[SGW] Verslagen SGW Vlietland (14&15 juni)

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bonny_CT

Re: Verslagen SGW Vlietland (14&15 juni)

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:38

iedereen gefeliciteerd met de punten

marloeske balen zeg.. hopen dat maarsbergen beter gaat

ik heb fijn gereden, om 8 uur al als eerste dressuur in ring 3 met nummer 3, 185 punten, goede stukken ertussen maar ook slechte.. Toen springen, echt heel fijn parcour gereden.. Super springen wachten te rijden en te sturen echt fijn.. Met goed gevoel de cross in.. Dit ging ook echt super fijn.. alles fijn springen meedenken enz, al stuk fijner dan oudkarpsel.. Alleen op opsprong trok ze naar rechts richting springring en toen ging ik er langs... Daarna opnieuw aangereden zonder beugel was die kwijt en toen wel erover over boomstam eraf ook en laatste ook zonder beugels.. Bij 9 trouwens het alternatief genomen dit ging goed..

Uiteindelijk incl weigering 10 sec buiten optimale tijd dus niet slecht.. Weer winstpuntje erbij een fijn gevoel, en op naar wieringenwerf...

xMnOn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 18:59

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:00

ik heb jou gezien ingrid, ik zat bij de finish op een stoel

Elegant

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:21

Wij hebben ook lekker gereden, hij nam helaas alleen de waterbak niet. Lachen

Nog een fotootje van ons:
Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:48

Mooie foto's komen hier langs zo...
Baal nog steeds van niet kunnen starten!
Mensen die ik nu nog niet gefeliciteerd heb met mooie resultaten, alsnog gefeliciteerd!!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:52

zo ik ben ook weer terug...
Een beetje dubbel gevoel, op de eerste 3 hindernissen liep hij namelijk echt te klooien. maar het stuk vanaf hindernis 3 tot hindernis 10 ging heerlijk. voor het water stopte hij (aansteller...) eerst 2 anderen moeten laten passeren en toen ging hij wel. toen weer een fijn stukje tot het oranje heksenoog, na een aantal weigeringen er toch netjes doorheen. Vanaf daar tot de finish ging weer heel fijn.

Er hadden nog 2 mensen mij aangeschoten met de vraag of ik ook bokt zat, nu heb ik alleen niet gehoord hoe die nou heetten (door de spanning waarschijnlijk Tong uitsteken )

En klopt het dat er 3 (?) fotograven naast de greppel stonden? Vork

Ik ga even de foto's bekijken die Millie heeft gemaakt bekijken.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 19:53

Ik ben weer terug!
Verslagje:
De dressuur ging wel aardig, kon netter, maar het ging niet verkeerd. Ik had 190 punten en stond daarmee gedeeld 6e ofzo. Na de dressuur heb ik Vorstin weer op de trailer gezet en heb ik de cross nog een keertje gelopen. Ik was helemaal niet zenuwachtig, en had er zin in, tot een uur voordat ik erop moest. Ik was echt bloednerveus! Het losspringen ging wel fijn, ze trok gewoon goed aan, niet zo overdreven. Toen ik het springparcours inkwam, was Vorstin ineens helemaal knetter. Ze ging echt als een raket door dat parcours heen, en ik was echt al helemaal blij als ik haar voor je juiste sprong kreeg. Twee keer kwam ik niet goed uit, en ik had daardoor 2 balkjes. Ik vond het wel jammer, maar het boeide me eigenlijk niet zo. Als het hoger staat, komt Vorstin vanzelf iets meer terug, en dan is het een stuk beter te doen. Nu werd ze gewoon een beetje onvoorzichtig.
Ik was voor het springen al naar de veterinaire keuring geweest: hartslag 60.
Toen crossen Hyper!
Vorstin wilde eerst even niet richting het starthok, maar dat ging gelukkig goed. Ik kwam precies op tijd erin, waardoor ik vanuit stap gelijk weg kon rijden. Gelukkig werd ik nog aangeschreeuwd door MJ, dat hielp wel om er echt voor te gaan. De eerste twee sprongen gingen goed. Op de derde kwam ze een klein beetje terug. Langs het fietspad heb ik niet tegengewerkt, maar haar pas weer voor de bocht teruggenomen. Ik merkte wel dat als ik te weinig druk gaf, ze een beetje onzeker werd, dus ze heeft wel druk nodig.
Alle hindernissen die volgden gingen ook lekker. Het water kwam ze een kleeein beetje op terug, maar sprong ze gewoon. Ook de heksenogen en haaientanden gingen goed. Het walletje schoot ik bijna langs, Vorstin dacht dat dat ook wel mocht. Ik heb hem vrij schuin gesprongen, maar nog binnen het vlaggetje. De laatste twee hindernissen gingen ook goed, en toen was ik FOUTLOOS Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Veterinaire keuring was goed, hartslag 74.
Uiteindelijk ben ik 5e van de regio geworden, en 12e van iedereen.
Ik heb echt heerlijk gecrosst, en ik vond het twee hele leuke dagen. Heerlijk sfeertje hangt er toch, en dan ook nog zo onwijs veel bekenden tegenkomen is ook leuk!

