[SGW] Wedstrijdverslagen SGW Dijkgatsbos

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ladyisabelle

Re: Wedstrijdverslagen SGW Dijkgatsbos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:53

Volgens mij had Antal het gisteren over 184 maar dat weet ik niet helmaal zeker

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:54

Als we hadden geweten dat je je coupon nog niet had hadden wij m wel even mee kunnen nemen voor je!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:38

bianca1980 schreef:
_San_ schreef:
@GvdT: Was het eerste cijfer op de lijst dus van jouw?

jij word toch niet meer beoordeelt op stijl ??? in de M Haha! Haha!

Nee Knipoog Maar ik was gisteren met een vriendin van me mee. Zij had een 6 en een 5. Onvoldoende dus. Ik kon het wel begrijpen, ze was voor de eerste keer aan het crossen, en ik had haar alles uitgelegd behalve dat ze de hele cross in verlichte zit moest afleggen, LOL(tja, ik vond het op zich logisch dat je in verlichte zit moet, maar goed Knipoog ). Dus zag ik haar langs het water komen, keurig zittend in het zadel in een niet al te snel galopje Knipoog maar dan had ze dus bij GvdT wel een voldoende, en op het water niet terwijl dat heel netjes ging. Maar dat kan natuurlijk komen doordat ze niet in verlichte zit zat.

billy1

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:21

bij de waterbak mag er officieel geen stijl beoordelaar staan

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:29

ik heb gister ook gereden ging best fijn...

had 202 punten voor de dressuur en stond toen 7e.. springen foutloos ging er fijn..

ik heb ook een vraagje, ik had bij de ene jury een 6 gemiddeld voor stijl 3 x een 6 en bij de andere had ik een 4 voor de lengte van me beugels.. terwijl deze altijd op die lengte zijn en ik hier telkens een voldoende voor heb.. Vond ik wel vreemd.. Hier door net geen winstpunt..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:29

Is dat wel zo Billy? Volgens mij staat er in het regelement "bij voorkeur niet bij een waterhindernis" en niet dat het dus helemaal niet mag.

* edit * even opgezocht in het regelement:

Plaats Jury
Verdeeld over het crosstraject waar de combinaties goed gevolgd kunnen worden. Een
hoge positie voor de jury is ideaal als het terrein of andere mogelijkheden dat bieden.
Overleg met de TA en crossbouwer is hiervoor gewenst. Bij voorkeur staat de stijljury
niet bij een waterhindernis.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:37

Als ze niet in de verlichte zit zat vind ik een 5 en een 6 nog wel erg hoog. Ik heb crossen gezien waarbij dan 2 en 3 werd uitgedeeld. Want de verlichte zit vind ik toch wel een heel belangrijk iets.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 13:59

Van Rob moeten we toch altijd juist gaan zitten voor een waterbak?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:03

Klopt Tal. Waterbak in verlichte zit aanrijden is een aardige garantie op zwemles, en Rob hamert daar enorm op. Geldt trouwens voor alle hindernissen, dat je de laatste paar passen iets meer gaat zitten, muv de echte steeple sprongen. Maar dus niet gaan duwen, alleen iets dichter bij je zadel blijven.

Verder uit mijn hoofd een OK dan! voor heleen, Bianca, San, hester en de anderen die ik vergeten ben. Er is wel lekker gecrosst als ik het zo lees.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:26

Roos, ik heb je helemaal niet gezien onderweg!
Heleen heeft mijn spulletjes meegenomen, maar zag dat ik een voldoende had voor mijn stijl. JOEHOE!

hesterv

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:31

@ladyisabel: ja had ik even moeten melden, gewoon vrolijk naar huis gegaan.. Volgende keer beter, maar wel jammer ja! Nu weet ik ook niet hoeveel dress punten ik had en wat voor stijl in de cross. Maar ach, daar ging het ook niet om dit keer. Clown

Jolienn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:33

Tien: Ik zei bij hindernis 15 dat je door mocht rijden Knipoog Sowieso is in ieder geval blijven galopperen erg handig, want dan weten wij dat er een paard aan komt.. Veel hindernissen zie je het niet, en in draf hoor je het ook niet Tong uitsteken En anders wordt je vaak ingehaald en er zijn zeker in t Dijkgatbos heel wat plaatsen waar dat niet kan, en dat is dus niet echt handig voor degene achter je.. Poster van hindernis 14 (starremans) riep volgens mij ook nog er achter aan gewoon elke hindernis 1x proberen en dan verder rijden, maar ik weet niet of je dat nog gehoord hebt..

