[SGW] Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

Re: Het speciale bejaarden sgw-mutsen kletstopic

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:56

Balen voor Frank Wollie Ach gut lijkt me echt verschrikkelijk zo'n hernia....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 13:58

Suus, hoe was het op de Limburgse?

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:24

crossen jullie met een VZH of een springzadel? en waarom? Zit eraan te denken om voor een ander zadel te gaan, deze ligt verder wel goe dop tal maar volgens mij kan een zadel voor mij ook meer betekenen...

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:30

Springzadel.

Ik heb geen vzh *LOL*.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:33

Absoluut een springzadel, veelzijdigheidszadel vind ik net te weinig steun geven. En mijn bodyprotector bleef altijd achter de lepel hangen als ik terug moest zitten Bloos

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:34

Hou op Clown ik rijd SGW paarden en geen dressuur/springpaarden Haha! ben je blij dat je door mag omdat je bijna iedere selectie prijs hebt gehad en dan word je 16e op de RK Sigaar
Had zowieso al besloten dat ik 's winters niet meer ga. Hooguit springen.

Talida: ik cross nu met een Stübben Scandica springzadel maar wacht met smacht op m'n nieuwe crosszadel Tong uitsteken heb trouwens tot deze zomer met een Lemetex veelzijdigheidszadel gecrosst. Maar ik begon echt te merken dat t zadel mij begon te storen in de cross, en dan vooral met op- en afsprongen en t galloperen op zich!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 14:35

ik heb vorig jaar tiijdens mn zoektoch op een close contact gezeten, maar dat vodn ik echt heel eng, net als of ik met zo'n pannekoek shet zadel reed

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 15:23

Suus; klinkt als een kater. Snap je nou wrom wij er niet meer heen gaan? Precies hetzelfde verhaal.
Misschien ook van de winter met springen, maar voor de rest hoef ik er echt niet meer heen.

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:09

hoe bevalt die stubben EG?
ik wil eigenlijk de Stubben Edelweiss CS de Luxe eens proberen Bloos (alleen mijn portemonnee zegt van niet Verdrietig ) Knipoog

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:15

Balen Suus! Maar ik kan het me wel een beetje voorstellen. Ik kan op gewone wedstrijden in de dressuur al niet eens in de prijzen Bloos , dus had ik maar besloten nooit naar een LK te gaan Cool .

Talida: ik cross ook gewoon met een vz zadel. Gaat best prima, maar ik kan me voorstellen dat een springzadel fijner is.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:18

Heb je die nu nog niet geprobeerd BT Tong uitsteken .
Talida; Ik heb zelfs met een wintecje vz gecrossed, ging prima. Maar mn springzadeltje (Stubben Edelweiss) zit toch wel veeeeele malen fijner.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:39

Heb net (voordat de regen losbarstte) dressuur les gehad met Nickje.
We zijn bezig haar duidelijker te laten reageren op been voor-, op- en achter de singel. Om dat te doen moet ze om de acherhand draaien, maar ook om de voorhand als mijn been achter de singel is. Dat snapt ze nu redelijk en hierdoor is ze in de keertwendigen veel mooier te rijden. Maar om er meer schwung in te krijgen moest ze de wendingen om de voorhand (wel wat groot) in verzamelde draf doen.
Ze heeft nog nooit zo mooi lopen dansen daarna!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:46

nou dat is dus t erge, op normale wedstrijden rijd ik ook heel regelmatig in de prijzen vooral met Ungaro. Maar met zo'n regiokamp. rijden natuurlijk alleen de paar besten van iedere kring mee. Als je dan normaal niet altijd bij de eerste 3 of zo zit moet je wel een enorme lucky day hebben wil je bij de eerste helft zitten tijdens t kamp.... was liever naar Minderhout geweest trainen Haha!

Het middagprogramma was trouwens wel erg interessant Clown Anky heeft bijna 1 uur met eigen commentaar losgereden en daarna haar kür gereden met Crack C. Was echt leuk om te zien Haha! . Ze brengt t allemaal best simpel, goed te begrijpen. Alleen beginnen mijn paarden helaas niet vanzelf te piafferen als ik 'klik' zeg Clown Het zag er natuurlijk wel echt super mooi uit. En Crack C is ook n geweldig paard Tong uitsteken

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 16:48

Het is Krack C *LOL*
Maar dat is idd wel een gaaf paard Ja Heb veel met nakomelingen van hem gewerkt, het is dat het dressuurpaarden zijn, want ik kon het er altijd wel mee vinden Knipoog

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:33

Eventinggek schreef:
ik cross nu met een Stübben Scandica springzadel maar wacht met smacht op m'n nieuwe crosszadel Tong uitsteken heb trouwens tot deze zomer met een Lemetex veelzijdigheidszadel gecrosst. Maar ik begon echt te merken dat t zadel mij begon te storen in de cross, en dan vooral met op- en afsprongen en t galloperen op zich!

Ik heb precies dezelfde 2 zadels! Idd ook met afsprongen last met de Lemetex, daarom heb ik nu voor de ene een stubben en voor de ander een Prestige, die zijn ook heel fijn vind ik.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:49

Talida, ik heb vandaag voor het eerst met je beugels gesprongen. Als je het goed vind ga ik er morgen mee naar het strand en dan zaterdag mee te crossen. Rabette heeft nu geen haartjes meer tussen de veer gehad. Ik heb der nog een paar flinke porren moeten geven aangezien ze hengstig was en tegen mijn been aan plakte.
Het enige "nadeel" vind ik de blokjes die er in zitten. Ik rijd het liefst met die ijzeren.

