[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:10

heb ik nu die taart gewonnen ??

Bento1988

Re: [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:11

miss_jumpy schreef:
Hm, ik hou helemaal niet van geiten en ook niet van de duitse taal....
Wat moet ik daar nou weer mee??
Misschien laat ik mijn sik wel afknippen, heb ik gelijk een goed voornemen voor 2006, geen nieuwe sik laten aangroeien!!

Maar oke, ik ben niet brutaal genoeg.... daar zal mijn moeder het vast niet mee eens zijn

Maar goed, boodschap is duidelijk, nu de uitvoering nog, verschil tussen harder/langer en actiever/brutaler is er een waar ik altijd al een beetje moeite mee heb

Dat laatste geldt ook voor mij

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:12

Pas ging mijn instructeur even op mijn paard, want ik had in de gebroken lijn zoveel moeite om een galopsprong meer te maken. Bij hem viel Os steeds in draf, bij mij niet. Maar bij mijn instructeur kreeg ie dus NIET de kans om zich lang en sterk te maken, dus toen werd het erg moeilijk, dan maar draven

Dus dat maakte wel even duidelijk waar het probleem was, met mij op zijn rug heeft ie wel de kans om zich lang te maken.

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:13

reddytobias schreef:
heb ik nu die taart gewonnen ??

ehh, vraag je dat aan mij....?
heb ik iets gemist

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:13

ga nu even dit was het nieuws kijken!

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:14

ja nou je zegt het zelf al MJ!!! daar zit het probleem dus!! nu moet je paard nog leren om zo te verzamelen dat hij niet in draf valt

reeskees meldde net dat degene die het 10.000e bericht zou plaatsten een taart van der kreeg...of lees ik weer verkeerd echt weer wat voor mij

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:15

reeskees schreef:
Wie het 10.000 bericht plaatst krijgt van mij een taart

donderdag op les?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:16

RT gefeliciteerd!!!! je hebt een taart gewonnen!!
Ik neem em donderdag voor je mee.
heb je der ook een vorkje bij nodig ?

Wel lekker handig dat jij de 10000ste bent, kan ik m donderdag zo meenemen.

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:17

Leuk is dat hè Bento Ik hoor mijn trainer ook altijd praten onderweg(en net ook op de video trouwens Hij dacht hetzelfde als ik )
Heb ik zelfs thuis als ik dressuur aan het rijden ben nog...

MJ: ik vind het er niet verkeerd uitzien hoor
Naar 8 toe wordt hij wat lang en hij kwam nog ergens wat van het achterbeen af, maar die eerste fout kon je zeker niets aan doen
Die tweede kan ik slecht zien op de video, maar daar lijkt hij ook niet rennerig ofzo Derde fout springt hij in de afzet naar voren tegen de paal op. Je reed in die lijn naar voren, maar ik denk dat de afstand ook wel zo was. Wsl was je als je terug had gereden in de problemen gekomen bij de dubbel? (als het al gepast had)
Hij is misschien wel iets lang in zijn lijf, maar je kunt een paard nu eenmaal niet meer op het achterbeen krijgen dan hij in kracht aankan en dat kun je alleen dressuurmatig trainen.

Ik denk dat als je meer naar de hand toe gaat rijden en voor meer druk houdt dat hij te sterk wordt en je uit het zadel gaat trekken. Maar je zou het kunnen proberen.
ik vind het beeld iig niet storend zo

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:19

haha, ja uiteraard...!!
ik mag eigenlijk helemaal geen taart(en zeker niet op dat tijdstip)

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:20

Ik ben blij dat MM er met mijn parcours nog niet was, dan had het me vast een rondje gebak gekost Iedereen valt maar van zijn paard als hij er is

Jammer joh! Lijkt me idd een goed plan om haar eens door te laten rijden door iemand (moet wim trouwens niet zulke afstanden rijden als met placido het eerste rondje, want dan wil het iig niet )

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:22

haha heb je zeker het 2e rondje niet gezien

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:24

Ik vergeet Simmie helemaal

Super dat ze nu weer zo fijn ging! Gefeliciteerd met je twee punten

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:25

jullie kletsen flink door zeg
heb alles wel gelezen maar ook bijna zo snel weer vergeten geloof ik !
Bento; wat een schatjes die cavia's!
Canter geloof ik; leuk beest!
RT; netjes 1 balk na zo'n korte tijd nog maar hoor!
gomir; fijn dat het al een stuk beter voelde!
vief; stoute sam maar wel leuk dat je stoelendanskampioen was en het springen zo lekker ging!
Simmie; fijn dat het zo fijn ging

MJ_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:53

gomir schreef:
Ik denk dat als je meer naar de hand toe gaat rijden en voor meer druk houdt dat hij te sterk wordt en je uit het zadel gaat trekken. Maar je zou het kunnen proberen.
ik vind het beeld iig niet storend zo

Dat is ook weer zo!
Nou ja, zal het dinsdag ook nog wel even met mijn instructeur bespreken. Bedankt voor jullie tips! (ik durf het niet te vragen op HAW, gek he... )

Oh ja, volgens mijn vriend waren de hindernissen gewoon te laag en kan ik beter L gaan springen!! Dat is nog eens de gouden tip
Maar ja, kan me voorstellen dat hij die B rondjes ook eens zat wordt

