[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

mistid

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:58

Leuk kaartje Shanoek Haha!

Afbeelding
De mijne ook ene keer in grote versie Lachen

Mooi dat er nog foto's zijn gemaakt Nathalie Ach gut

Meno zijn hoofd is nu redelijk netjes. voorbenen ook.
Scheer hem denk ik na kerst helemaal. Mam wil het alleen niet want die denkt dat er dan weer nieuwe dekens moeten en daar heeft ze geen zin in. Heb er nog wel genoeg

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:59

Leuke foto Haha! thanks!

Benthe: Echt leuk Lachen

Voor het eten nog gereden. Ben er nog met een enorme sprong vanaf gesprongen. Was denk al zo'n 5 minuten aan het galopperen toen ik opeens wel heel plat door de bocht ging Nagelbijten / Gniffelen Dacht hmms klopt iets toch niet helemaal.. Lag mijn zadel al halverwege Woll der buik Bloos!
Kon er nog afspringen op tijd. Maar in mijn sprong wel een beugel tegen mijn kin gekregen Zij zijn groot en ik is klein! Woll was wel lief die stopte gelukkig na 1 gekke huppel gelijk. Verder was ze druk. Had de hele dag alleen op stal gestaan Nagelbijten / Gniffelen En ook een weekje rust gehad voor de fysio dus maar lekker laten galopperen en er verder niet zoveel aangezeten.

Net maar even naar de SGW-kalender gekeken.
Zag wel wat crosjes in drukke tijden (tentamens) maar heb er nu al zin in Haha!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 21:16

Oh jee Vief, ik zie het beeld helemaal voor me Nagelbijten / Gniffelen

@ Bianca ... Pling daar kan ik idd wel ff in checken jah! M'n moeder fokte met haar Friezen, vond het vroeger al interessant om wat in die hengsten en hun nakomelingen te zitten speuren Lachen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:06

Leuke foto's voorbij zien komen Ja

@ vief: niet vreemd dat Woll zo fris was, maar wel een goed teken. Gewoon weer lekker verder trainen. Wel fijn dat de fysio iig goed heeft gedaan.

@ ingrid: hij kan toen echt never nooit niet goed op 4 benen zijn geweest en nu ineens niet meer. In een paar maandjes verandert dat echt niet Dan is er toen al iets niet goed zijn geweest. Toen de tijd hadden ze dat op de foto allang moeten hebben gezien.
Maar dat is wat je nu te weten komt... Keur aub je volgende paard echt volledig, ook al is het duur. Dat voorkomt je zo mega veel ellende en daarnaast zo veel geld. Nu zijn al 2 paarden van jou niet goed. Dat kost je aankoop, DA kosten, stalling etc... Was niet nodig geweest.
Hopelijk komt het allemaal goed en vind je een fijn nieuw paardje!!!

Terug uit het cafe. Was echt erg druk en mega gezellig... Thomas Berge was er uiteraard ook weer (chiel ottink). Beetje jammer dat ie zich zo geweldig vind.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:12

Ingrid: Toen je hem kocht had hij toen ook niet een tijd alleen in het land gestaan?

Mijn paarden zijn ook allemaal volledig gekeurd. Anders begin ik er niet aan.
Destijds heb ik Noldus ook laten inslapen Ingrid. Die had waarschijnlijk ook nog wel op het land kunnen staan en af en toe een buitenritje, maar ik weet zeker dat hij dat vréselijk had gevonden. Was een paard dat gelukkig werd van hard werken. Daarnaast was op buitenrit gaan met hem niet vertrouwd en in het land stond hij alleen maar te springen en op de andere paarden te springen. Dan zet je zo'n beest ook niet in een koppel.

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:16

Ja idd Mandy, hij vind zichzelf het einde Scheve mond

Mijne zijn niet gekeurd, maar een pony is ook wat anders dan een paard qua geld zegt mam.
In de toekomst worden paarden zeker weten gekeurd bij mij

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:16

Vief.. Oepssss Nagelbijten / Gniffelen .. Hopelijk valt de bult mee van je stijgbeugel? Ziek

Rowo, ik vind dat hij ook best als een soort van kwallebak over komt ja Bloos

Wo was een beetje jippie-a-jee Hyper! .. moet nodig weer eens wat gaan doen.. morgen nog even niks en daarna maar weer aan de bak, ze verveelt zich stierlijk met haar vakantie Bloos .

