[SGW] Verslagen SGW Chaam 16/24 maart

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Eventinggek

Re: Verslagen SGW Chaam 16/24 maart

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:16

Mijn verslag(je Schijnheilig ) van Chaam Haha!

Pasjha liep een aardige drs. proef, mocht wel wat actiever. Stond na de dressuur ergens op 2/3 vd groep. Ben helaas in alle drukte vergeten mijn coupon af te halen… Er waren trouwens 30 combinaties in de Z!

Daarna de eerste Z lus op het open veld nog een keer gelopen, zaterdag had ik de Z cross alvast gelopen en ik kon de hindernissen al 2 weken wel dromen. Nog even het springparcours bekeken en even lekker warm in de tent gezeten en toen Ungaro gaan opzadelen voor dressuur. Toen ik eenmaal aan het rijden was werd ik gelijk door de ringmeester geroepen, bleek dat ik er 20 min. naast zat met mijn tijd!! Wat een blunder Nagelbijten / Gniffelen Maar goed, ik had het geluk dat ik de laatste was en de jury vond het niet erg om even te wachten dus ik kon zelfs nog een beetje losrijden. Proef ging redelijk, wel voor het eerst echt iets van een middendraf gevoeld! Dat was alvast weer een overwinning, vooral nadat we ook nog zo kort hadden losgereden. Na de dressuur stonden we 6e en er was héél dicht op elkaar gepunt.

Daarna gelijk Pasjha weer voor het springen opgezadeld. En toen kreeg ik toch even flink de kriebels! Inspringen ging al niet helemaal lekker, had weer een paar rotafstanden en begon te veel terug te rijden. De al slechter wordende bodem werkt dan natuurlijk ook niet echt voordelig. En om me heen reden allemaal van die topruiters! Had echt zoiets van: wat doe ik hier eigenlijk!! In het springparcours ging het helaas ook écht niet lekker, ik reed veel te veel terug en Pasjha was ook wat erg laks. Resultaat: 3 balken + 1 stop op de laatste hindernis!! Huilen Allemaal helemaal aan mezelf te wijten, dat was het enige positieve. En het ging de laatste tijd al veel beter op springwedstrijden…. Na het springparcours heb ik zelfs een momentje gedacht dat ik misschien beter niet zou moeten starten in de cross. Maar die gedacht was gelukkig zo weg Tong uitsteken

Na een valse start (foei!) lekker van start gegaan. Op 3 stro-hindernis had ik ook een beetje een rotsprong, maar daarna ben ik flink door gaan rijden. 4 molenwiek ging goed, 5 trakhener ging super! Hyper! Wel met de zweep in een hand gesprongen, maar dat was meer voor mijn eigen gevoel! Later nog twee hele mooie foto’s hiervan gekocht! 6 woudreus, 7 steeple, 8abc smalle-boom-smalle en 9 surfplank ging goed. 10 waterinsprong ging ook heerlijk, deze vond ik best pittig. 11 bankje, 12 haag en 13 oxer ook goed. Na de eerste hindernis (14) van de combi heb ik een volte gedraaid en daarna mooi 15 + 16 gesprongen. Deze lijn vond ik toch nog wel wat erg technisch en Lex herinnerde mij tijdens het verkennen zaterdag eraan dat het wel pas mijn eerste Z start was haha!
17 was een flinke haag met een flink gat ervoor, dit vond ik dus een échte flinke Z hindernis. Hetzelfde vond ik trouwens van 18 de punt hierna. Beide gingen gelukkig heel netjes!
19abc de coffin ging ook lekker. 20abcd oude waterplas ging echt kicks, behalve op een klein struikelpasje bergop naar d na. Vooral ab vond ik ook weer echte Z hindernissen: lastig en kort aan te rijden 2 díkke bomen op 5 m. afstand met een diepere landing in de droge waterbak. Hierna 21abc de Normandiebank, welke onder luid gejuich ook echt super ging. Daarna nog 22 de wegversperring en daarna 23 welke we helaas flink raakten (breekboom). Op mijn klok was ik 20 sec. over de tijd, niet verkeer met alternatief! En wat was ik blij Hyper! Gewoon gelijk mijn eerste Z cross 2 wp’en!

Daarna hadden we ruim tijd om de L cross te lopen en lekker bij te kletsen met diverse bokkers! Gezellie! Rond 3 uur was het nog steeds flink aan het regenen. De bodem van de cross werd hier en daar best zwaar en ik heb bij diverse hindernissen gekeken waar de beste “landingsplaatsen” waren. Verder vond ik de surfplank ook wel erg spannend voor Ungaro. De bodem (lees glibber glijbaan) voor het oude water en het stuk erna tot aan de bosuitsprong was wel erg slecht… Maar Ben was er helemaal van overtuigd dat de bodem helemaal geen probleem zou zijn voor Ungaro.

