[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 04:18

Hier idd ook al gemaild of ze alle starters niet 1 of 2 uur naar voren kunnen halen en om 6 uur beginnen.. en dan idd tussen de middag niks en eind van de middag weer oid.. wij moeten ook 2 uur rijden en moet rond elf uur dressuur en rond 3 uur cross. Zat er zelf aan te denken om voor de tijd cross te lopen en na de dressuur paard uit de Trailer te houden in de schaduw van de Trailer. Maar twijfel ook wel, weet ook niet of het allemaal verantwoord is om het door te laten gaan. Hier in het oosten wordt het 35 graden.. maar geen idee of daar nog iets wind staat ofzo van zee, dat scheelt dan toch wel weer iets. Ik wacht ook nog even af..

LuffB

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 05:13

Als het rond de 30 graden wordt en niet veel meer ga ik nog wel. Ik start dr spr en cross, cross om 11.20 in principe dus dat zijn gunstige tijden. Met het warme weer en vervoeren zet ik hem nat op de trailer zodat hij dat kan verdampen voordat hij zelf moet gaan zweten om weer voor verdamping te zorgen. Ga padockje maken naast de trailer en tussendoor ook veel water en koelen. Tuck kan er wel goed tegen, maar ben blij dat ik B doe en geen L qua inspanning..

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 07:05

Ik moet met de tweede dus om 13.09... dat is niet zo'n toffe tijd. Om paddockjes te maken is te gek denk ik. Er is daar niet zoveel ruimte als iedereen t gaat doen. En als ik er 1 rijd kan ik de snder niet zonder toezicht laten staan.

Ik hoop idd op 2 uur eerder beginnen oid. Dan start ik de eerete om 8 uur e hoef ik niet eens te slapen snachts! _O-
Ik heb zonder dressuur dus dat is fijn.

Melisje_92

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:04

Temperatuur is nog hoger geworden...34 :\

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 11:27

Vorig jaar stond je zo krap op elkaar daar dat je echt van zn lang zal ze leven geen paddock kwijt kon :P

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 13:17

Bedankt Kamsel, Canon, Annika & Cioccolato :D

Oh wat handig Canon!! Das makkelijk trainen dan haha!

Oei.. is de dierenarts al geweest Annika? Hopelijk valt het toch mee!

Komende zondag heb ik dressuurwedstrijd met mijn andere paard. De organisatie heeft de tijden veranderd zodat er van 08:00 - 12:15/12:30 en 18:30 - 21:00 gereden wordt ivm het weer. Vind ik slim van ze.

Hier gisteren samen met Scum en haar man geweest trainen in Renswoude. Was leuk en gezellig! :D
Les was ook fijn, kon goed dingen uitleggen en onderbouwen. Hou ik van!
Nu een keer eraf gevallen zonder dat Baby iets deed maar wat écht bij mij lag. Heeft Scum nog net op de foto gezet haha _/-\o_
(Waren 4 sprongen achter elkaar in een bocht, bij de 2e moest ik goed bijsturen en met haar sprong raakte ik helemaal uit balans en toen veel te weinig ritme naar 3, toen kon ze ook niet springen, hoe graag ze dan echt wel wilt)
Afbeelding
Had wel geluk, raakte de hindernis net niet!

Afbeelding

Afsprongen zonder te bokken *\o/* Wel nog in stap omdat ik mezelf daarin echt nog moet vinden. Anders wordt ze weer onrustig van mij :o Ze was sowieso eigenlijk heel braaf gisteren!
Afbeelding

Het water in een kleine afsprong wel vanuit galop na een boomstam
Afbeelding

Whiehoe!
Afbeelding

Besloten na feedback van lesgeefster dat we Renswoude niet gaan starten maar een keer een oefencross daar gaan doen. Ze denkt dat ik het wel kan, paard kan het zeker, alleen dat de kans te groot is dat ik mezelf in de weg ga zitten. Weet technisch hoe ik dingen zou moeten doen alleen ik doe ze niet altijd zo en maak best nog wel wat fouten. Daar maak ik mijn paard weer onzeker mee en in Renswoude is er te weinig kans om dat weer op te krikken in de cross. Dan kunnen we beter ergens anders heen gaan. Dus nu is het idee om dan de oefencross in Tilburg te gaan doen :).
Zoals ook al veel van jullie zeiden in het topic dat Renswoude toch wel lastig(er) is. Ben blij dat we er zijn gaan trainen!

paljaslaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 17:58

Zo dan Baby geeft die hindernissen wat ruimte. Ze gaat echt steeds fijner springen!

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:22

Goed nieuws gelukkig. De pees van gaudi is OK op de echo maar wel wat vocht tussen de huid en de pees. even 2 weken rustig aan en dan weer lekker aan de slag. Heb Renswoude dus ook afgezegd en ga die dag lekker vrijwilliger zijn dus dan zie ik veel van jullie wel langskomen! Hopelijk dan Lisse weer 19-20 septemer.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 21:53

Gave foto’s pattypaard!

