Hij moet gewoon actief blijven. Hij zoekt echt de grens op en gaat er aardig tegenin als je doorduwt. Thuis los je dat op met een tik en eventjes flink been aan en het maakt niet uit dat hij scheef gaat uit colere. In de proef.... tjah. En ga weer de baucher gebruiken. Hij heeft fijne momenten op de watertrens maar al bij al is hij meer bezig met prutsen dan iets anders.
In elk geval is het niet barslechte en ik kan ermee aan het werk. En zeker springen komt in orde wil daar echt weer mee verder.
Winnie: hier bij ons zijn er nog veel Zeker voor M/Z niveau. Maar eigenlijk voor alle niveau's Ovepelt, Lummen, Genk, Zutendaal, ... Wil je zeker de weg wijzen :p
Voor de rest bijgelezen, Fijn dat Arville goed meegevallen was, ook fijn voor de organisatie dat het eens meevalt met het weer!
Varekaj, je kan ook niet direct alles goed hebben op wedstrijd. 30% minder dan het thuis gaat hebben ze mij altijd gezegd. Kilometers maken dan dan komt dat ook wel weer.
Wij zijn dit weekend alle eigenlijk van donderdag naar Everswinkel geweest in duitsland. Hele mooie internationale cross, echt de moeite voor de internationale onder ons. Vooral de omgeving vind ik heel leuk! Resultaten waren oke, dressuur was goed, wat weinig punten, crossen foutloos maar wat tijd, maar hij dat daarvoor niet gereden en springen 1 balkje. Toch goed voor de 1ste 2ster na lange tijd.
En volgende week mag ik eindelijk nog eens crossen Zo lang geleden!
Anoniem
Geplaatst: 22-05-17 07:54
Oooh leuk Daaphh! En ze geven net zo mooi weer! De punten ben ik op zich mee akkoord, juist de commentaar niet. Die wind heb ik bij iedereen uit mijn proef gehoord. Het was niet opbouwend, niet altijd correct en soms absurd. Dat vind ik jammer, ik heb graag huiswerk waar ik iets mee kan.
Icaro doorduwen zal even niet anders kunnen. Hij wordt iets te lui en dat is ook (terecht) opgemerkt in de proef. Tijd om de puntjes weer even op de i te zetten. Als ik been geef wil ik reactie, punt. Geen paard dat zich opblaast, tegenduwt en een middelvinger opsteekt.
Met Luxor moet ik ook af en toe streng zijn maar thuis vs. inrijpiste vs. de ring is hij zo verschillend nog dat het soms lastig is om in te pikken
winnie10
Geplaatst: 22-05-17 08:10
@milla_furrie: leuk dat het zo goed ging in Arville! Ik ben ook jaloers dat ik niet mocht rijden
@daaph: nu gaat het minderhout worden, maar als ik nog eens wat informatie zoek, laat ik het zeker weten!!
@florence: proficiat! Echt geen probleem precies voor hem.
@varekej: ik heb ook graag dat er meer en opvouwende commentaar op staat! Dan kijk ik naar m'n filmpje en vergelijk ik ook met m'n proef!
Hier bij mij alles rustig, Aruba is vorige week zondag van stal verhuist. Haar nieuwe stal is 2 km van m'n huis en eigenlijk op dezelfde straat. Beter kan niet! Ze staat nu super dicht bij het bos en een ander natuurgebied, echt zalige wandelomgeving! Het is een kleinschalige privestal maar echt mooi en gezellig. Ze is content. Ook het eten is beter voor haar, alleen is ze daar zelf nog niet mee eens want ze laat het steeds liggen. Nu geen probleem want er hangen toch nog meer dan genoeg reserves aan. Maar ik hoop dat ze op den duur wel alles opeet als ik terug in de crossen kom! Pff het seizoen loopt wel niet precies hoe ik het wil. Zo weinig crossen! M'n laatsten was 6 mei en de volgenden wordt waarschijnlijk 15 juli de 1* in Emmeloord, al had ik graag een nationale M ertussen gereden. Maar die zijn niet te vinden haha. Daarom gaan we in de plaats nog eens goed gaan trainen!
jaaa...ik had ook graag naar arville willen gaan, maar we hadden 430 wandelaars die gisteren hier hun pauze hadden (in een tijdsbestek van 11.00-13.30 dus niet tegelijk) + mijn partner die natuurlijk afgelopen dinsdag geopereerd is geworden aan zijn schouder... njaaaaa....dat ging hem niet worden , maar volgend jaar wil ik het zeker in de planning gooien.
mila_furrie
Geplaatst: 22-05-17 09:04
wij hebben altijd net te veel actie in de ring het is ook wat maar ja...
het was een heel mooi parcours maar denk voor iemand die M rijd dat het a walk in the park was. Voor ons ideaal om als eerste cross te starten.
ik vindt de laatste jaren de kalender zo slecht en schandalig dat we zoveel geld moeten betalen om nauwelijks wedstrijden te hebben dit is was voor ons de eerste cross dit seizoen en de volgende cross is pas genk dus 2 maand tussen
Ik denk dat als de VL*P crossen zo verder blijven dalen ze dit wel gaan zien aan het aantal leden met een licentie voor de cross. Dat kan toch niet blijven duren? 200€ licentie, startgeld per cross is 45€? En je hebt amper crossen.
Dan rij ik liever LRV en betaal ik graag die 10€ extra om eens een VLP cross mee te rijden.
Als ik kijk naar de cyclus van het VLP, dat kost ook veel geld (licentie + startgeld). Ik betaal 0,0 en rijd op pistes in De Ark, Sentower, Hulsterlo, allemaal geopad. Ik snap echt niet waarom de mensen dan nog zoveel geld geven aan de cyclus. Iedereen heeft er teveel zeker?
ik kan het nog steeds niet goed volgen met al die bonden in België...het is toch van de zotte Kijk dat wij als Nederlanders extra moeten betalen in België ok, maar jullie moeten toch overal kunnen rijden ook al val je onder een bepaalde bond?
Dat kunnen we ook, maar de vlp is duurder dan de lrv. Dus die wat van d lrv naar een vlp wedstrijd gaan moeten bijbetalen
Anoniem
Geplaatst: 22-05-17 13:05
Ik ben op dat vlak echt content bij de lrv. Ik heb voor een laag bedrag een club, mooi oefenterrein en eerlijk gezegd, gezellige wedstrijden. Tot nu toe maar 2x gehad dat ik denk "wat is dat hier voor soep" van ondergrond, waarvan 1x was na de vele regen vorig jaar. Ik mag jurycursus volgen, goed en gratis les.
Ok we hebben geen prijzengeld en af en toe kan ik de jury iets aandoen (zoals dit weekend haha) maar vergeleken met de vlp financieel klaag ik niet.
Hey iedereen, weten jullie een goede dressuurlesgever die op verplaatsing komt? Ik heb een nieuw paard gekocht en ben opzoek naar een (betaalbare) lesgever Of mss iemand van jullie die les geeft?
Daaphh
Geplaatst door de TopicStarter: 23-05-17 16:39
Welke regio?
Ik heb mijn uren voor zondag. 9.12 dressuur. 17.18 springen, 18.38 cross. Oh god dat wordt een lange dag.
Oostvl: Gent, Deinze Wel tijd voor een dutje tussendoor
Anoniem
Geplaatst: 23-05-17 17:02
Amai wat een uren. Tegen dat je paard na het springen is afgekoeld kan je weer opwarmen. Om over de dressuur nog te zwijgen. Gelukkig geven ze goed weer, kan je nog kleur opdoen tussendoor.