[SGW] [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

tientjeh

Re: [HK]SGWayers in hart en nieren: gaan we ook in nr 11 vieren!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:21

Kim, goed gereden!
Vief, klinkt gezellig! Balen van je auto!

Ik ben gister naar Hattem wezen crossen. Zag er flink tegenop, vond het een pittige en technische cross. Dressuur ging lekker. 198 punt, springen 12 str pnt en toen richting de cross. 30 sec voor mijn start werd de cross stilgelegd vanwege een val. Paard kwam al teruglopen bij de finish, maar dat vrouwtje moest met de ambu opgehaald verder. Werd er knap zenuwachtig van. 10 min later mocht ik dan eindelijk van start. Kwam ik tussen 2 en 3 de ambu met zwaailampen achterop. Gelukkig ging hij aan de kant, zodat ik wel doorkon. Weet dan echt niet wat ik moet doen, maar gelukkig ging hij dus opzij. Verder ging de cross echt uit het boekje. Heb zo fijn gereden nergens een alternatief gepakt. Uk voelde weer als vanouds en knalde ook zo de trakhener over, die ik toch zeer flink vond. Wel net wat buiten de tijd. Maar ik heb mijn vertrouwen weer helemaal terug. Wat was ik happy toen ik over de finish kwam.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 10:56

Ik ben weer terug van een dag Boekelo gisteren, vond het erg leuk om eens mee te maken want elke keer de fagelopen drie jaar was er wel iets dat ik niet kon, nu toch lekker geweest met Gr-Roos van bokt. Twas gelukkig droog gebleven dus echt nat zijn we niet geworden op een klein buitje na. Geen heftige dingen gezien kwa vallen en zo, wel enkele weigeringen op technische lijntjes en bijna valletjes in de waterbak. Geslaagde dag dus......

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 11:34

Goeimorgen :z

@Vief: En aanduwen? Koppeling in en duwen maaarrr :P . Heb je geen sterke charmante buurmannen die dat even willen doen? :D
@Tientjeh: Wat fijn zeg van je cross!! ;)

Ik ben net wakker, heb heeeeeeerlijk geslapen :Z .
Het is echt slecht weer, dus straks lekker een lange rit met Wo en dan vanmiddag ofso weer even terug om nog een keer de box uit te halen. Want ze gaat niet meer het land op, heb haar het liefst zoveel mogelijk buiten, maar het land is nu toch wel erg nat ( :oo ).

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:20

Vief: Dat is mooi vervelend van de auto :=. Wel fijn dat je er toch nog met de bus kan komen :)

Tientjeh: Fijn dat het vertrouwen weer helemaal terug is :D! Niet leuk dat er zoiets net voordat jij van start mocht gebeurd :=. Maar gelukkig ging het toch goed bij je ;).

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 12:41

Ik zie net op internet dat ik het tweede parcours nog 3e geworden ben :D! Er waren maar 3 foutlozen in het tweede parcours := .
Trots op mijn Sofietjee :+:

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 15:15

Goedenmiddag :)

Boekelo was super!!!
We gingen om half 8 weg, bij Hoevelaken in de file gestaan en rond half 11 waren we er. We hebben op ons gemakkie de cross gelopen en bij iedere hindernis gekeken. In het begin dacht ik: "Dit valt allemaal nog wel mee", maar bij die haag met de greppel moest ik wel ff slikken := Erg mooie hindernisse, en een hoop leuke technische dingen. Bij de tweede waterbak zijn we een tijdje gaan zitten, en daar hebben we echt genoten. Op een gegeven moment kwam (vlak voor Oliver Townsend geloof ik) een ruiter in het roze, die zo ontzettend netjes door de lijn heen ging, dat ik echt een brok in mijn keel kreeg :o Daarna nog winkeltjes wezen kijken, en niets gekocht :D Ik wilde een 5-puntsborsttuig, maar ik heb er geen gezien die aan mijn eisen voldeed. Sommige super leer, maar dan weer gouden gespen. Na de winkeltjes zijn we op ons gemakkie naar huis gereden, en zijn we nog ff langs de Mac geweest :9
Ik heb trouwens ook weinig bokkers gespot, alleen gr_roos (en Bianca zie ik nu :D)

