[SGW] [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Rosalie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:31

Rosalie123 schreef:
AntheaV heeft toch ook aquatraining laten doen bij haar paard? Misschien kun je die eens vragen Shanouk.

Snoekiej schreef:
Aquatraining is volgens mij altijd op zo'n loopband. Verder heb je nog zwemmen en een seawalker. Volgens mij is een seawalker ongeveer hetzelfde idee.

Ik meende dat AntheaV met die seawalker haar paard heeft laten revalideren!

Scum

Re: [HK]Liefde voor de SGW, dat nemen we in deel 12 ook weer mee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:32

Mwah, ik kon met een hele pijnlijke rug toch nog gewoon zwemmen. Het zal er maar net aan liggen wat voor blessure je dan precies hebt.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:34

maar zou het voor paarden en mensen niet verschil maken? Een paard moet zijn hoofd hoog houden met zwemmen, kan me idd voorstellen dat dat niet goed is voor zijn rug.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 13:36

Ik weet er niet genoeg vanaf. Het kan zeker verschil maken tussen mensen en paarden. Maar ik kan alleen schoolslag, en dan moet ik mijn hoofd ook omhoog houden. De eerste paar keren dat ik ging zwemmen kreeg ik zelfs last achterin mijn nek omdat ik die houding niet gewend was. Maar mijn rugblessure zit meer naar onderen. Dus dan zal het er net aan liggen waar het zit.

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 15:34

Ik heb begrepen van dierenarts dat door de hoge hoofdhouding en de vrij harde slagen van het achterbeen in het water dit niet bevorderlijk is voor de rugspier als deze geblesseerd is, vandaar dat ze dus voor de Aquatrainer is gegaan. Omdat ze hierbij de rug verlengt in plaats van verkort, zoals bij het zwemmen.

Ik ga maar eens naar Wo :wave:

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 16:30

Ik moet ook nog informeren of het wat is hoor. Maar doordat er eentje dichtbij zit, is het iig een optie geworden.

TheHorseInn

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:19

Jarig!!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 18:30

Gefeliciteerd!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 20:51

Ben benieuwd Shanouk :) , hopelijk is het wat voor Vorstin!!

Marit, gefeliciteerd!! ;)

Nou, op stal is het echt een chaos := , mensen vergeten dat we in hetzelfde schuitje
zitten met dit weer geloof ik :o ....

Wolin heeft lekker in de buitenbak gespeeld, heeft ook lekker sneeuw staan schuiven.. ze zat aardig onder :)) . Vervolgens heeft ze een mega poetsbeurt gehad, want ze is echt al enorm aan het ruien :oo !! Zijn er paarden bij jullie die ook al aan het ruien zijn!? Wo is niet geschoren, zal ook wel mee spelen natuurlijk :) . Ze vond de rosbeurt met de massageborstel in ieder geval een groot succes ;) ..

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:02

Van harte Marit!

Ik ben weer terug uit Oostenrijk, helemaal heel! Was top!

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:03

Je kan nog even doorskiën Yvet ;) , komt heel wat sneeuw aan dit weekend!!

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:08

Hee Yvet, ook weer terug! Al een naam voor Just J bedacht?

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:18

Brrr, ja het is hier zeker net zo wit en koud! Ik had juist zin om met Juul aan de slag te gaan.... Kijken of de wedstrijd morgen doorgaat in de manege, anders kan ik daar misschien heen (als ik wel de weg op durf/kan).

Morgenavond heb ik VIP kaarten voor de dressuuravond bij Zwolle International. Zal eens kijken of er nog leuke combi's bij lopen.

Zal ook even lekker bijlezen, want zo ver was ik nog niet (sorry)

PS: Juul heeft nog steeds geen sportnaam. Ik vind Nondeju wel errug gaaf eigenlijk, ,aar zouden daar mensen aanstoot aan nemen?? Ik woon in de biblebelt...
Laatst bijgewerkt door yvetjes op 08-01-10 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:19

Gefeliciteerd Marit!
Snoekiej; aquatraining lijkt me wel goed, maar volgens mij wel errug duur. :)

Ben ik ff blij dat het weekend is :D
Normaal hadden we wedstrijden van de vereniging dit weekend, maar is afgelast vanwege de sneeuw...
Ze voorspellen morgen stuifsneeuw-storm en weer 15 cm sneeuw...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:22

yvetjes schreef:
PS: Juul heeft nog steeds geen sportnaam. Ik vind Nondeju wel errug gaaf eigenlijk, ,aar zouden daar mensen aanstoot aan nemen?? Ik woon in de biblebelt...

