[SGW] SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Lappie_Lap

Re: SGWayers deeltje 10; wie niet weg is is gezien!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:07

Jeetje Ingrid Ach gut

@ Ilse ... gefeliciflapstaaaaaard Haha!
@ Hilde .... hmmm, is dat wel leuk .. op een feestdag jarig zijn? Alvast gefeliciteerd iig! Knipoog
@ Bianca ... hmm, de merrie zelf zegt me niet zoveel. Een Onne, leuk Lachen Hebbie een foto toevallig?

Ik gaat doen, niet zo veel eigenlijk Tong uitsteken
Morgen eindelijk uitslapen, wat met de horsus prutsen en 's avonds gourmetten. 2e kerstdag gaan we 's middags naar m'n oom en tante en 's avonds weet ik eigenlijk nog niet zo goed Bloos
Oh ja, ik ga wel wat drukker bezig met bedenken wat ik na volgende week wil gaan doen op werkgebied Lachen

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:16

Afbeelding

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:20

Ingrid: Jeetje dat is erg balen Nagelbijten / Gniffelen Ach gut.

Ilse:Gefeliciteerd Haha! !

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:22

viefdepief schreef:
Ingrid Ach gut
Heb je hem bij aankoop wel klinisch laten keuren of dat ook niet?

Ja en daar was hij helemaal perfect volgens het rapport, heb hem van mijn hoefsmid gekocht, dus heb het vertrouwen genomen dat dit wel een goed paard zou zijn.
Mocht hem ook na 3 maanden nog terug brengen, ken deze man al lang, weet ook bijna wel zeker dat hij er niks vanaf wist.
Heb ook na aanleiding van de keuring besloten hem niet op de foto te zetten, omdat ze daar zo positief waren over zijn soepelheid en de buiging.
Ook omdat ie al wat ouder was en dan zou hij van bepaalde dingen wel last hebben.

De hoefsmid heeft hem laten keuren was er zelf niet bij, blijkt nu ook dat hij niet in bodegraven is gekeurd maar in schalkwijk? daar was vollatton ook gekeurd. Kreeg meteen een naar gevoel toen ik dat hoorde.
Maar de da in bodegraven keek ook echt raar naar dat keuringsrapport omdat er nu zoveel aan de hand was.
Het kon nooit zo zijn geweest dat deze dingen toen nog niet speelde.

Maar dit is toch echt wel een deuk in de gezellige kerstsfeer, ben er echt kapot van.
Dit was echt precies het paard wat ik me altijd had voorgesteld.

Moet alles nog even op een rijtje zetten, ga het hem niet aandoen om hem 24 uur per dag op stal te laten staan.
Heeft ie niet verdient. Op stal zei ook al iemand ja laat hem dan gewoon inslapen.
Alsof het zo gewoon is, hij heeft er geen pijn aan als hij geen arbeid hoeft te verichten, dan ga ik hem niet van zijn leven beroven.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:25

Stond me namelijk iets van bij idd.. Dan is het inderdaad wel een raar verhaal. Kan me dan ook bijna niet voorstellen dat het daar helemaal netjes is gegaan Bloos
Kan me voorstellen dat je er kapot van bent.

Echter ben ik het wel met je stalgenootje eens. Had hetzelfde gedaan.
Maar goed. Dat moet iedereen zelf bepalen natuurlijk Lachen

Shanouk: Thanks voor je leuke kaartje! Hetzelfde Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:28

Gefeliciteerd met je verjaardag Ilse Go jij! Go jij!
Jemig dat is balen Ingrid. Ik denk dat het best lastig is om een goed tehuis voor hem te vinden. Er zijn al paarden die iets mankeren op de markt, en weinig mensen die ze willen hebben. Als je alleen al op Bokt kijkt hoeveel afgekeurde paarden je aangeboden ziet. Ik denk niet dat ik zomaar afstand van een paard zou kunnen doen. Als hij pijn zou hebben zou ik hem inslapen, anders zou ik hem denk ik houden.

Leuke plannen voor kerst allemaal! Grappig dat je met kerst jarig bent Hilde!
Ik ga eerste kerstdag naar mijn moeder om met de familie gezellig te gourmetten, en 's ochtends werk ik op stal. Tweede kerstdag ga ik 's ochtends een buitenritje op het strand maken, en 's avonds ga ik met mijn vader gourmetten.