edit: Foto's van nummer 124 zijn welkom ^^
Laatst bijgewerkt door Snoekiej op 15-06-08 20:20, in het totaal 2 keer bewerkt

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:53

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

2 Winst !!

Ben zo blij haha. *LOL* Ging helemaal super, zeker na Markelo !

Dressuur ging nog aardig.. 169 punten, Springen 2 banketstaaf balkjes.
Maar de cross ging helemaal foutloos, we hebben op de punt wel het alternatief genomen Ja.
Wilde het wel proberen maar ja.. Nagelbijten / Gniffelen Nog nooit gedaan dus toch maar niet op gegokt !

Hier en daar wat aparte afzetten, dus daar moeten we wat meer aan werken ! Super enthousiast was hij !
Voor de rest had ik 6,17 voor mijn stijl Haha! En was ik maar 7 seconde over de ideale tijd ! Haha!

Eerste foto heb ik al binnen Haha!
Afbeelding

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:55

Amber, wat goed!!
Gefeliciteerd!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 19:58

Haha! Dank je. Ben zo blij dat hij gewoon lekker ging !
Ik moest trouwens wel flink doorrijden ! Komt ook wel door het alternatief, maar goed.. met zijn pasjes Vork

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:05

Jemig Sim wat naar van je springpunten, ik kan me jou gevoel heel goed voorstellen !

Gvt.. Wel schrikken zeker, toen je riempje brak ?!

Las ook weer dat we een Z ruiter krijgen Tong uitsteken?

Jammer Jetske dat ik jullie net niet gezien had, maar kaarsje was bij mij en vriendlief op haha!
Daarnaast heb ik idd ook Snoekji gezien, en Ingrid, Ginny, MissJumpy enz enz, genoeg mensen *LOL*

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:06

Amber ik heb jou nog wel zien lopen, samen met Manon. Tijdens Ginny's rondje.
Gefeliciteerd met je winstpunten! Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:07

Gefeliciteerd Snoek en Amber!