In Boekelo werd ik gebeld door de staleigenaresse, dat Vorstin ontzettend stijf was. Ik heb dus helaas mijn crosstraining voor vandaag moeten afzeggen. Gisteravond na Boekelo ben ik nog naar stal gegaan om haar even te longeren. Gelukkig was ze vandaag al een heel stuk beter. Ze is trouwens geschoren, en het is echt een plaatje!! Ze heeft weinig kleurverschil, iets donkerder, maar ze glanst nog als een spiegel en je ziet haar appeltjes ook nog steeds. Ik zal morgen ff een foto maken, vandaag was ik de camera vergeten.

Fijn dat Boekelo ook zo leuk was Vief :D
Auw da's pijnlijk Lotte :(:)
Gefeliciteerd Kim :D
Super Tientjeh! Echt heel fijn dat het ondanks alle zenuwen (wat ik helemaal begrijp) zo goed ging!!!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 21:15

Hey SNOEKIEJ @ ik was idd met gr-roos mee, maar dan heb ik jou ook niet als bokker herkend...hihihihi... :o ik heb er dus naast gestaan blijkbaar....hahaha...we waren allebei home alone vanuit huis dus zijn varsseveld ook samen gegaan en nu ook Boekelo

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-09 21:19

Bij het standje van Devoucoux kwam ik jullie tegen. Ik keek gr_roos aan zo van: Ik ken jou ergens van, en iets later bedacht ik me waarvan. Jij stond er dan wss bij. Bij een ander standje met die borsttuigen (veel Libby's tuig) kwam ik jullie weer even tegen. Wel gezellig zo samen :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 07:34

Goede morgen

Kim netjes hoor van je parcoursen :j
Vief idd duwen :+ En bambi was braaf met een beetje sedalin, :) en veeel koekjes ;)
Snoek, das wel balen dat ze stijf was, niet door de kou?
Tientjuh netjes hoor je cross, en goed dat je vertrouwen weer terug is!

Dames leuk dat julie weekend geslaagd was op boekelo :)
Wou mee kijken op internet, maar hij deed het niet :(

Ik ga zo richting werk.

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:16

:wave:

Super 10je van je cross! Goed voor je vertrouwen! :j

Wij hadden zaterdag onderlinge wedstrijd van onze vereniging. Uk maakte dr onderlinge Z1debuut. :Y) De buitenbak was alleen zeiknat geregend dus het ging niet zo fijn. In die proef moet je heel vaak middengalop, niet zo handig dus. := Had ook geen wp. :D
Met springen waren we 2 x foutloos, en de snelste en springkampioen. 8-) Volgend jaar moet ik nog een xtje proberen te winnen en dan mag ik de beker houden.

Deed ook mee met Jorrit in het L1, die fries die ik 1 a 2 x in de week rij. Die was echt superbraaf en we waren 3e met 185. :)

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:51

Goeiemorgen!
@Hilde: Gefeliciteerd met je springtitel ;) Volgend jaar dus nog 1 keer proberen te winnen en mag je hem houden. Wel balen van je dressuur met Uk, maar wel goed van Jorrit!
@Kim: Gefeliciteerd met je prijzen en je fijne rondes!
@Snoekiej: Gelukkig is Vorstin mooi onder haar vacht vandaan gekomen, wel balen dat ze wat stijf was.
@Vief: Zit er alweer wat gang in je autootje :P

Ik heb zaterdag de hele dag in Hattem bij de cross gezeten. Gelukkig geen ernstige dingen gehad bij onze hindernis, al viel het me op dat er in het L wel aardig wat paarden waren die de pijp echt leeg hadden toen ze langs kwamen. Toen moesten ze toch nog een aardig stukje.
Gisteren Jipje eens vrij laten springen, dat vond hij helemaal geweldig, hij bleef maar gaan. Vandaag maar even rusig longeren voor zijn spiertjes.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:53

Bij welke hindernis zat jij ook al weer Benthe? Rabohoek toch? Was dat 18 of 19?

