[SGW] [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

muts_marijke

Re: [HK] SGW deel 16: Geen bullfin te hoog, geen coffin te diep!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:25

Goeiemorgen

Wat een schrikken zeg van dat ongeluk met Mirthe's paard. Gelukkig lijkt het mee te vallen.
Heleen gefeliciteerd!
Ik ga zo maar eens stofzuigen opruimen en de bestelde hondenmand ophalen.
Hier is het nog droog maar de weide's zijn zo ontzettend nat. Weet eigenlijk niet zo goed wat ik zou doen. Andor rent continu als een idioot heen en weer en heeft maandag nieuwe ijzers gekregen waarvan hij er nu al weer 1 mist en hij heeft een iets dikke kogel en Zeus heeft zn ijzers nog wel maar is zo gruwelijk gek dat ik bang ben dat hij ze er ook weer onder weg trekt of op zn giegel gaat.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:36

Evony schreef:
Iemand ervaring met dalmar eventing boots?

Yes me!
Ik ben alleen maar positief

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:38

Dalmar's zijn op zich fijne beschermers, maar mijn ervaring is dat ze (kunnen) draaien/zakken bij paarden met smalle pootjes. Denk dat dat bij Beat ook wel eens het geval zou kunnen zijn; die heeft ook van die smalle pootjes.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:39

Frits heeft ook smalle pootjes (in elk geval geen dikke zoals wiso) en draaien doen ze bij mij absoluut niet

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:41

bvw schreef:
Frits heeft ook smalle pootjes (in elk geval geen dikke zoals wiso) en draaien doen ze bij mij absoluut niet

Dan zitten ze bij die van jou gewoon goed. Mazzel.
Bij die van mij en nog wat anderen met smalle pootjes die ik ken gingen ze zakken/draaien.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:51

Mistid: wat een geluk dat je paard er heelhuids vanaf is gekomen, lijkt me zo verschrikkelijk eng zo'n ongeluk met de trailer!
Sann: je zusje is eerstejaars diergeneeskunde? Dat zou leuk zijn, dan kom ik haar vast wel eens tegen haha!

Ik was gister een dagje in Amsterdam, een vriendinnetje is daar net heen verhuisd vanuit Maastricht. Zijn wat aan sightseeing gaan doen en zijn in het Anne Frank huis geweest (huis zelf viel me een beetje tegen.. ) en over de wallen gelopen want die had ik ook nog nooit gezien ;). Gisteravond heb ik op het sportcentrum nog een proeflesje tennis gedaan, is me goed bevallen, dus dat wordt mijn sport dit jaar om wat lui vet weg te werken :P. Ik ga zo maar weer eens aan de studie, ik heb nog tutorgesprek vanmiddag maar dat zal wel weer een hoop geblaat van hetzelfde worden ;).

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:58

Morguh!

Wow Mirthe wat heftig zeg! Hoe is het nu met Ul?

Leuk Floor!

Margeet, wat een leuke foto van Sem!

Joki, er bestaat ook gekleurd vet, misschien is dat wat?

Gisteravond was erg leuk in Biddinghuizen, Gert gaf de les. Ik had een grappig groepje. Gert: "andere galop, goede galop, GALOP WISSELEN!!!! oke naja rij maar door! _O-

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 10:59

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:01

floor01 schreef:
Sann: je zusje is eerstejaars diergeneeskunde? Dat zou leuk zijn, dan kom ik haar vast wel eens tegen haha!

Ja! Die heeft vanochtend haar 1e snijzaal college, vond ze wel spannend. Daarna door op kamp. Maar ze vind het helemaal geweldig, echt super leuk om te zien. Ik wist helemaal niet dat het paarden gedeelte en dat van de gezelschapsdieren helemaal vernieuwd was. Is mooi geworden zeg daar! Maar jij bent al bijna klaar toch?
Leuke foto's. Lijkt me echt gaaf zoiets. Heel steriel is het daar niet nee. ;)

Mag vanmiddag om 13.00 op gesprek. :)

Joki

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:04

Dat gaat snel San

Kijk ik net op de site van ooteman zie ik dat Anky voor Ferrose wel weer een heel gaaf kleurtje heeft, namelijk ambre, dus dat wordt weer met mijn ogen dicht door de Divoza lopen want ik heb er al aardig wat (al valt het mee tot sommige anderen in het topic := )

