[SGW] Verslagen SGW Markelo

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Irene2

Re: Verslagen SGW Markelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:09

mijn paard heeft nooit dikke benen na een cross..
je paard heeft er geen last van?

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:16

nee hij liep kiplekker door de wei te rennen en zn benen zijn ook niet warm gelukkig...
koel ze nu wel even extra

Ils_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:18

Juventes: dat gebeurd wel vaker, de mijne is ook gevoelig voor vocht in de benen, smeer hem altijd in met klei naar de cross, dan is het goed.

Ben benieuwd na verslagen van vandaag.

Caatje1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:19

BerdientJ schreef:
Dan ben ik de eerste.Lachen

Met losrijden voor het dressuren liep Cyrano heel fijn, in het proefje wat spanning door een beetje onweer maar verder ook wel netjes gegaan, 194 punten 3e plek.Lachen
Met het springen was het erg glad in het parcours, maar geen blub, wel 2 mensen zien wegglijden.
Was zelf met 2 balken rondgekomen, Cyrano werkte wel fijn mee, jammer van de balkjes.
Met de cross gingen we heel fijn van start, hij pakte overal super aan en hij vond het weer helemaal leuk!
Was helaas zelf zo stom om na het water de Bhindernis te springen ipv de Lhindernis, moest weer terug over de B hindernis om de L hindernis te kunnen springen dus koste wat tijd, en fout parcours natuurlijk.
Cross verder fijn uitgereden, en kon er ook wel om lachen, had gewoon nog de gele bordjes in m'n hoofd van de B, ging mooi rechtuit, en toen ik eroverheen sprong dacht ik 'dit klopt niet'.Tong uitsteken
Cyrano heeft iig super z'n eerste Lcross rondgesprongen.Haha!

Hee ik heb jou heen en weer zien springen haha zag er grappig uit!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:28

Ik heb gewoon gestart en blij erom. Bodem viel reuze mee! Dressuur was hij heerlijk relaxed(wat echt heel anders is geweest), was ik heel blij om. Alleen was de bodem daar behoorlijk om gewoeld, dus ik ging twee x bijna onderuit. Alsnog 180 punten. Daarna cross gelopen. Goed te doen, wel goed je kop erbij houden. Vond de laatste bochte en daarna dat huisje een beetje stom geplaatst. Ook was de kuil en daarna de heg met die smalle doorgang en al die bomen een beetje risky. Omzadelen voor het springen. Weer fijn relaxed en foutloos Haha! De cross in, heb rustig gereden, gezorgd dat ik altijd controle had. Afsprongen gingen super fijn. En ook de beide puntjes (Y) Beetje jammer was dat ik hem prut aanreed op de berkenstijl voor de kuil. Vorig jaar was hij er gewoon overheen gestommeld. Nu let hij beter op zichzelf, dus eigenlijk was het een heel goed teken dat hij stopte Knipoog
Afbeelding

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:36

Hier ook een aantal goede ritten zo te lezen! Super, mooi dat "jullie" ook zo goed weer hadden vandaag!! "Wij" in Etten Leur hadden ook lekker weer vandaag!

Voor een ieder die niet (zo lekker) gereden heeft Ach gut

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:37

hey ik heb jou gezien (met je bonte paardje Haha! ) , stond in de startbox naast de startmeneer Lachen
fijn dat je tevreden bent!

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:40

Wat leuk. Die man maar over de EK kleuren Haha! Was wel grappig

Berdien_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:45

Caatje1986 schreef:
Hee ik heb jou heen en weer zien springen haha zag er grappig uit!

Haha, het was ook wel echt een stomme actie.
Evenementenfoto stond daar foto's te maken, zag er wel grappig uit.Tong uitsteken

ik reed 'm daar een beetje slordig en kort voor de hindernissen maar Cyrano deed het heel braaf.Lovers

Toch de meeste hier lekker gereden, top allemaal.Haha!

Qizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 17:51

_San_ schreef:
Wat leuk. Die man maar over de EK kleuren Haha! Was wel grappig

hahaha ja hij is altijd erg leuk, was vroeger bij de club mijn instructeur, hij ouwehoert graag Lachen

bij Barchem en Diepenheim is hij ook meestal de starter

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:30

Leuk, misschien kom ik hem dan ook tegen Knipoog

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:53

Hier even een kort verslagje!
Dressuur 190 punten 2e plaats, springen 1 balkje en in de cross 1 weigering op het water.
Baal behoorlijk van die weigering, hij blijft erg onzeker op het water dus komende 2 maanden maar flink aan de bak met watertrainingen!

http://i.pbase.com/o6/40/233640/1/95226 ... G_4707.jpg

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 19:56

Je foto doet het niet Ilse !

En prijswinnaars gefeliciteerd! Super gereden!

@ juventus: ik heb het bij Calyp nog niet mee gemaakt dikke benen na de cross. Maar sommigen zijn daar gevoelig voor.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 19:58

Leuk om alle verslagen zo te lezen. Aardig wat bokkers in de prijzen en de meesten hebben zo te zien heerlijk gereden.

Annemiekbram

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:15

Irene2 schreef:
Ik sta er echt van te kijken dat er mensen gestart zijn.
Ik heb na mn dressuur (die prut ging overigens) nog een keer de cross gelopen, en vond de afdalingen veel te glad om zo vanaf te gaan. Nescio heeft ook geen ijzers, dus ook geen stiften, en ik vind een val riskeren het gewoon niet waard. baalde wel erg, maar veiligheid gaat toch voor. wat een pech met het weer zeg!

Zo heb ik ook besloten om niet te starten..wel jammer maar heb echt geen zin in ongelukken oid.
Op het secretariaat waren ze nogal 'boos' omdat ik me niet eerder had afgemeld ivm met iemand anders op de wachtlijst die heel graag had willen rijden!
Tja sorry, ik had ook wel graag willen starten maar vond het iets te link!

ilse18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:35

rowo schreef:
Je foto doet het niet Ilse !

Ik kan hem wel gewoon zien......Kan ik er iets aan veranderen dan zodat ie wel te zien is? Blond

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 20:40

Jaaaaaa, ik ben wel geweest en het terrein was zeer goed te doen. En ik was de een na laatste starter van de dag. Weer was super, dressuurbaan van de M minder en de springbak iets mul, maar de inzet van de parcourshulpen echt OK dan! . Stonden tot het laatst toe te harken bij iedere kuil die je gesprongen had. Bos was alleen het eerste stuk slecht/minder en dan vooral rond hindernis 2. De rest was zeer goed te doen. Zelfs de waterbak droogde mooi op Tong uitsteken

Helaas schoot ik ook rechtdoor bij het ooievaarsnest en ging ik ook zoekend naar boven.
Paard vond het publiek zo vlak naast/ boven haar bij de hindernissen op de motorcrossbaan een beetje spannend. Ter verduidelijking, de M paarden moesten alles springen tegen de zandkant aan met voeten/knieën op ooghoogte.

Dressuur ging naar omstandigheden redelijk,wel 2 naar laatste Clown , misschien volgende keer de baan 3 meter verleggen zodat je niet al met een stukgelopen hoefslag begint. Springen 1 balkje en alle hulde voor mijn paard en cross foutloos en een minuut te langzaam, mede door die actie bij het ooievaarsnest. Uiteindelijk nog 7de geworden.

Ben blij dat ik geweest ben, heb de hele dag genoten!!!
Organisatie, bedankt voor de inzet OK dan!

Ilse ik zie je foto ook niet.

Renske super gereden.

Ilse jammer van je stop op het water.

Karin, ik heb je gezien toen je met je zus stond te praten.

Annemiek, zag je nog voorbij komen, Estelle was even stout op de weg Knipoog

Alle prijswinnaars gefeliciteerd, degene die wat minder gingen, kop op en volgende keer beter.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:01

heel wat felicitaties aan de orde hier zie ik, goed gedaan! En wat Ach gut voor anderen, volgende keer beter.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 21:38

ik meld me nu ook maar weer, had vandaag weer springwedstrijd (Vi voor het eerst L en de ander in het Z)

gisteren om 5 uur stonden ze op de trailer en waren we onderweg half 8 waren we daar en hebben we even nummers gehaald en betaald. Toen moest ik dressuuren in de stromende regen, Vi haar dressuur is al heeel erg verbeterd en het wijken lijkt tegenwoordig ook op een beetje op wijken Nagelbijten / Gniffelen maar de jury had een andere mening en heeft me zwaar omlaag gepunt -> 178 punten en ergens achteraan maar zelf wel tevreden.

