[SGW] Belgische Eventers op bokt?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

PrietPraat

Re: Belgische Eventers op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:43

Haha, vroeger keek ik naar thuis. Ben eigenlijk geen tv kijker.

Nog een beetje tanden bijten en dan hopelijk leuke job vinden! Ik ben ook nog begonnen met verder studeren na m'n diploma maar heb het na twee weken voor bekeken gehouden, wilde werken ;).

Zo ingeschreven voor Deurle! Jij al beslist Antonius wat je gaat doen?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-14 22:46

Wat ga je starten in Deurle?

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 22:51

90 :)

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 23:28

Daaphh ik kan ook je filmpje niet zien. Wel via YT een filmpje gevonden van helmcamera, ziet er wel leuke cross uit, wel veel veld wat voor Fiona haar benen niet goed is als het geregend heeft, want dat is direct zo zwaar dan. Ik zie nog wel wat het weer doet. Ik wil haar niet riskeren om koste wat kost die kwalificatie te halen, dan komt het later wel.

Ja ik heb beslist voor Deurle :+ ga enkel op zaterdag, Koko B en Fi L. Heb nog steeds super zin om te crossen met Ilona, maar ze is momenteel te hectisch in dressuur dus mag ze in zwangerschapsverlof.

PP: 90 OCC dan? Wat heb jij gestudeerd? En wat wil je zoeken qua werk?

Sofie: toch al chapeau dat je zover gekomen bent qua studie! Doen er je niet veel na! En wie weet krijg je ooit terug zin/tijd en neem je het verder op. Wat zoek jij qua job? Ken de bedrijven niet die je opnoemde.
En de reden dat Koko te koop is, ik heb er teveel, dus ruilen gaat het niet worden :+ en moet eerlijk zeggen dat ik ook geen zin meer heb in moeilijke/stoute paarden sinds de dochter er is. Dat soort projecties zijn verleden tijd.

Heb het ook gezien dat veel bleven doorrijden in de 90 maar ja, ze hebben geen systeem om om te roepen, dus de hindernisrechters weten ook niet van elkaar wanneer iemand uitgesloten is en kunnen dus ook niemand stoppen, dus ik denk dat je als ruiter nog vrij sterk verweer hebt mocht vlp hierover sanctioneren. Nu goed Occ wordt niet zo strikt bekeken als cnc denk ik.
Is nu idd hetzelfde geworden als nationaal, alleen nationaal is duurder... Maar we doen het voor de prijzen die we kunnen winnen he }>

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-14 23:33

Ik werk ondertussen twee jaar bij Vandemoortele :). Heb voeding en dieet gestudeerd.

Ja de prijzen, hèhè :P. Idd denk dat ze er bij OCC nog niet zoveel van zullen maken.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 08:19

Zucht, kreeg vanmorgen een berichtje van iemand op fb die de uitslag had gezien en ze staat ook als AB (hindernissen 8-9-10 zogezegd niet gesprongen). Ze had niet gewacht op de uitslag dus zag het gisteren pas. Ze heeft alles op helmcamera :+. En haar vriend stond aan het water toen ik kwam en die zei ook, zeker geen weigering. Tis me wat geweest precies met die hindernisrechters :7.

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:06

Heb je nu geen leuk werk dan PP?

Tja, iedereen kan een foutje maken, maar dit is al geen foutje meer hé... Jammer omdat het zo dichtbij is, maar ik zoek volgend jaar ook wel andere oorden op!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:14

Jawel :D! Ik zoek geen nieuw werk hoor :D!

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:15

Ik ook vrees ik, rij dan nog liever eens zo ver als ciney.

Daphne, zou er weer zo oefencross in baarle nassau zijn in maart?

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:43

In Nederland net over de grens is er in febr een indoor cross, ben al 2x gegaan, ook altijd wel leuk!
Maar weet niet of dit een optie is met je merrie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 10:46

Mag ik als meelezer even een stok in het kippenhok gooien?

Een tijd terug heb ik mijn bedenkingen geuit over de vrije cross heusden op basis van foto's, dat ik zo'n beetje twijfels had als leek over de veiligheid, netheid en organisatie. Ik ben daar toen enorm op afgekat geweest.
Best opvallend om dan nu te moeten lezen dat het blijkbaar toch niet zo denderend was met (grove?) fouten van de organisatie, geen mooie hindernissen, geen omroepers (veiligheid??) en onbekwame hindernisrechters...