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 20:07

Fijn dat je lekker gereden hebt San! Gefeliciteerd met je punt!
Paul, jou heb ik al gesproken Knipoog. Maar goed gedaan hoor!
Jammer van je stop Reeskees, maar toch een mooi resultaat!
Jenga, jou heb ik gisteren nog bij de start gezien! Ik herkende je aan de geschoren manen! Jammer van je stopje bij de kuil, maar fijn dat het verder zo lekker ging!
Gefeliciteerd met je eerste plek Vera_Pino!!
Onwijs jammer van je springparcours gisteren Bianca! Ik heb je nog zien springen, en Rebecca zag er erg fel uit. Je ging inderdaad echt dwars door de hindernis. Ik hoop ook voor je dat het een incident was, en dat het volgende keer weer gewoon lukt Ach gut
Gefeliciteerd Nadua! Dat is een mooi resultaat voor de tweede keer!
Gefeliciteerd met je eerste plek Starremans!
Fijn dat je lekker gereden hebt Luxtet. Gefeliciteerd met je winstpuntje erbij!
Mooi dat je lekker gereden hebt Jen_Elegance. Jammer van het water. Ben je er nog wel doorheen gereden via het strand of gewoon doorgegaan?
Gefeliciteerd met je verjaardag Nickeltje Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!
Jammer dat Bambi weer een beetje zat te klooien Jetske. Vanaf een afstandje zag het er goed uit, alleen bij het heksenoog moest hij even overtuigt worden.
Gefeliciteerd Amber! Netjes hoor, voor de tweede keer!

broertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:16

Ik ben ook weer thuis! Ik was op z'n zachts gezegd stik zenuwachtig Clown
Zag er vreselijk tegenop, vond er flinke sprongen in staan en de punt twijfelde ik hoe ik hem wilde rijden. Zeker als je nog nooit een punt hebt geoefend een moeilijke keuze om te maken Vork.
Maar.... heb heerlijk gereden, dressuur niet bijzonder. Was nog niet echt los en hij was behoorlijk aan het hinneken naar zijn vriendinnetje... 191 punten. Springen ging aardig, niet helemaal een geweldig ritme maar wel foutloos. De cross ging super, hij gaat het steeds beter oppakken. Hij trekt nu zelf veel meer aan en ook op de lange paden geeft ie zelf meer gas. Dat geeft wel een fijn gevoel dus heb de punt genomen en dat ging prima! Ik was foutloos en binnen de tijd, zo trots! Uiteindelijk 3e van mijn ring en 2e van de regio Go jij! Go jij!. Niet slecht toch voor een 2e sgw ooit.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:18

Gefeliciteerd aan de prijswinnaars en degenen die fijn gereden hebben. Go jij! Go jij!
Cross ging helemaal top, alles in 1x gesprongen. Toch jammer dat het me een halve minuut kostte om te starten Clown
Echt, 5 sec voordat we mochten, omhoog komen en blijven komen, en tot slot het hok weer uitrennen (helaas de verkeerde kant).
Oh, zitten nu filmpje te kijken het ging mis toen iemand zo aardig was om niet 5 sec te wachten tot ik gestart was maar achter ons door het starthok ff ging oversteken Boos!

Naja, ik heb super gereden, ze liep goed en vond het zo leuk (hartslag 48 uit de cross, geloof dat dat wel ok is?)en heb mn best gedaan om dr mooi terug te krijgen voor een sprong ipv als een kip zonder kop overal naar toe te racen.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:19

Talida, ik zag jou trouwens nog in het parcours rond gaan *LOL*

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 20:20

Gefeliciteerd Broertje! Wat een prestatie zeg!
Talida, fijn dat je lekker hebt gecrosst Lachen

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:21

Ik heb Snoekie wel diverse keren gespot (en ik maar zeggen kijk die is ook van Bokt) maar jou niet Amber!

Luuxje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:21

Zoals bij zovelen, mijn wekkertje ging wel erg vroeg voor op de zondagmorgen, 5 uur Slapen

Snel naar stal en paard uit de wei geplukt. Ik was om 8.30 op plaats van bestemming. Nog even het puntje en het water bekeken en de tactiek besproken. Zou het tot 9 goed voelen dat zou ik het puntje proberen en zo niet dan gelijk het alternatief. Indien weigering dan zou ik bij het water ook het alternatief nemen.

