[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 09:55

Knappe man die Flush! <3

Hihi, Thanks voor de complimenten van blitsie :D Hij is niet enkel super knap, hij heeft ook een gouden karakter. Ben er zeker van wanneer er ne goeie jumpingman op zou zitten hij veel beter zou springen.

Veel plezier op vakantie!

Ohh Hanne, 1 jaar al! De tijd vliegt!

Oei een maagzweer.. Brengt dat je wedstrijden in gevaar Winnie?

Veel succes op wedstrijd Madelene

Fijn dat jullie het nog een kans willen geven Anthonius! Al ben ik zelf niet zo voor nog kansen te geven, maar als jullie je er goed bij voelen, zeker met beide handen aannemen!

Hier is Woody gearriveerd!
Wat is het toch een leuke, makkelijke puppy! <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

madelene

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 10:18

woody en blits passen goed bij mekaar!

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-06-17 10:22

Ze vinden elkaar alleen mega eng :')

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 10:44

komt vanzelf, onze puber loopt nu al onder de paarden door, en begint te drijven, en in de hakken te bijten als ik hem naast me laat lopen bij het draven en galopperen :=
mooiste is, dan begin ik te schelden op hem, en boxser reageert beetje gestresst zo van...wat heb ik gedaan :oo

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 11:05

Oh Woody is zooo schattig!!!

Ze krijgt nu 2 weken medicatie en dan zou het normaal beter moeten zijn! Haar krachtvoer ook wat vermindert en meer luzerne erbij. Rijden mag ik gewoon doen, maar ik doe het toch beetje op het gemak!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 18:29

Luzerne is goed voor veel dingen :J

Woody is cute! Vind de foto met Blits in de verte echt mooi, 2 helden op sokken haha. Dat bolletje pluis nodigt toch uit tot knuffelen <3

Ik ben net aangekomen op onze eerste stopplek in Vierzon, Frankrijk. Morgen gaan we verder naar Mirepoix waar mijn tante woont. Daar paar dagen vertoeven, nadien paar dagen Avignon en omstreken (wijn! Cultuur!), dan door naar de auvergne en laatste stop is in de buurt van Reims voor champagne.
De kamer voor vannacht is.... gigantisch :)) je kan er makkelijk een fuifje houden, wat een suite zeg!

Heb alleen stress als WhatsApp gaat of sms dat het mama is dat er wat mis is met de paarden :=

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:34

Afbeelding
Het is hartstikke gezellig hier. Lekker gegeten...paarden gaan we zo op stal zetten kijken of ze mekaar leuk vinden.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-06-17 20:55

Heel veel plezier Dames!!!

Ik kijk uit naar de verslagen!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 22:03

Ohhh leuk! Jammer dat we zo laat wisten dat we konden deelnemen :-(

Hier vandaag op jumping geweest nul rondje in 1m en eerste keer na de val terug 1m10 gereden. Hij sprong heel fijn wel 2 foutjes. 1 ruiter fout iets te veel in de voet en 1 lompe fout van het paard.

Veel succes morgen.

Ik loop morgen 11 km voor think pink.

lene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 23:49

Leuke foto Madelene en Antonius, ziet er inderdaad heel gezellig uit! Succes!! *\o/*

Ik vertoef ondertussen in de Amerikaanse swamp dus van mijn weinig updates. Maar ik lees lustig mee :o Behalve dat ponylief deze week met twee dikke achterbenen stond, wrs van het verse gras? Ze hadden net de dag voordien een nieuw stuk gekregen. Is nu wel weer afgezakt maar toch weer #@** timing aangezien ik net vertrok ;(

Veel plezier Varekaj op je roadtrip! En jouw pluisbol is echt geniaal Daph <3

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 09:03

Heel knappe pup!
Veel plezier op vakantie en succes met de wedstrijd :)

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:49

Ben benieuwd hoe het is gegaan met Antonius en Madeleine!

Die puppy is echt te schattig, daar kan je toch geen minuut afblijven?

Hopelijk is de maagzweer snel weg winnie! Niet fijn he als er iets scheelt met de paardjes. Ik zit daar meer met in dan dat er met mezelf iets scheelt.

Geniet ervan Varekaj!

Iskandertje sprong vandaag weer dubbel foutloos, wat wil zeggen dat we geselecteerd zijn voor het nationaal kampioenschap jonge paarden. Het is alleen in Sent*ower, dat is 2u rijden en de dag ervoor ga ik naar een festival :Y)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-06-17 21:44

Sentower is wel de moeite hoor! Is voor mij een halfuurtje rijden, misschien kom ik wel kijken :D

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Over een schattige puppy gesproken <3

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 07:58

Zooo verslagje van mij uit Hulsberg!!

