[SGW] Oefencross Lunteren 26 juli (starttijden in openingspost)

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sim

Re: Oefencross Lunteren 26 juli

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 13:08

Dank je voor je vertrouwen MJ. Knipoog
Ik ga ook echt niets springen wat Rob ons ook niet laat doen in de training.

Amber, hoe weet je dat je ná Zeph moet starten? Er is toch nog geen startlijst?

Zephyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:17

Dat wil Amber denk ik graag na onze gezellige ronde tijdens de oefencross in Renswoude....

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:19

Ja bedoelde er meer mee dat ik haar niet tot last wil zijn zoals in Rens Haha!
Dus dat ik na haar start, zodat ik niet blijf plakken.

Ik doe wel mee met Fjordy Ja
Misschien even spoortje om deze keer, zodat hij toch echt gaat.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 15:31

Oh, ok, dat vatte ik dus even niet. Haha!

Misschien ook de teugel aan het bit (de grote ring bedoel ik dan) vastmaken en niet aan de kleine ringetjes van je pessoa-bit Amber?
Misschien breekt Fjordy daar inmiddels een beetje op af?

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:33

Simmie schreef:
Oh, ok, dat vatte ik dus even niet. Haha!

Misschien ook de teugel aan het bit (de grote ring bedoel ik dan) vastmaken en niet aan de kleine ringetjes van je pessoa-bit Amber?
Misschien breekt Fjordy daar inmiddels een beetje op af?

Ja ga het proberen,
Want ik merk wel dat hij goed verzet komt als ik teveel aan zit, alleen zonder gaat hij weer zo achterlijk hard, en zo moeilijk af te remmen .

Lunteren doe ik zowiezo wel ring, of 2, omhoog ! Ga er nu mee aan de slag, zodat we kunnen oefenen er mee.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 15:38

Dat is een goed idee. Nu vast er mee gaan oefenen. Ho is ho!
Misschien kun je een ongebroken trensje proberen. Werkt wel in, maar minder scherp dan de pessoa.
Of een Yankeetrens. Werkte voor mijn volbloed heel erg goed.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:40

Yankee ? Ik zal is even googlen,
Ik ga maar is op bittenjacht Ja.

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:41

En/Of een paar extra dressuurlesjes nemen? Bloos
Laatst bijgewerkt door pol013 op 15-07-08 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:41

Bij Bonny doe ik de teugels al op het 1e rondje na de grote ring, en ik bouw het steeds op zodat ik 'm straks op de grote ring kan rijden, want ze luistert steeds beter. Ja

@ Amber,
deze:
Afbeelding

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 15:45

Ja, die bedoel ik Mel.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 15:48

pol013 schreef:

Sorry, maar dat vind ik een beetje een dooddoener.... Knipoog

Niet alles is alleen maar met dressuurles op te lossen.
Ik heb 1 a 2 keer per week echt goede dressuurles, maar op het ogenblik weigert mijn paard meer dan dat ze springt.
En dat ligt dus echt niet aan de dressuurbasis!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 15:54

Pakt Sims het al wel weer een beetje op in de springles.

Mijn pony was dressuurmatig redelijk goed voor elkaar (liep op 6 jarige leeftijd M2 en daarna niet meer op dressuurwedstrijd geweest), maar in de cross ging hij wel hard. OP het strand kon/kan hij ook hard, alleen daar luisterde hij wel naar een (flinke) ophouding en dan ontspannen. In de cross kon ik dat mooi vergeten.Heb nooit naar een pessoa hoeven grijpen, had bij hem ook zeker niet gewerkt ivm afbreken. Ik heb het opgelost met een robart.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 15:59

GvdT schreef:
Pakt Sims het al wel weer een beetje op in de springles.

Ja ze begint zelf weer op het hout aan te trekken!
Volgende week oefenparcours en oefencross eind van de maand. Kijken hoe dat gaat, dus ik juich nog maar niet te vroeg. Knipoog

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:07

Een dooddoener zal het best zijn. Toch kun je best weer eens kritisch naar jezelf kijken.

