[SGW] [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 16:27

Ik heb van die 3 alleen Vorden gedaan! Leuke cross opzich, wel wat kort. Keuze uit 2 hoogtes en eigenlijk voornamelijk bos; maar geen lange stukken galop, en je eindigt dan weer op het weiland. Je kunt daar eerst een parcours binnen springen (of iig toen ik er was)

Wat gaaf Annika! Die afsprong is flink zeg

SUSANNEx

Re: [HK]Amateurs Eventers kletstopic!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 17:40

Ik lees hier sinds een poosje even stil mee, ik neem heel af en toe met mijn paard wat BB crossjes mee maar wil het eigenlijk wat fanatieker op gaan pakken.

Wbt de cross in Elst kan ik jullie wel helpen. Je springt je eerst een parcours in de bak. Vervolgens start de cross in een weiland en gaat verder in het bos. Zit geen op-/afsprongen en geen water in de route, vind het zelf altijd een hele laagdrempelige cross. Doe zelf ieder jaar mee omdat de sfeer leuk is en het voor mij heel dichtbij is, dus een leuk uitje :) Maar als je echt een oefencross wilt rijden als voorbereiding op de B/L, is een oefencross van hoger niveau misschien een betere training.

Canon

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 20:59

Ziet er onwijs mooi uit Annika! Ede is onze homebase om te crossen :D je hebt een aantal heel toffe sprongen gemaakt! Leuk om te zien! Die één na laatste is netjes. Daar struikelde menig paard het water in, toen ze die de eerste keer hadden liggen als onderdeel.

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 23:54

annikavolder schreef:
Ik heb in Ede gelest bij Andreas ostholt. Was super fijn, hij weet je echt heel prettig te ondersteunen en motiveren. het ging zo fijn dat ik zelfs allerlei M hindernissen heb gesprongen!

[ [url=m/NSSBDg.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/cVFtVL.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/mJIdo1.jpg]Afbeelding[/url] ]

Super gaaf Annika!! Echt tof. Zag dat bij een ander ook al voorbij komen die Master Class. ik zie dat soort dingen altijd te laat... Waar zijn dit soort dingen altijd te vinden? haha |(

annikavolder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 00:14

Dit kwam op Facebook langs. Kon je gewoon voor opgeven.

Prima2Donna

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:34

Ohja youtube filmpjes, daar heb ik helemaal niet aan gedacht haha. Net even die drie bekeken en ze zien er allemaal best wel leuk uit! Balen dat ze in hetzelfde weekend zijn. 2 dagen achter elkaar een oefencross, is dat te doen voor een pony? Anders hou ik het bij 1, ik denk dan Vorden.

@annikavolder wauw dat zijn best flinke hindernissen! Netjes gedaan.

@dewi1996 op facebook zit ik in de groep Eventers / Eventing en daar komen ook geregeld evenementen voorbij. Facebook is echt handig voor als je eventing activiteiten wil bijhouden ;)

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:40

Gorssel is ook net opengesteld voor een oefencross op niveau. 29/30 Augustus BB/B/L/M.

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:52

Ik zou zeker geen 2 dagen achter elkaar gaan crossen, maar gewoon 1 kiezen.

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 13:56

JusticeJ schreef:
Gorssel is ook net opengesteld voor een oefencross op niveau. 29/30 Augustus BB/B/L/M.

Jaaa zag het!! <3 Net ingeschreven. Week daarvoor ook Renswoude.... even twijfelen of beide kan of alleen Gorssel.

Cookie2222

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:16

Ik heb me ook ingeschreven voor gorssel! :D

Hoe hadden jullie het bij renswoude sgw gedaan met betalen? Ik had gelijk betaald na inschrijven... nu zie ik dat het tussen 10-15aug moet. Hoop dat dit goed gaat heb er ook weinig bijgezet in de opmerkingen, niet slim

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:32

dewi1996 schreef:
JusticeJ schreef:

Jaaa zag het!! <3 Net ingeschreven. Week daarvoor ook Renswoude.... even twijfelen of beide kan of alleen Gorssel.