Je mag wel een keer mijn oude reseve springzadel lenen. Ik heb geen close contact zadelomdat ik dat niet lekker vind.
Ik heb nu een Hulsebos en de ander is een Kentaur Luxus. Ook een heel fijn zadel, schuift alleen iets naar voren op Gomie. Op Rabette ligt hij wel goed, alleen is de Hulsebos iets zachter en dat vind mijn kont fijner Haha!

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 17:55

Grrrrrrrrrrrrrr sorry hoor moet even mn frustraties kwijt over mn wasmachine Stoom uit je oren . Heb dat ding vorige week gekocht. Aangesloten, draaide 3x rond en kapte ermee. Vanmiddag de servicedienst gebeld, opdracht gekregen om het onding te resetten en verrek, hij deed het weer! Klein detail is alleen dat er nu liters water door het wasmiddelenbakje naar buiten stromen ( jep ik was snugger genoeg om meteen de kraan dicht te draaien en de stekker eruit te trekken). Ik wist niet dat ik zo kon vloeken Lips are sealed . Natuurlijk is er nu niemand te bereiken op de servicedienst... Nou van mij mogen ze het ding morgen op komen halen en gelijk een dweil meenemen om de zooi op te ruimen (ik vrees dat ze beide niet doen)

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 18:04

Altos: Ach gut Sterkte met je frustraties!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:20

Zeer irritant Altos!! Ach gut wij hebben ook pas een nieuwe wasmachine waarbij er water in de trommel bleef lopen Boos! uiteindelijk toch maar service gebeld en toen bleek t ventiel kapot te zijn en die is gelukkig dus ook helemaal gratis vervangen. Nu is alles weer ok.

Voor dressuur heb ik trouwens een Lemetex Bernina welke ook super bevalt *LOL*
Afbeelding
En mijn nieuwe crosszadel wordt door een zadelmaker, hier vlakbij die Lemetex importeert en distribueert (die heeft al 2 Lemetex zadels voor mij gemaakt), speciaal voor ons (n vriendin & voor moi) gemaakt Knipoog ben wel benieuwd hoe t er precies uit gaat zien Nagelbijten / Gniffelen

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 19:21

MJ: fijn dat je vakantie zo leuk was! Lachen
Apple: leuke foto! Haha!
Nickeltje: ik snap dat je er heel erg tegen opziet.. Ach gut heel veel sterkte!
Wollie: Ach gut voor Frank. Balen zeg dat ie nog zo lang moet wachten! Wens hem maar heel veel beterschap van mij!
Altos: aargh die wasmachines ook altijd Ach gut

Heb vandaag m'n eerste schooldag weer gehad. Het is echt een chaos bij ons op school Clown Bij niemand klopt het rooster. Dus leraren die wel les moeten geven maar geen lokaal hebben enz. Clown

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:14

Ik heb echt baggertijden voor zaterdag Nagelbijten / Gniffelen
Moet springen om ongeveer 10 voor 1, dan snel dressuur rijden om 5 voor half twee en 5 voor twee. En dan om ongeveer half drie weer springen. Dat wordt dus dressuurijden met springzadel, inclusief springsingel ben in bang Clown Moest daar vorige keer een behoorlijk eind lopen vanaf de trailer en ik kan deze toch al niet vlug omzadelen en er zo weer op springen Bloos

Overweeg eigenlijk wel een beetje om dressuur maar af te zeggen, want als ik zo moet haasten wordt dat toch niets...Alleen die 40 euro inschrijfgeld moet ik dan toch betalen dus dan kan ik net zo goed maar gewoon een rondje hobbelen met mijn springzadel Clown

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:19

Oei dat zijn wel rottijden Gomir Ach gut

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:22

Je zit zeker in Groenendaal Gomir. Lastige tijden heb je gekregen.

sfranken

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 20:29

Hier meld zich nog zo'n limburgs-kampioenschappen-fan. Ik was al een aantal jaren niet meer geweest omdat het steeds gelijk met Vlietland viel. Dit jaar weer gegaan, meteen weer de laatste. Wat een elende Misselijk Rolleyes Stoom uit je oren . Buiten dat ik 18e stond en slecht gesprongen had vond ik het hele Anky gebeuren een grote commerciele actie. Het was best interessant maar dat in die tijd 2 springringen 3 uur stil moeten liggen terwijl zij op het dressuurterrein bezig is vond ik errug jammer. En dat de prijsuitreiking (Jupiter had prijs) om half 7 is terwijl ze om 10.30 had gereden werd ik ook niet blij van Huilen

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-07 23:10

Kan me voorstellen dat je het dan wel weer gezien hebt sfranken. Ik zou niet meer gaan volgend jaar Knipoog

Ik ga naar Heemstede GvdT. Was vorig jaar wel een leuk concours om te rijden. Maar die starttijden zijn wel waardeloos zo Nagelbijten / Gniffelen

Altos: ik zou ze morgen net zo lang stalken tot het opgelost is.