Ik oefen op het moment bewust met schakelen tussen echt hard en weer terug op lange paden. Mijn paard is eigenlijk aartslui maar houdt wel van een sprintje. Ik mag dan best geregeld flink van te voren en een tikkeltje grof moeten ingrijpen. Daarom oefen ik er nu ook mee. Ook probeer ik hier de stemhulp er nog wat meer in te krijgen.

Overigens mag je mijn commentaar best met een korrel zout nemen hoor. Mijn crosservaring is 0,1. Ik ben altijd een (dooddoenende) 'dressuurruiter' geweest. Knipoog

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-08 16:18

pol013 schreef:
Toch kun je best weer eens kritisch naar jezelf kijken.

Dat ben ik zeer zeker met je eens!

Citaat:
Overigens mag je mijn commentaar best met een korrel zout nemen hoor. Mijn crosservaring is 0,1.

Waarom met een korrel zout? Ik neem (het meeste) commentaar serieus. Dus ook dat van jou. Neem ook aan dat men serieuze reacties plaatst. Knipoog
Dat jouw crosservaring niet zo veel is maakt wat dat betreft niet uit. Ik bedoel alleen maar te zeggen dat niet alles (maar wel veel Haha! ) dressuurmatig is op te lossen.

Citaat:
Ik ben altijd een (dooddoenende) 'dressuurruiter' geweest. Knipoog

Ik niet, dus wat dat betreft lig je weer voor op mij. Haha!
De dressuurruiter is niet dooddoenend (niets ten nadele van de dressuur!!), ik bedoelde dat de opmerking dooddoenend is. Tong uitsteken

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:21

Ik had jou opmerking wat dat betreft ook al wel met een korrel zout genomen Knipoog
Had toch nog wat meer smilies moeten gebruiken Haha!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 16:37

pol013 schreef:

Lang verhaal.. maar niet mogelijk. Verdrietig
Mijn geld zit dit jaar dus in mijn club, maar daar botert het absoluut niet. En ik mag geen andere lessentijden rijden ongeacht mijn werktijden (en omdat ik een pony heb) Zo is het met springen, en ook met de dressuur.

Voor de rest heb ik alleen een wei waar mijn hengst ook rondhobbelt,
Volgend jaar wil ik het zeker anders gaan doen! Ja

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 17:40

Amber_ schreef:
pol013 schreef:

Lang verhaal.. maar niet mogelijk. Verdrietig
Mijn geld zit dit jaar dus in mijn club, maar daar botert het absoluut niet. En ik mag geen andere lessentijden rijden ongeacht mijn werktijden (en omdat ik een pony heb) Zo is het met springen, en ook met de dressuur.

Voor de rest heb ik alleen een wei waar mijn hengst ook rondhobbelt,
Volgend jaar wil ik het zeker anders gaan doen! Ja

hmmm,.. lastig,..
een startkaartvereniging is soms heel fijn,..
bij ons betaal je 25 euro per jaar,.. rest kun je uitgeven aan lessen,..
ik kon nl ook nooit op de avond van de les en de andere instructie vond ik niet fijn.

Maar als je een fijne instructeur/trice hebt is het ook wel fijn om wel bij een normale vereniging te zitten. Maar dan moet je het geld er wel voor hebben,.. Haha!
Tenzij ze bv. met die geintjes aankomen dat iedereen maar even 300 euro moet doneren als men lid wordt. Daar was bij ons sprake van! Echt belachelijk,...