Ik start wel beide! Denk dat Gorssel als oefencross rijden wel super fijn is! Heb m’n eerste (eig 2e) L cross ingeschreven, ben benieuwd.

nummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-20 21:56

Vraagje.. staat bij jullie ede/Putten al bijgeschreven op mijn knhs? Bij mij staan de punten er nog niet op..Van het weekend van 11 juli :o?

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 06:56

nummie schreef:
Vraagje.. staat bij jullie ede/Putten al bijgeschreven op mijn knhs? Bij mij staan de punten er nog niet op..Van het weekend van 11 juli :o?

Bij ons zijn de punten ook nog niet bijgeschreven

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:37

nummie schreef:

Zo snel gaat het meestal niet hoor en zeker niet in de vakantieperiode. Gewoon ff geduld. Komt vanzelf.

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:54

Cookie2222 schreef:
Ik heb me ook ingeschreven voor gorssel! :D

Hoe hadden jullie het bij renswoude sgw gedaan met betalen? Ik had gelijk betaald na inschrijven... nu zie ik dat het tussen 10-15aug moet. Hoop dat dit goed gaat heb er ook weinig bijgezet in de opmerkingen, niet slim

Dat zag ik inderdaad dus ook... heb dus nog niet betaald. Gewoon even een mailtje sturen! Ze reageert altijd wel.

dewi1996

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 11:58

JusticeJ schreef:
Ik start wel beide! Denk dat Gorssel als oefencross rijden wel super fijn is! Heb m’n eerste (eig 2e) L cross ingeschreven, ben benieuwd.

Ik denk dus ook wel gewoon beide. Gorssel is denk ik zonder springen? En Renswoude alleen springen en cross klasse B. Gorssel ook L als oefenrondje opgegeven, proberen voor overstap najaar. Mocht het te heftig zijn kan ik altijd iets overslaan. :) vond de B daar met de wedstrijd niet altijd extreem pittig ofzo.

JusticeJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 12:04

dewi1996 schreef:
JusticeJ schreef:

Ik denk dus ook wel gewoon beide. Gorssel is denk ik zonder springen? En Renswoude alleen springen en cross klasse B. Gorssel ook L als oefenrondje opgegeven, proberen voor overstap najaar. Mocht het te heftig zijn kan ik altijd iets overslaan. :) vond de B daar met de wedstrijd niet altijd extreem pittig ofzo.

Mijn situatie is idem! Ik heb wat filmpjes gezien van de L in Gorssel en die is niet makkelijk, sommige dingen kunnen ze wel flink op loeren. Daarom alleen maar beter dat het idd een oefencross is!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 13:44

Na de iets tegen gevallen oefencross in Renswoude gaat mijn man zondag trainen in Ede. Voor vertrouwen vanmorgen even wat gesprongen op ons vakantie adres en dat ging fijn. Kunst is om dat laatste stukje voor de sprong echt te rijden, en handjes los. Dat laatste stukje rijden hoefde bij ons vorige paard nooit zo, dus da's echt wennen. En die handjes los, of beter gezegd iets naar voren is een vertrouwens dingetje. Mijn man houdt dan onbewust net iets teveel vast soms. Ik heb 2 dagen terug in een boom gehangen omdat meneer de wegdraaide voor een kindje op een trampoline die ik over het hoofd gezien had. Het blijft altijd een verrassing met dat paard van ons :')

Wat de oefencross betreft ik ken alleen Elst, dat is links, links en nog een keer links. Doordat het op gewone bospaden staat zit er geen afsprong of waterbak in. Voor echt onervaren combinaties leuk om eens te snuffelen aan vaste hindernissen springen.

voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 14:55

Mag ik jullie uitnodigen om een rondje te komen rijden Susan? Past perfect in jullie opleidingstraject zo te horen.