Daarna met Ungaro springen. Gelukkig regende het bijna niet meer. Het springterrein was echt een grote blubberzooi en Ungaro was ook nog echt mega heet…. Gelukkig toch foutloos gesprongen en hij kon echt niet wachten tot hij daarna de cross in mocht. Ik heb dan ook een heerlijke cross gereden met Ungaro! Heb dan ook een leuke foto met hem op de L haag voor de coffin waar ik weer met een brede glimlach opsta! De surfplank en het water gingen gelukkig ook heel goed!

Uiteindelijk was ik nog 2e met Ungaro Go jij! Go jij! Die heeft zichzelf weer een mooie statiedeken verdiend Pling En het Z viel me ook nog mee: was 11e vd 29 starts! Ben echt mega blij met mijn Z cross! Baal wel erg van het springen, maar de cross heeft alles goedgemaakt! Heb in de cross alleen op de laatste een rotsprong gehad.

Half 11 was ik moet maar erg voldaan weer thuis, we hebben mijn zadels nog maar even goed schoongemaakt en ingevet! Paarden stonden er ook lekker kwik bij. En de vrachtwagen is ook officieel goedgekeurd Haha!

Madelene, Lielle & Renske: gefeliciteerd!! Goed gereden! Lekker start van het nieuwe seizoen voor jullie OK dan! *LOL*
Ibonn: leuk dat jullie ondanks de regen toch nog zijn komen kijken!
Nickeltje & Paul zien springen Ach gut Nick was inderdaad erg heet en veel te gretig in het parcours, jammer! En Paul ging ook helemaal niet lekker… Volgende keer beter & blijven oefenen! Just like me Bloos haha

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:19

Marieke_xXx schreef:
Wij hebben een rondleiding gehad door de cross, en de gids zei dat er volgende week idd water in komt, maar dat ze deze week geen twee waterbakken wouden.. Verward

Weet je toevallig wie je gids was?

g0otje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:19

peanutbutter schreef:
dat heb ik wel bij meer mensen die vaak winnen Knipoog
Hebben jullie trouwens gister nog de val van jasper de Kruyf gezien? Wij stonden er met onze neus boven op. Paard ging veel te hard en veel te vroeg af op de laatste hindernis en sloeg over kop. Ruiter staat op, kijkt niet naar het paard en stapt op en stapt door de finish heen en blijft vervolgens nog een tijd rondstappen óp het paard!!
We konden er niet met ons hoofd bij. Als zoiets gebeurd staop je toch niet op, maar ga je, je hele paard toch controlern en alles???
Kan me daar zo kwaad om maken.

Sorry hoor maar hier wil ik even op reageren, Ik heb de val gezien en hij heeft zeker wel eerst naar zijn paard gekeken, is id opgestapt en gaan stappen om vervolgens naar de dierenarts te gaan en het paard na te kijken. Ik begrijp niet wat daar mis mee is?? Stappen met een paard wat gevallen is is het beste voor alle spieren. Oke hij reed te hard en het paard ging te vroeg af en dat was stom, maar wat hij daarna met zijn paard deed zie ik echt niets slechts in!
Het paard mankeerde gelukkig niets en ook de dierenarts kon niets anders constateren dan dat ie niets had en er maar gewoon mee moest gaan stappen!

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:20

helemaal top gedaan suus, wat heb jij een geweldige dag gehad gisteren Ja

MJ_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:23

EG, ik kan me goed voorstellen dat je je nog een beetje afgebluft voelde voor je eerste Z sgw maar dat gevoel is de volgende keer dus nergens voor nodig en dan kan je rondrijden met het idee: ik hoor hier ook thuis Haha!

Super hoor, mooi verslag ook!

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:24

ik heb gehoord, dat ze(wie dat zijn weet ik niet) het te zwaar vonden om er 2 waterbakken in te maken.

Ik had met Violin op de sprong voor het puntje ook een ontzettend slechte sprong. Ik ging ongeveer een galopsprong te vroeg af. Als mensen me daar gezien hebben, dan hebben ze een erg negatief beeld van mij Knipoog

Suus, echt helemaal top!!! Haha! Nu ben je gewoon Z + 2, wat een kick moet dat geven!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:27

Bedankt bedankt! Haha! Dromen heb inderdaad nog steeds mega kriebels in mijn buik Haha! zal nog wel effe duren

Pasjha rules Lovers (en Ungaro ook Haha! Lovers )

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:29

Suus, alle respect hoor! Afgod Je hebt echt twee super prestaties neergezet gisteren!!!

