[SGW] [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TeeGee

Re: [HK]SGW of Life deel 12a: niet bijgelovig, wel voorzichtig!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:09

Succes alvast Corien!!! Lekker veel ijsjes eten!!

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:10

Corien, meestal komen in januari de data online op www.sgw-eventing.nl .
In de regel vallen de trainingen niet samen met de SGW's. Het is in principe wel de bedoeling dat je je voor de hele serie inschrijft geloof ik!

bianca1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:30

CORIEN @ bah...24 uur niet eten , sterkte ermee, jij liever dan ik... ;)
NOOR@ Is er al weer rust op de ketel... :P

Sussie85

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 18:33

Noor: het is een functie zwaar onder mijn niveau, maar werk is werk en daar gaat het nu even om. Dan is de druk er een beetje af en kan ik rustig kijken naar een functie waar ik voor gestudeerd heb.
Corien: sterkte! 24u niet eten is erg vervelend maar het weghalen van je amandelen zal ook wel even flink napijn geven denk ik.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:06

Allemaal zielepieten en toekomstige zielepieten hier!
Heel veel sterkte allemaal!
Sussie: Hopelijk wordt het wat.
Noor: Lekker druk dagje gehad dus.

Net gesprongen met Challenge en zweef nog op een wolkje :D Deed het echt apart goed. Begin beetje overdreven en bijna boven de staanders uit om een stijl en oxertje van 70cm, maar man wat kan dat beest springen :D

_Noor

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 19:06

Begrijpelijk Sussie :j . Maar kun je er wel een beetje ervaring mee opdoen of is het in een heel anders sector?

@ Bianca: ja hoor, ben weer tot rust gekomen. ;)

Zo lekker aan de lasagna en dan Jer rijden!

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 19:43

Corien, Ik vind persoonlijk de regiotrainingen niet te combineren met een wedstrijdschema :n Alvast sterkte morgen!
Lau, Leuk dat Chall het zo goed doet!
Ik ga vanavond ook springen :D

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:09

Ik ga niet meer naar de regiotrainingen. Had de laatste keer niet echt het gevoel dat Hetje er beter van werdt. Maar dat komt ook omdat hij het niet heef top groepstrainingen :+

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:27

Rowo: het is de normale lengte.
Magriet: Heftig bericht...
Sussie: fijn dat het gesprek goed ging, je weet maar nooit! Ik ga voor je duimen.
Corien: sterkte alvast voor morgen!
Lau: fijn dat Chal het zo goed doet, hij is echt stoer! :D

Wendel deed het echt super <3 Instructeur was ook wel onder de indruk van haar, hij vond het een heel fijn paard!
Ik moet haar morgen ook meenemen naar Hulten, durf bijna niet meer te mailen naar het secretariaat. :o

Mo: ben nu een keer bij Leon Kuijpers geweest. Heb altijd bij Jan van Beek gelest maar daar ben ik een beetje klaar mee en aangezien heel veel mensen enthousiast zijn over Leon ben ik daar maar eens gaan kijken. :D

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 20:39

@ corienn sterkte alvast voor morgen.
@ evelien fijn dat Wendel lekker ging.

Over regiotrainingen: daar doe ik niet aan mee. Had mij in 1e instantie opgegeven tot ik de lesindeling zag. Was ingedeeld in een groep met vooral paarden/mensen die amper ervaring hadden. Grote groep en dan vind ik ook de prijs te hoog. Ik train alleen en indien nodig neem ik een les maar dan wel met iemand op gelijk niveau.
Heb vandaag een paardvrije dag genomen. Was moe na weer een dag helpdesk draaien. (lees ongeveer 25 telefoontjes afwerken op een 9 uurse werkdag super moe van het niksdoen :+ )
Oh ja mijn leuke uitzicht op werk is ook weg maar we hebben nog contact :D .

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:10

Evelien: Heb ook een tijdje bij Leon gelest, maar ik ben daar toch maar gestopt.
Ben nu weer heel gelukkig bij mijn oude vertrouwde instructeur van vroegah.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 21:42

Grr, ik Háát Divoza :(
Ga er echt niet meer heen! Alle winterjassen die ik leuk vond die op de site stonden hadden ze niet, heb nog gekeken voor teugels, hadden ze ook geen fijne, singels ook geen fijne, toen wilde ik mezelf een Newmarket Fleecedeken kado doen, hadden ze de goede maat niet :( Echt heel frustrerend! Ben uiteindelijk weggegaan met een paar Roeckl handschoentjes voor de cross die ik pas over een half jaar nodig heb. Morgen maar naar Hypoplaza of Mr Ed, en ik ga nu bij Josie die Newmarket deken bestellen om me af te reageren :( :D

Sterkte alvast Corien met je operatie :(:) Ben je voortaan wel van die rot-keelproblemen af!
En over de regiotrainingen: Die worden om de (meeste) wedstrijden heengepland. Dus je kunt je wedstrijden gewoon rijden. Zou je er zeker voor opgeven, het is echt heel leerzaam :)!