Het was een PRACHTIGE wedstrijd, echt, dikke aanrader!!!
Eerst al heel luxe gekampeerd bij Maddy, Fi happy met eerst een grote wei (ze dacht dat ze in Engeland op de heuvels aan het galopperen was :P ) en dan stal voor de nacht, dochter die haar hartje kon ophalen in de speeltuin en wij heel lekker mogen eten!
Dan op maandag door naar Hulsberg zelf, dressuur op een mooie zandpiste (weet helaas mijn punten niet, kan ik dat ergens terugvinden??), foutloze jumping en ze sprong écht goed.
Dan door naar een hele mooie cross, een M cross in Ndl zou gelijk moeten staan aan een L bij ons, maar dat vond ik niet het geval... De 'simpele' enkelvoudige sprongen waren inderdaad niet hoog en van L niveau, maar de combinaties waren absoluut M in België waardig, ik heb zelfs dingen gereden die ik hier nog niet gezien heb...
Ik was heel blij met hoe Fi aanpakte, de 3e sprong was al een vrij dikke afsprong met op 4 foulé's een hele smalle maar brede erachter. Er zat ook nog een héle dikke haag met put ervoor in en dan een 10tal galopsprongen verder een dikke punt. Nog een boomstam met steile landing naar beneden, een piano met smalletje in een hele korte draai, 2 dikke bomen op heuveltjes met ertussen een coffin... 'k zeg het, echt moeilijk.
En dan helaas voor ons, een weigering (onze eerste weigering in ik denk 5 jaar?) op een afsprong, je moest landen op de weg en dan nog een soort afsprong, maar was zo overgang pad/gras en nog een smalletje erachter. Ik had al op filmpjes op YT gezien dat paarden hier kijkerig op waren en ik was voorzichtig aan het rijden om vermijden dat ze die 2 afsprongen in 1 zou doen, dus ze was gestopt. Ik had wellicht kunnen doorduwen, maar wou niets forceren, ze had al zo goed aangepakt, wou haar vertrouwen geven.
Opnieuw aangereden, ze was terug aan het kijken, maar dan heb ik wel wat druk gezet en heeft ze zich toch laten zakken.
Dan nog water, inspringen over een dikke boom en op 3 foulé's een smalletje in het water. Sinds mijn zware val in Genk, springt ze wel water maar toch altijd heel voorzichtig en 'kruipt' ze soms wat in/over. Maar nu, een dikke boom, kruipen ging het hem niet worden, dus toch even spoor erin, zweep op de kont en ze sprong er vlotjes in!
Jammer dus van die weigering, maar ik ben hééééél tevreden hoe we rondreden en was echt een supermooie wedstrijd. Ook voor toeschouwers, quasi alles is te overzien vanaf een hoog punt, dikke aanrader!

Maddy, ik ben benieuwd hoe het bij jou gegaan is? Had je nog sms gestuurd, maar denk dat ik iets fout gedaan heb met landcode ervoor te plakken, je hebt wellicht niets gekregen?
Nog eens superdikke merci voor het logement, was echt perfect!!!

Daapph: schattige pluizenbol <3

Florence: proficiat met Iskander! Wel zwaar dat jullie bij lrv telkens 2 parcoursen op een dag moeten springen.

Varekaj: veel plezier op reis!! Heb je nog mooi weer? Hier is het vandaag goed aan het regenen!

Winnie: hopelijk komt de maagzweer goed, zal denk ik wel iets zijn om altijd beetje in de gaten te blijven houden...

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:20

Klinkt idd wel als een pittige wedstrijd! Ik ben nu al redelijk veel in Nederland gestart en vind ook niet dat M gelijk is aan L. De M ik Nederland kan ook wel pittig genoeg staan. Inderdaad wel minder in hoogte en breedte maar eerder op technisch vlak!
Meestal komen de uitslagen op de website van de Sgw zelf, daar kan je dan nog je dressuurpunten checken!

