[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:57

Antonius, wat wint je dochter erbij als je weer naar huis gaat? Ze mist haar mama. Dat lijkt me doodnormaal. Ze mist jou als persoon. Niet de ruzies. Niet de negeermomenten. Niet de spanning die te snijden is. Ze mist JOU. Al het negatieve neemt ze er maar wat graag bij, zolang ze maar haar ouders heeft. Het belangrijkste in deze zaak is dat zij zich absoluut niet schuldig voelt om jouw vertrek, en dat haar dat ook nooit, door niemand, wordt aangepraat. Laat haar voelen dat je haar ontzettend graag ziet, dat zij hier geen schuld aan heeft. Vertel (uiteraard) ook niets slecht over papa. Laat haar loyaal zijn naar jou en je ex, en zorg dat dat voor iedereen die ermee te maken krijgt ook 100% duidelijk is dat je geen wijzende vingers accepteert op dat vlak.
Daarnaast moet je je ook bedenken dat zij al bij al veel meer baat zal hebben bij een mama die oprecht gelukkig is, dan bij een mama die zich "voor de lieve vrede" in allerlei bochten wringt en vanbinnen ongelukkig is. Kinderen merken dat écht wel. Het zal aanpassen zijn, er zullen traantjes en frustratiemomenten zijn, maar al bij al vindt dat op zich wel een middenweg waar iedereen tevreden mee is. Zolang je maar allemaal aan hetzelfde zeel trekt.

Even terzijde: ik begrijp je gevoel van vrijheid maar al te goed... Dat heb ik zo om de 6 weken :o Maar aan de andere kant zou ik hem ook niet kunnen missen.

En inderdaad, zoals Hanne zegt, wanneer is het BK? Ik duim mee dan! Stuur ik alvast wat valium zodat je niet van stress langs de piste stuitert :D

@ PP: fijn dat je terug aan de slag kan met canch! Hoe lang heeft ze nu rust gehad?

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 11:31

Antonius: je vrijheid gevoel begrijp ik volledig! Ik zit nu in dezelfde fase. Ik ben gelukkiger dan ooit. Elke keer was het weer ruzie met mijn ex als ik op wedstrijd was en die duurde (te) lang, of ik weer op les ging, of..... Elke keer gezaag over vanalles en nog wat. Het is gewoon heerlijk, je doet wat je wilt. Bovendien leer ik zoveel nieuwe mensen kennen, mijn wereld is nu veel ruimer.

Ik ga mee met wat Varekaj zegt, een kind voelt het ook aan dat je niet gelukkig bent en van ouders die ruzie maken en elkaar negeren gaat ze zelf ook niet gelukkiger zijn. Geef haar wat tijd om te wennen aan de situatie.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 12:17

We zijn gisteren een dag naar zee gegaan om te praten.
Hij is wie hij is natuurlijk (ik ook trouwens), een andere zal ik er niet van maken, maar hij kwam toch zelf met enkele dingen af waarvan ik dan dacht, alé, zou hij beginnen begrijpen wat mijn problemen waren thuis?
Hij begint nu te beseffen wat ik allemaal deed, hoeveel werk een huishouden is, waarin hij mij tekort deed op vlak van zorg voor de dochter en naar mij persoonlijk.
Ik moet wel toegeven, we zijn nu aan onze 3e verbouwing op 9 jaar tijd bezig, ik denk dat alles wat te zwaar begon te wegen, hij deed niets meer behalve werken in loondienst en in het weekend bij ons thuis (letterlijk, ne kus was al te lastig |( ) en hij had het er ook wat mee gehad.
En aangezien we nooit praatten met elkaar, ja, volledig uit elkaar gegroeid dus.
Ik bleef sowieso wel met het gevoel zitten dat ik écht alles wil gedaan hebben om dochter toch die thuis te gunnen dus ik ben nu toch aan het denken om het nog 1 allerlaatste kans te geven.
Hij wil heel graag dat ik terug kom en is bereid, mocht het alsnog niet meer lukken, om dan wel meteen akkoord te zijn om te scheiden, dus om dan alles snel rond te hebben in tegenstelling tot nu, waar hij alles wil rekken zodat hij toch nog eens kans zou krijgen.
Ik zou wel hele goeie afspraken willen maken, ik wil gescheiden rekeningen zodat hier al geen gezaag meer over kan komen, ik wil de wedstrijden kunnen rijden die ik wil zonder 'verantwoording' af te leggen, ik wil dat hij toch een minimum aan huishouden doet zodat ik niet meer het gevoel heb dat alles voor mij alleen is.
Komend weekend (zondag-maandag) heb ik wedstrijd in Ndl. Ben aan het denken om hem mee te vragen zodat we al eens kunnen kijken of het dan ook lukt dat hij niet zaagt over vanalles en mij wat helpt... Zou voorlopig nog wel eventjes apart willen wonen, hij kan maar te goei beseffen hoe lastig het is om het kot proper te houden :P
Mijn ouders zullen er helaas wel helemaal op tegen zijn... Die waren wel blij dat ik de stap gezet had, en ik zit er wel mee gewrongen. Ze hebben altijd het beste voor met mij en helpen mij altijd, maar dat betekent wel dat ze zich vaak ook opdringen. Moeilijk alweer...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-17 13:30