Canter

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:33

Heb het in het andere topic ook al gemeld, maar echt supergaaf Suus! Ja

Voor Online zal het wel even wennen geweest zijn om als dressuurpaard een M cross te moeten lopen, misschien daarom wat laat in het ritme? Clown

Wat een punten Miriam. Wow! Lekker begin van het seizoen, gelijk 1e. En leuk ook voor Frank dat hij even terreinautootje mocht spelen, is die ook weer gelukkig. Haha!

Jammer van de stops Yolien, maar voor de rest klinkt het als een prima dagje.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:37

Miriam schreef:
Suus, alle respect hoor! Afgod Je hebt echt twee super prestaties neergezet gisteren!!!

sorry, jouw helemaal vergeten er hierboven bij te zetten! Bloos! Nogmaal gefeliciteerd!! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Met jullie gaat het straks ook helemaal goedkomen in het M Haha! Heb ook extra hard geklapt en gejuicht bij de prijsuitreiking Tong uitsteken

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:48

Eventinggek schreef:
Heb ook extra hard geklapt en gejuicht bij de prijsuitreiking Tong uitsteken

Dat heb ik gehoord en heel erg gewaardeerd!! Ja

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:50

@ suus: heb je zien starten, en je bleef achterom kijken..
Ik dacht kijjk nu voor je straks staat die hindernis voor je neus! Haha!
@ Miriam: Nico Nooren geloof ik .. Haha!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:51

EG, echt super gefeliciteerd hoor! Echt knap!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:55

Renske: die voorlaatste sprong was ook nog best lastig bovenop dat heuveltje met een vrij vroege grondlijn. Kan best begrijpen dat een paard daar vroeg op afgaat.
Ik had dat trouwens op de simpele oxer na de grote waterplas Clown hetje werd wat sterk en wou te vroeg af en ik hield m tegen. Kregen een hele rare spring daar en zag gelukkig dat er op de hindernis jury na, niemand stond te kijken Haha!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:58

Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij! Go jij!

Goeie resultaten gelukkig.

Jammer Nick dat het zo ging..

Ik las dat we er ook weer 1 in de M hadden *LOL*

En vooral Eventinggek .. Echt super zeg !! Die Trakhenner.. whaha Eng !
Zet je wel de foto erop als je hem op de computer hebt Haha!

Ik hoop ontzettend dat het weer goed blijft, wil ontzettend graag volgende week mijn debuut doen Haha!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 12:59

Volgens mij hebben we het allemaal wel eens, merrie had niet helemaal door dat hindernis 6 een oplopend walletje was en stond er ook al op en stortte toen over het bezempje bovenop.

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:23

Rotsprong heb je allemaal wel eens, maar zolang dat niet overal is dan is dat niet zo erg toch Knipoog

Super Suus!
En nu weet je ook meteen dat je niet voor spek en bonen meerijdt in het Z Haha!
En natuurlijk ook top van Ungaro!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:28

Ik wist niet dat ze in de tent foto's verkochten. Anders was ik zeker gaan kijken. Ik hoop dat ze nog ergens op internet verschijnen. Welke firma was dat dan Suus?

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:38

Foto's Suus! En gefeliciteerd!!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:41

uhm geloof iets van eventing.... maar ik krijg de foto's nog per e-mail opgestuurd dus daar staat neem ik aan nog wel een website in of zo. Dan zal ik die hier wel even posten! (foto's natuurlijk ook Haha! )

Ik zag trouwens net bij de uitslagen dat ik 21 strafpt had met springen oeps Clown , vond ik gisteren eerlijk gezegd niet meer zo interessant na de cross Bloos en ik had maar 16 sec. tijdsoverschrijding in de Z Knipoog

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 13:52

ik dacht dus eventinghorses.nl maar dat is het dus niet....
Ben benieuwd, van Mim hadden we een paar mooie foto's gezien....
Was paardenfoto.nl ook weer aanwezig?

Ennu, Suus, tja dat jumpen, dat komt echt wel weer goed.... Stoppen met mutsen en gewoon lekker rijden!

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:15

Ik meen dat ze ook kaartjes uit aan t delen waren van iets van http://www.dierenfotorafie.nl maar dat is n beetje n rare site Clown Straks eens kijken of ik thuis nog ergens dat kaartje kan vinden...

En tsja, gewoon blijven oefenen met springen hé. Maar gisteren was wel heel erg overdreven.... Stoom uit je oren Het ging de laatste tijd eigenlijk juist heel netjes in t L.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:16

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:18

Die directe link naar peppenster is niet met paarden. Je moet zn andere site hebben, daar staan wedstrijden op.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-08 14:21

en welke site zou dat dan zijn? Schijnheilig