[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:15

Dat meld ik me ook maar een keer hier :P

Ik ben Damelza, 14 jaar, 3 havo, noord-holland, graft
heb net mijn D-pony verkocht waarmee ik de oefencrossen:
beukers&wieringerwerf heb gereden. Een crossles in Moordrecht
en nog wat lessen bij Chantal Megchelenbrink.

Nu ben ik opzoek naar een E-pony, waarschijnlijk heb ik er al
1 gevonden waarbij ik afgelopen zondag heb gekeken. (in Friesland).
Met die pony hoop ik officiel cross te gaan starten.

willen jullie nog meer weten :P?

bvw

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:49

Hey Damelza!
Ik ben wel benieuwd naar foto's :P maar die staan hopelijk wel in je profiel!

Heb mooie verhalen over Boekelo gelezen! Hopelijk kan ik ook een keer heen te kijken, lijkt me echt zo leuk! Op tv was een heel klein stukje, met alleen maar wat gezwets, en weinig paarden....

Maar nu mijn verslag (beetje lang) van Broekelo, uit het verslagen topic
bvw schreef:
hierbij ook nog even mijn verslag!

Ik reed bdw op de zondag met nummer 102 (in het lime-groen)
Vond tijdens het parcours lopen trouwens wel dat er heel veel ruiters onverantwoord reden op zo'n slechte bodem! Ik hoop voor degenen dat hun paard nu niet op stal staat met een peesblessure oid...

Ik had besloten om met zo'n slechte bodem alleen de stukken waar dat kon te draven en eventueel te galopperen, heb eigenlijk meer dan de helft gestapt!
Wiso begon en ze vond het erg spannend/eng en was terughoudend. Hindernis 1 wou ze liever niet naar toe, uiteindelijk zag ze toch in dat het wel goed was!
Vervolgens wou ze op het maisveld rechtdoor ipv schuin-over. Uiteindelijk kreeg ik haar stil en kon ik de goede kant weer op sturen!
Hindernis 2 was ook heel spannend, heb haar eerst laten kijken en vervolgens opnieuw aangereden, toen sprong ze heel goed!
Ruchting hindernis 3 was de bodem heel slecht, heb daar alleen even voor de hindernis aangedraaft, die deed ze wel heel braaf!
Hindernis 4 weigerde ze ook een keer op maar vanaf toen was ze wel heel ontspannen en liep ze braaf op alles af!
Het stuk in het bos hebben richting hindernis 7ab hebben we alleen maar gestapt, in de bocht richting de hindernis zijn we aangedraaft en omdat we uit draf sprongen wou ik er een extra galopsprong in rijden maar Wiso vond van niet, met als resultaat een enorme sprong op 7b!
Vervolgens weer in stap wat Wiso steeds minder leuk vond want ze wou steeds minder goed terug na de hindernissen!
Hindernis 8 deed ze ook super en dat pad daarna was redelijk goed dus mocht te toen even lekker in een galopje!
De paddestoelen deed ze ook super! Vervolgens het verplichte stap stuk en daarna op naar het heksenoog
Dat was een goed stuk dus even lekker in galop, Wiso was alleen even verkeerd gefocust en trok zo richting de heg links naast het heksenoog! Gelukkig kon ik haar nog afremmen, volte gereden en wiso verteld dat ze niet over de heg moet, maar door de heg ;)
De brug deed ze super, heb haar terug genomen in draf en zonder twijfel liet ze zich zakken! Echt volgens het boekje!
Vervolgens die heuvels met de bagger bende en daar ergens tussen een zigzag. Wiso wou weer niet in stap, maar dat was dan jammer voor haar! De zigzag uit een heel rustig drafje gedaan want daar was de bodem echt "bagger"
De 3 sprong deed ze ook prima, net als de voederplaats. De bodem was daar ook redelijk dus mocht ze daar ook even galopperen!
De piano vond ze apart, die was wel erg smal! Gelukkig zag ze zelf in dat als de die rustig deed dat je hem dan niet in één keer hoefde te springen! De opsprong was volgens haar geloof ik wel minstens een meter want daar nam ze een reuzesprong...
Voor de waterbak weer een slecht stuk in het bos, dus gestapt! Ze hoorde al die mensen bij het water en wou dus weer heel vroeg in draf. Helaas is water haar probleem dus hebben we daar niet de insprong gedaan. Ze weigerde twee keer en ging vervolgens heel voorzichtig het water in! Was heel erg trots op haar :D
Moest haar wel even wakker maken want ze had wel zin in een beetje water, helaas zat dat er niet in omdat ze er alweer uit moest springen en ik het al helemaal voor me zag dat ze dat niet door had en dan heel elegant uit het water zou struikelen...
Bij de indianen was de bodem gelukkig ook goed, en richting de laatste hebben we ook nog gegaloppeerd!