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 08:55

Ik zat bij hindernis 18 voor het L ;)

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:07

Ik heb een heel stuk Boekelo op Ned 1 gezien. Met Tim Lips, en nog iemand die van alles vertelde (maar die kende ik niet).

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:14

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 09:32

:wave: goeiemorgen

Hoef vandaag maar een paar uurtjes naar Leeuwarden :). Zal daarna even de stad in snel wat ophalen, dan gauw naar huis eten en daarna club lesje met Sofie.
Morgen ben ik vrij, maar moet ik super hard met project aan de gang :Y)

BVW: Mooi dat het goed ging ;) leuke foto.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 10:10

Hooooooooooi!!

@Snoekiej: Ik denk dat de amazone in het roze Madeleine was ;) . Die hindernis is elk jaar weer iets moois om te zien, vond die ook erg gaaf!! Ben benieuwd hoe Vorstin eruit ziet nu ze geschoren is!

Heb twee keer iemand zien vallen in Boekelo. Annemiek Wieken crashte met haar paard in de greppel voor onze neus en na het water ging er iemand (?) af.. Ruiter wilde al springen, paard nog even niet.. *pok*... :o
Ik las dat Martin Lips niet blij was met de Nederlanders, ik hoorde hem met Emile Welling ook wel een beetje mopperen ja.. :=

Ik heb gister twee uur in het zadel gezeten op Wolin, pffff... :o
Ben helemaal door het dorp gereden met Wo, moeders mee op de fiets. Wat een dapper paard, ze vond het zo enorm spannend!! :(:) Ze stopt dan ook nooit he, gaat niet aan de kletter, draait niet om.. Als ze wat spannend vind, gaat ze even kijken of laat ze iets haar kont zakken, maar dan loopt ze gewoon zo braaf door. We hebben op een heeeeeeeel smal stoepje gelopen := , voetje voor voetje achter mijn moeder aan +:)+ . Verder wel rustig aan gedaan, heel veel gestapt. Ze heeft gister ook niet op het land gelopen, vanwege het enorme plenzen. Maar het blijft nu weer deze week droog en zonnig. Dus straks, hup het land op :) .

Ik heb een studiedag vandaag, een dag om een laptop te scoren :Y) .

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:38

Goeeiiedag!
Ik moet zo ook weer naar school. Heb vanmorgen nog even moeten werken, zoontje van een collega moest dit weekend opgenomen worden. Er zijn ook al 2 collega's op vakantie dus weinig mensen die kunnen 'invallen'. Morgen moet ik ook al de hele dag werken.. En nu kom ik een beetje in de knoei met school, ik heb woensdagochtend een presentatie. Moet vandaag maar even overleggen of ik die later mag doen :=

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 11:45

Morgen,

Benthe, kan me voorstellen dat je gaar was na zo´n dag! Ik schoot bij jullie hindernis nog bijna rechtuit.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-09 12:56

WolinLotte schreef:
@Snoekiej: Ik denk dat de amazone in het roze Madeleine was ;) . Die hindernis is elk jaar weer iets moois om te zien, vond die ook erg gaaf!! Ben benieuwd hoe Vorstin eruit ziet nu ze geschoren is!

Zeker niet, want het was rond 2 uur, en toen was Madeleine allang geweest. Het was de ruiter voor degene die bijna in de waterbak viel, maar ik weet niet welk nummer. Volgens mij was er ook nog een Zweedse in het roze.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:01

