Goed gedaan Lau. Nog gestegen in het klassement? Wat een vroege vogels hier zeg! Respect Mo zo vroeg in de sportschool.
Ik lag tot 12 uur in bed, gister weer wezen stappen. Vandaag rustig dagje. Zit ook voltige te kijken even, vind het alleen echt niets met rijden te maken te hebben. Wat galopperen/ draven die paarden ook allemaal kort zeg.
Sannn, vind je het gek? Die beesten worden altijd zo kort bijgezet en zijn vaak nogal kapot Lekker hoor, uitslapen!
muts_marijke
Geplaatst: 01-07-12 15:05
@ Caro en Leli gaaf he dat iemand die zo slecht ziet toch zoveel plezier haalt uit het paardrijden. Vind zulke dingen echt wauw @ Lau goed gereden!!! @ Goeiemoggel Sannn, lekker toch ff bijslapen!
Hier heeft schoonzussie de stallen al weer schoon, net effe een soepie gegeten.
Beli
Geplaatst: 01-07-12 15:47
Top Lau!!! Knap dat meisje met die haf zeg!
Nou ben weer thuis en red is nog steeds van mij. Echt heel leuke meiden, waren ook reuze enthousiast! Ook het voorrijden ging goed. Toen zij er op. Eerste 5 minuten ging goed. Was echt overtuigd dat dit hem zou worden. Maar toen ze vertrouwen in hem kreeg en meer van hem ging vragen gooide hij zijn kop in de lucht en wilde hij niet meer. galop lukt ook niet, helaas met rijden dus geen match.... Baal er wel echt van, verder klopte alles.
Daarna nog ff lesje gegeven, pony ging leuk springen. had een kruis op de bovenste gaatjes van de staander gedaan ipv meteen naar een stijltje te gaan. Ging leuk!
texelse
Geplaatst: 01-07-12 17:13
Goed gedaan Lautje!! @Beli, jammer! Als het dan zo goed klikt, maar niet met het rijden deze keer, dan zou ik als asprirantkoper nog een keer terug komen met mijn instructrice geloof ik....
gr_roos
Geplaatst: 01-07-12 17:34
Ga Beli en Texelse complimeneten geven voor hun bijleesacties
Ik heb 11 paina's op mijn telefoon bijgelezen en reageer nu ook vanaf mijn telefoon, dus niet zo uitgebreid als Texelse en Beli
Zwartje ging goed op Aerdenhout, alleen vertrouwen is voor de combinatie iets afgenomen door valpartij. Jammer hoor, maar Noor goed werk vericht.
MM, had een super heftige begrafenis. Kreeg helemaal een brok in mijn keel toen ik het las.
Lau en Eef hebben netjes gereden in Arville, wel heftig verhaal van het 2* paard.
Lau netjes gedaan Beli jammer dat het rijden voor de kopers niet zo ging als wenselijk was Leli verveeld zich op het secretariaat
Ferrose was met losrijden erg moeilijk. eerst een stalgenoot maar gevraagd om mijn beugels korter te doen anders was ik bang ernaast te gaan. Dat was een verstandige keuze want Ferrose blokkeerde, ging achteruit, deed pogingen om op haar achterbenen te gaan staan, kon alleen maar hinniken en bit vast pakken. Dus ik was niet heel blij toen de ringmeester me opriep. Maar goed mijn doel was eindelijk weer een proef te rijden waarin ze niet flipte of staakte. En dat is gelukt, twee doodbrave proefjes zonder grote fouten wat me 170 en 172 opleverde. Dus viel me helemaal niet tegen
Daarna vroeg de jury van komt er niet nog iemand, dus ben ik even naar de ringmeester gegaloppeerd (ik was de allerlaatste op mijn veld dus dat kon makkelijk) . grappig om te zien hoe vreemd al die dressuurruiters dan opkijken.
texelse
Geplaatst: 01-07-12 18:18
no 97 pagina's te gaan
muts_marijke
Geplaatst: 01-07-12 18:19
texelse schreef:
no 97 pagina's te gaan
niet te veel praten!!! Straks beval ik in het ddt!
Hahahahaa MM, doe dat maar niet, dan wordt het ook nog een "dom doosje" dat beebje van jou. Lekker Mootje, ik lees graag literaire thrillers, en heb er niet weer eentje verslonden. Het liefst met verhalen die in nederland spelen. En nee, ik heb geen titel....
Leliaardje
Geplaatst: 01-07-12 18:25
Ben weer thuis . Texelse, ik dacht dat je nog 97 pagina's moest bijlezen........ had al zoiets van: zoveel hebben we toch niet geschreven de afgelopen week . Titel lijkt me makkelijk: de dd's crossen door .
yooo, ik ook TDF gekeken, laatste uurtje, mooi om te zien, paar renners die nog wat huid op de weg achter gelaten hebben en de nederlands goed erbij 5/7, boven verwachting goed.
nieuwe topic met als titel 'dubbel D' ??? Lau: goed gecrosst dus, en eef?? joki: wat een boef toch ook, ik zou dat echt niet zolang 'volhouden'... beli: jammer dat het niet wat geworden is met de kijkers/kopers.
daNiielle_
Geplaatst: 01-07-12 18:34
Gaat snel zo met het topic.
