[SGW] [HK] 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:28

Heuvel op, stam bovenop:
Afbeelding

En beneden aan de heuvel 2e stam ( nu zie ik waarom hij zei: 'Niet losgooien' :+ )
Afbeelding

En van de heuvel af stammetje links:
Afbeelding

coniferenhaag ( zo jammer dat ie niet scherp is!!)
Afbeelding

'coffin': }>
Afbeelding

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 19:39

en nog een paar, van iets mindere kwaliteit alleen:

Uit de haag:
Afbeelding Afbeelding

Afbeelding

Mooie hoge sprong was dit!
Afbeelding

Naar aanleiding van de training van vandaag heb ik ook besloten om mee te doen met de regiotrainingen ( vandaag was ook een regiotraining).

Leuk mette, nieuwe trailer!! Wat betreft je shet, ik zou zelf de da morgen gelijk bellen, zeker als hij er ook doorheen zakt.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-14 21:34

Ziet er goed uit Madelein! Ik heb ook fijn getraind en weer veel tips meegekregen. Helaas geen foto's maar wel filmpjes.
View My Video
View My Video

Tiahastrona

Re: 4 jarige cross-toppers (in spe)!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:45

Ziet er goed uit dames _/-\o_

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 15:55

Oei, dat klinkt niet goed Mette. Is je Shet al weer wat beter? Hij is toch niet hoefbevangen hé? Fijn dat je een nieuwe trailer hebt!

Iedereen heeft lekker getraind dit weekend zo te zien. Gave foto's Madelein. Het ziet er supergoed uit.

Wat een hoop water Rianne maar hij gaat er vlot doorheen.

Er was gisteren een crosstraining in Baarle Nassau maar [naam] heeft een dressuurwedstrijd gereden met Daimler. Was nog even spannend want hij had net een paar dagen rust gehad na het bezoek van de osteopaat. Hij was ook best druk. Ze heeft met het losrijden het wijken maar even laten liggen en we waren benieuwd want de laatste keren kwam hij vreselijk in protest bij het wijken.
Het was de tweede keer L1 en de vorige keer was al flink wat maanden geleden. Het wijken ging gelukkig goed en ze had 186 en 191 punten. Derde en tweede plaats dus ze was super tevreden.

Terug thuis ging hij weer even op de wei en moesten we gaan pakken want het was einde vakantie en [naam] en Daimler moesten weer naar school. Daimler had niet zo'n zin om voor een tweede keer de trailer op te gaan :D Gelukkig geeft hij zich altijd wel snel gewonnen. We hebben paard en kind weer veilig afgezet op school/internaat.
Omdat mijn man last van zijn ogen had (hooikoorts) moest ik heen en terug rijden. Dan is het toch best een eind, zeker omdat het donker was en ik nachtblind ben.

Oliefanter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 16:25

Hoi daar allemaal :):)

Nog altijd zalig weertje!!

Madelein en Rianne, ziet er zo simpel uit bij jullie, zeg!!!! Echt toffe terreinen zo te zien, goed bezig! Hopelijk heb je de miserie wat kunnen vergeten Madelein?

Proficiat aan Caressa, Percy! Nette punten en zeker voor weinig getraind te hebben!
Lijkt me moeilijk met nachtblindheid... Ik hou juist van rijden in het donker!

Bij mij: toffe wandeling gehad... Van de eerste keer het water in, klein boompje gelopen (gestapt zeg maar). Ze was eerst even onder de indruk van de andere paarden die mee waren en op en af galoppeerden maar dat was snel over! Dan toch poging gedaan om over plank/haagje te springen: poging gelukt, ze sprong er zonder twijfelen over maar... Wel een meter of twee te hoog!! Echt giga sprong, dus ik hield het niet met mijn dressuurzadel, grond van dichtbij gezien gelukkig zonder erg :-). DUS: dringend op zoek naar die springzadel en in het vervolg borstriem aandoen waar ik me aan kan vasthouden... Zo'n sprong had ik echt nog nooit meegemaakt, en ik hoop dat ze dat niet blijft doen, zo voorzichtig. Als dat zou zijn dan denk ik dat eventing voor haar niets zal zijn; en ik de jumping zal inmoeten (beetje zoals bij Daimler dus, Percy). Maar eerst maar wat meer ervaring opdoen, hopelijk betert het dan wel :-) ! Verder echt top genoten van de rit!! Ik ben wel echt jaloers op jullie terreinen, daar kan je alles zo simpel opbouwen....