Maargoed, mijn verslag:

Dressuurterrein was nog aardig te doen (zaterdag om 9 uur dus vrij in t begin Lachen ) Voor het eerst een L1 proefje (in de B altijd rond de 165 punten gereden) en ik was zelf na de proef heel erg tevreden. 1e wijken ging best goed, paar passen goed, rechtgezet omdat ze raar ging doen en daarna weer aantal goede passen.. 2e wijken leek nergens op, dat was gewoon schuin 5 meter, maar dat is ook dr moeilijke kant, k was allang blij dat ze niet in protest kwam. 1e galop heel mooi aangesprongen (iemand ritselde met een zakje langs de kant en daarop sprong ze heel rustig met het hoofd naar beneden aan Clown) 2e galop erg onstuimig. Ik ging met een goed gevoel de proef uit en was erg benieuwd naar mn punten.
Springen was ze erg vervelend en ontzettend druk. Ze reageerde eigenlijk op geen enkele remmende factor. Hierdoor 4 balken.. Waarvan hindernis 9 echt onnodig was, toen had ze gewoon perfecte afstand, maar als ze zo'n bui heeft gooit ze toch alles er af.
Cross ging echt super, overal heerlijk gereden. Hindernis 14 en 15 (tenminste dat waren ze zondag, weet niet of ze dat zaterdag ook waren Clown De houtopslag iig..) ze ging niet ontzettend hard maar ik had echt totaal geen afstand, en aangzien ik geen zin had om over de kop te vliegen oid helemaal teruggereden naar verzameld, toen had ik een hele mooie afstand en verzameld doorgereden en op de 2e weer een mooie afstand, en daarna weer gas Tong uitsteken Foutloos door de cross en geloof 12 seconden buiten tijd. (4.8 strafpunten)

Ik ben niet gebleven want ik was toch niet in de prijzen, alleen een beetje jammer, ik heb coupon zondag opgehaald, had ik 20 strafpunten bij het springen.. Terwijl ik 4 balken had, binnen de tijd. Een beetje jammer dus maarja, ik hing toch onderaan in de middenmoot Tong uitsteken Sandra had zaterdagavond al gesmst dat ik 167 punten had voor de dressuur, dus ik was superblij (voor ons doen!;) )

Zondag dus posten bij hindernis 15 In de B paarden echt geen enkele weigering gehad, lekker saai.. In de B pony's ook bijna geen. Volgend jaar wil ik een iets spectaculairdere hindernis Clown Helemaal lek gestoken natuurlijk.. Oa eentje onder mn rechteroog,, iedereen op school vroeg of ik gevochten had.. (Tis nogal dik.....)

Maar ik heb een heerlijk L debuut gemaakt! Nu officieel L geklasseert!

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:44

Talida schreef:
Rianne, als je 4 weigeringen heb mag je toch niet doorrijden?
de foto is wel erg grappig inderdaad

ik dacht ook dat dat niet mocht, maar ze zeiden "nu moet je deze overslaan" en toen vroeg ik of ik de de cross mocht uitrijden en dat mocht
op texel mochten de gediscwalificeerden ook gewoon de cross uitrijden, ik denk dat het te maken heeft met wat de organisatie beslist (verder nog geen cross meegemaakt waarbij dat mocht, had er ook nog maar een paar gedaan met mijn vorige pony)

maar er waren ook mensen die de cross wel uitgestuurd werden, misschien komt dat wel omdat ze hinderden ofzo, ik weet het niet

Appie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:28

Leuk om al die verslagen te lezen!

Ik heb trouwens nog een aantal combinatie's van zondag op de foto staan (B-paarden), namelijk de nummers 20, 21, 22, 24, 25, 27, 28, 29, 30, 35, 36 en 52. Verwacht geen hele mooie foto's, ik ben nog aan het oefenen en sommige zijn dus ook wat bewogen Knipoog . Als je ze wil, stuur dan even een pb met je email-adres, dan stuur ik de foto naar je toe.
Laatst bijgewerkt door Appie op 25-08-08 18:09, in het totaal 2 keer bewerkt

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:28

Verlichte zit is het strengste criteria. Ik heb daar ook regelmatig een 4 voor gegeven. Punt 2 is geloof ik het aanrijden van een hindernis en daar staat ook een puntje van het rijden na de sprong. Daar kon ik ook iets meer voldoendes kwijt. Als ik twijfelde dan was het voor mij belangrijk hoe snel iemand weer verlicht zat. In het lijntje hek - sloot- piano nam ik dat niet mee, daar moet je juist terug zitten voor het slootje, maar ik vind wel dat je 2 á 3 galopsprongen na de piano ( voor de mensen die er niet bekend zijn, dan krijg je een heel stuk geen hindernissen) in de verlichte zit moet zitten en ik heb er toch een boel pas na een pas of 7 in de verlichte zit zien gaan.

Bianca, jij kreeg een 10 voor het zwaaien boven de hindernis was maar een geintje van de beoordeling, hoewel ik wel wat onvoldoendes had kwijt gekund Knipoog

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:30

ik heb begrepen dat er doorgereden mocht worden omdat de weg binnendoor naar het veld niet heel eenvoudig te vinden is. dus min of meer om "verdwalen" te voorkomen. En het is natuurlijk alleen maar fijn als je door mag. Dat je dan niet 6x een hindernis mag proberen is alleen maar logisch, en je moet zeker geen andere deelnemers in de weg rijden, maar dan is het toch hartstikke mooi dat je even goed je rondje af mag maken. Tenslotte komt iedereen daar voor.