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:34

Snoekiej schreef:
Gefeliciteerd met je verjaardag Ilse Go jij! Go jij!
Jemig dat is balen Ingrid. Ik denk dat het best lastig is om een goed tehuis voor hem te vinden. Er zijn al paarden die iets mankeren op de markt, en weinig mensen die ze willen hebben. Als je alleen al op Bokt kijkt hoeveel afgekeurde paarden je aangeboden ziet. Ik denk niet dat ik zomaar afstand van een paard zou kunnen doen. Als hij pijn zou hebben zou ik hem inslapen, anders zou ik hem denk ik houden.

Hij heeft er geen pijn aan, zoalng die maar dagelijks naar buiten kan om te lopen.
Ik wil hem ook niet verkopen, dat verhaal ken ik namelijk.
Dan verkopen ze hem leuk weer door met een paar pijnstillers, dat ga ik hem niet aandoen.
Het gaat me ook niet om het geld, maar 300 euro per maand voor stalling is wel erg veel, als ik een nieuw paard wil.
Als ik ergens een stukje land kan huren of misschien bij vrienden.
Het is echt een super paard voor af en toe een buitenritje in het bos.
Volgens de da moet hij opknappen na veel rust op het land.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:34

Balen Ingrid!! Schalkwijk staat wel goed bekend over het algemeen. Anders moet je nog even bellen met de kliniek daar.
Gefeliciteerd Ilse en Hilde alvast.

Ik ben met de kest lekker thuis bij mn ouders. Mn vriend heeft dienst met kerst dus wij gaan met oud en nieuw wat leuks doen.
Tweede kerstdag komen wel mn zussen en hun kinderen bij ons. dus dat is een huis vol en erg gezellig.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 15:54

@ ingridje: misschien is het dan ( hoe rot het ook klinkt) een wijze les, dat je niet af moet gaan op een al bestaand keuringsrapport. Wij laten een nieuw paard ook altijd helemaal keuren, klinisch en op de foto. Dan heb je daar iig zekerheid mee. Alhoewel dat voor de toekomst uiteraard nooit 100% garantie is.

Als ik het zo lees is het voor jou toch haast niet te doen om je paard er bij aan te houden, stel dat je weer een nieuwe koopt? Misschien dat je iemand kan vinden die puur een recreatiepaard zoekt? En dat je haar dan verleast of verkoopt?

Nou ik ga maar eens richting cafe Doei!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:16

rowo schreef:
@ ingridje: misschien is het dan ( hoe rot het ook klinkt) een wijze les, dat je niet af moet gaan op een al bestaand keuringsrapport. Wij laten een nieuw paard ook altijd helemaal keuren, klinisch en op de foto. Dan heb je daar iig zekerheid mee. Alhoewel dat voor de toekomst uiteraard nooit 100% garantie is.

Als ik het zo lees is het voor jou toch haast niet te doen om je paard er bij aan te houden, stel dat je weer een nieuwe koopt? Misschien dat je iemand kan vinden die puur een recreatiepaard zoekt? En dat je haar dan verleast of verkoopt?

Hij is gekeurd de dag dat ik hem kocht, dus het was echt dat moment. Hij was toen gewoon goed, heeft ook goed gelopen tot paar weken geleden.
Na vollatton heb ik het vertrouwen in een foto keuring ook niet echt meer. En ook omdat het klinisch gewoon perfect was ben ik niet nog zelf met hem naar bodegraven geweest voor de foto.

Kwa tijd ga ik het niet redden 2 paarden, ik hoef geen geld voor hem, wil hem idd gewoon verhuren of 'uitlenen'.
Het is de vraag of je nog echt op hem kan rijden, het gaat nu alleen om rustige buitenritjes.
Dat ie gewoon lekker op het land kan, dan heb ik idd wel het risico dat ik hem over een paar jaar terug krijg, van ik hoef hem niet meer.
Maar dat heb ik liever dan dat ik hem straks toch via een of andere handelaar bij de slager zie belanden.
Moet er nog even goed over nadenken, heb er ook geen haast mee.