Goedemiddag!
Boekelo zaterdag was erg leuk, alleen ben ik sinds vrijdagavond beetje grieperig dus ik voelde met niet zo heel lekker... Gelukkig viel het weer heel erg mee :D Heb 2 vallen gezien, eentje na de waterbak, amazone reed de wending iets te scherp na het alternatief en toen lag ze er naast. En nog eentje bij die smalle hindernisjes voor het water, paard glipte langs de 3e en toen lag de ruiter er dus ook naast. Verder vooral mooie dingen gezien!!
´s Avonds hadden we agrifirm feest in Meppel. Dat was ook heel erg leuk ondanks dat ik me niet echt goed voelde. De rest ging nog op stap, maar ik kon niet mee want had wedstrijd zondag. Nou die wedstrijd was dus een drama :( Ze was in juli voor het laatst op cc geweest, dus had al wel verwacht dat het niks zou worden. Ze was in de proefjes heel gespannen, overal naar loeren en gigantisch terugkomen (normaal is ze juist heel loperig) en telkens tegen de hand. :( Losrijden begon nog wel redelijk maar nadat ik haar even aan de lange teugel liet stappen was het mis. Het enige in de proefjes waar ze nog wel redelijk normaal deed was wijken, terwijl ze van de week met les alleen maar in de staak ging met wijken. Echt een maf beest. Tweede proefje was ik zelf halfdood, ik kon echt niet meer. Was blij toen het erop zat. Punten vielen me nog mee, 170 en 179. Volgende keer misschien toch maar thuisblijven als ik ziek ben. Als ze weer wat vaker op cc is geweest dan doet ze ook wel weer normaal, maar dit is wel even vervelend zo.

Kim: Gefelicteerd met je prijzen!
Tientjeh: Super van je cross!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:28

Snoekiej schreef:
WolinLotte schreef:

Zeker niet, want het was rond 2 uur, en toen was Madeleine allang geweest. Het was de ruiter voor degene die bijna in de waterbak viel, maar ik weet niet welk nummer. Volgens mij was er ook nog een Zweedse in het roze.

Ik zie het staan op de startlijst inderdaad :j . Voor Oliver Townend was Kristina Cook, maar ik weet niet of zij het in het roze is, zij is van Groot Britannië..

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:30

Ik heb gisteren een klein buitenritje gemaakt met Bulletje, hij was heel erg braaf en mocht daarom ook een klein stukje gallopperen van mij, we zijn ook twee stukjes bij de weg geweest en overgestoken en dan was hij ook heel braaf niet kijkerig op vrachtwagens enzo, braaf peerd. :D
Ik ga misschien in november via de SRR weer een weekend met hem volgen maar dan is het thema nu schrik en obstakeltraining (politiepaarden), in februari heb ik met SRR een weekend grondwerk gedaan in voorbereiding op het zadelmak maken en dit lijkt me ook een goede basis, zeker ook met het vertrouwen. Ben nog even in afwachting of er plek is, ook voor een hengst.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 13:35

Wat leuk Bianca, vind het wel echt super dat je dat allemaal met je jonge dier onderneemt ;) .

Wolin is nog wat bang voor groot verkeer, trekkers en vrachtwagens moet ik altijd even goed aan haar laten zien en dan is er niks aan de hand.

Ze was trouwens weer aan het feesten met het groepje merries, ze hadden een nieuw stuk gras ontdekt wat eerder afgezet was.. Het was nog wat zompig, de aarde. Dus springen en gek doen en er was een greppel gegraven en Wo sprong dus heel knap 3 keer over de greppel :+ , wat een lol!!
Hopen dat de ijzers er nog onder zitten straks :D . Vanmiddag ook maar even een paar nieuwe springschoenen halen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-09 17:05

WolinLotte schreef:
Wat leuk Bianca, vind het wel echt super dat je dat allemaal met je jonge dier onderneemt ;) .

ik vind dit soort dingen idd heel leuk om te doen, wedstrijden of zo in de dressuur nu starten heb ik helemaal geen zin in al zou het wel mogen. Hij loopt op zich erg weinig in de week, maar wat ik dan doe pak ik hem ook even goed op. Nu zie ik nog steeds een fris jong paard die het leuk vind als ik wat met hem onderneem en dan doet hij ook zijn best.......om vervolgens weer drie dagen lui lekker land in de paddock te houden... :D :D