[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

mila_furrie

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:27

varekaj: die heeft precies ook wel nog wat ruimte over :D

daaph: veel succes zondag. wel verschrikkelijk uren :( In arville was de cross 20 min na de jumping. was wel gemakkelijk.

Leuk dat diepenbeek toch door gaat. Dan is er toch nog iets tussen arville en genk.

Ze gaan het parcours aanpassen had ik gelezen voor de M daardoor is er dit jaar geen M reeks.

donderdag 25/05 kan je trouwens nog gaan oefenen op het parcour van arville zag ik passeren op fb.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 10:35

Varekaj we zijn ook zaterdag en zondag naar jullie wedstrijd geweest, echt een knap oefenterrein en gezellige wedstrijd.
Goede resultaten precies van arville en jonge paarden, proficiat!
Veel succes voor komend weekend, zal warm worden.
Wipala ik heb je een pb gestuurd voor dressuur lesgever.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 11:01

Dankjewel aldislamp! Vielen de prijzen wat mee? We hadden er een paar speciallekes tussen gestoken maar die zijn niet elke reeks uitgereikt.
Ik heb nog de eer gehad om te schrijven bij de Z1, Z2 en Zz. Dat was warm in die zon!

Donderdag en zondag rij ik ook weer mee, in juni niks.

Overschot heeft hij zeker nog. Het is alleen lastig uitzitten als hij zo vanuit het niks springt.

florence123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 15:03

Varekaj schreef:
Dankjewel aldislamp! Vielen de prijzen wat mee? We hadden er een paar speciallekes tussen gestoken maar die zijn niet elke reeks uitgereikt.
Ik heb nog de eer gehad om te schrijven bij de Z1, Z2 en Zz. Dat was warm in die zon!

Donderdag en zondag rij ik ook weer mee, in juni niks.

Overschot heeft hij zeker nog. Het is alleen lastig uitzitten als hij zo vanuit het niks springt.

Je had het zondag al warm in de zon? :+ Wacht maar tot nu zondag dan!
Ik moet om 11u50 en 14u15 rijden, net op het warmste moment van de dag dus. Dat wordt afzien!

Ik ben vorig weekend met Ferro naar de aquatrainer geweest, wat was hij braaf! Volgens mij begreep hij het zelfs dat hij dat moest doen voor zijn blessure :Y) Met Colorado rijd ik nog steeds maar een kwartiertje, hij heeft nog steeds wat last in zijn bilspier. Hopelijk is dat snel over, ik wil zo graag mijn Z1 debuut maken.

Ik weet ook niet goed wat ik het best doe met Colo, volledige rust of toch verder doen zoals ik nu bezig ben? Osteo gaf aan dat stappen/licht draven kan maar geen scherpe bochten etc, maar er zit weinig vooruitgang in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-17 22:07

Ik zat op een wind arme plek met donkere kleren en veel weerkaatsing van de zon 8-) het was niet snikheet maar toch warm genoeg.

Zondag start ik om 11u54, ga zeker genoeg water meepakken en zo kort mogelijk inrijden.

Aquatrainer zou ik ook graag eens doen! Of zwemmen! Is toch een keer wat anders. Mag je met colo op buitenrit? Anders kunnen staprondjes van half uurtje of uurtje een fijne afwisseling zijn.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-17 22:57

Ik ga morgenvroeg op jumping. Half 9 begint de proef, ideaal. Daarna de voorlaatste keer naar Woody <3 volgende keer komt hij mee naar huis.

Hebben vandaag de jonge paarden laten vrijspringen. Filmke staat op Insta. Niet hoog, eerder het laden en rustig blijven in een andere omgeving.
Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 07:11

Uw kerel doet het goed zo te zien. Hoe groot is hij intussen?

Ik heb om 9.42 proef op bijna een uur rijden van huis. Mijn vriend wil persé absoluut mee maar is zo gvd traag in opstaan... de dag begint hier iig met een pesthumeur omdat ik me weer onnodig ga moeten haasten daardoor.

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 11:28

aaargh, dat is zoooo irritant...en je wilt er ook niets van zeggen omdat je blij bent dat hij mee gaat...maar ondertussen!! _-:(

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 11:49

Ohh haha das wel balen. Maar toch leuk dat hij meekomt!