Wat fijn dat het meevalt Annika!

Mijn springwedstrijd gaat ook niet door. Gelukkig maar, geen doen met deze temperaturen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:01

Sjonge jonge. Alles wordt met bosjes afgelast _O-

Zondag nog niet.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-20 22:59

Alle tijden zijn een uur vervroegd in Oudkarspel voor zaterdag zag ik zojuist

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:24

Poeh, zou er nog niet aan moeten denken om te gaan crossen nu. Het wordt hier 37 graden.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 08:49

Het is niet overal even warm. Dat moet je ook bedenken.
Volgens mijn weerding wordt het 34, alsnog te warm overigens.

Ik ben ongeveer n half uur eerder op de nieuwe lijst.. de laatste start zou om 12.22 ofzo zijn.
Doe mij maar om 10 uur de laatste start :+

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 09:23

Cioccolato schreef:
Het is niet overal even warm. Dat moet je ook bedenken.
Volgens mijn weerding wordt het 34, alsnog te warm overigens.

Ik ben ongeveer n half uur eerder op de nieuwe lijst.. de laatste start zou om 12.22 ofzo zijn.
Doe mij maar om 10 uur de laatste start :+

Ga je wel dan of meld je je af?

sophianemo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:03

Ik lees al een tijdje mee met dit topic. Zou zondag ook starten in Oudkarspel, ik heb me afgemeld. Zou 2 rondjes BB doen. Vind het echt te warm voor de paarden. Snap ook niet dat ze het niet afzeggen / verplaatsen zoals veel wedstrijden doen. Al begrijp ik ook wel dat er super veel werk in heeft gezeten voor de organisatie. Ik baal wel want moet nu 50 euro betalen terwijl het 31 graden, gevoelstemperatuur 33 is als ik moet starten. Hebben meer mensen twijfels om te gaan met dit weer? Of stel ik me een beetje aan :x :)

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:18

Ik twijfel nog. Voorspelling veranderd ook steeds. Zou er eigenlijk zaterdag middag even heen willen om te voelen _O-

Als je toch inschrijf geld kwijt bent meld ik mij zaterdag pas af. Kan ik aan de mensen vragen die zijn geweest hoe het was.
Als je inschrijf geld terug krijgt, had ik er eerder over na gedacht..

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:19

Ik meld mij ook even! Ik zou morgen starten in de M paarden om 11:14, maar ik twijfel ook. Ook vanwege de terug weg in de trailer.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:19

Rijdend in de trailer valt vaak wel mee. T is vooral stil staan..

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:23

Hier ook twijfel voor morgen (klasse L). Starttijd voor de cross staat op 14.30 uur. Zie ook vooral op tegen de terugweg met de trailer...

Floorg18

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:26

Cioccolato schreef:
Rijdend in de trailer valt vaak wel mee. T is vooral stil staan..

Ja dat klopt. Ik heb alleen in mijn ifor geen ramen die op een kiertje kunnen tijdens het rijden. Ik kan wel zorgen dat tijdens het cross lopen mijn groom hem vast houdt. Ik beslis eind van de middag wat ik ga doen

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:33

Ze kunnen ook beter zeggen als je je afmeld krijg je je startgeld terug. Hoeven hun het niet af te lassen en blijven de mensen ook nog tevreden :j

Als jullie wel rijden zaterdag laat dan even weten hoe het was. Kan ik aan de hand daarvan beslissen voor zondag :')

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:36

Geen idee hoe het kan, maar ik had dit topic niet meer tussen mijn volgende topics?

Maar goed, juist door de voorspelde warmte zit ik ook in twijfel voor zondag en wou lezen hoe jullie er over dachten (en toen kwam ik er dus achter dat ik het topic niet meer volgde := )

Ik moet zondag ochtend, maar het is ook ruim 1,5u met trailer terug rijden.
En vergeet niet de files richting stranden waar je in kan komen -O-

Ik neig heel erg naar afmelden

FCSA

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:40

Mag je met trailer over de vluchtstrook als er file is? En is de weg vanuit midden NL naar Oudkarspel inderdaad ook de strandroute?

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:42

Ik ben nog steeds niet bang voor de weg er heen en weer terug. Wij moeten 2 uur heen en terug.
Bij file mag je er langs..

josewoos

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-20 10:45

Mijn man zegt dat die regel van vluchtstrook er wel is, maar dat moet je dan wel aanmelden bij Rijkswaterstaat of zo (dat weet hij niet precies)

En vanuit midden NL rijd je inderdaad normaal gesproken de 'strand route' of je moet een omweg gaan plannen o.a. via Hoorn rijden zegt hij