Maak met iedereen afspraken die haalbaar zijn. Naar hem dat hij wat meehelpt. Bekijk of je bepaalde dingen aan de verbouwing kan uitbesteden. Het kost meer, maar je wint dan wel tijd samen. Breng die dan ook samen door!
Met je ouders kan je bespreken dat je heel blij bent met de hulp, maar dat je graag iets minder "opdringen" wil. Dat is niet om ondankbaar te zijn, al kan het dat ze het zo wel aanvoelen. Het geeft jou ademruimte en misschien ook minder prestatiedrang "ik moet dat hier goed doen voor hen".

De paarden en wedstrijden. In de mate van het mogelijke, maak een planning/kalender: wat wil je nog absoluut meerijden dit jaar, wat is nog twijfel en wat kan je zeker overslaan? Maak zoiets op voor zowel Fi als Nyona. Op basis van die kalender kan je een planning maken: Fi rij je op die en die dag, Nyona op die en die dag. Als het kan, geef beide dames op dezelfde dagen rust.
Op die rustdagen kan je dan weer iets samen met je man/dochter doen.
Plan dan niet elke week wedstrijd, of las af en toe een rustige periode in. Idem met de winter. Maak bewust tijd in je agenda voor jullie als gezin. Maar bespreek ook dat jij er nood aan hebt op wedstrijddagen, om dan geen gezeur te hebben over hoe laat je thuis bent.

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:55

ik denk dat je inderdaad goede afspraken moet maken van in het begin. Maar zoals je hier zegt lijkt me dat jullie allebei wel weten wat jullie willen. Ik vindt het persoonlijk een goede keuze om het alsnog een kans te geven en als het nu niet lukt er dan een punt achter te zetten. Je bent ook niet alleen en moet met heel veel dingen rekening houden ( niet dat deze doorslaggevend mogen zijn in uw keuze). Tenslotte moet jij u goed voelen en niet iemand anders een goed gevoel willen geven. maar ik vindt het wel fijn dat je het nog een kans geeft.
Moeten jullie nog veel verbouwen?
Mss kunnen jullie beide wat water bij de wijn doen en mss meer taken samen doen?
Wij zijn ook nog steeds aan het verbouwen en waar ik kan help ik mee. Zo hebben we samen onze kurkvloer in de badkamer gelegd en heb ik helpen ringbalken gieten in de stal :) ik kan ook niet veel helpen maar waar ik kan doen ik het wel. Mijn vriend werkt van smorgens vroeg tot savonds( 5u45 tot 18u30) en dan vind ik persoonlijk dat de huishoudelijk taken voor mij zijn ( ik vertrek om 6u45 en ben thuis om 16u30). gelukkig zijn wij beide wel paardenmensen en doet hij als ik het nog niet gedaan heb met mijn huishouden de paarden en alles wat buiten moet gedaan worden. Hij maakt er ook niks van als ik bv eerst ga gaan lopen als ik thuis kom van het werken en dan pas begin met de taken. Denk dat je inderdaad goede afspraken moet maken onderling en voldoende tijd samen doorbrengt.
Heeft hij geen hobby's?