Dressuur ging wel, het was een beetje erg jammer dat de jury gewoon 10 miniuten nadat ze had moeten beginnen aan komt rijden Boos!
Met dressuur in de middenmoot met 184 pnt. Paardebeest weer even op de trailer en nog even het springparcour gelopen, voor mij niet een onbelangrijk onderdeel Clown Voor het springen bij de dierenarts geweest, hartslag 48. Voelde met inspringen wel goed en toen het parcour in. Op de eerste al een balk en kon moeilijk ritme krijgen. De tweede balk op nummer 6 of 7. En kwam een beetje moeilijk de dubbel in maar het ging "goed".

Na het springen en voor de cross niet zoveel meer gedaan (nog even met psst en MJ gekletst) en toen eindelijk crossen. Hij ging heel goed van start, het lange stuk tussen 3 en 4 nog een beetje gas bij gegeven en alles eigenlijk vrij makkelijk! Dus op naar de punt, via de linkerkant (het smalle gedeelte) aangereden maar helaas een stop erop. Daarna gelijk het alternatief genomen, hij had toen wel even een aanmoedigingstikje nodig. Maar ging gestaag verder. Bij het water gelijk het alternatief genomen en nog wel even via het strandje het water in (was toch al teveel overtijd). Bij de strobalen en heksenoog hebben psst en MJ nog een brul gegeven en dat ging prima. Zat er daar wel een beetje doorheen maar even door de zure appel heen gebeten en door gereden en de rest ging ook prima. Kortom een fijne cross gereden met 1 weigering. Had ook nog nooit een punt gesprongen maar had had leuk geweest. Nakeuring hartslag 60.

Lekker paard verzorgd en naar huis gebracht. Toen nog even terug om de andere bokkers in de oefencross aan te moedigen en om m'n prijs op te halen, he wat prijs ophalen.
Ja ik had in mijn ring de stijlprijs gewonnen!!! Haha! Ik was de hoogste met een 7 Bloos! Was helemaal verbaasd. En ik kreeg een heel mooi koffertje met een kalkoenenset van Tacx (wel een beetje jammer, paard staat sinds een jaar blootvoets.......) ROFL

Ik heb een geweldig leuke dag gehad en heb m'n allereerste punt in de B binnen Go jij! Go jij!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:23

amber ik vind fjordy echt cool, moets onwijs lachen dat ik jou in je parcour naar hindernis 6 wat hoorde zeggen Lachen stond even aan de zijkant te kijken, maar hij doet het super

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-06-08 20:25

Gefeliciteerd Luuxje!! Lekker gedaan hoor! Moest je toevallig in ring 2 dressuur rijden?
Talida, zo liep ik ook constant rond Clown

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:26

Heb Amber & Jetske zien crossen! Ja
De meenste trouwens, stond bij de oversteek, leuk om te zien!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:27

echt super judith.. met mijn oude kanjer... Is geweldig dier echt super haha vind zo leuk om em weer te zien

Liedje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-08 20:27

Jetske_ schreef:
zo ik ben ook weer terug...
Een beetje dubbel gevoel, op de eerste 3 hindernissen liep hij namelijk echt te klooien. maar het stuk vanaf hindernis 3 tot hindernis 10 ging heerlijk. voor het water stopte hij (aansteller...) eerst 2 anderen moeten laten passeren en toen ging hij wel. toen weer een fijn stukje tot het oranje heksenoog, na een aantal weigeringen er toch netjes doorheen. Vanaf daar tot de finish ging weer heel fijn.

Er hadden nog 2 mensen mij aangeschoten met de vraag of ik ook bokt zat, nu heb ik alleen niet gehoord hoe die nou heetten (door de spanning waarschijnlijk Tong uitsteken )

En klopt het dat er 3 (?) fotograven naast de greppel stonden? Vork

Ik ga even de foto's bekijken die Millie heeft gemaakt bekijken.

Ik zag het, hij was lekker aan het klooie bij het begin zeg! Ik zag je nog door t water gaan, adcht alleen dat je dat in 1x deed, niet dus Clown