[HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: C_arola, Coby, Nicole288, Dyonne

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Cioccolato

Berichten: 6704
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 12:01

Ja ik heb al een mail gestuurd met wat de oefencross precies in houd. Dan kan de jonge die mooi doen ipv een rondje B

Bij mij gjng het inschrijven overigens zonder problemen. 2 keer in de B zonder dressuur. Waarvan er dus waarschijnlijk 1 km gaat naar oefen. Maar ik ga natuurlijk njet sochtrnds b rijden en savonds oefen. Dat wordt een te lange dag :+

JusticeJ

Berichten: 119
Geregistreerd: 14-12-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 16:16

Ik heb vanochtend Gelselaar opgegeven in de L paarden en ging bij mij vlekkeloos! Anders dan opgave voor CH de Wolden een aantal weken geleden, dat was een echte hel (hele site gecrashed).

dewi1996

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 17:26

Bij mij ging het vanochtend ook vlekkeloos. Nog geen definitieve bevestiging gehad als in dat de organisatie het geaccepteerd heeft. Even afwachten nog.
Ik heb mij toch maar voor B ingeschreven, eerste wedstrijd weer dit jaar met dressuur erbij. Denk dat ik 23 aug. Renswoude oversla.. wordt wel beetje veel allemaal. 26 sept. ook Ronostrand.

Cookie2222

Berichten: 846
Geregistreerd: 09-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-20 20:15

Beter!

Nu net markelo opgegeven, dat ging wel weer vlekkeloos :D

Dus voor nu een mooie planning:
23 aug Renswoude
29 aug evt oefencross gorssel
12/13 sept Gelselaar
4okt Markelo

En verder moet ik nog even zien

Pattypaard

Berichten: 11720
Geregistreerd: 24-12-04
Woonplaats: Nederweert-Eind(Limburg)

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:07

annikavolder; Wauw wat tof! Leuke foto’s ook :)
R_emkee; Welkom!
SusanH; Fijn dat het oefenen goed ging en duidelijk was waar vooral het werkpunt ligt voor je man.
Heel herkenbaar, heb ik ook een handje van haha.
Happiznes; Wat goed!! Weer zelf wat overwonnen dus. Toffe foto’s ook :D.
Ik heb sinds kort de premier equine carbon, tot nog toe heel tevreden over.
Moet ze vooral achter wel echt een keer natrekken maar dat schijnt normal te zijn bij alle beschermers.

Wij hebben zaterdag een crosstraining in Hernen gehad. Wat een terrein daar zeg! Daar staat veeeeel.
Moest echt even nadenken hoe ik ging rijden dat als Baby weer schiet en bokacties zou krijgen we niet zomaar ook tegen een hindernis zouden knallen :').
Bij de 2e hindernis dacht ik al meteen 'ja maar.. uh.. ' Moest mezelf direct even een schop onder mijn kont geven en gewoon rijden :+ In mijn hoofd veel overwonnen!
Was een fijne les waarin ook ons problemenscala goed zichtbaar was. Als ik voldoende controle heb gaat ze te veel terug komen en als ik dat opgelost heb gaat ze als afleidingsmanoeuvre kijken of ze er langs kan lopen om vervolgens weer terug te gaan naar 'zal ik rennen dan?'. Opgelost gekregen zonder dat ze weer ging rennen dus daarmee fijn afgesloten.

Kleine selectie vd foto's van odD fotografie :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kamsel
Berichten: 3423
Geregistreerd: 12-07-08

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 13:58

Herkenbaar Pattypaard. Toen ik daar voor het eerst kwam dacht ik dat ik nergens overheen zou durven..
Vind het ook leuk dat ze ieder jaar weer wat uitbreiden en/of verplaatsen. Gaaf paard heb je trouwens!

annikavolder

Berichten: 755
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 19:40

Gave foto's Pattypaard! en de hindernissen zien er lekker kleurrijk uit!

Canon
Berichten: 950
Geregistreerd: 09-10-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-20 23:46

Toffe foto's Patty! <3 Zo kleurrijk!

Ik ben zo blij! :D Afgelopen weekend zijn we verhuisd van stal en nu staan we zowat tegen het terrein van De Valouwe aan! *\o/* Even dressuurmatig doorpakken en dan kunnen we extra veel crossen! Helemaal zin in! Kan ik ook wat meer hier meepraten weer.. :o haha, zou dat toch wel leuker vinden.

baukiiee
Berichten: 87
Geregistreerd: 17-12-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 09:24

Gaan er ook eventers naar Geestmerambacht/langedijk aankomende zondag??

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:24

Ja ik rijd mee met de BB

Cioccolato

Berichten: 6704
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 10:35

Ik rijd zondag mee in de BB en B

nummie

Berichten: 410
Geregistreerd: 28-11-11
Woonplaats: Twente

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:23

Wij starten zaterdag in de L. Hoop dat de hitte meevalt :(:)

annikavolder

Berichten: 755
Geregistreerd: 13-06-07
Woonplaats: Amsterdam

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 16:42

Ik heb afgezegd. gaudi heeft een beetje vocht in zn voorbeen net onder de knie (verder niet kreupel enzo en niet pijnlijk). Donderdag komt DA echo maken voor de zekerheid. Hoop dat t geen pees is oid, maar voor de zekerheid zowieso maar ff rustig aan. Heel veel plezier en succes voor iedereen die wel gaat starten!