Ik had vandaag een heel fijn rondje met blits! Hij pakte heel fijn aan. 2x 0. Alleen in de barrage 1 strafpunt voor tijd. Maar ik heb niet gereden om barrage te rijden. Gewoon op het gemakse, maar mooi.
7de plaatst

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:10

Super met de foutloze rondjes!

Ja ben blij dat hij mee wil maar dik later vertrokken. Kom ik bijna aan op bestemming, is er omleiding zonder enig bordje. Al bij al 20min verloren met rondrijden en in totaal door alles amper 10min kunnen inrijden. Wel nette proef met 172 maar er zijn denk ik veel ex aequo, dus kan alsnog ergens in het midden zitten. Topscore tot nu toe is 175 en laagste 154.
Het ideetje "aanpakken en rijden" heeft iig geholpen.

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 12:14

Ziet er goed uit! Ik rij de barrage ook nooit snel, blijf altijd hetzelfde tempo aanhouden, in de cross is er toch geen barrage ;)

Ik ga 4 juni gaan springen in Waregem! en 2 weken later nog een jumping. Dan de week erna gaan trainen in minderhout en dan zou ik graag de CIC* in Emmeloord rijden. Er komt eindelijk terug een beetje vorm in de planning. Heb ook gezien dat diepenbeek doorgaat en ben aan het twijfelen om dan daar mss nog een M te rijden voor Emmeloord, maar das de week ervoor dus gaat het mss te snel op mekaar zijn. Wat denken jullie?

Goed zo Varekej! amai 10 min inrijden, ik zou stressen haha! rij voor dressuur meestal 40 min in daarvoor trekt het meestal op niets haha

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 13:02

Nee precies! En wat kan je winnen op zo een jumping... Dekje, deken en wat geld.

Je zou diepenbeek als een oefenrondje kunnen zien, je hebt je dressuur en het springen nog eens. En de cross in diepenbeek is ook niet zo moeilijk. Als je niet voor de tijd rijdt..

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 13:20

Jaa idd zou hem graag doen als oefenrondje!

winnie10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 13:20

Heb daar 3 jaar geleden eerste keer de 80 gereden maar herinner me niet echt hoe de M daar was!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 14:32

Al bij al 8e met zoals gedacht redelijk wat ex aequo's, eerste had 179. Heb die proef gezien, vond het streng gejureerd. Was echt supernetjes gereden.

Ik rij nooit langer dan 30min in bij dressuur. Alles vlot aan elkaar is beste voor de concentratie bij knollemans. Ga zondag wel vliegenspray voorzien, amai.
Ben dan nadien stomweg flink door mijn enkel gegaan toen ik na de proef en opladen uit de trailer stapte #) niet dik of blauw maar voel het verdorie wel.

Ga deze zomer het springen wel vaker meepakken denk ik.

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:15

Hier een topdagje gehad! Beide proeven (we waren maar met 2 in de sub paarden :') :') ) gewonnen! Maarja gewonnen is gewonnen hé haha. :P Luxor liep stúkken beter, al merkte ik dat niet echt in de punten bij 1 jury maar soit daar ga ik mij niet druk om maken. 'k Ben trots! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:41

Dik verdiend Hanne! Oefening baart kunst, hop naar de volgende!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 16:56

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-17 18:32

Knap Hanne! De start is gezet!

Ik ben gaan puppyknuffelen!
Afbeelding
Afbeelding

Vrijdag komt hem!

Vandaag is onze stalkat overleden |( denk dat hem aangereden is. Interne bloeding gehad... DA heeft ze ingeslapen... zo jammer, ze begon net te komen, normaal is die mega schuw.

Aldislamp2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 19:49

Amai stevige pup daaph!
Proficiat met de goede resultaten allemaal;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-17 21:49

Ja hallo wat een beer zeg! Stevige poten, die gaat flink uitgroeien volgens mij. Wel mooi met dat wit!

madelene

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 08:50

dat wordt een grote Daphne, en jammer van je kat.
super hanne

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 10:49

Wat een beertje idd!