We gaan voor je duimen Sussie!
Lekker dat Challenge zo fijn ging PB :D
Lekker lasagna Noor :9 Rijd ze!
Leuk dat je instructeur zo enthousiast was Evelien!
Haha, leuk dat je nog contact hebt Caro :D
Wat heb jij gekocht bij Divoza Mootje?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:05

Goedenavond.
Mootje: Mijn moeder vond het erg leuk en is al hard aan het studeren, de instructeur (B. van Jaarsveld) kwam erg ervaren en vriendelijk over.
Corien: De regiotrainingen worden altijd om de wedstrijden heen gepland, het is best druk maar wel goed te combineren met de wedstrijden vind ik zelf. Ik wil zelf ook graag weer meedoen, ik zit alleen een beetje met mijn eindexamens en PTA's ed :( .
Sterkte met het niet eten en de operatie :(:) .
Lautje: Fijn dat Chal zo fijn springt, dat beloofty wat voor de toekomst :D !
Eef: Mijn springinstructeur lest daar ook en is erg tevreden (geloof ik).
Snoekiej: :(:), hopelijk voel je beter met een mooie newmarket deken in je handen <:) .

Ik heb vanmiddag voor het eerst een galoptrainingkje gedaan, wilde er al tijden aan beginnen maar het kwam er maar niet van, maar door de dreigende sneeuw was het nu of nooit :Y) .

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:14

Wat heb je precies voor training gedaan EB?
Ik ga de deken toch maar nog niet bestellen, heb eigenlijk echt geen geld over :Y) Morgen wel ff kijken hoe die op Vorstin staat (staleigenaresse heeft een wollen Newmarket)

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:19

Gewoon wat intervallen met galop en stap, met rustige en hardere stukken galop en veel afwisseling tussen linksom en rechtsom, was eigenlijk meer even aftasten hoe zijn conditie nu is, dus hoelang het duurt voor hij moe wordt en hoelang het duurt voor hij weer hersteld. Nu moet ik alleen nog gaan bedenken naar wat voor niveau ik zijn conditie toe wil trainen en hoe vaak...

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:23

Vraagje: Heeft iemand ervaring met 5 punts borsttuig Passier Corvus?
Ik vind die borsttuigen met die dikken bontjes maar niks. Ben bang dat mijn paard schuurplekken ervan krijgt (teer huidje) en de bontjes niet meer schoon krijg.

Margriet_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:25

Heb ik ook een vraagje: Wie weet waar ik een dikker bontje voor onder de mexicaanse neusriem kan krijgen?

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:25

Met dat borsttuig heb ik geen ervaring, maar die bontjes ziitten er toch juist op zodat het paard geen schuurplekken krijgt ? (correct me if I'm wrong )

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:27

Shanouk. Ik weet een Engelse site war ze new markets van weatherbeeta hebben. Die zijn volgens mij goedkoper en net zo mooi.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:27

KLopt EB. Zowel Trakkie als Hetje hebben een hele gevoelige huid en hebben daar geen last van.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:36

Dat wist ik dan, maar hoe je die bontjes schoon krijgt ben ik ook nog steeds niet achter, iemand suggesties?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:45

Wat ik die gewoon het borsttuig uitelkaar halen en de losse stukjes waar het bont op zit goed inolieen en dan met wol wasmiddel de bondjes met de hand wassen in warm water. Da drogen en leer weer goed invetten.

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:49

Ok, dat moet inderdaad wel te doen zijn, ik ga dat binnenkort maar eens proberen.

EvelienH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-10 22:50

Caro, ik heb dat borsttuig van Passier. Fijn borsttuig van goede kwaliteit maar past niet op hele breede paarden.

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-11-10 22:57

Mijn pownie deed het zo fijn met springen <3 Het was superdruk in de bak en zag mijn les al in duigen vallen... totdat de staleigenaar stro ging lossen en iedereen acuut stopte met rijden: Ik had het rijk voor mij alleen en mijn paard reageert er (inmiddels) toch niet meer op :))
Eef, Fijn dat hij Wendel zo leuk vond!
EB, Waar heb je galoptraining gedaan?
Snoekiej, Ik heb ook roeckl handschoenen gekocht :D