[SGW] [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

andrea16

Re: [HK] SGWay of life gezwam (deel 3)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:56

Willen jullie dit alsjeblieft even lezen?

Ik zou vandaag onderlinge springwedstrijd hebben maar dat is allemaal uitgelopen op een vreemd drama...

We kwamen vanmiddag aan bij mijn opa en oma met de auto en we zagen de paarden gek doen in de wei. Nouja, dat is wel vaker zo. Dus ik haal Madine en haar weigenootje uit het land, maar Madine was echt helemaal opgefokt de hele tijd. Toen we bijna bij stal waren draaide ze zich steeds om en ik kon haar bijna niet houden. Toen heb ik haar maar op stal gezet maar ze was echt helemaal in paniek. Ik heb de staldeur maar dicht gedaan zodat ze niet meer naar buiten kon kijken en dat ging iets beter. Maar nog stond ze steeds te briesen.
Toen moesten we echt weg en we hebben haar op de trailer gezet, ging ook wel redelijk goed.
En ja, toen we bij de manege waren wou ik haar uit de trailer halen en net op het moment dat mijn vader de stang achter haar weg wou halen mepte ze keihard achteruit. Ze flipte helemaal leek het wel. Ze heeft de trailer aan alle kanten van binnenuit kapotgemept en toen draafde ze weg, eerst richting snelweg maar gelukkig draaide ze zich om maar toen ging ze langs het hek van de manege richting de woonwijk waar ze in ging. Dus wij er snel met de auto achteraan en mensen gevraagd, toen ben ik uitgestapt en vond ik haar in een weiland. Helemaal gek, hele tijd raar doen en als ze dan weer even rustig was en ik wou naar haar toe werd ze weer gek. Dat ging zo ongeveer een kwartier door en toen vloog ze door het prikkeldraad. Gelukkig stond daar een kennis van ons en die kon haar tegen houden en in zijn land meenemen. Hij had hem steeds vast en ik wou haar op een gegeven moment overnemen. Maar toen flipte ze weer helemaal en toen gleed ik uit en Madine liep over mijn hoofd heen. Gelijk gekoeld en dat gaat nu wel weer.
Ondertussen was mijn vader met haar weer naar de manege gestapt aangezien dat wel een vertrouwde omgeving van haar is. Ik ben er even later weer heen gelopen. Mijn vader heeft heel lang met haar gestapt maar ze was echt nog helemaal gek. Overal van schrikken, omdraaien blabla. Het is net of ze bang van mensen is geworden. Ze kalmeerde wat en toen hebben we nog even doorgestapt en even later wilden we het zadel er maar op proberen te doen. Mijn vader kwam met het zadel aanlopen en wéér werd ze helemaal gek. Even later kregen we het zadel erop en leek ze weer rustig. Maar toen sprong ze ineens weer weg, op mijn voet. Dus weer gelijk gekoeld en mijn vader is met haar gaan stappen. Na een halfuurtje ben ik er op gaan zitten, heel langzaam en dat ging wel redelijk. Mijn vader hiel d haar vast. Toen wat gedraafd maar na een poosje werd ze weer heel erg gespannen. Ik ben er maar afgestapt en m'n vader heeft ondertussen de trailer weer in elkaar gezet. In de trailer was ze weer redelijk rustig maar mijn vader vertelde dat ze op stal weer stond te briesen enzo (ik ben naar huis gegaan).

Ze waren achter ons land aan het jagen maar dat gebeurt wel vaker en dan blijft een paard echt niet zo lang hysterisch, ook Madine niet. M'n vader heeft daar wat jongens in een boom zien zitten, misschien dat die wat bij haar hebben gedaan ofzo want dit is echt niet goed. Er moet waarschijnlijk iets bij haar gebeurt zijn, maar wat. En zal dit weer goedkomen? Want dit is Madine echt niet, het is zo'n lief beest, ik kon er echt alles meedoen. Ik snap er echt niets van

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 21:59

jeetje andrea wat een verhaal! Heel vreemd! Gaat het met jou nu wel weer?

