[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 16:07

Verdorie, krijg net een pb'tje dat ik 227,5 punten had voor dressuur, de 2e had 218... Had ik toch beter een schop van mijn spoor gegeven :')

Mila: Ik heb enkel L in Diepenbeek gereden, maar heb wel de laatste keer dat ze organiseerden naar de M gekeken, ik vond die niet zo dik staan, denk als overstap nu wel een hele goede. Veel andere mogelijkheden zijn er ook niet meer... Genk geen M en Nokere vind ik toch heel dik staan om mee te starten...

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:32

Amai goed zo Antonius! Wat een voorsprong 8-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:36

Antonius hele toffe updaten om te lezen!

Daaph, dat puppyspam is verleidelijk om hem mee te nemen in een jaszak bij een "toevallig bezoekje" :D

Hanne, veel plezier na je examens!

Wij hebben nu wisselvallig weer bij tante in Mirepoix. 15-18 graden, grijs en best wel flinke wind. Vanaf morgen wordt het beter en tegen komend weekend 30-35. We zitten dan alweer in Avignon.
Tante wil 33ha verkopen, helaas is er voorkooprecht voor Franse boeren en heeft ze al 3 geïnteresseerden. En heb ik geen budget van >500.000 op dit moment (en dat is dan puur weiland, de overige 7ha met huisje houdt ze nog).

Blijkbaar is het in België stormweer op het moment? Ik had wel wat regen gevraagd voor de weides maar een zondvloed was nu ook niet nodig...

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 17:58

het was super gezellig Antonius! en ik heb inderdaad geen berichtje gehad?
Maar ik heb er helaas niks van gebakken, althans...vooral boxser.
Ik weet wel dat je altijd eerst je ruiterfout moet zoeken, maar dit keer heeft hij me gewoon in de steek gelaten. 3 stops.
bij het boompje voordat je de steile berg af ging, het smalletje na de piano dweilde hij volledig weg. en bij de coffin, al 1 meter voordat hij er was. _-:( _-:( _-:( _-:( _-:(
was er zoooo boos over. -:(- -:(- -:(-
weet nu ook even niet wat te doen. het gaat van slecht naar slechter..
Maar goed we geven niet op, en rijden stug door.

Ik heb me ingeschreven voor diepenbeek, en dan zien we daar wel weer. Is voor mij maar 1 uur rijden, dus dat is te doen.

daaph, je puppy is zoooooo leuk! :wow:

Prietpraat, klinkt geweldig zeg! maar als er zoveel uitvallers zijn, phoe...gaan ze hem dan ietsje lichter bouwen?

winnie, ik geef nu ook fiberforce door het voer heen, ze vinden het heerlijk! endurix gaf ik al langer...maar voordat ik ze krachtvoer geef, wil ik ze meestal een beetje bietenpulp geven.

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 18:58

Oh bummer van je stopje dan :-(

Hi jou idd in nokere weer in n willen rijden vandaar mss dan diepenbeek M genk L en dan nokere weer M dan heeft hij toch al 3 wedstrijden gelopen voor nokere. Maar om daar dan direct M te starten is mss toch beetje te veel van het goede. Wij gaan ook naar diepenbeek omdat er anders niks is :-(

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:11

Oei dan is het idd een zuur stopje.

Spijtig dat hij je in de steek liet madelene, hopelijk is hij snel over zijn dipje heen.

Nokere is idd één van de zwaarste maar ook wel mooiste ;)

Heb een cross terrein gevonden in schaffen, iemand daar al geweest?

Veel plezier nog in Frankrijk!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 20:50

Bij Willy! Daar is inderdaad ook wat te springen, maar niet super veel.

Hoe lang rij je naar schaffen? Als zutendaal dichterbij is, wil ik u wel rondleiden in het bos moest je de weg niet weten

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:22

ik was net aan het kijken naar de belgische kalender, maar theux staat er niet op...
gaat die weer niet door?