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:13

@rianne: Leuke filmpjes! Waar is dit terrein? Hoop water! Eddy heeft nog wel moeite met zoveel water haha

@Percy: Dank je. Nette punten gereden heeft ze! Jemig, dat is wel een eind dan ja! Gelukkig iedereen veilig op zijn bestemming gekomen.

@Oliefanter: Heerlijk weer inderdaad, ik ben zowaar een beetje verbrand vandaag hihi!
Jij gevallen dus?! Niet bezeerd begrijp ik? Haha zulke sprongen maken ze wel eens ja, vooral in het begin. Veel doen dan wordt het vanzelf beter.

Ik heb nog een filmpje geupload van een rondje van gister:
http://www.youtube.com/watch?v=4h2WkaU22to

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:40

Leuk filmpje Madelein. Mooi terrein ook daar.

Naar school is inderdaad wel een eindje rijden. Eerst naar Bilzen om paard af te zetten en dan door naar Tongeren voor het internaat. Tussen Tongeren en Bilzen stoppen we dan bij het "werm fritje" om de honger te stillen :D

Oei Olifanter, dat is niet fijn. Met een dressuurzadel springen is toch eigenlijk niet te doen en al helemaal niet als ze zo huizenhoog springen. Ik ben blij dat allebei de paarden nu ook allebei een goed passend dressuur- en springzadel hebben. Ga je voor nieuw of tweedehands? Omdat er bij ons twee zadels moesten komen zijn we voor tweedehands gegaan. Ik heb liever de betere merken en dan is tweedehands wel prettig.
Heb ook de ervaring dat ze al snel leren om niet zo huizenhoog te springen, kan ook komen dat ze verkeerd uit denken te komen en dan een noodsprong maken. Dat kon Daimler ook heel goed, gaat nu gelukkig beter.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 17:54

Percy: Wat een nette punten, gefeliciteerd!

Oliefanter: Fijn dat het zo goed ging, haha gek paard. In het begin overspringen ze zich nog wel eens, denk dat dat wel minder wordt als je het vaker doet. Hebben ze bij jullie zo weinig mogelijkheden om te trainen dan?

Madelein: Dit is in Ede, idd veel water dus een goeie oefening als je een paard hebt met watervrees :)
Gaaf filmpje ziet er simpel uit!

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:17

@Percy: Het is wel een prima terrein voor beginners denk ik, maar na 2x heb ik het wel gezien.

@Rianne: O leuk! De valouwe? Volgende regiotraining is daar :D! Dan kunnen eddy en ik aan de bak!
Hij springt idd makkelijk als hij vertrouwen heeft. De eerste ronde ( filmpje is de 2e) ging wat minder soepel, weigering op die hoge breedtesprong met die takken ernaast, en hij wilde het water niet inspringen. Gelukkig blijft dat dan daarbij en springt ie het na een keer kijken wel goed.

__Rianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:31

Ja idd de Valouwe, leuk! Waar was jij ook alweer wezen trainen?
Ja ach zolang ze het uiteindelijk maar doen. Die van mij is het grooste aandachtspunt dat ie niet in zon krulletje naar de hindernis loopt en lang wordt want dan blijft ie wat hangen boven de sprong. Moest m proberen wat meer z'n kop ervoor te houden(best lastig met zon paard haha) en wat meer druk en toen sprong die mooi door. Ga nu thuis maar oefenen met balkjes. Schakelen op 4/5 galopsprongen en balkjes kort neerleggen, zodat ie moet gaan sluiten want dat kan die ook nog niet echt. Achja alle begin is moeilijk ik ben allang blij dat hij alles springt en niet zo kijkerig is. De techniek komt dan vanzelf!

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 18:44

Zijn alle hindernissen zo laag Madelein? Dan ben je er inderdaad zo uitgekeken. Dat is in Zundert eigenlijk ook wel het geval. In Minderhout staan wel serieuze hindernissen maar die zijn niet altijd beschikbaar omdat ze de paarden daar ook weiden.

Dank voor de felicitatie's :) Was ook zeker een trotse mama. Was nog bijna fout gegaan want [naam] was haar rijlaarzen vergeten :D Gelukkig waren we er ruim op tijd en was het een half uur rijden van huis dus mijn man heeft de trailer afgekoppeld om de laarzen te halen. Ondertussen kon zij met mijn outdoorlaarzen losrijden en mocht ik rondstappen op haar één maat te kleine gympen.

