[SGW] [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

sanurie

Re: [HK]Gek van onze rossen, in deel 14 gaan we weer crossen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:06

Leuk paardje is beat trouwens evony !!!!
Ik zal eens wat opzoeken, en anders staan er ook wel wat foto's op me profiel.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:07

tja ik ben er gewoon niet van, toen ik sabine kreeg was ik 13 en die staat op papier ook al 156, 8 echt bull want ze is iets van 1,65 ben dan ook nooit tussen de pony's gestart en meteen bij de paarden.

Beat is leuk *\o/*
Echt een eigenwijze spruit is het :+

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:08

Alleen even de laatste blz gelezen. Ik heb zelf een merrie van 1.68 en een E pony van 1.53. Toen ik nog met hem startte werd er wel eens door ponyruiters gevraagd of hij een C of een D was :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:09

Mijn pony was 1.51 en nog geprobeerd in te meten voor het ek. Helaas niet gelukt maar kende genoeg ek pony's die groter waren.

Ben beetle over teleurstelling heen. Baalde zo enorm. Hij begon zo goed. Stond trouwens schandalig laag. Allemaal hooguit 1,05m. Maar als Maat niet simple nul loopy is er iets mis. Maar balen is het wel..

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:10

Beat oogt niet heel klein!
Niets ten nadele hoor Sanurie, maar ik kom uit dezelfde omgeving als jij en ik heb nog nooit last gehad van de afstanden toen ik bij de pony's reed. :) Het lijkt mij heel stug dat ze dat nu ineens niet meer doen en het lijkt mij helemaal niet dat ze de afstand van een A pony laten staan voor een E- pony.
Wat zonde zeg Laura, heb je Hetje ook nog gestart vandaag?

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:12

Ik las ook een keer een stukje en daarin werd verteld dat de gemiddelde stokmaat op het pony EK 1.53 was...

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:13

Nee. Die had vorige week gelopen. Dinsdag getraind en donderdag 2 parcoursen gelopen. Were wat veel plus had gesacht dat het dik zou staan(not).

sanurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:14

Laatst bijgewerkt door sanurie op 20-02-11 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:16

volgens mij doet je toetsenbord raar Lau :D maar wat zonde van Amati vandaag :(:) Hopelijk gaat een ander zadel wat opleveren :j

weet niet meer wie het zei, maar ik heb idd redelijk wat paarden gereden. Muv Chestnut (en Trammelant op wedstrijd) het zijn allemaal paarden van de laatste (ruime) tien jaar, en dan ontbreekt er nog eentje (Niels). Ukkie was mijn tiende startkaart :oo

En iemand vroeg of ik zo klein was of mijn beugels zo kort had, het antwoord is 'beide'. Het zijn (op Trammelant na) allemaal springfoto's (bewust uitgezocht), maar ik ben ook maar 1.65 en heb korte pootjes.

Dat inmeten snap ik idd ook niet, volgens mij zijn de regels gewoon helder.
Laatst bijgewerkt door Lielle op 20-02-11 20:18, in het totaal 1 keer bewerkt

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:18

Hehe, Mirthe heeft zich nasty gedragen :D
Caro leuk beest! Wat voor hengst heb je erop gehad?

Hardloopgeval voor op de ipod (telefoon bij mij) ligt ook al even klaar voor mij, maar pfoe :O Ik heb er echt geen trek in! Ik heb het wel echt nodig, ik heb nul komma nul conditie en hier en daar wat teveel vetjes...

Vies is ook klein, die is maar ongeveer 1.62 m en dan hebben we royaal gemeten. Ik heb vaak te weinig lef voor de grote paarden, hoewel ik qua lengte beter pas op een paard van minstens 1.70m. Op de manege stond voorheen wel een Gibraldi van 1.80 en daar reed ik ook vaak op. Ik moest er wel altijd wat rondjes aan wennen dat ik zo eng hoog zat hoor! Ik vond dat altijd een prachtig gezicht qua maat.

Margriet is jarig! *\o/* Proficiat!
BVW die Frits van jou blijft een gaaf beest!

Paardjes hebben hier de hele dag buiten gestaan en wij zijn in de buurt gaan kijken voor een nieuw paard voor op de manege. Hij is nog niet lang onder het zadel, maar qua bouw en temperament zou hij perfect zijn. Stap, draf en galop zitten er goed op en het stuur op zich ook. Remmen kent hij vooral op zit, maar ook dat gaat makkelijk. Op zich zou het hooguit twee maanden doorrijden zijn en vooral veel gekke dingen doen en lekker blijven rijden en dan zou hij de lessen in kunnen. Ik heb er in elk geval lekker op gereden :)
De beslissing is aan de manege-eigenaresse. Ik ben benieuwd wat ze beslist.