Springen weer in de regen, het was wat glibberig en voor hindernis 4 gleed ze echt uit toch afgezet maar beide balken op de grond.
de rest van het parcours super en een pechfoutje op 9A

toen de cross was wat huiverig dat ze omhoog zou komen enz. maar het was een aardige starter en ze bleef bij de laatste 5 sec keurig wachten. Hindernis 1 goed, wel rustig aan gedaan ivm glij stukjes, na hindernis 4 meer tempo gemaakt. Bij de berkensprong sprong ze goed ging ook mooi naar beneden maar kwam niet goed voor 10 sprong dwars door de rietkant maar erover alleen ik miste de afdaling Dromen , terug en in stap gedaan en daarna weer door ze vond de heuveltjes wel eng naar beneden toe maar de schans ging super en de rest van resterende heuvels ook. Bij het huisje wilde ze stoppen en ik gaf zoveel been dat ze wel afzette met als gevolg dat ze erboven op sprong en er weer af Bloos , goed naar de finish en super tevreden.

Ik vondt de bodem goed te doen er was een laagje moder maar daaronder was de bodem gewoon vast.

Uiteindelijke uitslag klopte niks van maar volgens mij was ik 7e geworden.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 23:00

TeeGee schreef:
@Silverbrumby: ik was 35, heb je ingehaald bij hindernis 12. Clown Heb er zelfs 2 ingehaald, ook die waar jij achteraan bent gereden.

Haha ja ik weet nu wie je bent Knipoog Ja die muts van mij ging bovenop de bult al stilstaan zo van helllllllllppp water haha, maar gelukkig ging ze er daarna wel door, en zal het de volgende keer wel gaan verwacht ik. Maar ze was op t eind echt doodop van al die heuvels gok ik, ze woue cht niet meer in galop. Maar ik ga me zeker inschrijven voor meer crossen dit jaar.Heb ieder jaar weer gezegd dat ik de bollert brons mee wou doen, maar had er nooit echt t juiste paard voor. Ik hoop dat er nog mensen zijn die mijn per ongeluk op de foto hebben gezet NR 34 Haha!, door evenementenfoto gemaakt was er trouwens een hele mooie die ik ook gelijk maar in groot formaat besteld heb.

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 05:31

foto Haha! Haha!
Afbeelding

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 07:51

Jee, ondanks de mindere dressuur, de net al te beste springprestatie, ben ik blij met maar 2 weigeringen (door mijn eigen schuld).
We hebben de finish gezien en een score gekregen.
De paddenstoelen reed ik te weinig op aan en bij de huisjes kan ik in de binnenbocht met een draf tempo, en dat haalde hij niet.
Beide keren in de herkansing zonder problemen erover.

Op naar Westerbork en hopen dat het gewoon lekker weer wordt.

Iedereen met een prijs gefeliciteerd.

Ik heb een aantal mensen herkend en een enkeling even gesproken.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:54

Was leuk om je even te spreken Ruud!! En een mooi resultaat toch!

Edit: deze foto heb ik gekocht:

Afbeelding

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 10:58

Nu weet ik zeker dat ik je gezien heb *LOL*

Ruud_O

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-08 11:08

TeeGee schreef:
Was leuk om je even te spreken Ruud!! En een mooi resultaat toch!

Edit: deze foto heb ik gekocht:

Zeker, moet nog wat meer vertrouwen krijgen met het dressuren (heb een hekel om beoordeeld te worden), maar dat zit er zeker wel in.
Gister nog heerlijk met Oasis door het bos gereden en van enige vorm of vermoeidheid was geen spraken. Zo fris als een hoentje en erg voorwaarts.

Leuke foto, helaas van mij nog geen foto's aangetroffen. Volgende keer beter.