedraaft aan de hand!
Toen moest ik op het harde zand longeren allebei de kanten draven en stappen en toen naar de bak met het losse zand! Weer allbei de kanten gedraaft en gegallopeert, en hij zei dat het een hee fijn dier was met goede gangen en hel heel heel erg vooruit was gegaan!

Toen moesten we weer op het harden draven en toen naar binnen voor haar rug te controleren!Hij was heel goed alleen ietsje ietsje gevoelig!
Hij zei dat ik weer alles mocht doen ja vooral weer heel erg opbouwen en rechtuit in de bak en grote voltes, en van te voren longeren, want daar werd ze heel erg los van zeker als ze in galop was geweest!

Maar ik wachtte op het antwoord of ik al mocht gaan springen!
Ik vroeg da zo hij zo je mag nog 2 maanden niet springen ik dacht zo aah nou had ik gehoopt dat het mocht nou mag ik 2 maanden niet springen!
Maar mag wel balkjes lopen enz.

Maarja als het het beste is voor me paardje vind ik het best!
Hij zei dat we over 6 a 7 weken terug moesten komen voor weer controle en voor de standvan dur hoeven te bekijken en opnieuw te beslaan!

Dus wij weer naar huis en haar in de wei gezet en me vader de trailer schoongemaakt en ik me spullen in me kastgezet!
Toen naar huis gereden en heb mijn pa me thuis af gezet!!

Maar ik ben wel blij dat het veel en veel beter gaat en dat het weer helemaal goed komt en we haar niet meer verkopen!
Maar ik ben ook blij want ik mag deze week of volgende naar de beste vriendin van me moeder haar andere paard van de 4 kijken want ze hadden een Z dressuurpaard voor hun dochter gekocht maar de eigenenaren van het dressuurpaard en het springpaard deden ze niet apart weg dus heeft ze ze maar allebei gekocht! ( hebben stallen aan huis)

En vroeg ze dus of ik hem wou komen springen, dus ik vraag of ik hem voorlopig maar mag lenen om te springen en te lessen en misschien dat ze zegt je mag hem blijven rijden en wedstrijdenmee springen enz.!

dit was dus mijn verslagje

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:12

Wat een verslag! jeetje...wel fijn dat je weer mag gaan rijden!

Talida: die tips zijn ook nuttig voor mij! Ik heb daar ook zo een last van van dat vooroverklappen en iedereen zei al tegen me dat ik niet naar de spronge moest kijken, maar nou weet ik dus waarom..

iemand nog meer tips om je springhouding te vebeteren... in-uitjes, werkt dat goed? ik heb namelijk meer de neiging om in mijn zadel te gaan staan, in plaats van voorover te buigen (als jullie snappen wat ik bedoel )

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:17

Lekker dat je in ieder geval weer mag rijden Maxjuh.

Sjaan, dan noem je hem toch gewoon Val? Daar was je al aan gewend.
Aandoenlijke foto van jou en Lucky...

Jammer Lielle, je netwerk kon die vlotte start waarschijnlijk toch niet verwerken.

MM, gefeliciteerd!

Kreeg vandaag te horen dat mijn 2-jarige volgende week wordt gecastreerd. Ik heb gezegd dat ik erbij ben, ben benieuwd hoelang ik het volhoud, ik wil nogal eens wegtrekkers krijgen bij dat soort dingen.

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:18

Vanmorgen mijn eerste echte prive training cross rijden gehad... En dat is nodig ook... Mijn techniek is gewoon slecht ontwikkeld en ik heb nog een heleboel bij te leren.
Zo ook over voorover klappen... Gebeurde me vanmorgen dus ook. Resultaat: beurse/dikke neus en de klep van mn helm is dubbel geklapt en gebroken, dus moet ook nog voor Castenray uit op een nieuwe... En een nieuwe martingaal, die was een training eerder kapot gegaan... En eigenlijk heb ik ook een springzadel nodig...
Zucht... mei wordt een dure maand denk ik.

floor01

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:27

welkom nickeltje!

zolang je maar plezier erin hebt, want dat is het belangrijkste!