Dan maak je het toch wat chiquer: Non de Ju. :D

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:45

Vind hem ook wel erg gaaf hoor Non de Ju :D

Lotte mijn paard ruit ook een beetje :)

Zo tis echt mega koud!!!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:56

Ik ben me vanmiddag echt lam geschrokken :\. Tijdens het longeren aan de dubbele longe had Vorstin weer een gekke bui en begon te rennen en te bokken. Ze ging plat door de bocht, net wat te plat, want ze lag ineens op haar zij op de grond! Gelukkig stond ze gelijk weer op en was ze niet in de touwtjes gekomen ofzo. Ze had ook niets en liep niet kreupel. Wel weer lekker voor die spieren, ze viel precies op rechts (rechts is haar slechtste kant). Hopelijk heeft ze morgen nog niets. Ik vrees dat ze toch nog wat terug in het voer moet, want ze heeft steeds zoveel energie en ze mag nog zo weinig :\

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 21:57

Jeetje snoek dat ik schrikken zeg!!!
Bij ons op stal zijn er ook al 2 onderuit gegaan in de longeer bak :(

Ik ga oppassen!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:02

Succes!
Het bakje was nog half bevroren ook, dus best wel hard :\ Het aquatrainer idee laat ik trouwens nog even rusten, daar ga ik het over twee weken als de fysio er weer is wel over hebben :)

Gefeliciteerd Marit!
Lotte, bij ons zijn de paarden ook al weer een paar weken in de rui :j
Welkom terug Yvet! Leuke naam: Non de Ju!
Maar goed dat het afgelast is Marieke :=

_Snow_White

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:39

Gefeliciteerd Marit :D
Wij hebben morgen ook wedstrijd, die ging door zeiden ze, maar als het te slecht is gaan wij niet.
Geweldige naam, die heeft niemand! Non de Ju :j

Mootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:44

Yvette, We lossen elkaar af. Ik ga vannacht richting Oostenrijk.
Shanouk, Ik hoop dat Vorstin niets over houd van die glijpartij!

Net mijn hele huis schoongemaakt en opgeruimd. Dan kom ik thuis in een schoon huis! Pff, de wekker gaat straks om 3 uur. Om 4 uur staat mijn vader voor de deur :Z Paard is uitbesteed. Hij wordt gelongeerd, losgegooid en in de stapmolen gezet deze week. Ik hoop maar dat hij straks weer net zo fijn te rijden is van de week. Ik heb een hele blauwe kont van mijn val van gisteren. Ik kon amper zitten vandaag. Handig met een zittend beroep en een autorit naar Oostenrijk voor de boeg!

Tot volgende week :evaw:

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:47

Veel plezier Mo :D En hoop voor je dat je niet op je kont valt tijdens het skiën/snowboarden :P

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:48

Poe! Dat wordt een lange zit Mo!
Evengoed heel veel plezier in Oostenrijk.

yvetjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:51

Lekker Mo, geniet ervan en veel plezier! Eenmaal op de piste vergeet je vast alles hihi. ;)

Jee wat kunnen die beesten toch allemaal gek doen in de sneeuw. Hopen dat jouw paardje morgen er niks aan over heeft gehouden Shanouk!

En de eerste beginnen dus al met verharen? Nou, daar heeft Juul nog geen last van, maar haar stal houden ze ook te donker naar mijn zin... :(

Aquatraining lijkt me een geweldig instrument als dat in de regio zit en je hebt een blessure. Ik heb op stage wel eens renpaarden laten zwemmen en vond dat helemaal super. De paarden leken het ook fijn te vinden.

Zag een paar pagina's terug vervelende berichten...

Heftige breuk bij Caroline! :oo Wat heftig! Hoe gaat het nu en hoe is het gekomen (heb het niet helemaal meegekregen sorry)

En de oude hond werd slecht. Ook zo sneu als dat gebeurt. Het hoort bij het leven maar zo'n dier hoort echt bij het gezin en het zijn hele moeilijke beslissingen dan. Sterkte! :(:)

WolinLotte

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-10 22:56

Dankjewel Yvet :) , het hoort het erbij, maar dat maakt het er inderdaad niet minder verdrietig om.. Maandag gaan we haar as uit strooien.

Oei, schrikken is dat Shanouk!! Ja Wo is inderdaad ook alweer een dikke week aan het ruien, ze staat onder haar 'was-ooit-eens-een-300-grams' Bucas Irish Turnout. Wilde haar Weatherbeeta opgooien, maar was vergeten dat ik die de vorige keer alweer mee naar huis had genomen.

Had gister gelongeerd in de buitenlongeerbak, voor het eerst :o .. want er zit nog geen omheining omheen en Wolin wil nog wel eens het rit aannemen en dan is ze echt beresterk!! Dus ik toch maar voorzichtig gedaan, hoofdstel in uiteraard en ze was ontzettend braaf, stond lekker om zich heen te kijken in Wit Wonderland :+: en ze trok wel wat naar de buitenkant af en toe, daar waar het lekker open was }> .. Maar ging allemaal goed, dan wist ze dat dit niet mocht en zodra ik zei 'Ik heb je wel door' ging ze in vliegende vaart met bokken en al er vandoor, met het idee dat ze toch wel erg spannende en stoute plannen in petto had ~~}> :o .. En opeens was mijn longeerlijn los!! :oo Gewoon losgegaan, niet stuk of iets, gewoon het palletje om laag gegleden toen het tegen een ring aan kwam ofso.. Dus daar galoppeerde Wolin lekker los door de longeerbak, ze had het nog niet echt door geloof ik op dat moment := en opeens stond ze in de sneeuw buiten de bak.. "Huh..." >;) .. Lekker dier :P , is het niet Wolin zelf, maar heeft mijn longeerlijn kuren :)) .