jamielee_xxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 15:01

SusanH schreef:
Na de iets tegen gevallen oefencross in Renswoude gaat mijn man zondag trainen in Ede. Voor vertrouwen vanmorgen even wat gesprongen op ons vakantie adres en dat ging fijn. Kunst is om dat laatste stukje voor de sprong echt te rijden, en handjes los. Dat laatste stukje rijden hoefde bij ons vorige paard nooit zo, dus da's echt wennen. En die handjes los, of beter gezegd iets naar voren is een vertrouwens dingetje. Mijn man houdt dan onbewust net iets teveel vast soms. Ik heb 2 dagen terug in een boom gehangen omdat meneer de wegdraaide voor een kindje op een trampoline die ik over het hoofd gezien had. Het blijft altijd een verrassing met dat paard van ons :')

Wat de oefencross betreft ik ken alleen Elst, dat is links, links en nog een keer links. Doordat het op gewone bospaden staat zit er geen afsprong of waterbak in. Voor echt onervaren combinaties leuk om eens te snuffelen aan vaste hindernissen springen.

Oefencross in Elst links / links en nog eens links?? Het klinkt of je al een aantal jaar daar niet meer bent geweest. ;-) Deze ''oefen'' cross is wel iets professioneler als 3x links.... Kom gezellig langs zou ik zeggen

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 16:41

Ben er 3 jaar terug voor het laatst geweest idd, als vrijwilliger. Dus wellicht dat het nu anders is. Langskomen past niet in de planning dit jaar.

Voet dat moeten we eens doen. Wel graag als het lekker rustig is. Nadeel van bij ons in de buurt vind ik al die Mountain bikers die ineens van achter komen. Dat soort dingen vindt Hocus niet tof.

voet

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 17:05

Bedoelde idd met de oefencross Susan. Langzaamaan wordt het steeds serieuzer. En omdat we aan de ruiterpaden en een akker gebonden zijn is de variatie helaas niet al te groot, en kunnen we geen vaste hindernissen in het terrein maken. Zoals waterbakken, op- en afsprongen ed. Toch hadden we de laatste jaren een ‘trakehnertje’, komt er dit jaar waarschijnlijk een soort afsprong in, en de losstaande hindernissen worden ook steeds mooier. Vorig jaar hadden we een heksenoog. Het is iig geen takkenbossencross.
Dit jaar willen we op het veld beginnen, klein stukje bos, en ook weer op het veld eindigen. Zodat er voor de aanhang veel te zien is.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-20 18:05

De hindernissen zijn idd heel mooi. Wij zijn gewoon ook best verwend denk ik. Dat is een voordeel en soms ook een nadeel. Ik moet helaas werken het weekend van 5 september. En ik ga meestal mee als groom dus dan is het wat lastiger allemaal.

R_emkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-20 22:46

Hallo ik lees al heel lang mee en heb me wel is voorgesteld met andere paarden maar nu doe ik het mijn eigen :D
Mijn naam is Remke Kwant, 29 jaar oud alweer :P
sinds 6 mei ben ik een trotse eigenaresse van Merci V. El Salvador x Cavalier.
3 jarige merrie die zo haar fratsen heeft! :) En dat mag want we zijn pas 3!
Verder wil ik haar graag opleiden naar een eventing paard.
We doen nog lekker rustig aan en proberen veel verschillende dingen te doen ;) Ze is niet de makkelijkste dus echt aan de hand over straat weg van vrienden was nog niet zo'n succes bijna 4 benen in me nek zegma. Verder is het echt een troetelkont! <3

Ze is erg nieuwschierig en wil dan ook alles zeer goed in de gaten houden. Dit is tevens ook haar val kuil. Ze is snel afgeleid. Maar met een mutsje met geluidsdemper gaat het fijn!

Super trots op haar en hoe ze het allemaal toelaat :D

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Cioccolato

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-20 00:20

Leuk dier!
Ik zou nu juist ook oefenen zonder geluid dempen! Leren ze alleen maar van!