Aan de andere kant, als jullie er al twijfels over hebben over het geheel, dan vraag ik me af of het verantwoord is om in maart op die locatie eventueel mijn eerste vrije cross eens mee te rijden. Misschien zijn er betere plekken daarvoor?

*kruipt weer onder haar steen*

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:25

Jammer dat jij het opvat als 'afkatten'. Dit was van mijn kant in ieder geval niet de bedoeling.

De organisatie in maart is niet dezelfde als deze in augustus. Het is niet eenvoudig maar ik probeer het uit te leggen in het kort:
Jaren (denk ruim 20 jaar) terug heeft manege de lat*houwer in heusden een cross uit de grond gestampt. Na enkele jaren is manege Ar*tevelde mee op de kar gesprongen en wisselden ze af: ene jaar op Lat*houwer, ander jaar op Art*evelde. Nog wat later is er nog een 3e partij bijgekomen, G*RV, die oorspronkelijk geen eigen terrein hadden, maar sinds enkele jaren wel. Ze wisselen nu dus met 3 locaties af, wel jaarlijks op dezelfde datum en onder dezelfde naam als 'cross h*eusden'. In dit crosscomité zitten nog andere helpers. Het terrein bij Lat*houwer en G*RV laat te wensen over, de bodem is daar te nat om comfortabel te rijden in maart vlak na de winter. Daar rij ik dus ook niet, omdat ik mijn paarden niet op dit soort bodem laat lopen. Het terrein op Art*evelde is echter veel droger (zandgrond). En aangezien in maart een gans crosscomité deze cross organiseert, is die in mijn ogen wel voldoende om te rijden. Uiteraard niet de beste/mooiste cross die er bestaat, maar om te starten aan het begin van het seizoen is dit voor mij ok. Is ook op 5km van bij mij thuis, ik geef gerust toe dat ik er geen 100km voor zou rijden.
In maart op Art*evelde wordt er dan wel aandacht besteed aan het versieren van de hindernissen met bloemen en dergelijke, er zit ook een tuinaanlegger in het comité die zich hiermee bezig houdt. Wat er niet is, zijn geschilderde hindernissen bv, het is allemaal naturel.

In augustus is het echter een organisatie die enkel gedragen wordt door Art*evelde en dit is sinds kort ook 1 man alleen en ik geef gerust toe dat het dit jaar qua versiering echt triestig was. Op elk vlak was het dit jaar een verslechtering in plaats van verbetering, ik ben niet te beroerd dat toe te geven :)
De dressuurringen en jumping lagen ook op een andere plaats dan vorig jaar, wat ik zelf niet kon voorzien. Hierdoor was er geen parking, wat vorig jaar ook anders was.

Je kan de organisatie in maart dus niet gelijk stellen aan de organisatie in augustus. In maart zou ik wel nog durven rijden, op terrein van Art*evelde, wat normaal gesproken komend jaar niet ginder zal doorgaan maar op terrein van G*RV (normaal gesproken hé!). Het hangt ook wel af van je eigen verwachtingen. Rij je om een 1e ervaring te hebben met een cross of terug oppakken na de winter, dan vind ik die in maart op Art*evelde best ok, voldoende veilig en versierd. Ook dan gebeuren er wel eens fouten met een hindernisrechter die niet goed opgelet heeft, maar dit jaar was het echt uitzonderlijk slecht :( helaas.

Van mij mag je boven je steen blijven hoor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:37

Ik heb geen versieringen gezien hoor :P Alleen heel veel natuurhindernissen. Maar voor de versieringen doe ik het nou ook weer niet haha, al helpt dat wel om je paard veel gewoon te maken.
Op de site van A*rtevelde heb ik ook foto's gezien van die van augustus (heb ik achteraf opgezocht) en yep, dat vond ik gewoon veel veiliger en netter overkomen. Zoals je het eigenlijk verwacht, vrije cross of niet. Netjes, oogt veilig en goed over nagedacht, leuke hindernissen ook.