Zo maar lekker bankhangen en een beetje Nintendo DS-en Lachen Knipoog

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:19

Mijn pony's hebben wij ook nooit gekeurd. Alleen een keer op de volte op het harde gezet. Daar kan je ook al heel veel aan zien.
Daarnaast waren ze eigenlijk altijd 3 jaar en onbeleerd. Behalve Buren's Minstrel en die was van kenissen en liep Z. Dan ken je zo'n pony ook gewoon door en door.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:27

Mandy: Leuk dat het gezellig was. Ik ben ook niet zo'n fan van hem
Idd niet zo gek.. Tong uitsteken Hoop dat ze morgen weer wat hanteerbaarder is met rijden, verder was ze wel heel rustig. Vond het wel zielig dat ze de hele dag op stal had gestaan terwijl de rest wel gewoon buiten stond. Laat ze zich niet pakken en het boertje heeft dan zoiets van stik erin en laat haar dan maar staan.. Toch nog maar eens over hebben... Als hij nou even gebeld had.

PB: Zou ik het recept van de cranberry witte chocolade koekjes mogen? Haha!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:30

Ik pak het recept even en stuur het je per Pb door Haha!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:32

Super!! Thanks OK dan!

mistid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 22:38

Topkoks in actie Tong uitsteken

We zijn alweer over 4/5 deel van het topic Haha! Haha! Haha!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:24

Wat een super gave kaart MISTID !!!!! Haha! Haha! Haha!

LAPPIE LAP @ kijk idd maar even in de Fryso van na 18 oktober toen was de CK, zowieso komen er wel op korte termijn foto's op mijn PC. Deze eigenaren zijn ook volop met de Friezen bezig en zijn dus nu heel blij met het KROON. De bedoeling is dat ik naar het Z komt in de toekomst zodat ze SPORT haalt en wellicht nog MODEL verklaard word, meer kan ze niet halen.

JIPJE-NIEKJE, tijd geleden viel een dikke sprong mij op en minder beweging dan de andere been, ik dacht aan bolspat, maar het blijkt een trap geweest te zijn mogelijk, nu los kraakbeen van gekomen en dat heeft weefsel stuk gemaakt, dus die dikke sprong is littekenweefsel, we weten allemaal dat blijvend litteken weefsel niet gunstig is voor de hogere sport. Sterker nog, die arts keurde hem nu af. Ik kon hem de kans geven op 6 maanden boxrust plus glucosamine bijvoeren en hij is ingespoten, dan opnieuw foto maken rond april en kijken of het verbeterd is voor een voldoende recreatie paard. Wellicht ook beter hem weg te doen. Ik heb met Bullie een veel betere toekomst uiteindelijk. en Jaro is nu nog 1.41 dus die gaat ook geen paard halen. Dan kan ik hem beter verkopen als dat kan, want de sport is al duur genoeg. Ik vond het toen leuk een veulen van mijn eigen paard te fokken, maar nadien twee jaar later of eigenlijk bijna 3 is er wel enorm veel veranderd voor mij, had ook nooit gedacht dat ik rebec ooit zou weg doen. Maar ben nu ook wel weer blij met een nieuwe uitdaging.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 23:54

@ vief: idd vind ik ook altijd zielig, maar ja is wel beetje het nadeel van een pensionstal. Ik kan ze gewoon buiten doen wanneer ik wil. Wel ideaal hoor Ja

Chiel is idd soms een kwallebak. Heel haaksbergen mag hem ook nie echt hoor. Op tv is ie aardig, maar in t cafe bij ons is ie voor iedereen te goed. TOen ie nog op school zat zei ie iig iedereen nog hoi, vooral mensen die bij hem op de basisschool hadden gezeten (wat k dus heb gezeten).

en mijn pony's waren idd ook nooit gekeurd. Zowel klinisch als op de foto niet. Paarden allemaal wel, en dan ook echt compleet Ja

Ik ga lekker vroeg slapen. Morgen paarden doen en smiddags lekker eten. 2e kerstsdag concours Haha!

