Ik zou vandaag onderlinge springwedstrijd hebben maar dat is allemaal uitgelopen op een vreemd drama...

We kwamen vanmiddag aan bij mijn opa en oma met de auto en we zagen de paarden gek doen in de wei. Nouja, dat is wel vaker zo. Dus ik haal Madine en haar weigenootje uit het land, maar Madine was echt helemaal opgefokt de hele tijd. Toen we bijna bij stal waren draaide ze zich steeds om en ik kon haar bijna niet houden. Toen heb ik haar maar op stal gezet maar ze was echt helemaal in paniek. Ik heb de staldeur maar dicht gedaan zodat ze niet meer naar buiten kon kijken en dat ging iets beter. Maar nog stond ze steeds te briesen.
Toen moesten we echt weg en we hebben haar op de trailer gezet, ging ook wel redelijk goed.
En ja, toen we bij de manege waren wou ik haar uit de trailer halen en net op het moment dat mijn vader de stang achter haar weg wou halen mepte ze keihard achteruit. Ze flipte helemaal leek het wel. Ze heeft de trailer aan alle kanten van binnenuit kapotgemept en toen draafde ze weg, eerst richting snelweg maar gelukkig draaide ze zich om maar toen ging ze langs het hek van de manege richting de woonwijk waar ze in ging. Dus wij er snel met de auto achteraan en mensen gevraagd, toen ben ik uitgestapt en vond ik haar in een weiland. Helemaal gek, hele tijd raar doen en als ze dan weer even rustig was en ik wou naar haar toe werd ze weer gek. Dat ging zo ongeveer een kwartier door en toen vloog ze door het prikkeldraad. Gelukkig stond daar een kennis van ons en die kon haar tegen houden en in zijn land meenemen. Hij had hem steeds vast en ik wou haar op een gegeven moment overnemen. Maar toen flipte ze weer helemaal en toen gleed ik uit en Madine liep over mijn hoofd heen. Gelijk gekoeld en dat gaat nu wel weer.
Ondertussen was mijn vader met haar weer naar de manege gestapt aangezien dat wel een vertrouwde omgeving van haar is. Ik ben er even later weer heen gelopen. Mijn vader heeft heel lang met haar gestapt maar ze was echt nog helemaal gek. Overal van schrikken, omdraaien blabla. Het is net of ze bang van mensen is geworden. Ze kalmeerde wat en toen hebben we nog even doorgestapt en even later wilden we het zadel er maar op proberen te doen. Mijn vader kwam met het zadel aanlopen en wéér werd ze helemaal gek. Even later kregen we het zadel erop en leek ze weer rustig. Maar toen sprong ze ineens weer weg, op mijn voet. Dus weer gelijk gekoeld en mijn vader is met haar gaan stappen. Na een halfuurtje ben ik er op gaan zitten, heel langzaam en dat ging wel redelijk. Mijn vader hiel d haar vast. Toen wat gedraafd maar na een poosje werd ze weer heel erg gespannen. Ik ben er maar afgestapt en m'n vader heeft ondertussen de trailer weer in elkaar gezet. In de trailer was ze weer redelijk rustig maar mijn vader vertelde dat ze op stal weer stond te briesen enzo (ik ben naar huis gegaan).
Ze waren achter ons land aan het jagen maar dat gebeurt wel vaker en dan blijft een paard echt niet zo lang hysterisch, ook Madine niet. M'n vader heeft daar wat jongens in een boom zien zitten, misschien dat die wat bij haar hebben gedaan ofzo want dit is echt niet goed. Er moet waarschijnlijk iets bij haar gebeurt zijn, maar wat. En zal dit weer goedkomen? Want dit is Madine echt niet, het is zo'n lief beest, ik kon er echt alles meedoen. Ik snap er echt niets van