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:01

Jeetje andrea, dat is echt niet leuk zeg. Het lijkt wel iets, maar dan erger, op dat verhaal van MJ van vorige week. Is Madine nu weer een beetje gekalmeerd?

Je weet niet wat die jongens hebben gedaan. Hopelijk geen erge dingen.

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:01

Wow getsie
Sterkte ermee

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:02

we willen ook foto's in je profiel zien Renske

GvdT: voor je collega

Bedoel je die man met die vos? Zijn vrouw zet tijdens de trainingen altijd een bakje koffie en zorgt voor de lunch van de instructeurs
Of zit ik er nou heel ver naast?

Jeetje Andrea, dat is een heel verhaal.
Geen idee wat er aan de hand is. Os van MissJumpy deed van de week ook al zo raar
Laatst bijgewerkt door Bento1988 op 29-12-05 22:02, in het totaal 1 keer bewerkt

Biertabje

Re:

he jeetje zeg andrea!! wat raar zeg!! nou hopelijk is het niet blijvend... ik er weinig van zeggen, ik denk dat je morgen maar weer moet kijken en er nu niet te veel over in zitten

renskek

Re:

Wat een naar verhaal Andrea! het moet wel weer goedkomen, want in 1 keer zo veranderen kan gewoon niet. Gewoon veel vertrouwen geven en dan komt het vast weer goed! Heel veel sterkte en veel succes!

Als er gejaagd wordt, zorgen we altijd dat de jagers ons eerst altijd bellen. We hebben 1 keer gehad dat er een paar paarden door het draad waren gevlogen en toen in een weiland waren gekomen bij een paard die absoluut niet bij andere paarden kon. Misschien is Madine dus ook wel zo van streek geraakt door de jagers?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:03

Ja, ik dacht ook eerst gelijk aan het paard van MJ toen, maar dat was toch weer sneller over?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:04

Renske: ja dat zou kunnen, maar dat lijkt me raar aangezien er heel veel gejaagd wordt bij ons. De paarden zijn het wel gewend. En er is verder ook niets gebeurd met andere paarden, die waren gewoon weer rustig aan het grazen. Het paard dat bij haar in de wei stond is (naar dat ik weet) ook gewoon weer rustig.

reeskees

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:05

Bento1988 schreef:
Bedoel je die man met die vos? Zijn vrouw zet tijdens de trainingen altijd een bakje koffie en zorgt voor de lunch van de instructeurs

Nee, dat is iemand anders: Samuel......, weet zn achternaam niet meer, maar die kwam idd uit jullie regio vandaan. Die stond vorig jaar in Gorssel naast me. kreeg van hun lekkere koffie bij het ontbijt en smiddags een lekkere kom tomaten soep.
That´s the feeling of SGWay of life!!!

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:06

ook pas weer de andere dag geloof ik.
het is sowieso nu ook de tijd dat er veel rotjes en andere narigheid afgestoken wordt.

GvdT en MJ: mss kunnen we gezellig bij elkaar in de klas dit jaar?

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:07

Jeetje andrea, dat is balen en schrikken zeg.
Ze zijn bij ons al flink in de weer met het vuurwerk, die paarden zijn nu eerder geirriteerd als over hun toeren.
Lijkt me dan ook sterk dat ze van het jagen zo van slag is.

Ik hoop dat het morgen wat beter gaat.

Bento die bedoel ik, alleen is die vrouw zijn moeder
Ik denk dat je zijn vader ook als ruiter aan ziet want die jongen is volgens mij nog geen eens 18.

Ik heb nog even nagedacht over de Missverkiezing en ik denk dat dat meer is voor de jongere mutsen onder ons.
Dan hoeft ons manlijke jurylid ook niet tegen een aantal uitgezakte 25 plussers aan te kijken

Margriet_

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:08

ja inderdaad ze zijn hier druk aan het carbid schieten!

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:09

Ja dat is ook zo van dat vuurwerk. Maar goed, dat kent ze nu zo langzamerhand wel. Of... nu bedenk ik me dat die jongens ook wel vuurwerk kunnen hebben gegooid...

