[SGW] [HK] Slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

gomir

Re: slap ouwehoeren tussen de cross tutjes (m/v)

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 21:45

Ik ga naar de Beemster morgen Ga zo even de paarden klaarzetten, spullen heb ik vannacht al klaargemaakt

Ben net terug uit Maarsbergen, was gezellig en we hadden net voor het noodweer alles weer op de wagen staan

RT; bedankt voor je sms-jes, was echt dodelijk nieuwsgierig
Pb beantwoord ik morgen, heb nu geen fut meer om nog veel te tikken

Balen van Chico. Aan de rest zal ik morgen denken als ik de merrie in probeer te laden

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:48

Wauw, Anky eerste en het team zilver. Toch wel netjes. Sven heeft niet zo goed gereden. Ik vond hem op de OS ook niet zo spectaculair.

Gomir is dat een wedstrijd morgen? Veel succes alvast dan.

Ik heb gisteren Ienie in de dressuurles gereden. Ze ging niet lekker. Heel eigenwijs en tegen de hand (krengetje). Ik weet niet of het door de springles van dinsdag komt of omdat het zo benauwd was.

Vandaag hebben ze allebei rust gehad.

We denken erover om de volgende week een paar dagen naar Tsjechie te gaan. Ik kan op internet niet echt vinden wat er nou in dat land te doen is. Wel reisverslagen, maar dan zonder foto's. Iemand van jullie daar ooit geweest?
Kun je daar met Euro's betalen? En wat moet je daar beslist gezien hebben?

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 22:57

Je kan gewoon met euries betalen, dat is wat ik weet

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:01

hoihoi, hier ben ik ook weer eens . Ben dus nu op vakantie geweest (met Ed King natuurlijk!) in Drente. Was wederom weer erg leuk daar en heb dus weer meegedaan aan de paardrijvierdaagse, das rond de 30 km. per dag.
Bij thuiskomst werd Edje met de dag slomer en suffer en kreeg ik al een vermoeden dat hij weer bloedarmoede heeft. Vandaag bloed laten onderzoeken en ja hoor, balen dus want het advies is om een maand rustiger aan te doen . Dus buiten stappen ipv crossen. Zie Vlietlanden langzaam in het water verdwijnen...snif

Soraya92

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-05 23:53

gomir ! dan zie ik je morgen wel ik ben er ook tot iets na half 4 !!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 11:34

jimny schreef:
hoihoi, hier ben ik ook weer eens . Ben dus nu op vakantie geweest (met Ed King natuurlijk!) in Drente. Was wederom weer erg leuk daar en heb dus weer meegedaan aan de paardrijvierdaagse, das rond de 30 km. per dag.
Bij thuiskomst werd Edje met de dag slomer en suffer en kreeg ik al een vermoeden dat hij
weer
bloedarmoede heeft. Vandaag bloed laten onderzoeken en ja hoor, balen dus want het advies is om een maand rustiger aan te doen . Dus buiten stappen ipv crossen. Zie Vlietlanden langzaam in het water verdwijnen...snif

Ohw balen zeg!
Weet je hoe het komt dat je paardje (zo vaak) bloedarmoede heeft?

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:04

jimny dat is echt poedersuiker, balen dat je Vlietlanden moet laten wezen..

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:39

Heej Piraatje, hoe is het met je voet?

Maartje__

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 12:57

even wat uitslagen van de pony-crossers:
justin, 40 strafpunten
elsemiek uitgebeld
abbe foutloos, en 1 van de 4 die binnen de tijd was
renske foutloos, maar buiten de tijd.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:01

ja momenteel maakt mn voet het goed, ik kan al weer voorzichtig lopen.. de hoefsmid was hier net en die had er nog wel een leuk zalfje voor "dan is het binnen een dag over" zei hij, hij is nu ff naar huis om het op te halen, dus ik ben benieuwd!

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:16

pietpiraat schreef:
ja momenteel maakt mn voet het goed, ik kan al weer voorzichtig lopen.. de hoefsmid was hier net en die had er nog wel een leuk zalfje voor "dan is het binnen een dag over" zei hij, hij is nu ff naar huis om het op te halen, dus ik ben benieuwd!

Ohw klinkt goed!! Hoop dat het werkt.