Misschien is het allemaal een beetje slachtoffer aan het worden van zijn eigen succes? Als je dat allemaal alleen moet in elkaar steken :wow: Ik wil met alle plezier gaan helpen als ze vrijwilligers zoeken.

Omdat ik na die ene stagedag bij G*iel toch wel de indruk had dat mijn paard het heel leuk vind, ben ik aan het nadenken geslagen over hoe en wat. Nou blijkt dat ik op stal tussen 2 lrv-clubs in zit waar ook cross gedaan wordt (Affligem en Mere). Met mijn hengst mag ik lrv geen wedstrijden starten, maar nu stelde een stalgenootje voor dat ik misschien wel lid kon worden, de trainingen meedoen en dan later misschien wel de VLP-crossen kon proberen met een VLP-licentie. Maar is dat vergelijkbaar, en mag dat? Zou wel een prachtoplossing zijn eerlijk gezegd, ook voor spring- en dressuurles.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:46

Bedoel je vlp crossen met lrv licentie? Want dat mag, kans id wel dat als er te veel deelnemers zijn je niet mag starten.

Die Baarle nassau in maart, ik hoop van wel!! Zo een leuke cross om te starten! ! Ik ga er in ieder geval naar toe als het weer is!!

Over de criss in Heusden, kan ik me niet uitspreken. Nooit geweest, dus laat dit ook in het midden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 11:57

Lrv-licentie als in wedstrijden starten bij lrv? Mag ik sowieso niet met mijn hengst, ben nooit startgerechtigd L geweest met een ander paard.
Het idee is: ik word lid van lrv, ik volg de lessen bij lrv maar ik zou uitsluitend een wedstrijdlicentie bij de VLP aanvragen en uitsluitend VLP starten. Ivm de kwestie hengst dus. (Maar eerst maar eens mijn brevetten halen :P )

Transport is hier geen probleem meer, heb vorige week een vrachtwagentje gekocht :) Ook qua stalling kan ik ideaal zitten, die ene die ik gevonden had in de buurt met bijna 2km veldpad als galopbaan zit ook nog eens relatief dicht bij iemand die een professionele draf-en galopbaan heeft. Is te voet bereikbaar op 15 à 20min, dus als ik die ook met regelmaat mag afhuren... Uiteraard is dit niet nodig voor de basiscrosjes maar goed, we denken toekomstgericht.

De zin en motivatie om cross effectief te starten is er, paard vond de eerste stagedag heerlijk (zelden zo werkwillig geweten!), de accommodatie is er... Nu nog oefenen en oefencrosjes vinden :P

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 11:58

Tuurlijk mag je met een vlp gewoon wedstrijden starten. Vlp is niet club gebonden. Ge hebt enkel zo een stempel nodig, meer niet

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:02

Met versieringen bedoel ik struikjes, boompjes, bloemen :)
Het zijn sowieso in Heusden geen 'speciale' hindernissen, zoals ik al zei, alles naturel. Vandaar ook dat ik zei om als 1e cross te starten met een jong paard of na de winter, dat ik het wel ok vind.

Goh, op Art*evelde staat het meeste klaar, eigenlijk op gebied van de cross is daar niet veel werk meer aan, maar denk dat er momenteel beetje sfeer hangt van 'mensen komen toch wel, of het nu goed is of niet'. Ik heb al geprobeerd daar iets over te zeggen, maar als men overtuigd is dat men goed bezig is, tja, dan houdt het snel op. Tijd zal het leren of het volk blijft komen. Feit is dat Deurle het dubbele aantal inschrijvingen OCC heeft, zegt ook al wat denk ik.

Staat dat in het reglement dat je met een hengst geen lrv mag starten? Wist ik niet.
Je kan VLP crossen rijden met een LRV licentie, op voorwaarde dat er plaats is, maar ik weet niet of je met een LRV licentie ook OCC (van VLP) mag rijden? Nu je kan wel nog altijd een provinciale licentie nemen, dan mag je zowel op jumping, dressuur als eventing rijden op provinciaal niveau, waar OCC dus ook onder valt.
Hoe bedoel je vergelijkbaar? Tussen wat? Ben even niet mee denk ik.

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 12:13

Ik wist ook kiet dat je geen hengst mocht starten in de lrv. Heb er Tans zelf al ene gereden en ken er ook een paar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:14

Lrv-B tegenover VLP-B, daar zit in dressuur en springen ook verschil in maar is dat ook zo bij cross? Waarschijnlijk wel? Ga dat eens verder uitzoeken.