Straks nog even Viesje rijden en wat in-uitjes neergooien (vond dat wel een goed idee!) en mijn moeder gaat mee om te helpen en foto's te maken. Kan ik eens zien hoe ik op dat nieuwe zadel zit.

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:21

Laura: wat balen zeg dat Maat zijn zadel zo schoof vandaag!
BVW: balen dat je gevoel niet overeenkwam met de punten van de jury.
Ik zie verder mooie foto's voorbij komen van jullie huidige en vorige paarden en pony's. Echt leuk om dat te zien! Over stokmaten gesproken. Ik heb een E-pony gehad die echt 1.56m was en niet ingemeten maar gewoon echt die maat. Ik wist dus dat alles wat overduidelijk groter was ook echt ingemeten was. Tegenwoordig is dat helaas echt de praktijk. Het mag niet maar gebeurd wel heel veel! Mijn eerste eigen pony. Een c-pony was echt een twijfelgeval tussen c en d maat. Vond hij het spannend en richtte hij zich op was het een d-pony. Was hij ontspannen dan was het echt een c. Op papier was hij dus een c-pony in de uiterste maat. Over onze huidige paarden: Pancho is 1.68m maar toont kleiner. Hij heeft een hoge schoft. Toen ik net met hem op wedstrijd verscheen kreeg ik nog wel eens de vraag of ik een E-pony tussen de paarden startte. Weltsieger is 1.73m en Vivre 1.78m. Dan hebben we nog een kleintje rondlopen. Een a-pony van 1.15m. Die was vandaag de boel weer aan het terroriseren in de wei. Bijten, er tegenaan stijgeren en meppen waren dingen die vandaag veelvuldig geoefend werden door ons kleine monster Ackisha.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:23

even een taalpurist en logisch-denker pur sang opmerking:

nu.nl schreef:
Hoewel de Eindhovenaren 75 minuten tegen tien man voetbalden, begon PSV pas met scoren nadat NAC verrassend op gelijke hoogte was gekomen.

wat een stompzinnige formulering zeg :x

en hier staat trouwens een gevulde courgetteschotel (kipreepjes, ui, kaas, tapenade) in de oven. Eigen recept, ben benieuwd :j

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:25

@margriet.. gefeliciteerd.
@bvw.. vind die paarden alle 3 goed passen, zelfs de grote lijkt niet enorm ofzo
@marijke.. ik vind het op die foto ook wel mee vallen
@lielle.. vind het verschil nog wel mee vallen met de paarden.
@sanuri.. yeh niet verruimen van A naar E (tussen door ook dan he) is wel heel slecht van de parcourbouwer)

ik vind dat ze bij de ponywedstrijden wel eens vaker controle mogen doen. Ik ken er hier heel veel (zelfs van eigen vereniging) die de pony's terug heben gemeten. vorig jaar indoor op het gelderse springen gingen ze alle pony's meten als ze binnen kwamen. zijn er toen toch een paar gevonden die te groot waren en die niet mee mochten doen.

vandaag gesprongen met baylando, hij pakte het echt super aan. In de les heeft hij best moeite met de rechtergalop maar hij deed het nu heel braaf.
http://www.mijnalbum.nl/Foto-FROKA6ON.jpg
mijn linkerbeen/voet moet ik echt op letten die draai ik giga ver naar buiten (nadat ik mijn enkel gebroken had is het erger geworden)

http://www.mijnalbum.nl/Foto-TKFTFXBP.jpg
hier werd hij echt gek/heet

http://www.mijnalbum.nl/Foto-EQYFV33W.jpg
Hier nog gekker.

Baylando en Oliver zijn 1.67m (bay wat smaller dan oliver) ik ben 1.80 dus opzich mag het iets groter maar wil geen hele grote.
Zoeff is 1.65

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:28

@lielle.. vind het verschil nog wel mee vallen met de paarden.

ben ik met je eens. Alleen het verschil tussen Cobalt en Chestnut (de 1e twee) vind ik wel aanzienlijk, maar die schelen denk ik ook 35 cm.

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:35

Sannnn schreef:
Beat oogt niet heel klein!