Scum

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 16:32

Bij wie en waar heb je getraind Nickeltje?

Volgens mij worden er in juni ontzettend veel wedstrijden georganiseerd. Word ik gisterenavond opeens 4x achter mekaar gebeld om te komen jureren en ook nog allemaal met meerdere datums!

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:05

Bij Rob Janssen heb ik vanmorgen gereden. Ik heb dit seizoen wel al meegedaan met 4 groepstrainingen van hem, maar mijn techniek is zo teleurstellend slecht, dat hij het beter vond om een paar keer bij hem prive te komen om daar wat intensiever aan te werken...
Ik merkte wel dat het als ik alles deed zoals hij wil, het veel beter gaat, maar ik heb het inmiddels zo lang verkeerd gedaan, dat mijn slechte gewoontes wel moeilijk af te leren zijn... Al doe ik mijn best.
Op dit moment heb ik er even minder plezier in, mn neus begint nu langzaam toch dikker te worden en doet vooral best wel zeer, en het trekt mn hele hoofd door...
Maar we gaan gewoon vol goede moed verder!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:15

Welkom Nickeltje
SGW is toch maar gevaarlijk hoor...
Maar het is iig wel goed voor je dressuur

@Scum, juni is idd een erg drukke wedstrijdmaand
Zelf springen, selecties dressuur rijden en SGW-en en daar tussendoor ook nog springenjureren....

Ik zal zo ff naar dressuurles lekker lopend erheen, ca 3 km. Het is zulk heerlijk weer.
Laatst bijgewerkt door reeskees op 02-05-06 17:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:17

Eerlijk gezegd vraag ik me af wat dit bijdraagt aan ons dressuur-kunnen... We blijven daar een beetje hangen op de keertwending om de achterhand, maar ik moet wel toegeven dat ik daar de laatste tijd ook erg weinig aan werk.

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:45

gefeliciteerd M_M....!!!
het veulen bij ons op stal doet het nog niet helemaal

verder 3 paarden gereden, houdt je van de straat he?!

Altos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 17:52

Het was vandaag ook wel super weer om lekker wat te rijden en aan te rommelen op stal.

Sjaan, veel succes met je nieuwe aanwinst. Wel weer een leuke uitdaging allemaal van dat jonge/groene spul op stal (toch?)

Morgen weer lekker crosstraining met mn eigen jonge ding. Hopen dat het dan ook zo'n lekker weer is

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:16

nickeltje dat is niet zo mooi... Kun je wel gewoon starten zaterdag?? Flink koelen dat werkt het beste bij kneuzingen!

UHm verder fijn maxje dat je weer mag rijden, maar jammer dat je nog ff moet wachten met springen!

Altos: ben je ook in Castenray van het weekend om fotos te maken? En waar zit je?

MM proficiat met je veulen!
Leuk dier!!

Altos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:18

cd; nee ik ben er helaas niet, ik heb zelf dressuurwedstrijd.

CarpeDiem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:18

succes dan maar!!

Altos

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:20

dankjewel

Nickeltje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 18:55

Zaterdag ben ik er zeker wel. Misschien wordt mn neus niet eens blauw en valt het best mee... Ik ga deze cross een keer proberen of het werkt als ik mn vader een camera of fototoestel in zijn handjes duw. Misschien lukt het wel een paar mooie foto's te maken...

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-06 19:00

Welkom Nickeltje!

Talida ik heb geen tips. Maar wat reeskees zegt zal vast wel helpen!

Scum: Ja vandaag direct. Het was zo mooi weer! Maar moest werken dus heb geen foto's kunnen maken!

Maxjuh Leuk dat je weer mag rijden!

Canter: Gewoon de zelfde tips als die van RK!

Iedereen verder bedankt voor de felicitaties! Ik zal het aan Furella doorgeven!