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:10

Nog even spammen
Afbeelding

Het is een echte sloeber /3

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 15:06

vind hem helemaal geweldig <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 00:22

Stoere vent!

Ben "geslaagd" voor de jurycursus of hoe ze het ook willen noemen :')

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:28

proficiat varekaj...ik vind het een goede zaak!

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 08:48

proficiat varekaj :)

stoer is hij wel. Heeft echt nergens schrik van!

SofieHavan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 09:04

Proficiat Varekaj met je geslaagde jurycursus :D En nu jureren hé ;) :D

Daaphh, Wat een super super schattige pup! Geniet er maar van nu je haar nog in je armen kan nemen ;)
k denk niet dat dat lang het geval zal zijn :')
Ik ben super gek op je bonte hé <3 Zo mijn droom, zo'n mooi bont sportpaard!!

Hanne, super dikke proficiat, mooi gereden! Dat paard is enorm veel veranderd op korte periode! :D Keep up the good work!! :D

Aldislamp, nog reactie gehad op je paard? Zo een leuk beest, k snap niet dat die niet meteen weg is, mocht ik wat meer tijd hebben, ik zou het wel weten eerlijk gezegd! Succes!

Mila, hij is zooo mooi :D Leuk dat hij het goed stelt!!

Antonius, ik ben zo ontzettend blij om jouw berichtje te lezen! Ik denk dat het een juiste beslissing is om het zeker alle kansen te geven, het is niet zomaar iets natuurlijk ook. Het is jouw gezin!! Natuurlijk mag je niet perse ten koste van alles dat gezin trachten te behouden, je moet je ook goed voelen en gelukkig zijn... Dat jullie praten en er proberen uit te komen is al heel veel, ik hoop ook echt dat het werkt. Ik spreek uit ervaring,... Soms kan je nadien heel blij zijn dat je het een tweede kans gegeven hebt... Hoe onoverkomelijk en erg het ook lijkt op de moment zelf. Natuurlijk gaat dat niet in 1,2, 3 en der zal tijd nodig zijn... Maar overal is het wel eens iets en mensen bij wie het allemaal altijd perfect gaat, dat bestaat niet. Als je wil praten mag je mij altijd PB sturen, ik wil je gerust een hart onder de riem steken :) En je ouders, sja, ik wéét dat dat héél moeilijk is (zeg mij wat, ik woon tussen mijn grootmoeder en mijn moeder), en je wil hen uiteraard niet teleurstellen, het zijn jouw ouders en 't is enorm moeilijk als zij je niet de volle 100% steunen, maar 't is jouw leven, jouw gezin én jouw beslissingen, dus ga ervoor! Ze draaien wel bij! Veel succes in elk geval.

Hier is de DA geweest voor onze oude vosse merrie die ineens mank was. Ze is maar licht mank en we hebben haar mank van de weide gehaald. Maar nergens warmte, opzetting,... voet uitverdoofd, niets gevonden, buigproef kogel was ook in orde, dan kogel verdoofd en manken is weg. Dus volgens DA zit het niet in de hoef en ook niet in de kogel, maar er tussen. Nochtans is het kroongewricht volgens hem ook oké. Enige mogelijkheid is wellicht de verbening van het hoefkraakbeen dat aan de buitenkant te voelen is... we gaan nog RX laten nemen, maar k vrees beetje dat het met die merrie gepasseerd is... :( jammer want 't is een gouden beestje!

Evita is ook weer terug van de hengst, weer twee eitjes dus wellicht weer tweelingdracht. Als ze deze keer niet drachtig blijft dan stop ik er mee en gaan we gewoon opzoek naar een extra rijpaard (ook gezien 't feit dat die vos er zal van tussen vallen).

Verder zit ik serieus in de examens, 't eerste is al voorbij :) ging gelukkig goed! Nog 4 te gaan!

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:41

Proficiat Varekaj, denk dat zo'n jurycursus wel leerzaam is, ga eens kijken of er de eerste maanden één in de buurt is, nu ik niet kan rijden, mss wel een goed alternatief :).

Echt een superschattig veulentje!

Ik zie ook wel graag bont voor de eventing, heb een jaar of 4 terug ook met een bonte merrie gereden, was er helemaal er verliefd op, spijtig genoeg overleden door koliek.