Die gezichten van de andere ruiters en grooms toen [naam] in haar wedstrijdtenue kwam losrijden met mijn bruine outdoorlaarzen, was echt hilarisch :D

Daimler is tot nu toe een alles springer maar het is voor [naam] nog wel lastig om controle over het tempo te behouden. Hij wordt zo enthousiast dat hij al maar harder wil. In de B is dat nog niet zo'n ramp maar als het straks hoger gaat worden is tempo vele malen belangrijker om goed uit te komen.

Ik ben heel benieuwd hoe Shetan de twee komende crosstrainingen gaat oppakken. Hij leert enorm snel maar dat is soms wel eens lastig want verkeerde dingen leert hij net zo snel.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 19:25

@Rianne: Dit is moordrecht. Dat sluiten is ook lastig. heeft die van mij ook moeite mee. Al ging het nu beter dan de vorige keer!

@percy: Het is wel vrij laag ja. Sommige stammen zijn wat hoger, maar ik denk max 70 cm. Dat blok met die takjes ernaast was de hoogste hindernis denk ik. Er stonden wel wat mooie breedte sprongen, waaronder een tafel en een schuin ding met balkjes ( naam kwijt haha). Maar daar heb ik geen foto's van, die staan achter de coniferenhaagjes ;)
Hahaha die dressuurmutsen vonden dat maar raar natuurlijk :D

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-14 22:59

Wat gaan jullie snel... Even kort reageren.

@Madelein ziet er goed uit!
@Rianne jammer kan je filmpjes niet bekijken
@Oliefanter, wat fijn dat het goed ging!
@percy, gefeliciteerd met Caressa!
@mette hoe gaat met je shet? ik zou ook de dierenarts bij laten komen

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:06

Wat een stilte hier! Met mijn shet gaat het goed, hij springt alweer door de wei en rent en loopt weer goed :)

Ik ga morgen de nieuwe trailer ophalen, kan niet wachten hahaha! Zondag de tripalon :)

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:45

Het was hier inderdaad opeens rustig :)

Blij dat het met je Shet zoveel beter gaat.

Morgen gaat Shetan voor het allereerst mee naar een andere locatie voor een crosstraining met Jan van Beek in Zundert. Ben zo benieuwd hoe het gaat. Hoop dat hij hier al aan toe is. Het is nog zo'n baby.

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:00

Inderdaad rustig hier!

@mette: veel plezier vandaag! En morgen ook natuurlijk!

@percy: spannend vandaag! Die jonkies kunnen het springen wel aan, alleen de duur vaak niet. Als ze merkt dat hij te moe wordt kan ze toch even stappen of wat eerder stoppen. Is wel goed voor de ervaring denk ik! Worden ze makkelijk van!

@hier: wij gaan vanmiddag onze eerste indoor oefen cross rijden. Zin in!
Van de week springles gehad, ging aardig. Eddy moet leren meer te basculeren, dit doet hij wel maar nog niet iedere keer. Zeker bij de hogere sprongen krijg je dan van die 'konijnen' sprongen. Dus van de week in de les een lagere ( 80 cm) breedte sprong neergezet. Dat was wel even wennen! Ik bleef maar scheef uitkomen, maar goed. Uiteindelijk sprong hij het best netjes!
Eerste rondje bb staat hier in de planning voor 5 april. Wilde eerst gelijk de b starten, maar vind 1m best hoog nog voor Eddy. Eerst maar wat meer km maken.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:15

Ik wil ook nog graag een oefencross rijden.. Maar waar... Er is niet zoveel in de buurt volgens mij..
Ik zou 1 juni markelo starten maar dan moet mama helaas de koopzondag werken..
En in juli heb ik al een nieuw paard dus dan weet ik niet of ik ermelo ga doen.. En dat duurt nog zo lang!

Neesa

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:52

@mette fijn dat je shet weer goed gaat. Wat voor paard heb je op het oog? Of had je dit al vertelt en het even heb gemist... Al vast heel veel plezier morgen, en genieten van de nieuwe trailer :D
@percy, lijkt mij een goeie ervaring. Inderdaad wat Madelein ook zij, aanvoelen wat hij aan kan en daar op in spelen, blijft natuurlijk nog jong dier. Maar dat komt vast goed je dochter, weet wat ze doet :) jullie ook veel pleizer.
@Madelein, je weet heel duidelijk waar Ed aan moet werken, het gaat wel goed komen met jullie! Je luistert en kijkt volgens mij heel goed naar de Ed, mooi! Veel plezier vanmiddag!