Ga vrijdag voor de laatste keer met hem naar het strand met paar vriendinnen.
Ff lekker uitwaaien, hebben we het meteen afgesloten.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:24

@Ingrid: Dat is zeker klôte nieuws Scheve mond . En vooral in deze tijd idd.. Hopelijk vind je een fijn adresje voor 'm, waar die prettig staat en nog gewoon van jou kan blijven Ach gut , sterkte met je keuze.

@Ilse: Gefeliciteerd!! Haha! Go jij! Go jij!

Wolin heb ik laten keuren, maar werd tot twee keer toe afgekeurd en tóch heb ik haar gekocht. Hoe koppig kan iemand zijn Bloos . Ik heb haar dan ook toendertijd voor de slachtprijs gekocht (de tv was nog duurder als zij)... Maar dat stelt wel; ik weet waar ik aan begonnen ben en inmiddels is ze wél helemaal goedgekeurd door mijn dierenarts bij Bodegraven Haha! . Ze loopt nu de sterren van de hemel Lachen . Hoop mensen waren het niet met mijn koop eens, kon (en kan) me echt niks schelen. Je weet ook niet wat er gebeurt met een 100% goedgekeurd paard, maar Wolin moest van mij worden Knipoog .

( Misselijk .Penny...penny)

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:28

Zo ingridje wat een vervelend nieuws Ach gut
Ik wist niet beter dan dat je paard rotstraal had dus heftig om dit te lezen.
Wel heel goed van je dat je zegt dat je je paard of zelf houdt of in laat slapen. Wat mij betreft zou verkopen ook absoluut geen optie zijn!

Neem gewoon even de tijd, je hoeft vandaag nog niet te beslissen hoor!
En geniet vrijdag maar lekker op het strand!

Ingridje16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:36

MJ_ schreef:
Zo ingridje wat een vervelend nieuws Ach gut
Ik wist niet beter dan dat je paard rotstraal had dus heftig om dit te lezen.
Wel heel goed van je dat je zegt dat je je paard of zelf houdt of in laat slapen. Wat mij betreft zou verkopen ook absoluut geen optie zijn!

Neem gewoon even de tijd, je hoeft vandaag nog niet te beslissen hoor!
En geniet vrijdag maar lekker op het strand!

Ik werd ook eigelijk naar de kliniek gestuurd door mijn dierenarts voor blijvende rotstraal.
Alleen daar waren ze het daar niet mee eens, wat ook wel vaag verwacht had, maja ik heb het gewoon niet willen weten denk ik.
Was maar al te blij dat het maar rotstraal was.
Achteraf heb ik ook spijt dat ik hem niet op de fot heb gezet, was toen zo blij dat ik eindelijk een paard had gevonden dat aan al mijn wensen voldeed.
Vond het al geweldig dat hij klinisch goedgekeurd was met zoveel lof.
Maar ik heb nu mijn les wel geleerd, dit kost meer geld dan dat als ik hem gewoon had laten keuren.

Verkopen was voor mij meteen al geen optie, hier op bokt lees ik wel eens verhalen en dan krijg ik gewoon echt tranen in me ogen.
Van paarden die gewoon verdwijnen of waar dan zulke nare dingen mee zijn gedaan.
Als hij echt pijn zou hebben zou het voor mij al meteen klaar zijn, maar hij kan nog een onwijs mooie toekomst hebben.
Dan wil ik hem dat ook gunnen, hoop ook idd dat ik een goed thuis voor hem kan vinden.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 16:49

Ben er net weer van het werk. Was erg gezellig. Leuke afsluiter voor de kerst!

Ingrid, wel balen zeg! Het zit je niet mee.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:24

Ingrid, wat ontzettend sneu. Veel wijsheid met je besluit.
Mandy, heel veel plezier in het cafe
Ilse, ook van mij van harte gefeliciteerd met je verjaardag

Ik heb vanmiddag voor de allerlaatste keer op Undercover gereden.
Toch nog een foto kunnen laten maken.
Afbeelding

Niet in set, ROFL maar in kleren die me nog passen.

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:25

bedankt allemaal Haha!

Ingrid: jeetje, sterkte ermee.

nathalie: raar gevoel! maar fijn dat je nog foto;s hebt kunnen maken.

Nat1503

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:30

idd raar gevoel, maar dat zal wel wennen. Het is allemaal ook best wel snel gegaan.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:33

gefeliciteerd ilse

balen ingrid..

ik ga douchen en dan uit eten

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 18:41

Eetze lux Doei!