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:13

Amber: met Nick heb ik ook erg veel problemen gehad met beheersbaarhied in een cross en met springen.
Inmiddels gaat dat nog niet helemaal goed, maar wel heel veel beter. Ik zit doordeweeks in Leiden en kan alleen rijden op vrijdag zat en zondag.
Heel veel tijd en geld voor lessen is er ook niet, maar ik heb gewoon voor mezelf geoefend met heel erg duidelijk zijn in wat ik wil van Nick, eerst dressuurmatig strak aan de hulpen (en veel stem hulpen!!) en dat dan in het bos toepassen (daar is ze net als in cross) en thuis met wat hindernissen.
Ging ze op een hindernis weer idioot, dan ging ik eerst weer een half uur heel dressuurmatig overgangen rijden tot ze op zit en pinkjes te rijden was, dan mocht ze weer een keer over het hindernisje springen...
Laatst bijgewerkt door Nickeltje op 15-07-08 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

ORYX

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 18:15

Amber, jammer dat het niet botert op je club! Is een startkaart vereniging niet wat voor je? Ik weet dat er 1 in leersum zit/zat en er heeft er kort eentje in Woudenberg gezeten, misschien ook wat dichter in de buurt?
tis dat je wat verder weg woont, maar als je had gewilt had ik je best uit de brand willen helpen met een paar lessen hoor Bloos

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-08 21:31

Ja volgend jaar sluit ik me aan bij Fjovrili, is ook maar iets van 20 euro lidmaatschap. Bij deze vereniging betaal ik maar liefst 280 euro Nagelbijten / Gniffelen En ik woon mezelf, en 2 paardjes.. dus nu overstappen gaat gewoon echt even niet. In igg bedankt hoor Haha!

Nickeltje schreef:
Amber: met Nick heb ik ook erg veel problemen gehad met beheersbaarhied in een cross en met springen.
Inmiddels gaat dat nog niet helemaal goed, maar wel heel veel beter. Ik zit doordeweeks in Leiden en kan alleen rijden op vrijdag zat en zondag.
Heel veel tijd en geld voor lessen is er ook niet, maar ik heb gewoon voor mezelf geoefend met heel erg duidelijk zijn in wat ik wil van Nick, eerst dressuurmatig strak aan de hulpen (en veel stem hulpen!!) en dat dan in het bos toepassen (daar is ze net als in cross) en thuis met wat hindernissen.
Ging ze op een hindernis weer idioot, dan ging ik eerst weer een half uur heel dressuurmatig overgangen rijden tot ze op zit en pinkjes te rijden was, dan mocht ze weer een keer over het hindernisje springen...

Ja ik wil het ook wel zo gaan doen, maar het is zo frusterend als het na 2 jaar gewoon weg nog niet wil . Fjordy is ook zo ingereden weet je wel, van gaan, gaan, gaan, gaan. En dan na 8 jaar komt er even iemand die het anders wil. Ik ga er wel weer mee aan de slag, maar vind zo moeilijk.. wanneer is het vechten genoeg ? (En dan ook echt met open handen en open mond thuis komen he )

Daarom ben ik lid geworden van deze vereninging, kan ik aardig rijdend heen (45 min stappen) en lidmaatschaap/startkaart in 1. Maar helaas, zijn mij de regels daar nooit uitgelegt van pony naar paarden. Helaas, dus volgend jaar wil ik wel ergens anders lessen (vriendlief heeft dan E).

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 07:02

Dat is jammer amber.
Iemand op de grond die met je meekijkt is toch wel handig. Soms kan een stalgenootje al genoeg zijn. Iemand die dan bijvoorbeeld toch wel ziet dat je klemt, net te lang vast houd (of misschien wel niets verkeerds doet).

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 08:38

Hey! Ik ben ook van de partij in Lunteren! 100 cm.
Moeten er toch een beetje ritme in houden....

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 09:19

Flink Jenga, ik kom naar je kijken ! Haha!

pol013 schreef:
Dat is jammer amber.
Iemand op de grond die met je meekijkt is toch wel handig. Soms kan een stalgenootje al genoeg zijn. Iemand die dan bijvoorbeeld toch wel ziet dat je klemt, net te lang vast houd (of misschien wel niets verkeerds doet).

Ja idd, hoop dat er mensen in Lunteren zijn die even willen kijken ! Haha!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-08 09:55

Ik kom even binnenvallen Haha!
Amber, misschien kun je ook oefenen met op 2 teugels rijden, met 1 teugel op de grote ring, en de ander op waar die normaal op zit.