Wat balen dat Elsemiek uitgebeld was... Voor de rest goed gedaan, vooral van Renske vind ik erg knap!!
Ga ook maar even op de site kijken.

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:22

abbe heeft het ook goed gedaan

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:26

wat moest je nou ook alweer achter www.fise.it doen zodat je op de site van de pony's kwam?
Heb het nu wel via deze site gevonden, maar die andere was wat makkelijker

Ja Abbe heeft het ook super gedaan en Justin

pietpiraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 13:49

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:00

dank

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 14:48

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:20

andrea16 schreef:
Ik vroeg me laatst al af waar het vraagprogramma van SGW Westerbork toch bleef.... Nou lees dit maar es: viewtopic.php?f=29&t=445419&start=0&st=0&sk=t&sd=a

Jammer, zeker voor de mensen die WB in hun planning hadden zitten. Gelukkig had ik WB niet in de planning omdat ik IJsselsteyn en Diepenheim al heb in oktober.

Wel vreemd dat ze halverwege de bouw opeens kanaal krijgen met de gemeente.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 15:39

Ja idd, erg vreemd...

Ik baal er echt ontzettend van want ik had deze wedstrijd in mijn planning zitten

WestBest

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 16:41

Ik dus ook...grr...

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 18:28

En ik had me dus ook opgegeven..

Maar ik heb net gereden, maar weer eens gaan springen want we hadden al weer een poosje niet gesprongen, en dat was te merken ook...
Mijn moeder heeft weer met de camera geoefend, helaas ging de batterij al heel snel leeg, waardoor er maar een paar foto's zijn..
Afbeelding
Nog even de laatste camera-instructies

In het begin had ik nog maar weinig contole en nog wat moeite met het inschatten voor de sprong, vind ik zoiezo nog best lastig en Sam wil de laatste paar meter soms ook nog wel eens zelf het ritme bepalen..

Maar mijn vader had er zin in en heeft een sloot voor me gemaakt
Was erg benieuwd wat Sammie er van zou vinden

Afbeelding
Mijn vader bezig met de sloot

Afbeelding
Sloot was klaar

Nou de eerste keer dat ik erop af reed, was het natuurlijk super eng En besloot hij op het laatste moment om toch nog af te slaan.
Weer rustig opnieuw aangereden en toen sprong hij hem wel
Maar de keer daarop was het dus helemaal niet meer eng en wilde hij er niet eens meer over.. Hij ging er gewoon telkens instaan. :/
Afbeelding
Arme papa..

Toen maar een sprong erboven gebouwd, zodat ie niet het zeil helemaal kapot zou maken..
Afbeelding
(Reed de sprong aan in draf met een los teugeltje)

Maar daarna gingen we een paar keer een oxer springen, dit ging niet echt en na een keer heel groot gesprongen, nam ik hem iets (te veel) terug en kwam hij niet goed uit, lande met z'n achterbenen nog net op de balk en die ging dus doormidden

Daarna de oxer eerst iets lager gedaan en daar vloog hij echt heel hoog overheen, daarna ging het gelukkig goed.
Toen nog een paar keer een lijntje en die ging ook goed, hadden hem expres wat krap gezet, maar dat vind Sam dus nog echt moeilijk..
Hij neemt van zich zelf ook grote galopsprongen, dus dat was extra lastig.
Maar gelukkig kon ik op het laatst wel weer helemaal het tempo regelen, van de week naar maar een keer springen!

Anky heeft trouwens haar voorsprong vergroot, door weer eerste te worden!

Stukje van www.nu.nl
HAGEN - Anky van Grunsven heeft bij de Europese kampioenschappen dressuur in het Duitse Hagen ook het tweede onderdeel gewonnen. De amazone uit Erp was zaterdag met Keltec Salinero met 76,16 procent de beste in de Grand Prix Special.

Daarmee vergrootte Van Grunsven haar voorsprong in het klassement. Tweede staat de Duitser Hubertus Schmidt, derde de Zweed Jan Brink. Het verschil tussen Van Grunsven en Schmidt bedraagt ruim drie punten, wat aanzienlijk is.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 21:30

Waar is iedereen
Nou dan ga ik maar tv kijken
Met een lekker croissantje met pudding erbij

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 22:17

Super van Abbe en Renske! Die zullen wel wat gestegen zijn in het klassement, nu morgen nog springen
En Justin ook netjes naar het eind gereden

Staat er ergens een tussenstand online?