We zijn beide dus relaxt uit de cross gekomen en Wiso heeft veel geleerd en ook meer vertrouwen gekregen in de cross ondanks de slechte bodem!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:51

Van de cross of van mijn (waarschijnlijk) nieuwe pony?

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:56

alle foto's zijn altijd leuk!
In je profiel heb je helaas niet zo heel veel...

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 18:10

Goedenmiddag :)
Ik ben bij Vorstin geweest, heb college gehad, en nu ga ik inpakken en van huis wisselen.

WolinLotte schreef:
Ik zie het staan op de startlijst inderdaad :j . Voor Oliver Townend was Kristina Cook, maar ik weet niet of zij het in het roze is, zij is van Groot Britannië..

Ik denk dat zij het is geweest dan :j

@ Corien, ze was waarschijnlijk stijf door een combi van intensieve springles & met gespannen spieren een tijd in de kou staan. Gelukkig was ze vandaag weer een stuk beter :)
Gefeliciteerd Hilde :D
Leuke foto Bvw! Leuk verslag ook :D
Succes met je presentatie Rosalie :=
Beterschap Anthea :(:) Jammer van je wedstrijd!
Super Bianca!
Lachen Lotte :D Gekke Wolin ook :P
Damelza, welkom. Denk niet dat je hier veel leeftijdsgenoten zal vinden, de meesten zijn 18+, maar ik hoop dat je het gezellig vind ;)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:26

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:27

Snoekiej schreef:
Goedenmiddag :)
Ik ben bij Vorstin geweest, heb college gehad, en nu ga ik inpakken en van huis wisselen.

WolinLotte schreef:
Ik zie het staan op de startlijst inderdaad :j . Voor Oliver Townend was Kristina Cook, maar ik weet niet of zij het in het roze is, zij is van Groot Britannië..

Ik denk dat zij het is geweest dan :j

@ Corien, ze was waarschijnlijk stijf door een combi van intensieve springles & met gespannen spieren een tijd in de kou staan. Gelukkig was ze vandaag weer een stuk beter :)
Gefeliciteerd Hilde :D
Leuke foto Bvw! Leuk verslag ook :D
Succes met je presentatie Rosalie :=
Beterschap Anthea :(:) Jammer van je wedstrijd!
Super Bianca!
Lachen Lotte :D Gekke Wolin ook :P
Damelza, welkom. Denk niet dat je hier veel leeftijdsgenoten zal vinden, de meesten zijn 18+, maar ik hoop dat je het gezellig vind ;)

Maakt niet uit hoor :P Dat heb ik in meerdere topics xD

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:30

oja, als jullie nog meer foto's willen zien zeggen jullie het maar xD

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 18:34

Relax.. Je kan gewoon alles in 1 post zetten ipv in 3 hoor ;)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 18:36

4 :o

Ik wou het wel doen in 1 post, maar toen dacht ik van he dat kan ik ook nog zeggen etc... Want ik zit ondertussen ook nog economie te leren :+

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:19

lastig he, leren en "bokken" :P

die pony die je waarschijnlijk krijgt is bdw wel erg leuk!

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 19:21

is idd lastig xD voortaan maar een beetje gescheiden houden :P Heb een themaweek dus gelukkig niet zoveel ander huiswerk...