Cioccolato

Berichten: 6704
Geregistreerd: 13-12-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-20 19:37

Pattypaard schreef:
annikavolder; Wauw wat tof! Leuke foto’s ook :)
R_emkee; Welkom!
SusanH; Fijn dat het oefenen goed ging en duidelijk was waar vooral het werkpunt ligt voor je man.
Heel herkenbaar, heb ik ook een handje van haha.
Happiznes; Wat goed!! Weer zelf wat overwonnen dus. Toffe foto’s ook :D.
Ik heb sinds kort de premier equine carbon, tot nog toe heel tevreden over.
Moet ze vooral achter wel echt een keer natrekken maar dat schijnt normal te zijn bij alle beschermers.

Wij hebben zaterdag een crosstraining in Hernen gehad. Wat een terrein daar zeg! Daar staat veeeeel.
Moest echt even nadenken hoe ik ging rijden dat als Baby weer schiet en bokacties zou krijgen we niet zomaar ook tegen een hindernis zouden knallen :').
Bij de 2e hindernis dacht ik al meteen 'ja maar.. uh.. ' Moest mezelf direct even een schop onder mijn kont geven en gewoon rijden :+ In mijn hoofd veel overwonnen!
Was een fijne les waarin ook ons problemenscala goed zichtbaar was. Als ik voldoende controle heb gaat ze te veel terug komen en als ik dat opgelost heb gaat ze als afleidingsmanoeuvre kijken of ze er langs kan lopen om vervolgens weer terug te gaan naar 'zal ik rennen dan?'. Opgelost gekregen zonder dat ze weer ging rennen dus daarmee fijn afgesloten.

Kleine selectie vd foto's van odD fotografie :D

[ [url=m/GKCg03.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/H6Lrwn.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/O7YjcB.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/rhu4Gx.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/D6lDyP.jpg]Afbeelding[/url] ]


Wat een toffe fotos!

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:42

Gaat iedereen dit weekend gewoon starten? Ik vind het al gemeen om haar met die warmte in de trailer te zetten, laat staan een hele cross te rijden -O-

_Elke

Berichten: 1740
Geregistreerd: 03-01-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 18:56

Stel dat ik zou gaan, zou de starttijd voor mij doorslaggevend zijn en reistijd.

Bij ons in de buurt worden subtop wedstrijd al afgezegd. Logisch wel.. Als ik ver zou moeten rijden ik zou het niet doen.

Ik functioneer ook gewoon niet meer boven de 28 graden haha alleen maar klagen {:} _O-

Cioccolato

Berichten: 6704
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:33

Ik twijfel nog. Het zou eerdt 26 graden worden, dat zou beter zijn.. nu weer ruim 30. Doe dan maar 35 en aflossen omdat vervoeren niet meer mag hoor! _O-

Ik start er ook 2. Dus er staat er altijd 1 lang te bakken. Dat ga ik dus sws niet doen met zo warm weer.. de eerste is voor 11 uur klaar, maar met zon prut seizoen.. het is leuk, maar het moet niet zeg maar. Ik start hier na pas half september weer.

dewi1996

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:38

Met 2 is het inderdaad weer een ander verhaal.. moet er altijd 1 in de hete trailer wachten. Als je met 1 paard gaat zou het nog kunnen. Ene paard kan er ook beter mee om gaan dan de ander, beetje persoonlijk ook wel. 35 graden is echt extreem en vind ik te ver gaan. Is inderdaad niet voor niets die regel gemaakt! 30 graden zou nog kunnen afhankelijk van hoe ver het rijden is. Ik heb wel eens gestart met warm weer rond 30 graden, mijn paard heeft er opzich niet heel erg last van.

Melisje_92

Berichten: 1100
Geregistreerd: 02-12-12

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:49

Ik moet zondag rond 1 uur starten en het is voor mij iets meer dan een half uur rijden. Eerst stond er idd 26 graden, daar werd ik blij van hahah

Ik kijk het nog wel aan.

dewi1996

Berichten: 20
Geregistreerd: 17-03-14

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 19:59

Halfuurtje valt wel mee. 13:00 is lekker midden op heetst van de dag haha... :+
Naja ik vind dat ieder zijn eigen paard het beste kent dus zelf de beslissing wel moet en kan maken. Of inderdaad, als je zelf al niet functioneert is het al helemaal niet verstandig hahaha

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34835
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 20:01

Heetst van de dag is altijd pas wat verder in de middag. Al maakt dat met ruim 30 graden ook niet veel uit :+

Sannexspikey
Berichten: 27
Geregistreerd: 05-11-16

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:05

Peelbergen gaat wel door toch?

Cioccolato

Berichten: 6704
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:17

Ik heb er 2 die prima in warmte kunnen lopen. Moeten 2 uur reizen dus opzich met 1 paard die hele ruk te maken.. :+
Als je nou de trailer in de schaduw kon parkeren.. had ik geen twijfel met 30 graden. Maar windstil en 30 plus.. zonder schaduw. Oef.
Ik wacht t nog even af. Ik vind t ook eigenlijk bijna van dr zotte om het door te laten gaan met ruim 30 plus.

Prima2Donna

Berichten: 862
Geregistreerd: 14-07-12
Woonplaats: Apeldoorn

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 21:26

Ik ga dit weekend niet op wedstrijd, maar stel dat ik me wel ingeschreven had dan was ik alleen gegaan als ik voor 1 uur moest starten denk ik. Later wordt het echt te heet om te crossen.

Cioccolato

Berichten: 6704
Geregistreerd: 13-12-11

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-20 23:02

Wat mij betreft beginnen ze 2 uur eerder. En stoppen ze om 12 uur tot 4 uur ofzo. 5 of 6 uur. En pakken ze dan nog 2 a 3 uurtjes.

Ik trek liever de nacht door en rij met t eerste licht dan dat ik de laatste start van mij rij om 13.09