Hier wordt er vandaag ook een merrie gedekt, hoop dat het van de eerste keer gaat lukken, anders gaat het een heel laat veulen worden en zal er volgend jaar ook niet veel wedstrijden bij zijn voor mij...

En de andere is inderdaad nog niet verkocht, we zijn heel lang aan het lijntje gehouden door mensen die een optie genomen hadden en dan ineens in laatste instantie vonden ze 10 jaar toch wat oud... Snapte ik niks van want dat wisten van in het begin. En daardoor dus veel tijd en potentiële kopers kwijtgeraakt en nu is de ruiter waar hij staat veel op wedstrijd, waardoor er ook deze week juist maandag mensen konden komen kijken. Het is een doodeerlijk paard en stopt nooit, maar hij is wel goed vooruit en je moet toch ook een beetje zacht zijn en kunnen rijden om ermee overweg te kunnen. Zelf heb ik er nooit problemen mee gehad, zeker in de cross vond ik het zaligste paard ooit om mee te rijden, moest hem juist wat tegenhouden, maar voor de rest liep alles vanzelf :), groot verschil met mijn vorige die durfde stoppen en waar ik echt onzeker van werd. Maar we zien wel, nu de prijs laten zakken, want hoe langer hij bij die ruiter staat, hoe meer het ons kost ook natuurlijk...

En Antonius: op deze manier kan je het jezelf nooit kwalijk nemen dat je het niet nog eens geprobeerd hebt. Zelfs moest het nu nog niet lukken, dan heb je er wel alles aan gedaan om het toch te laten slagen. En denk ook goede afspraken maken. Bij ons is de situatie eigenlijk omgekeerd, mijn man doet heel veel in het huishouden en alles van de paarden, aangezien ik altijd van 's morgens vroeg tot 's avonds laat weg ben. Daarom wel 4/5de gaan werken, zodat ik op woensdag toch een beetje kan doen in het huishouden ook en op de dochter passen en dan heeft hij ook meer tijd om de paarden te doen.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:57

Luxor is een veulen van augustus geweest, dat is wel laat. Maar bij ons is het toch niet belangrijk om van 1 januari te tellen. :) Voor cyclussen en dergelijke.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 13:57

Wel sneu dat die mensen je zo aan het lijntje hebben gehouden zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 23:24

Amai ik zou not amused zijn Aldislamp met zo'n kopers! Leeftijd weet je op voorhand, en 10 jaar is nu toch niet oud?

@ Hanne: join the club, Icaro is geboren op 20 augustus. Ik heb hem van veulen af aan, en moet echt wel toegeven dat het duidelijk te merken was met leeftijdsgenoten dat hij stukken later was met alles.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 07:05

Nee dat was ik inderdaad ook niet, had er eigenlijk al mijn hoop op gelegd, dacht ook dat het goede thuis ging zijn...

Ja zo een laat veulentje is niet zo interessant voor het veulen zelf omdat als ze dan jonge paarden moeten lopen ze toch half jaar achter staan tegenover leeftijdsgenoten wat al veel is en dan ook een beetje egoïstisch gedacht, als ze in maart of april veulen zou gehad hebben, dan kon ze ook heel het zomerseizoen mee op wedstrijd ;). Achja we zien wel, de natuur laat zich (spijtig genoeg) niet dwingen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 07:43

Ik had in eerste instantie niet eens wedstrijd ambitie. Lol met je knol en wandelingen/buitenritten, dat was het. Pas toen hij 4 was is dat beginnen kriebelen.
Hij kreeg zijn groeispurten altijd een stuk later, meer ondersteuning nodig in de winter en algemeen heeft hij meer tijd nodig gehad. Ook mentaal. Aan de andere kant, overhaasten was daardoor uitgesloten. Maar voor iemand die jonge paarden of keuringen wil doen is het absoluut niet interessant.