Hij is idd erg leuk :D Hij moet alleen nog gemeten worden want hij is nu 7. Dus ik hoop dat het een E-pony blijft. Maar hij wordt dan zo snel mogelijk gemeten.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:48

Goede avond :)

Snoek dat is wel balen! maar daar moet je nu wel rekening mee houden met een kaal paard ;)
Mag as weekend ook me halve deken collectie mee nemen :+

Heb nog even op lasko gereden ging wel fijn :) Daarna die van mij en die zag spooken :+ nou ja morgen les :) (van andere instructeur. ben benieuwd

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 20:58

Hooooi!! *D

@Damelza: Jou ken ik nog wel van de puppytraining in Moordrecht ;) . Welkom!!

Wo had gelukkig haar ijzers nog onder _/-\o_ , hopelijk houdt ze ze ook onder!!
Want morgen worden ze verweidt en dat betekent natuurlijk party all day long 8-) .... :\ .
Ben benieuwd.. Eerst maar even mijn moeder nog op pad sturen voor een paar nieuwe springschoenen.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:06

Altijd makelijk lotte :p zo'n mam's :)

Heb echt super fijne tijden voor P'hage :)) kan mooi 2 x de cross lopen en jetske ook nog helpen :D

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:06

WolinLotte schreef:
Hooooi!! *D

@Damelza: Jou ken ik nog wel van de puppytraining in Moordrecht ;) . Welkom!!

Wo had gelukkig haar ijzers nog onder _/-\o_ , hopelijk houdt ze ze ook onder!!
Want morgen worden ze verweidt en dat betekent natuurlijk party all day long 8-) .... :\ .
Ben benieuwd.. Eerst maar even mijn moeder nog op pad sturen voor een paar nieuwe springschoenen.

Haha, daar zaten we idd samen in de les :D

heleenxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:07

Hoi Damelza! Welkom! Volgens mij ben ik wel eens op je stal geweest om paarden te behandelen.
Je nieuwe pony ziet er leuk uit!

Leuk verslag bvw.

Ik had vandaag mijn dag niet :(
Mijn konijn moest vandaag naar de dierenarts, ik vond dit weekend een abces in zijn kaak. Hij is geopereerd en het ziet er niet goed uit. Hij is daar nu nog, we wachten morgen even af. |(
Auto van mijn man lekt ergens in de motor, hij is vandaag naar de garage geweest, reparatie gaat tussen de 1000 en 2500 euro kosten
En net op weg naar huis moest ik uitwijken voor een auto die voorrang had, ga ik zelf met mijn auto tegen een paal!!! Hele zijkant ingedeukt!!! ;(

Ik denk dat ik niks meer doe vandaag
Laatst bijgewerkt door heleenxx op 12-10-09 21:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 21:07

Ik heb ook lekkere tijden in Princenhage :) Ben op tijd weer thuis. Moet alleen voor de dressuur al de cross lopen.

Dat is behoorlijk balen Heleen :(:)

Damelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:09

@ heleen

voor Morees de fjord zeker :D?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:13

Heleen, wat een pechdag!! :(:)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 21:13

Ik krijg trouwens steeds crosskriebels als ik de topics van Barchem en Bathmen lees. Zou graag nog een van die crossen rijden, zien er super uit, maar we hebben er al 7 gereden, dit weekend weer een, en het is ook wel eens genoeg. Na dit weekend krijgt ze een paar weken wedstrijdvrij, en wordt ze helemaal door de mangel gehaald (tandarts, osteo/fysio, kliniek), en als alles goed is heb ik half november weer wedstrijd :)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:15

Laat je haar checken op een OCD Shanouk?

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 21:19

Shanouk, kan me voorstellen dat je de kriebels krijgt. Het zijn beide ook super crossen omte rijden!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 21:21

Niet perse op OCD, maar gewoon algemeen. Ze mogen in Bodegraven zelf kijken wat ze er van vinden. Jeroen denkt dat het iets is als OCD oid, of spiertechnisch. Zo niet, dan weten we dat ze er gewoon doorheen gereden moet worden. Hoorde dat ze in Bodegraven wel snel met de spuit klaarstaan, dus daar ben ik voorzichtig mee. Ik weet niet echt hoe het daar in zijn werk gaat, maar ik hoop dat er iig in het been wordt gekeken (met foto's) en anders naar haar spieren en wervels.