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:23

Is voor mensen die mijn paard willen testen op crosshindernissen ;) Dus als er al een beetje te springen staat is dat oké :). Is er een waterbak?
Wel bedankt voor het aanbod, als ik uit zwangerschapsverlof ben, dan wil ik dat wel eens komen doen, niet voor hindernissen te springen want dat kan ik niet meer, maar voor een goede wandeling :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 21:28

Ohh oke,

Ja er staat wel wat voor te testen, waterbak, grachtje, bute, haag, smallekes, rechtjes.
Waterbak vind ik wel niet de mooiste, is echt inspringen en vooruit rijden

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 22:59

Bedankt voor de info =)

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:01

Daaphh schreef:
Ohh oke,

Ja er staat wel wat voor te testen, waterbak, grachtje, bute, haag, smallekes, rechtjes.
Waterbak vind ik wel niet de mooiste, is echt inspringen en vooruit rijden

waar is de waterbak dan in zutendaal? want dat is toch in die wei? maar daar wordt altijd water ingepompt, en nu kun je daar niet bij komen...toch?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:22

Madelene: pfff da's idd echt waardeloos |( Kan je nog ergens gaan trainen op crosshindernissen?
Moet zeggen, dat smalletje na de piano vond ik ook moeilijk en niet zo fair neergezet... Fi is klein en dus snel gedraaid, maar met een grote moest je hier toch behoorlijk omtrekken om dat te kunnen aanrijden.
En nee, Theux gaat opnieuw niet door, wordt steeds minder bij ons, denk dat je mij nog geregeld op Ndl bodem zal zien :P

Aldislamp: hopelijk raakt je paard verkocht!

Mila: in S.tijns plaats zou ik zeker eerst Diepenbeek rijden dan voor Nokere M te starten. Tis de mooiste maar toch ook de dikste cross van het jaar vind ik.

Hier besloten dat ik ook Diepenbeek ga starten, er is idd anders maar weinig... Iemand nog suggesties voor een stal in de buurt? €90 vind ik ook teveel voor 1 nacht.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:36

Ik ben in diepenbeek nog naar een B&b geweest de crijbo.hoeve, daar kon ik canch zetten. Was in zutendaal.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:44

Ik zou een enkel een stal moeten hebben, wijzelf slapen wel in de camion. Denk niet dat ze enkel die stal zullen verhuren? Maar mss wel leuke tip voor Mila?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:01

Antonius: wij gaan waarschijnlijk naar w*outershof in kuringen. 10 euro per nacht. wij slapen ook in de camion en dat was geen probleem :) 15 min rijden van diepenbeek.
net daarom dat we naar diepenbeek gaan omdat hij dan in nokere kan meerijden :)

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:40

manege M&M kan dat ook stal huren en slapen in camion, is nog dichter denk ik.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:44

In 2014 vroegen ze €40/nacht, heb toen ook eens geïnformeerd, heb het even opgezocht in mijn mails :')
compleet gaga :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-06-17 09:49

Misschien kan je bij ons wel! Weet alleen niet of de stallen tegen dan zf zijn... anders kan het zeker!

Van de waterbak etc was op de cross in schaffen. In Zutendaal ligt die inderdaad in een wei

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:55

Antonius schreef:
In 2014 vroegen ze €40/nacht, heb toen ook eens geïnformeerd, heb het even opgezocht in mijn mails :')
compleet gaga :P

haha die profiteren er duidelijk van!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:56

Voor kuringen? 40 euro per nacht? Ik heb gisteren een mailtje gehad 10 euro per nacht

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:25

Ik denk dat ze M&M bedoelde?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:46

ja idd :) had ze al een pb tje gestuurd :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 19:24

Je zou bijna aan een boertje vragen of je een partytent in de weide mag ploffen als improvisastal! Wat een prijzen zeg.

De NL crossen zien er inderdaad wel heel netjes uit. Jammer dat het voor mij zo ver rijden is, anders zou ik daar op termijn nog een BB willen proberen.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-17 10:37

Er is een nieuwe cross in de walen!
Voor mij maar 3 kwartier rijden *\o/*
Van 60-100
Ga me zeker inschrijven