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 07:48

hier was ze vorig jaar eerst keer gedekt eind mei en onmiddellijk vol. Een veulen in april :)
In maart vind ik het zelf wel vroeg, omdat het vaak dan nog slecht weer kan zijn. Ze hadden me ook aangeraden om niet te vroeg te dekken zodanig als het veulen geboren wordt ze onmiddellijk buiten kunnen. Vrienden van mij rijden ook altijd de cyclus en wachten ook tot april/mei om te bevallen. Hun vier veulens waren allemaal na flush :)

gisteren voor de eerste keer weer gestapt met furrie. van de wei naar de stal en zonder zadel of hoofdstel :p haha
flush vond het maar raar iemand op het paard ipv ernaast.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:24

Uhu Luxor is ook nog maar een dik jaar zadelmak ofzo. Wel trots hoe hij het nu doet. :D Overmorgen al een jaar van mij! *\o/*

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:38

Amai wel een brave dan precies als je er zonder zadel op kan zitten na zo lange tijd :) .

Mijne die te koop staat is ook pas op 5 jaar zadelmak gemaakt, voordeel is dan wel dat ze goed uitgegroeid zijn ;).

Proficiat Hanne, mooi jubileum en ook veel vorderingen op een jaar tijd denk ik ;)

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 20:45

@Aldislamp: Hehe, dankzij mijn lesgever ook! :j En mijn eerste jong paard die ik zelf doorrij, zooo leuk! :D Soms is het lastig maar uiteindelijk is het leuk als Luxor het goed doet! :D Het ging traag maar nu gaat het veel vlotter! :j Maar we zullen we weer tegen een struikelpunt stoten. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:41

Er zijn altijd wel eens dagen dat het niet lukt. Maar Niks zo leuk om ze van groen af aan zelf op te leiden :J

Ik vertrek morgen voor 2 weken vakantie. Denk dat Icaro niet rouwig is daarom haha. Gisteren laatste les gehad en afgesloten met spetteren in de waterbak. De eerste keer blijft hij nog altijd weigeren, maar dat wordt steeds korter en makkelijker om op te lossen. Eens erin geweest is het geen probleem meer.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:33

Ik vind het ook wel leuk dat ik Aruba als 4jaarse gekocht heb! Ook al was dat helemaal m'n plan niet :p maar ben trots op wat we al samen hebben bereikt met allebei evenveel ervaring!
Vroeger mocht ik in de manege waar ik reed ook vaak de pony'tjes die daar geboren werden zadelmak maken. Vond ik supercool om te doen en ik was echt verliefd op die pony's! Tot ze in de manegelessen moesten :(

Aruba zit hoogstwaarschijnlijk met een maagzweer... ze at de laatste tijd in haar vorige stal niet meer super en dan zijn we verhuist en at ze helemaal geen krachtvoer meer, ik dacht dat het was omdat het nieuw eten was en ze het nie lustte, want hooi en gras at ze wel gewoon op. Maar onlangs had ze wat beginnende koorts en was ze heel suf en dan dierenarts laten komen. En ze zagen aan de hand van bloedonderzoek een grote indicatie van maagzweer. Dus beginnen met een proefbehandeling en hopen dat ik vlug verschil zie... Ik ben er denkik wel vroeg bij want mager is ze totaal niet. Genoeg vetreserves opgeslaan :P

mila_furrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:04

oei een maagzweer das niet niks :( gelukkig ben je er vroeg bij!

aldislamp: ja ze is wel super flink hoor alleen, alleen schrikt ze van alles. maar van de weide naar de stal kan ze het al zonder schrikken :p

veel succes iedereen die op wedstrijd gaat dit weekend!

varekaj: geniet van de reis :)

wij gaan zondag op jumping naar waregem en maandag loop ik 11 km mee voor think pink. hopelijk niet meer zo warm.

Heb ook ge informeerd voor een stal in diepenbeek omdat het toch wel een eindje rijden is voor ons en we toch liever op ons gemak zijn. Maar eerlijk gezegd vindt ik 90 euro wel duur voor 1 nacht :( Misschien kijk ik toch nog eens uit voor iets in de buurt zoals we gedaan hebben voor arville die was pas 25 euro per nacht.
Weet jullie hoe het parcours is in diepenbeek? Stijn zou mss M willen starten maar we zijn er nog nooit geweest.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 09:33

oei een maagzweer is niet niks nee. beterschap!

hier druk met het pinksterweekend, zal blij zijn als het maandag is en ik op wedstrijd kan gaan.

veel plezier op vakantie varekaj, waar ga je naar toe als ik vragen mag?