rowo schreef:@ ingridje: misschien is het dan ( hoe rot het ook klinkt) een wijze les, dat je niet af moet gaan op een al bestaand keuringsrapport. Wij laten een nieuw paard ook altijd helemaal keuren, klinisch en op de foto. Dan heb je daar iig zekerheid mee. Alhoewel dat voor de toekomst uiteraard nooit 100% garantie is.
Als ik het zo lees is het voor jou toch haast niet te doen om je paard er bij aan te houden, stel dat je weer een nieuwe koopt? Misschien dat je iemand kan vinden die puur een recreatiepaard zoekt? En dat je haar dan verleast of verkoopt?
Hij is gekeurd de dag dat ik hem kocht, dus het was echt dat moment. Hij was toen gewoon goed, heeft ook goed gelopen tot paar weken geleden.
Na vollatton heb ik het vertrouwen in een foto keuring ook niet echt meer. En ook omdat het klinisch gewoon perfect was ben ik niet nog zelf met hem naar bodegraven geweest voor de foto.
Kwa tijd ga ik het niet redden 2 paarden, ik hoef geen geld voor hem, wil hem idd gewoon verhuren of 'uitlenen'.
Het is de vraag of je nog echt op hem kan rijden, het gaat nu alleen om rustige buitenritjes.
Dat ie gewoon lekker op het land kan, dan heb ik idd wel het risico dat ik hem over een paar jaar terug krijg, van ik hoef hem niet meer.
Maar dat heb ik liever dan dat ik hem straks toch via een of andere handelaar bij de slager zie belanden.
Moet er nog even goed over nadenken, heb er ook geen haast mee.
Ga vrijdag voor de laatste keer met hem naar het strand met paar vriendinnen.
Ff lekker uitwaaien, hebben we het meteen afgesloten.