[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Jitske_

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:17

Dat wordt nog wat als ik afsprongen moet gaan rijden met mijn Lemetex zadel zo te lezen Tong uitsteken

Verder wel bijgelezen maar niet zoveel meer onthouden Bloos

Ben weer trots op Velfje (zoals Rob haar nog altijd noemt Haha!), ze pakt alles echt goed op Lovers

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 00:00

Super Jitske dat Velfje het zo goed oppakt. OK dan! Natuurlijk altijd afwachten bij een jong paard...

Volgens mij is het gevoel van alle SGW-ers hetzelfde over de kampioenschappen. Ik ga me al niet eens meer druk maken over selectiewedstrijden, start dan net zo lief ergens anders (minder druk Haha! )
Snappen ze niet altijd bij mij op de vereniging.... Tong uitsteken

Enneh.. mocht je ook nog een droger frustratie willen... Kun je er hier een ophalen Altos... Haha!
Er is al 2 x een monteur geweest. Op zich droogt 'ie goed, maar het water komt niet in het reservoir dinges, dat blijft onderin het rooster staan. Dus als je die klep lostrekt... Kunnen we meteen weer dweilen Tong uitsteken , alleen de droger staat op een houten vloer.. dus da's minder grappig. Maar donderdag ochtend komt monteur nummer 3... wie weet!! Cool Vork

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:28

Heeft iemand de paardenkrant?
Afgelopen vrijdag stond er een stuk in over Jan Jonas, de man die Os ook elk jaar wel een keer behandeld. Dit ging over zijn behandelingen van Cumano en Lando, vond het wel leuk om te lezen Haha!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 08:40

He Gomir succes dit weekend, wilde ook nog gaan starten maar er bleek nog een schoonvader jarig te zijn.

Is goed Roos, als het een beetje ligt op Tal wil ik dat wel eens proberen.
Gister ook weer gesprongen, mn Kieffer is toch wel echt heel plat en hard, ondanks mn extra laag op mn eigen kont....

Nee heb ik niet MJ Cool

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:04

Hee Jits, ik herkende je even niet op dat grote paard...maar ik werd ook even lichtelijk onder voet gelopen door Wup Bloos

Mijn moeder vond hem heeeeel leuk!! Mooi dat ie het zo goed doet, heb je er wel en heel fijn paard aan!!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:07

@MJ: ik heb de Paardenkrant wel gelezen. Vond het een zeer interessant artikel.
@Marieke, gaat het de goede kant op met Wup???

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:13

Dat lijkt er wel op ja! Hij springt iig bijna uit zijn vel van ongeduld. Mag met hem stappen onder de man, maar dat valt nog flink tegen, bij het minste of geringste legt ie zijn staart op de rug, snurkt oorverdovend en doet zich voor als balletdanser Gestoord

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:33

Tal: Ik heb jaren met een Kieffer Aachen gesprongen, maar die ging me in de weg zitten. Daarna heb ik een tijdje met een BR close contact en een Forestier gesprongen. Hadden beiden weinig steun. Helaas viel dit net samen met Ollie zijn M debuut en zijn "nee-ik-ga-niet"- periode dus ben ik er een aantal keer heel hard afgegaan. En zo ben ik mijn vertrouwen in het springen kwijt geraakt. Toen ik weer ging crossen ben ik eerst weer met de Aachen begonnen maar al snel kwam er een Stubben Roxane en dat is echt heerlijk.... Ik zou dus voor een springzadel gaa, maar wel met veel steun... Ja

EG en BT: Ultra is een Krack C. Wat ik van zijn nakomelingen weet is dat je er niet te vroeg mee moet beginnen. Ultra is een heel sensibel, meewerkend paard. Net een elastiekje en watervlug.... Ik heb er wel wat mee. Krack zelf vind ik ook een gaaf paard, maar wat wil je anders van een Flemmingh Knipoog

Nickeltje, Frank heeft Zaldiar. Werkt redelijk, maar veel te kort.

Gomir, ik zal vanavond even kijken welke dosering Diazepam hij heeft...

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:34

Marieke, fijn dat Wup zich goed voelt!!

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:43

hihihihihi... zie Wup al voor me met een mooie roze tutu aan en mooie roze balletschoentjes... Haha! Haha!

Misschien moet je rob vragen of hij een dansvloer met spiegelwand wil maken... ROFL

Ibonn

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:49

Al die LK-sores, is meteen de reden waarom ik niet eens meer probeer de selecties te rijden. Als je dan toch door mag, ben je niets meer dan ringvulsel en daar pas ik voor Haha!
Hoorde trouwens dat Zuid en Midden weer dik in de punten kwamen en daarna pas eens een keer Noord. Altijd dezelfde frustraties Haha!

Ik cross ook met een Stubben Scandica en ben er erg tevreden over. Bij mijn vorige zadel had ik al snel dat mijn knieen over de kussens schoten bij afsprongen zodat ik extra ging klemmen met mijn knieen om grip te houden. Heb 1x mijn linkerknie opengeschaafd aan mijn rijbroek tijdens een afpsrong, sterke beenspieren Clown De Scandica is goed naar voren gebouwd waardoor mijn knieen naar voren kunnen en dus mijn beugels korter. Ben vrl niet van plan naar een nieuw zadel uit te kijken.

SGWollie: Flemmings zijn leuk, hé. Plato is een Kelvin (flemming) en mijn 4-jarige Wilena is een Rolex(Montecristo) x Krack C. Van deze dame verwacht ik nog veel maar had idd vele tijd nodig. Is nu pas een paard en geen veulen meer.