Lappie_Lap

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 01:35

@ Bianca ... tuurlijk wel, gewoon 4 ster(waardige)-nakomelingen fokken en hoppa preferent Tong uitsteken En was d'r ook niet nog iets met 3 nakomelingen op bepaalde niveau's in de sport, prestatiemoeder heet dat geloof ik Lachen
@ Vief ... laten jullie ook het halster bij haar om?

Zo, net nog ff deel 3 van het huis voorzien van kerstversiering Clown

Petertje is destijds niet gekeurd .... Lady ook niet, gewoon wat laten draven op het harde ed. Naja, en Bandit is zelf gefokt Lachen

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 09:29

Goedemorgen! Haha! Go jij! Go jij!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 09:34

Goeiemorgen Doei!

Gefeliciteerd Hilde Haha! Al wat leuks gekregen?

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 09:52

Hilde Gefeliciteerd!!! Haha! Dubbel zoveel kado's? Knipoog

Hilde_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 10:13

Heb een kaartje voor Jumping Amsterdam gekregen, een Canon EOS 400D boek, dvd van Gooische Vrouwen, en parfum. Haha!

Morgen krijg ik mijn kerstcadeautjes. Haha!

Dankjulliewel! Haha!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:29

Goedemorgen!
Hilde gefeliciteerd!

peanutbutter schreef:
Ingrid: Toen je hem kocht had hij toen ook niet een tijd alleen in het land gestaan?

Ja dus daarom denk ik, omdat hij in begin gewoon goed heeft gelopen, dat hij gewoon door die rust heel erg is opgeknapt en het toen weer een paar maanden heeft volgehouden.
Maja ben natuurlijk meteen met hem gaan crossen etc, ja dan gaat het hard als die niet goed in elkaar zit.

Maar daarom heb ik er nog wel vertrouwen in dat als hij niet meer gereden word in de bak maar alleen nog rustig buiten, dat het nog best wel goed kan gaan.
Maar hij gaat ook nog niet weg, ga gewoon nog lekker met hem buiten stappen, en dan rustig rondkijken naar een plekje en een ander paard.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 11:52

Hilde: Gefeliciteerd!! Leuke cadeau's al Haha!
Afbeelding

Rowo: Aan de ene kant een voordeel, aan de andere kant een nadeel. Als ik ze zelf buiten zou moeten zetten zou ik nu geen paard kunnen houden Lachen
Leuk dat je concours hebt.. Ik sta nog steeds op de wachtlijst. Wordt hem vast niet meer Scheve mond

L_L: We hadden de halsters altijd af op stal, maar die blijven nu ook om. Anders lukte het al niet om haar een halster om te doen. Mannetje is niet zo groot en Woll wel. Volgens mij draait ze zich dan gewoon om en dan pakt hij haar niet.

Mijn broertje is vanochtend om 5.45 uur (arme mama Nagelbijten / Gniffelen) terug gekomen van de wintersport (met school).
Nog maar heel even wachten tot hij iets is bijgeslapen en dan gezellig met zijn allen kerstontbijten Lachen

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:28

Goeiemorgen Haha!
Wij hebben het kerstontbijt alweer op Lachen

Gefeliciteerd Hilde Haha!

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:35

goedemorgen

hilde: gefeliciteerd!!!

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:37

goeiemorgen. Gefeliciteerd Hilde.
Ik werd pas om 11.15uur wakker. Voor het eerst sinds tijden uitgeslapen. Heb Marienheem nog ff gemaild, of ik toch nog misschien kans maak.. Ik stond vorige week nog 6e.. Dus wie weet. Ik heb Remember er klaar voor...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-08 12:58

Hoeveelste sta je nu dan BV? En voor welke dag?
Ik ga ook nog wel even mailen, maar zie het somber in Verdrietig

Ga nu naar Woods Doei!