Ze krijgt nu cavalor fiberforce en als de medicatie gedaan is, kijk ik voor een supplement zoals gastro 8 van cavalor om bij haar eten te geven op langere termijn.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 08:45

jammer van de weigering maar klinkt al een ervaring rijker! had al filmpjes bekeken op yt van andere jaren en het zag er inderdaad een technische cross uit!
Hoe was uw weekend als koppel?

winnie: bij ons krijgen ze ook fiberforce zo wie zo. fiberforce word inderdaad aangeraden bij paarden met maag problemen. onze paarden doen het erf goed op. Ik ben wel voorstander van c*avalor :)

daaph: cuteness overload :D veel te knoddig die watte bollen :D mila was ook zo wollig als ze pup was :D

gaan hier mensen naar diepenbeek?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:07

We hebben veel gepraat, ik denk dat hij nu eindelijk begrijpt wat mijn frustraties waren van de afgelopen maanden, ook wel dankzij het feit dat hij nu zelf zijn plan moest trekken, moet hij toegeven dat het huishouden doen niet zomaar beetje opvulling is, maar dat je daar echt wel een tijd mee bezig bent. En ook dat de dochter véél energie vraagt wat je niet merkt natuurlijk als je ze 3 uurtjes per week ziet... Van mijn kant zie ik nu ook wel in dat 3 verbouwingen op 10 jaar tijd wel wat teveel waren, dus we gaan nu een jaartje geen verbouwingen doen, gewoon het 'normale' onderhoud zoals er altijd werk is op een boerderij natuurlijk. En we willen wat meer uitstapjes samen doen want dat was ook al jaren geleden.
Moet zeggen dat ik er nu wel een goed gevoel bij heb, we zullen afwachten natuurlijk wat het binnen een paar maand zal zijn. Dochter is wel in de wolken, ze loopt echt gelukkig...

Goh diepen*beek, ik weet niet... Als ik ga, zou het enkel zijn omdat er voor de rest niet veel te rijden valt, maar op zich vind ik die cross niet de moeite om zo ver voor te rijden. Nogal veel draaien en keren omdat ze weinig plaats hebben, vind dat je wat weinig dat echte crossgevoel zoals bv Tongeren of Nokere hebt.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:17

Ze kreeg sinds de verhuis direct Fiberforce in combinatie met endurix, maar toen moest ze echt niets weten van de Fiberforce, dus waren we gestopt met het haar te geven want ze at zelfs haar andere korrels niet meer. Dat was dan wss door die maagzweer, maar dat wisten we toen nog niet. Dus dan hebben we onlangs nog eens geprobeerd met de Fiberforce, en nu eet ze het wel. Verstandig paardje, ze weet dat het goed is voor haar buikje :)

Als ik terug zwaarder ga beginnen trainen, zou ik graag terug de Endurix geven in combiantie met Fiberforce. En dan nog kijken voor dat supplement erbij.

Ik ga normaal wel naar diepenbeek gaan! is idd geen Tongeren of Nokere, maar anders gaan we dit jaar zo weinig gecrosst hebben...

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 09:52

Ik ga ook naar Diepenbeek gaan!

Fijn dat je terug zzn goed gevoel hebt in je relatie!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 09:59

super goed nieuws antonius om dat te horen! Ik hoop dat jullie er samen uitkomen! Jammer van de weigering, maar toch een ervaring rijker.

Ik ben afgelopen week naar frankrijk mee geweest op cross. het was een nieuw concours, niet zo ver, nog boven parijs. PRACHTIG domein, bij een kasteel op een golf terrein :D. Twas allemaal dik in orde, er was kosten nog moeite gespaard, zaterdag en zondag was daar massa volk (er waren ook allerlei randactiviteiten). Aan de lange 1 ster gaan ze wel nog beetje moeten schaven, 40% is uitgevallen in de cross. Het was pittig gebouwd en het terrein is ook heel zwaar, veel klimmen. Denk dat ze daar volgend jaar drie ster gaan houden ook.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 12:02

Ik heb het gezien op internet, zag er inderdaad een hele mooie wedstrijd uit! Maar inderdaad zwaar.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:16

Heel fijne dingen te lezen hier! :j

Al goed Winnie dat Aruba de fiberforce wilt eten!

Daaph, je pup is zooooo cute! :D

Ik heb woensdag mijn laatste examen en donderdag naar de zee met Luxor, een betere start van de vakantie kan niet haha. :D Al begin ik wel meteen met werken de maandag erna. :P

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:10

Antonius: daar ben ik blij om. Soms begrijpen de mannen niet wat het is om een huishouden te doen en alles wat er komt bij kijken. Maar ben wel blij dat jullie het nog een kans geven!

Iemand die weet hoe de M is i diepenbeek? Te doen voor stijn na zijn val om een eerst M terug te rijden?

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 14:31

Hopelijk is ze snel van de maagzweer vanaf.
Antonius: goed dat het weekend zo is meegevallen, spijtig van het stopje, maar op zich belangrijkste dat het gevoel voor de rest goed zat.

Even vraagje tussendoor: weet er iemand cross terreinen waar je vrij kan gaan oefenen in de buurt van Sint-Truiden?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-06-17 14:35

Genk, zutendaal? Niet echt echt in de buurt maar die regio ligt niet echt iets.
Misschien Marchin, maar daar moet je betalen