Nathalie: Toch leuk dat er nog foto is gemaakt!! Lachen

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:26

Lappie_Lap schreef:
@ Bianca ... hmm, de merrie zelf zegt me niet zoveel. Een Onne, leuk Lachen Hebbie een foto toevallig?

HAHAHA zelfde probleem als met foto's van Bul, toestel stuk, wil 2e kerstdag eentje lenen van iemand kijken of dat ook mijn PC wil en moet wel een beetje normaal weer zijn. Maar heb je anders het blad van Fryso, gezien je interresse ?? Daar staat ze in met foto's van uitslagen van de CK. Anders komen foto's van haar ook wel eerdaags hoor, maar moet even een mooi moment hebben daarvoor en wat lenen.

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 19:32

INGRID @ sterkte, wat een moeilijke beslissing , houden of inslapen.

ik heb een beetje hetzelfde met mijn 1,5 jarige hengst van de merrie die ik had, maar die moet in maart april weer op de foto en dan kijken of hij hersteld genoeg is voor recreatie, maar voor de sport is hij voor mij niet goed. Ik hoop dat hij wel als recreatie paard goedgekeurd word anders word het bij mij wel einde oefening. Ik kan hem dan niet betalen en heb ook geen land wanneer hij uit de opfok komt.

floor01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:19

Tjee Ingrid, dat is wel vervelend zeg! Maar het is inderdaad wel vreemd dat hij goed gekeurd was als hij nou op alle 4 de benen niet goed is... Maar hoezo heb je dan een vreemde nasmaak van rontgenologisch keuren? Ik zou het persoonlijk altijd laten doen.. Je kunt een aantal afwijkingen zien waar ze later evt last van zouden gaan krijgen. Maar je kunt klinisch en rontgenologisch niet altijd (direct) aan elkaar koppelen.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:28

Ingrid, heel veel sterkte. Wat ontzettend balen!! Denk goed na voor je een beslissing neemt en maak de beslissing die het beste is voor je paard.

TeZzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:50

Goeieavond Lachen

Lotte: mooi dat je voldoendes had en lekker hebt geshopt!
Vief: klinkt als een geslaagde middag Haha!
Scum: gefeliciteerd met je moeders verjaardag!
Hilde: alvast gefeliciteerd met je verjaardag!! Haha!
Kim: fijn dat je springles goed ging!
LZ: jij ook gefeliciteerd met je verjaardag!! Haha!
Ingrid: jeetje wat verschrikkelijk zeg Ach gut Het zit je echt niet mee.... Geniet van je laatste rit vrijdag!
Snoekiej: leuke kaart Haha! hetzelfde! Haha!
Nat: jammer dat vandaag je laatste rit was met Undercover Ach gut Wel een mooie foto!

Vanavond blijf ik lekker thuis, beetje bankhangen Lachen Morgen met de familie bij mijn opa en oma thuis eten en 2e kerstdag vier ik bij me vriendje thuis Lachen Stappen bewaren we voor zaterdagavond Tong uitsteken Iedereen hele fijne kerstdagen! Lachen

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-08 20:55

@Ingridje: Zo dat is wel even een zware tegenslag! Denk goed na over je beslissingen! Laat het eerst maar even bezinken voordat je beslissingen neemt waar je later spijt van krijgt! Ach gut
@LZ: Gefeliciteerd met je verjaardag!
@Hilde: Jij alvast gefeliciteerd met je verjaardag!
@Nat: Leuke foto van jullie samen. Gelukkig heb je het nog goed kunnen afsluiten!
@Bianca: Wat is er met je 1,5 jarige gebeurd dan?
@Snoekiej: Leuke kerstkaart! En iedereen hetzelfde gewenst!

Het was vanmiddag erg gezellig met mijn stagebegeleider, dit is mijn stagebegeleider vanuit het ziekenhuis, die vanuit school kan ik het ook niet mee vinden. Het was in ieder geval erg leuk en gezellig en ze heeft zelfs nog even op Nika gezeten Haha!
Met kerst ga ik eigenlijk niks bijzonders doen. We gaan met zijn allen lekker eten, maar veel meer ook niet. Mijn ouders moeten eerst bijkomen van de kerstdrukte en zich daarna gaan voorbereiden op oud&nieuw Tong uitsteken