Lau super goed gedaan!! Joki jammer dat Ferrose weer zo dwars was, gelukkig in de proef niet. Marijke fijn dat Geert al een beetje weer wat kan doen! Beli dat is dan wel een tegenvaller als het ineens toch niet blijkt te klikken, jammer..
Ik was een rondje dressuur rijden, bah wat een rot terrein! Fietspad achter de bomen langs de ring. Heb echt geen bange paarden, maar ze bleven maar stressen over waar dat geluid elke keer vandaan kwam!
Tessa eerste proef verprutst, tweede proef deed ze super en heb ik echt een goed gevoel over. Fokker stond er bij (wist ik achteraf pas), hij zei ' Dat deze eigenwijze buffel zadelmak is gekregen, en nu zelfs braaf rond loopt.' Heb hem niet verteld hoevaak ik in het ziekenhuis gelegen heb door haar, maar wel dat er nu zelfs kinderen op kunnen! Hij heeft haar van veulen tot 7 jarige gehad als fokmerrie.
En voor Perfect had ik een fijn plekje gevonden op het drukke kleine terrein, maar helaas sloeg ze daar op hol. Dus zat niks anders op dan tussen de rest, ze is bang voor andere paarden. Kreeg haar voor de eerste proef niet ontspannen, jammer. Ze heeft wel geprobeerd om alles te doen wat ik vroeg.. Tweede proef kon ik er meer aan rijden totdat er een oranje meneer uit de bosjes kwam via het fietspad....
We gingen dus weer richting huis met een berg huiswerk voor beide paarden, maar het was zeker een gezellige dag.
Danielle dat klinkt als een rottige locatie Weule soms snap ik het zelf ook niet waarom ik het blijf volhouden maar ja aan de andere kant ben ik al een heel eind verder en is het ook zonde in dat op te geven
daarbij zijn de problemen van vandaag verklaarbaar. Het was thuis, maar dan is alles anders dan normaal en Ferrose pakt verandering niet zo best op. Was het een andere locatie had ik het makkelijker gehad
Het flippen in de m2 is een ouder probleem, Ferrose overconcentreert zich vaak in de proef en in de m2 gebeurt voor Ferrose teveel op een paar meter en dan wilde ik het ook nog een beetje spectaculair gereden hebben en dat was teveel voor haar en dan gaat ze vechten. En Ferrose vergeet niet dus de volgende keer dat ze de ring in gaat, begint ze meteen (ze reageerde te extreem op de voorlezer vandaar nu zonder). Nu we voor de cross gewoon b rijden begon ze zich weer meer te ontspannen in de ring vandaar dat ik dat nu ook eerst weer in dm2 wil en dus bewust gekozen heb voor een veel te braaf proefje
daNiielle_
Geplaatst: 01-07-12 19:39
Lijkt me vreselijk om zo met elk detail op een wedstrijd locatie bezig te moeten zijn. Ben toch meer van het: Luisteren en anders....
Maar snap dat het bij jou paard anders is. Knap dat je het uit je hoofd hebt gedaan!
Ik vond uit mijn hoofd rijden eigenlijk wel heel fijn, dan ben ik helemaal in mezelf gekeerd en hoef niet te luisteren tegen de wind in of welke voorlezer de mijne is. Voor mij was het wel rustgevend of zoiets, ik hoefde me alleen op mijn paard te concentreren
Danielle ik analyseer wel alles achteraf, maar volgend jaar loopt ze daar gewoon weer want ik ga zo min mogelijk dingen uit de weg. Ze komt over het algemeen nergens onderuit door lastig te doen. Alleen ben ik volgend jaar er beter op voorbereid omdat ik het dan weet
Beli
Geplaatst: 01-07-12 19:49
DD crossen door ... Evony nog een Danielle dr paarden liepen te relle Joki Wie weet helpt dit trainings rondje!
Oke dames dan zal het geheel aan mijn eigen gevoel gelegen hebben. Bij deze dan "sorry" ( al was het noooooit aanvallend of vervelend bedoelt) voor mijn post. Ik voel me gewoon nooit zo geroepen om zo maar op iemand af te stappen of me te mengen in een discussie als vreemde eend zeg maar.
Om dan maar meteen een stukje te posten..
Afgelopen zaterdag zouden Noa en ik ons B debuut hebben... Bij het openen van het deurtje op concour heeft Noa blijkbaar een slokdarm verstopping.... Even aangekeken maar ze kreeg het niet zelf weg. DA erbij, verdoving en ontspanners erin, slang door dr neus... Na een half uur was het weer oke maar natuurlijk niet meer gestart.... Eneverend B debuut kan ik wel zeggen
Waarom wil je in een hk topic zitten met mensen waarvan jij vindt dat ze je 'negeren/links laten liggen' Danielle, hihi.. is het zo erg met muggen bij jullie? Wat een gedoe met dat fietspad.. kende je de accommodatie nog niet dan? Joki, jammer van je punten Texelse, ik heb net 'de perfecte minnares' uit en ga beginnen met 'de kleur van de zee'. Lelie, je enige ring nog overleefd? Jeroen, ik moest heel hard nadenken over wat je nou bedoelde met TDF...