Nee klopt, maar we hebben er op les 1 van 1,80 en dan voel ik me toch echt een C pony rijder :')

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:37

Oeps engelse woordvoorspelling aan de iphone! :Y)

Kli nkt lekker Lielle. Hier staat ganzenragout op tafel. KOm net binnenlopen en vaders heeft bordje alopgeschept als troost :)

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:39

wat een lieve vader heb jij laura :D
ik heb lasagne gemaakt, smaakte erg lekker moet ik zeggen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:41

Dat is heel lief van je vader :(:) zoiets kun je dan wel gebruiken.

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:42

@ Annetje Mijn merrie heeft gedate met Advance..
@ lau nieuw taaltje ontdekt?

Ik heb een keer belgen voor mijn E pony gehad. Kon er toen 40.000 gulden voor krijgen maar is niet weggegaan. Die man vertelde dat zij met haar naar het EK wilde. Ik vertelde toen dat zij een grote E is. Hij vertelde toen dat hij dat wist maar dat zij de pony lieten opereren aan de schoft totdat zij op de schoft groot genoeg was. Meneer kon direct vertrekken. Dit schijnt meer te gebeuren :(

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:42

Woordvoorspelling? Is dat iets nieuws? :P
Wat sneu voor Amati zeg! Voor jou ook natuurlijk.

Sannnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:46

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:50

Wat leuk om van iedereen al die foto's te zien :D
Ik vind Woll een prachtige maat hebben met haar 1.71 of misschien een cm groter of kleiner, weet het niet precies :) Verder rijdt ik Oscar nog en die is bijna 10 cm groter, maar wel in een hele andere uitvoering, lange spillepootjes met in verhouding met Woll minder lijf :D

http://i17.photobucket.com/albums/b56/v ... lipso2.jpg
Lipso: 1,65 (veel lijf)

http://i17.photobucket.com/albums/b56/v ... f/1-83.jpg
Woll: 1,71 (3 jaar geleden toch nog wel een stuk donkerder. Ze heeft nu helemaal geen bles meer, hoofd is helemaal wit :oo )

http://i17.photobucket.com/albums/b56/v ... car2-1.jpg
Oscar: 1.80 schat ik zo, iig nog een stuk groter dan Woll.

Itsmexx: Fijn dat je zo lekker gesprongen hebt :)
Lielle: Ben benieuwd of het lekker is :D
Laura: Wat vervelend van je zadel.. :(:)
Mandy: Succes morgen met je toets!
Margriet: Gefeliciteerd :D
Shanouk: Heel veel plezier in Cambridge!
Marijke: Ziet er op die foto inderdaad helemaal niet zo reusachtig uit ;)

mireilledons schreef:
Zie allemaal leuke paarden voorbij komen. De één wat groter dan de ander. Ben zelf gek op schimmels dus Woll is mijn favoriet

:D

Ik heb een gezellig weekendje met vriendje en paardjes gehad. Zaterdagavond een vriendinnetje gaan aanmoedigen op de Overijsselse. Niet zonder resultaat ze was met mooie punten 6e geworden :) Vanochtend lekker een lui ochtendje gehad en 's middags kwam ik op stal en ik kwam de staldeur door en werd opeens heel blij aangekeken. Stalgenoot heeft net een nieuw paardje waarvan de vorige eigenaresse er 4 keer opgezeten heeft. Ze wilde er vandaag voor het eerst zelf op, maar zag er wat tegenop. Dus ik ben er eerst maar even op gaan zitten. Was super braaf dus de 15 man langs de bak had helaas weinig vermaak :+ Al was natuurlijk iedereen erg blij dat ie het zo goed oppakte. Echt een schatje heerlijk nuchter ding :D

Daarna Oscar buiten nog even gedaan. Die was lekker brutaal en had er heel veel zin in. Vind het soms wel sneu dat ik niet wat meer tijd heb, want hij zou best wat meer willen doen dan 2x per week rijden en wat longeren af en toe. Daarna nog even met Woll en een stalgenoot een uurtje in het bos gaan stappen en nu is nu en zo moet ik maar eens hard aan de slag met mijn onderzoeksvoorstel :z

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:57

Evony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:58

leuk zeg die foto's van iedereen :D

Vief: vind woll mooier zoals ze nu is hahah!
Margriet: Beat is ook een corland! Staat op papier ook als schimmel vos geboren :')

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-11 20:59

Hij stond misschien wel iets hoger met zijn voorbeentjes omdat het daar gras was, maar hij leek zeker niet klein omdat hij vrij veel lijf had :D

Tutje lijkt trouwens ook wel een stukje groter dan 1.68!