Mijn concours vandaag was beetje matig. Met Ot heel fijn gereden, merrie heeft een hoop geleerd

Cheeka vond het allemaal nogal spannend vandaag. Was al bijna twee maanden niet mee geweest en er was nogal veel te zien(donderdag bij Marco binnen gereden ivm het weer dus ook niets geks meer gezien met haar). Hindernis 3 zat meteen zo'n grote regenboog onder en dat vond ze maar niets. Tweede keer sprong ze hem braaf. Toen naar de dubbel met gekke wielen eronder en veel plassen ervoor, dat stond al helemaal niet in haar programma en dat was het einde van het eerste rondje.
Tweede rondje was niet veel beter, maar we houden het er maar op dat ze veel heeft bijgeleerd vandaag Ze stopte twee keer op twee(zo'n trappetje) en de derde keer kon ik haar doordrukken , maar toen kon ik de scherpe wending naar rechts niet meer halen. Vond het niet eerlijk om haar tegen het hek op te zetten nadat ze toch nog braaf sprong dus ben linksaf gegaan en toen uitgebeld ivm kruisen van mijn lijn. Heb hindernis 3 nog wel gesprongen Donderdag mag ze mooi mee naar oefenparcours bij de Wieringermeerruiters, kan ze nog een beetje bijleren
Ze ging iig twee keer braaf de trailer op, kreeg alleen een flinke trap met stiften uitdraaien, beetje jammer... (denk trouwens niet dat ze dat nog een keer doet }> ) Ze haalde zo vlug uit naar voor en opzij dat ik het been niet meer kon houden en ook niet meer weg kon komen...

Otje liep super in het klassiek. 1 foutje op de hartog-oxer. Zag mijn afstand niet goed, kwam wat groot en zat hem (omdat ik na vorige week niet verwachte dat hij zou springen op groot ) voor wat in de mond dus toen ging de achterste paal eraf. Maar Ot sprong echt super! Driesprong ging ook echt heel goed, was gewoon een mooi rondje. Zag het net terug op de video en het ziet er net zo fijn uit als het voelde
Was de snelste vier-fouter en was nog derde, startgeld van Ot iig terugverdiend.
Tweede rondje van Ot ging niet goed Er liep een parcourshulp bijna onder mijn paard van 2 naar 3, toen kwam ik er op drie iets kort bij(te weinig ritme uit de wending). Kon hem wel doordrukken, maar hij oversprong zich gigantisch(klapte er ook bijna af Spring op de video ook helemaal uit beeld en hoor allemaal ge-o en ge-a ) en daar schrok hij zo van dat hij het daarna maar niet meer deed. Volgende keer vast wel weer

Nog meer mensen op concours geweest
Ik ga misschien toch rijden in Wieringerwerf. Twijfel alleen nog of ik B of L zal rijden. Ik kan nog een keer B rijden, want mijn punten uit Ede zijn niet verwerkt bij de KNHS

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:03

netjes Gomir!! zeker naar vorige week!! jammer van die merrie, maar het is wel goed, leert ze vast van!!
heel misschien ben ik er donderdag ook. maar ik ga maar iets van 70 ofzo!

netjes van de crossers hoor!! ik doe het ze niet na!

jimny

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-05 23:58

viefdepief schreef:
Weet je hoe het komt dat je paardje (zo vaak) bloedarmoede heeft?

Nee, de eerste keer bloedarmoede was ruim 2 jaar geleden in januari. Dus niet omdat hij 24/7 op 't land staat. Daarnaast geef ik, op advies van de da en instructrice, hem toch wat biks met soul-mate(vitaminen). De da komt nu een paar keer een "goud"injectie geven, wordt Edje altijd errug vrolijk van , met de hoop dat ie snel weer 't ventje is

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-05 00:23

Ik ga wsl 80 ofzo, dus dan zie ik je wel Probleem zit toch niet in de hoogte met haar(springt toch wel alsof ze over 1.10-1.20 moet )
Ze heeft zeker wat bijgeleerd vandaag. Voorbereiding was ook gewoon verre van optimaal en die plassen en dat kijkerige maakten het er niet makkelijker op