Ik had dat van die taart helemaal gemist... sjonge jonge....
Dat wordt dan een stuk taart in de doggiebag voor RT!!
Laatst bijgewerkt door MJ_ op 11-12-05 23:55, in het totaal 2 keer bewerkt

_Jitske_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:53

Idd RT; dat wordt taart eten

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:56

ga dan meteen Z springen MJ

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-05 23:59

Is voor het publiek helemaal leuk denk ik!! Of zal tom het niet leuk vinden als ik over de kop vlieg, dwars door de hindernis heen

Nee, maar dat laat ik liever aan anderen over, zo hoog ligt mijn ambitie al lang niet meer

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 10:07

[quote=Nou, ik heb hier een filmpje van mijn tweede parcours vandaag, met 3 balken. Zelf denk ik dat ik Os dressuurmatig nog veel beter voor elkaar moet hebben, en dat ik na hindernis 3 ook te rommelig werd. Maar andere tips zijn welkom...!!!

http://www.teeentee.gwgaming.net/sprsimonshaven/Spr-Simonshaven%2011122005-12.html[/quote]

Ziet er best goed uit hoor MJ. Maar kan idd zien dat je paard zich moeilijk laat sluiten en daardoor ook vlak gaat worden boven de sprong.
Net als wat de anderen al zeiden, heeeeeeel veel overgangen rijden.
waronder ook stap-galop en weer terug. Maar dan ook eens bijv uit de stap direct naar een middengalop, zonder dat je m van voren langer laat worden.
Vooral als ie echt sterk wordt kun je dit oefenen in de bak door van de ene lange zijde recht over te steken naar de andere lange zijde en daar halthouden. Dan remt het paar al wat meer af door het schot waar je m naar toe rijdt en krijg je de achterhand er goed bij, dan omdraaien en gelijk weer over steken in galop. Probeer met zo weinig mogelijk hand terug te komen. Maar soms moet je echt wel eens flink inkomen voordat het tot je paard doordringt.

In de stap zorgen dat iedere stap van jouw is, en pas als hij bij je blijft en het bit loslaat aandraven, zonder dat ie dan weer eventjes kort in je hand valt. Gewoon op dat soort dingen heel streng zijn. Als je dat kunt dan leert ie ook op jouw te wachten.

Ik weet niet hoe je je paard los rijdt, maar lang en rond is tegenwoordig "ïn", maar dat moet je wel goed kunnen. Maar met een lang paard, wat makkelijk uitelkaar loopt, kun je m beter maar wat sneller opppaken en iets meer de kop er op rijden en dus heel veel overgangen.

Ik denk dat je paard makkelijk naar het L kan, hij sprong dit parcours met twee vingers in de neus. Maar zorg dan wel dat je die kop er iets meer op krijgt, dan komt de achterhand er ook wat makkelijker bij.

succes!!

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 10:36

ik ben een beetje bijgelezen, las wat goede en minder goede parcoursen, een redelijk M2 proefje van jitske en een zadel voor Oro, maar helemaal bij ben ik dus niet.

Raimaer sprong iig goed gisteren, ik was er al zo vroeg dat ik eerst nog een rondje B HC heb gedaan dat best lekker ging. Ze bleef veel rustiger, alleen door een wat ongelukkig afstand op 5 hadden we een stop op de oxer erna, maar de rest ging heel fijn. Daarna het L parcours, dat begon al sterk toen ik bijna 2 vergat en haar op het laatste moment er nog voor zette (op 1 galopsprong ervoor draaien ) en ze net zo simpel sprong, + een fijne lijn naar de oxer erachter liep Ik reed zelf een enorm slechte afstand op de dubbel, zodat de eerste volledig tegen de grond ging (en de 2e wel foutloos) en de rest ging weer simpel. Ik was dus blij

Lielle

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-05 10:53

nog ((499 * 25) + 1) - 100020 = 2456 berichten t/m de 31 = 175 berichten per dag = circa 7 pagina

Gaat niet goed

Biertabje

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:16

nee terwijl ik het idee heb dat we nu wel een periode hard gaan niet hard genoeg dus
naja ik heb niet altijd wat te kleppen

dit was weer heel veel zinnige onzin talk

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:35

reeskees, bedankt voor de tips!
Zeker dat galopperen over de korte middenlijn ga ik proberen! Je mag tenslotte best een beetje hulp zoeken bij de bakrand!

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 11:58

miss_jumpy schreef:
reeskees, bedankt voor de tips!
Zeker dat galopperen over de korte middenlijn ga ik proberen! Je mag tenslotte best een beetje hulp zoeken bij de bakrand!

Dit heeft bij mn Indoctro heel erg goed geholpen. Die dacht eerst ook die ze een grote Leopardtank was. maar natuurlijk ook heel veel overgangen rijden en heeeeeeeeel veeeeel schakelen.
Hindernisje toe rijden en dan voor een bepaald punt halthouden, paar pasjes achterwaarts en dan weer aangaloperen.

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-05 12:32

@ Reeskees: fijn dat je zo lekker hebt gesprongen

@ Minnie-muis: af en toe heb je van die dagen...
Goed dat je iemand anders erop laat, dat kan je net over je dooie punt heen helpen.

Sportief weekendje weer voor je, Andrea!

@ MissJumpy, ik zie alleen foto's?

Simmie, toppie gedaan!

Wat een fijn paard is Raimier toch Lielle, er zijn er genoeg die afslaan op zo'n moment!