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:06

Leuk zeg! Die eerstejaars zijn ieder jaar weer zo schattig. Ik weet zeker dat ze het dit weekend wel naar haar zin gaat hebben! Ik heb in het bestuur gezeten van de studievereniging en het weekend vorig jaar georganiseerd (naja, bestuursgenootje had het georganiseerd en wij mochten het hele weekend sjouwen en regelen..) maar het blijft leuk. Ik zit inmiddels in mijn zesde jaar, maar ik begin nu al kriebels te krijgen want dat studentenleven bevalt me veel te goed haha! :D

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:08

gave foto's Floor ! idd heel andere omgeving dan hier :o

succes Sann!

niets gekocht dat ik in Minderhout op trainging al kan uitproberen, heb een medicalcard houder en nummerhouder besteld. Was heel dringend aan vervanging toe :P

hier iemand die kootbeschermers gebruikt? Laatst in Nokere had Accent een wonde aan haar achterbeen. helemaal vooraan op de koot, ietsies aan de binnenkant, denk van haar vijzen?
Heb nog van die kootbeschermers liggen denk ik (zo neoprene simpele bandjes met velcro aan toch? ), maar geen idee of dat wel fijn zit.
Laatst bijgewerkt door SofieBeau op 09-09-11 11:09, in het totaal 1 keer bewerkt

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:08

Kan ik me goed voorstellen haha! Toen ik daar rond liep ging het bij mij ook weer goed kriebelen naar de geneeskunde tijd. Toch een heel andere wereld uni of HBO. Ze had ook echt zin in het weekend, ze zit daar wel op d'r plek! :D

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:34

Sofie, ik heb die dingen ook omdat Caap een litteken heeft voor op z'n voet, net boven de springschoen. Zelf vind ik ze niet zoveel nut hebben, ze zakken bijna onder je schingschoenen of komen er iets van 1 cm bovenuit. De rest tussen springschoen en crossbeschermer is dus alsnog niet beschermd.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:39

Sannnn schreef:
Succes in Texel Noor en de overige Texel gangers!! :)

Correctie: je bent niet IN Texel, maar OP Texel :D

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:44

floor is dat een kat? Is het nu de bedoeling dat deze straks weer de "maatschappij" in gaat of is dit een voor onder de zoden

SofieBeau

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:58

EvelienH schreef:
Sofie, ik heb die dingen ook omdat Caap een litteken heeft voor op z'n voet, net boven de springschoen. Zelf vind ik ze niet zoveel nut hebben, ze zakken bijna onder je schingschoenen of komen er iets van 1 cm bovenuit. De rest tussen springschoen en crossbeschermer is dus alsnog niet beschermd.

hmm, is bij mij (nuja, paard :+ ) wel achteraan, daar heeft ze geen sprinschoenen om (maar misschien geen slecht idee gezien dat ene wondje al)

misschien moet ik het zaterdag in minderhout maar eens proberen, zie ik direct hoeveel nut het al dan niet heeft

bvw schreef:
floor is dat een kat?

_O- wat anders? :))

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 11:59

BVW: een kat ja (poes om specifieker te zijn), ik weet niet meer precies welke. Maar de meesten werden gevangen door omwonenden en gebracht voor neutralisatie en werden daarna weer vrijgelaten in de omgeving.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:30

een kat als proefkonijn zeg maar

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:32

Ff een stip om bij te lezen!
Wat gaan julie hard

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:52

Sim hmm oke, maar welke maat had jij dan? Want beat moet natuurlijk ook een maatje M. Dus dat is dan al miss wat meer in verhouding?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 12:55

Gaat hier weer hard :D
Iedereen die OP Texel gaat crossen heel veel succes!

Ben alles druk aan het regelen. Heb een lesklantje die iedere week hier thuis die van mij wil rijden een keertje. Gewoon simpel 20min, maar dat ze iig onder het zadel komen. Zou mooi zijn als ik nog iemand vind die hetzelfde wil doen. Dan is het 1x in de week springen, 3xlongeren en 2x hier thuis rijden. Dat zou helemaal ideaal zijn.

bvw

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:18

je paarden blijven dus wel fit Lau, nu je nog ;)
Evony ik heb maat L van Dalmar. Je mag er anders wel een keer mee rijden, kan je testen of ze ook draaien

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 13:33

L is te groot denk ik voor Beat! Die is natuurlijk maar 1,58 en heeft van CC ook maat M!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-11 14:02

Dat zou inderdaad wel ideaal zijn Lau!

Nog een paar uurtjes werken en dan paardjes doen en alles inpakken en morgen om half 6 richting Texel!