Wij hebben morgen les bij Alice Naber, veel zin in.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:54

Heb een aantal hele leuke gezien maar ik vind het nu nog te vroeg om te kijken aangezien hij toch pas na mei/juni komt.. Maar heb nog niks gevonden waarvan ik zeg, wauw dat is een echte leukerd!

Dankjewel, hoop dat ie zich gedraagt.. Als hij nerveus is gaat ie altijd in het rondte steigeren maar dat komt vast goed :D

Tiahastrona

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 15:18

Mette, fijn dat de shet weer goed is. Foto van de nieuwe trailer *-:) Ook op zoek naar een nieuw paard, spannend. Wat zoek je?
Hoop dat Caressa en Sanne fijn gereden hebben met de puppies :D
Neesa lekker trainen bij Alice :j

Ik ben sinds vorige week mijn paard weer aan het longeren voor ik erop ga, ik kan dan als ik ga rijden "normaal" beginnen. Anders is ze veels te druk en heeft zoveel spanning dat ging lopen als soort draver in galop.
Kan nu gewoon fijn beginnen, ze is nog wel zenuwachtig, maar wel te rijden.
Vanaf vorige week maandag verenigingsles, kan ze mooi mee en overal aan wennen. Ze was eerste 10 minuten zo zenuwachtig met alle andere paarden en schaduwen van lampen dat ze bijna niet durfde te lopen. Maar met ander paard gelukkig wel. *\o/* Ben blij dat vandaag nog niet naar Zundert ben <<)

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:41

@neesa: Ja dat probeer ik wel. Het moet voor ons allebei leuk blijven! Eddy is mijn maatje, moet je zuinig op zijn.
Lekker gereden vandaag?
@Mette: Ach dat komt nog wel toch? Wel lekker gereden vandaag?
@Thia: Haha voorjaar in dr bol? Wel goed om dan even een stapje terug te doen.

@Hier: Super trots op Ed!! Hij heeft het zo goed gedaan! De eerste ronde was wat moeizaam, in de zin van niet vloeiend. Aantal keer een stop voor de hindernis, maar uiteindelijk sprong ie ze wel dus prima! 2e ronde mooi ritme kunnen rijden, foutloos en maar 4 sec van de ideale tijd af! Stijlprotocol erg mooi, allemaal achten. Wat ik zo gauw kon zien zijn we in de middenmoot geeindigd. Knap peerd!
Heb wel een stoere foto, is helaas niet scherp. Er was een fotograaf foto's aan het maken dus hopelijk heeft hij nog wat moois kunnen schieten van ons. Zal die foto zo even uploaden

madelein

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:46

Deze sprong meneer gelijk! Terwijl ik juist hier een weigering verwachte :o
Afbeelding

Afbeelding

Percy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 18:56

Gefeliciteerd Madelein. Super! Gave foto zo door dat heksenoog.

Ik deed dat vroeger ook vaak Tiahastrona, gewoon even longeren voor ik er op ging. Niets mis mee.

Hoe is je les gegaan Neesa?

Jij bent supertrots op Ed Madelein maar wij zijn supertrots op Shetan.

Zijn allereerste crosstraining en kennismaking met een crossterrein. Zelfs eerste keer op vreemd terrein. Hij deed het echt top! Eén hindernis vond hij wat spannend maar vanaf de andere kant sprong hij hem zonder aarzeling. Waterbak was ook eerst even spannend maar ook daar was hij zo overheen.

Hij riep wel af en toe maar verder trok hij zich niets aan van de andere paarden. Hij bleef super geconcentreerd op [naam]. Hij was eigenlijk zelfs nog braver dan Daimler de eerste keer was. Foto's staan hier

[SGW-ITP] Eerste crosstraining met het puppypaard

J.an van B.eek vond hem het ook goed doen en waarschijnlijk houdt [naam] er een stageplek bij hem aan over. Niet vanuit school maar gewoon om extra ervaring op te doen.

Mettee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 20:19

:D:D

Afbeelding

Helemaal klaar voor morgen! Heb al wat hindernissen gezien en ziet er tof uit! Hopelijk gedraagt meneertje zich :)