Proficiat met alle resultaten, iedereen goed bezig zo te horen :D!

Antonius, gaat het ondertussen beetje? Al wat zaken kunnen regelen?

Ik ben sind een weekje terug aan het werk met canch, op het gemakje wel eens waar. half uur stappen en dan kwartiertje rijden. Het is toch een zalig beestje eigenlijk ondanks haar kuren. Ik rij er zo mee weg alsof ze helemaal geen rust gehad heeft. Ze is even soepel als anders :). Nu hopen dat ze goed blijft nu ik er terug mee werk!

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 20:46

Ik lees nog steeds mee hoor, maar zit toch beetje in de knoop met mezelf... Niet onlogisch wellicht, ook al neem je zelf de beslissing. Voor mezelf twijfel ik niets, nog geen 0,1%, ik ben er klaar mee. Ik mis hem niet, ik herleef, ik ga en sta waar ik wil, kleine dingen hoor, maar heb gisteren een rally te paard meegedaan dat veel langer duurde dan gepland. Awel, ik heb mij super geamuseerd en moest geen 1x op de klok kijken, want het zou ongetwijfeld ruzie geweest zijn dat ik later thuis was dan voorzien... Vandaag jumping cyclus en namiddag babyshower, en ook hier, geen uur om in de gaten te houden, gewoon zalig :P
Maar dan vraag ik me toch af, ben ik niet egoïstisch bezig door mijn kind haar thuis met vader én moeder te ontnemen? Ja, er is veel ruzie (en nog veel meer negeermomenten), maar op zich belt ze nu wel geregeld naar mij of ik niet terug thuis kom wonen, dus ze is er uiteraard ook mee bezig... Moet ik mijn geluk niet opzij zetten voor haar??
Intussen stuurt hij 5 sms'en per dag hoe graag hij mij ziet en mij mist, dus hij is nog helemaal niets aan het regelen.
Pfff, veel kopzorgen...

Maar opnieuw zijn mijn paarden er voor de goeie momenten des levens... Nyona nu al 5/5 correct in de cyclus, ze was zo ontspannen, 'mijn' ruiter die mij complimenteerde dat ze zo goed gereden stond, dat maakt mij dan toch ook wel blij :)

5 juni ga ik naar Hulsberg met Fi, terug rondje M. Morgen eens springtraining doen, geleden van in waregem dat we gesprongen hebben... Kwam er niet van met die verhuis enzo.

PP: hoop voor jou dat je terug vertrokken bent met canch! Zeker met het mooie weer extra leuk om wat te rijden!

Daaph: heb geen instagram, zet je je filmpje van vrijspringen op fb? Pup is zoooo cute!! Blits ziet er ook weer knap uit!!

Hanne: top prestatie zeg van je dressuurproef! Denk dat je gerust in de gewone proeven mee kan, sub is voor niets nodig :+

Varekaj: blij voor jou dat de kop eraf is voor het springen!! Veel doen en de routine komt vanzelf!

Hanne_SP

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-17 21:18

Dat zegt inderdaad al veel als je geen greintje twijfel hebt. ;) Nyona supergoed bezig zo te lezen! Wanneer is het BK? Ik zal duimen alleszins! ;)

Ik mag alleen maar de sub rijden met mijn licentie (D02) :P Maar zal er toch niet veel meer rijden deze zomer. Volgend jaar mag ik geen sub meer rijden, dus nu op het gemakje. :) En omdat er vaak weinig deelnemers zijn in de sub is de wachttijd minder lang. :P Deze zomer in juli en augustus hier eens dichtbij en dan eind september hopelijk naar het provinciaal kampioenschap.
En dankjewel! Heb er 53,40% gekregen voor die proef. Vond ik beetje laag naar m'n gedacht maar bon op naar de volgende! ;) 'k Ben echt supertrots op Luxor, want in Waregem was er daar toch veel te zien. :j De tenten naast piste 1, groot scherm, auto's in piste, plantjes, bloemen, jurykotjes, ... Hij vindt outdoor precies plezanter dan indoor. :+

Daaph: Amai wat een beer! Wel een schattige! Zoveel haar. :P