Goeie tip ivm die provinciale licentie :)* Dankjewel!

Natuurhindernissen zijn geen probleem :D Boomstammetjes, buizen, balken, hij springt het met veel plezier. Hegjes is iets meer twijfel maar daar kan ik heel makkelijk een mouw aan passen om te oefenen. Bloemen ook. Het enige waar ik nog beetje mee zit is dus een grotere afsprong met zo'n gat achter en dan een boomstam met een klein grachtje voor. Daar snapt hij niet goed wat de bedoeling is. Nu heb ik nog 3 stagedagen met G*iel op de planning, tijd zat om te oefenen maar ik vertrek toch graag beetje voorbereid.

Wat blijkbaar wel jammer was in Meer, dat werd door de andere deelnemers gemeld, is dat het terrein niet zo goed onderhouden is als zou moeten. Ik vind het allemaal prima. Alleen de coffin in de buurt van de waterbak was beetje tegenvaller omdat je dus tussen de 2 hindernissen in de put de gracht nog amper zag. Ook relatief veel hoog gras. Maar vergeleken met de "paden" die wij hier hebben om te wandelen vond ik het daar prachtig onderhouden :P

Je mag met een hengst starten in LRV op voorwaarde dat je voorheen al L-startgerechtigd bent geweest. Zo is me dat toch altijd uitgelegd. In NL is dat toch ook zo geregeld?

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 12:26

Wat gek, ik heb nog nooit echt l gereden op lrv (wegens tijdsgebrek) en heb hem gewoon kunnen starten.

B bij vlp is gewoon B bij lrv. Alle 2 gewoon 90 cm. Vind vlp iets mooier aangekleed , lrv is meer op echte velden

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 12:38

Bedankt Daaphh! Dan ga ik zeker eens mijn licht opsteken bij de clubs hier! Op zich zou ik die regel wel begrijpen (beheersing van je paard etc) maar aan de andere kant, hij zou het heel snel gewoon zijn en dan gedraagt hij zich heel goed. Hoe vaker hij met iets geconfronteerd wordt hoe makkelijker hij er mee om gaat.

Nu sparen voor goede beenbescherming :D

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:00

Antonius schreef:
In Nederland net over de grens is er in febr een indoor cross, ben al 2x gegaan, ook altijd wel leuk!
Maar weet niet of dit een optie is met je merrie?

Heb dat gezien idd, zag er erg leuk uit maar denk idd dat ik dit beter zo laat met mijn paard :Y).

Antonius

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:35

Had al zo'n vermoeden :D

Hier schouderklopje voor mezelf, paard getraind in de gietende regen, nat tot het ondergoed en mijn ouders die me zot verklaren, maar... Paard is toch gereden :)

Daaphh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-14 18:48

Waaw! Hier de hele dag lekker binnen gezeten. Alleen mezelf naar buiten gesleept voor te gaan voeren..
Paarden vinden er niets aan. De wei is al 1 grote modderpoel

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-14 18:54

Ik ging wandelen, heb toch maar niet gedaan. Kan helaas niet rijden nu want van is op onderhoud en er moeten stukken besteld worden dus gaat nog even duren :(.

Varekaj, hèhè, sorry als if kattiger overkwam :)! Maar je hebt een punt natuurlijk. Ik moet wel zeggen, dat ik eigenlijk geen echte opmerkingen had over de hindernissen en net zoals in maart was het verkeerd geregeld aan de wegovergang. Ze konden wel beter afgevlagd worden en hindernis en was voor de 80 mss te moeilijk. Maar opzich wel veilige hindernissen.

Wat wel beter kon waren de hindernis rechters en de parkeer gelegenheid. Voor mij geen probleem om lang de weg te parkeren. In Gavere was dit ook zo. Maar toen was het geregeld dat er enkel eenrichtingsverkeer kon zijn en nu niet en ook nog vrij veel plaatselijk doorgaand verkeer.

Vlp starten met LRV licentie is meestal makkelijker dan met vlp licentie LRV starten. LRV zit vaak overvol waardoor vlp ruiters niet mogen starten.