SGWuppie: is vreselijk hé om ze dan kalmpjes mee te laten lopen. Toen onze ukkepuk begin dit jaar weer mocht beginnen met stappen na de stalrust van 4 maanden was er geen houden aan. We hebben dat toen opgelost door de andere paardene op stal te zetten en hem voor de stallen los te laten zodat hij rustig op en neer kon lopen in gezelschap zonder meteen te rennen en te bokken. Koste me trouwens ook nog een fortuin aan kalmeringspasta's Haha!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:50

klinkt goed Wup *LOL* Ik zie wuppie al in plie langs de bakrand gaan Haha!

Tal, ik cross ook met een springzadel, zou niet anders meer willen. Ik heb wel een close contact (Stubben Siegfried en een Stubben Scandica), ideaal.

MJ (toch), ene stalgenootje had niet goed aangesingeld dus het zadel ging glijden en paard bokken, andere paard raakte in paniek van een rondslingerende beugel en ging dus ook bokken. 1e keer stond ik nog op te zadelen toen ik het zag gebeuren, 2e keer zat ik op een nogal opgewonden Raimaer die gelukkig braaf bleef.

Gomir, 1e stalgenootje is trouwens een kampmaatje, Myanou met dat kleine arabiertje.

Flemminghs rule, Pablo is ook een Flemmingh Ja

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 09:57

nou het is wel gevaarlijk bij jullie op stal zo te horen Haha!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:16

En nog een Flemmingh eigenaar hier. Ze heeft na het inrijden een paar maanden zomervakantie gehad en vanavond ga ik er voor het eerst weer op. Ben benieuwd hoe ze het oppakt...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:18

Ibonn schreef:
Al die LK-sores, is meteen de reden waarom ik niet eens meer probeer de selecties te rijden. Als je dan toch door mag, ben je niets meer dan ringvulsel en daar pas ik voor Haha!
Hoorde trouwens dat Zuid en Midden weer dik in de punten kwamen en daarna pas eens een keer Noord. Altijd dezelfde frustraties Haha!

Precies. Je betaalt inschrijfgeld om de prijs van de broodruiters te bepalen. En je kunt nog niet eens wp krijgen. Maar veel mensen vinden het nog steeds een eer als ze zich geplaatst hebben en die gaan toch. Al kun je je afvragen als meer dan de helft doormag hoeveel eer dat is. Bij de ponyruiters gaat gewoon iedereen door.

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:26

Ben ook ooit in de winter naar de kampioenschappen springen geweest, ik dacht ook als rubrieksvulling... Mocht ik toch ook nog naar het NK!!! (dat was schrikken!!! Haha! )

Alleen onderweg naar het NK besloot de motor van de vrachtwagen ermee te stoppen dus... ben nooit op het NK aangekomen... Boos!
(Was misschien maar goed ook... Tong uitsteken )

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 10:58

Bij de selecties van Zuid gingen er altijd een kwart of 1/5 door in de lagere klassen!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:09

Crosskip schreef:
hihihihihi... zie Wup al voor me met een mooie roze tutu aan en mooie roze balletschoentjes... Haha! Haha!

Misschien moet je rob vragen of hij een dansvloer met spiegelwand wil maken... ROFL

Rob kent een smid die op verzoek de hoeven roze lakt, zal ik eens aan Wup voorstellen Cool

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:10

SGWuppie schreef:
Crosskip schreef:

Rob kent een smid die op verzoek de hoeven roze lakt, zal ik eens aan Wup voorstellen Cool

Meen je dat??

Crosskip

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:20

Als Rob nog steeds dezelfde smid heeft als een aantal jaren geleden, dan ga er maar vanuit dat die smid dat doet (kan even niet meer op zijn naam komen... maar die smid doet dat gewoon hoor, zonder problemen... Haha! )

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:22

Lielle schreef:
klinkt goed Wup *LOL* Tal, ik cross ook met een springzadel, zou niet anders meer willen. Ik heb wel een close contact (Stubben Siegfried en een Stubben Scandica), ideaal.

Dat zijn eigenlijk geen zadels die ik onder close contact zou plaatsen (hoewel ze dat misschien door hun vrij vlakke zit wel zijn). Ze hebben toch beiden behoorlijke wrongen en fijne steun. De BR en de forestier die ik had waren van die wrongloze pannekoekjes.... achteraf gewoon heel eng.... Nagelbijten / Gniffelen

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:25

zoveel wrongen heeft die siegfried iig niet, scandica heeft wel buffelleer en mss iets meer wrong.

ik heb wel eens op een Kieffer Norbert Koof gereden, die heeft pas echt veel steun, echt megaknoppen erop. Niet fijn

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:28

Jan noemt dat altijd een gehandicaptenzadel... Haha! Echt een verschrikkelijk zadel, als je een keer verkeerd terecht komt kom je er ook nooit meer in terug!

Siegfried vind ik heerlijk zitten, precies genoeg steun zonder dwingend te zijn. Scandica vind ik iets minder, maar misschien dat dat komt omdat degene waar ik op heb gezeten nog bijna nieuw was. Had het gevoel juist ver van mijn paard af te zitten....

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:30

Bij ons heet het invalidenzadel Haha! Overigens geloof ik dat Norbert Koof na zijn WK in de middeleeuwen (met Fire, grote vos?) ooit gevallen is en inmiddels verlamd, dus het heeft wel een wrange bijsmaak. Ik zweer bij mijn twee stubbens, vind mijn scandica eigenlijk de fijnste.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-07 11:38

Oe, dat geeft het wel een bijsmaakje ja.... Bloos
Ik ben ook helemaal gek met mijn Roxane. Als er ooit nog een ander/extra zadel bij komt wordt dat vrijwel zeker een Siegfried!