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:10

reeskees schreef:
Bento1988 schreef:

Nee, dat is iemand anders: Samuel......, weet zn achternaam niet meer, maar die kwam idd uit jullie regio vandaan. Die stond vorig jaar in Gorssel naast me. kreeg van hun lekkere koffie bij het ontbijt en smiddags een lekkere kom tomaten soep.
That´s the feeling of SGWay of life!!!

Ghehe, ja lief he!
Wij hadden het bij de training in Biddinghuizen, toen we na de les ernstig op zoek waren naar een kopje koffie.
Kom maar even in de trailer zei het vrouwtje toen, dan zet ik even een lekker vers bakje voor jullie. Koekje erbij?

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:10

Wat vervelend Andrea, gaat het weer een beetje met je hoofd en je voet? Wacht eerst maar rustig af tot morgen, misschien is ze dan weer wat bij getrokken. Het klinkt wel vreemd allemaal.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:12

Reeskees jij bedoelt Sam Oosthoek.
Ik heb vorig jaar bij een jongen in de groep gezeten en die had een vos en een moeder die de catering verzorgde voor de instructeurs.

Bento je weet al hoe ik er over denk. Lijkt me heel gezellig.

Mevrouw Oosthoek is echt super aardig, ik kreeg ertensoep van de aangeboden alleen lus ik dat niet

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:12

yin_yang schreef:
Iemand die schijnheilig en arrogant is heeft geen toekomst.
Net als iemand die gestoord en gek is.
Die gaan kapot.

Heb ik even pech zeg....Misschien helpt de SGW of life-therapie nog

Ga ergens anders de boel lopen verstieren joh...
Laatst bijgewerkt door gomir op 29-12-05 22:13, in het totaal 1 keer bewerkt

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:13

Met mijn hoofd gaat het goed, wel een bult maar mijn teen is heel erg dik

Ja, we laten haar nu eerst even op stal want we kunnen het natuurlijk niet hebben dat bij ons ook overal doorheen vliegt. Ben benieuwd hoe ze morgen is, ga zo hopen dat het dan allemaal weer normaal is...

reeskees

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:13

Dat van dat vuurwerk zou heel goed mogelijk kunnen zijn andrea.

Ik heb een aantal jaren terug meegemaakt dat een aantal jongens een rotje bij mn paarden in de trailer gooiden toe ik er langs reed...
Gelukkig was het niet afgegaan, maar tijdens het uitladen zag ik het in de trailer liggen. MOet er niet aan denken wat er had kunnen gebeuren

GvdT, yep ik bedoel Sam Oosthoek. Volgens mij heeft zn vrouw ook bijna altijd een complete catering mee

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:14

Scum schreef:
Ohja, ik wil de nog even zeggen dat het NIET LEUK is om 4x op verzenden te moeten drukken omdat er steeds iemand anders een bericht heeft geplaatst!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dat had ik gister heel de tijd...

Jullie hebben trouwens wel enorm veel geklept zeg Ben volgens mij aan het bijlezen tot ik naar bed ga

Bento1988

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:15

GvdT: nou snap ik er geen biet meer van. RK zegt ook wat anders ghehe. De man die ik voor me heb is ca 70 jaar, rijdt in de les mee en crosst op L niveau. Van een zoon weet ik niks.

Of ben jij nou weer in de war met dat ventje waar je niet meer mee in de les wil, die rijdt ook op een vos en ik weet wie je bedoelt en ik snap ook het probleem

ECHTER
Ik had het over de oudere man

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:15

RK: oooh wat erg, ik snap echt niet wat mensen daar nou leuk aan vinden

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:17

Ja ze kan bijna muntjes gaan verkopen. Moet ze alleen even een parasolltje opzetten, want de stoeltjes heeft ze uiteraard ook bij zich

gomir

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-05 22:18

Simmie schreef:
Haha, juist dat staat me nou zo tegen. Een beetje charmant doen terwijl ik dat helemaal niet ben.

Dat dilemma heb ik nou ook altijd

Hoewel dat jurkje, dat ik ergens genoemd zag worden, je volgens mij helemaal niet misstaat