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:13

Nou ik vond het knap lastig en daarbij vind ik als iemand op 1 al 3 keer weigert en op 2 al 3 keer weigert het een kwestie is van omdraaien en terug sturen. Daar is weinig verdwalen aan zo dicht bij het starthok.

Als er dan nog een paar tegelijk komen is het voor een stijlbeoordeling haast ondoenlijk om knap te jureren.....

riannhuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:17

ok, dat zal het dan wel geweest zijn ja Knipoog

ik had trouwens allemaal 6'en op de stijlbeoordeling Haha! en GvdT jij had er netjes! bij gezet Go jij! Go jij! of deed je dat bij iedereen waarbij het redelijk ging? Clown
en mijn zusje was volgens jou een beetje té lief voor de pony Clown maar het was ook wel weer goed dat ze zo rustig bleef stond erbij Haha!
het was de eerste keer dat die pony ooit crosshindernissen gezien had, hij had geloof ik bij maar 3 hindernissen een weigering en bij een 2 of 3, dus dat was super (ze reed 'samen' met een ander meisje, weigerde de een dan ging de ander weer voorop Cool )

edit: ja idd, dat is dan wel zo dat het lastig jureren is
bij de waterbak waren 3 ab pony'tjes die samen reden, dat zag wel wel leuk uit Cool
http://www.leukopdefoto.nl/files/200808 ... 523106.JPG
http://www.leukopdefoto.nl/files/200808 ... 523108.JPG

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:24

Ik heb zelf helemaal niets geschreven, dat deed mijn schrijfster Knipoog .

Je zusje kwam bij mij nog alleen voorbij Ja

Bonnie, zoals al eerder gemeld kwamen er soms meerdere combinaties voorbij en dan schreef mijn schrijfster 1 punt op. Ik weet niet of het bij mij was dat je beugels te lang waren. Ik heb 149 combinaties gezien en kan me er maar weinig herrinneren.

Voor alleen te lange beugels gaf ik een 5. Een 4 kregen ze als er geen verlichte zit werd getoond of pas heel laat. Mensen die alleen een bovenlichaam naar voor deden of al enorm in onbalans waren op een sprong. Kan best zijn dat je paard net een rotsprong maakt waar een jury zit e dat de rest van de cross niet gedaan heeft. Maar wij moeten beoordelen wat we op dat moment zien en dat was dan voor ons niet goed genoeg.

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:56

Jenga: Gefeliciteerd met je 1e M-winstpunt!

Starremans: Netjes van je eerste L-cross OK dan!

Lisa: Jammer van je weigering maar goed van je springparcours zeg!

Ladyzwien: Ook een fijn M-debuut dus, super!

Kylyco: Wow super zeg, bij je M-debuut gewoon even 1e worden Vork

Nickeltje: Wat balen zeg, hoe is het er nu mee?

Reeskees: Fijn dat ie weer goed aanpakte! Dat geeft toch weer een beter gevoel dan na Maarsbergen denk ik. Moest wel even lachen om je verhaal over hindernis 1 Bloos

San: Balen van je val, niks aan over gehouden? Ach gut

sfranken: Fijn van je goede cross!

Bianca: Fijn dat ze weer goed aanpakte in het parcours en ook in de cross natuurlijk Lachen

Tien: Balen dat ze je zo liet zitten in de cross Ach gut

Hester: Fijn dat ie het goed aanpakte Ja

Kim: Pfoe, knap dat je je dressuurproef hebt kunnen rijden, respect! En fijn van je cross natuurlijk OK dan!

Luuxje: Mooi van je fijne rit!

Claire: Netjes zeg van je 8e plek!

rayo: Gefeliciteerd met de 3e plek van NH OK dan!

Rianne: Goed dat ie nog het water in geweest is!

Isabelle: Gefeliciteerd met je 2e plek!

SGWukkie: Super zeg dat ie weer zo goed aanpakte!

Jolienn: Gefeliciteerd met je L-klassering!

Volgens mij heb ik iedereen weer gehad Clown

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:59

Haha, mooie opsomming Andrea!
Met Nick gaat het ongeveer het zelfde als gisteren, al kwam ze wel gewoon vlot van stal vanmorgen, en dat is beter dan gisteren. Volgens mn ouders is ze verder wel heel opgewekt.
Haar voorbenen worden nu ingesmeerd met groene leem. En mn zusje heeft vandaag ook weer een stuk met haar gewandeld tegen de spierpijn.
Morgen komt de DA voor een ander paard en mam wil hem meteen even naar Nick laten kijken...

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:08

GvdT: Ik heb mijn cijfers van de cross ook niet. Weet jij het toevallig nog Clown ? Vast niet, na zoveel combinaties. Ik was nr. 12 met een heule grote vos.

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 06:28

kim: ik zag jou op het dressuurterrein. Een echte "blikvanger" zullen we maar zeggen

ladyisabelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:43

De uitslagen staan ook online!

texelse

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:44

maar niet van de zondag..........