) van Chaam
Pasjha liep een aardige drs. proef, mocht wel wat actiever. Stond na de dressuur ergens op 2/3 vd groep. Ben helaas in alle drukte vergeten mijn coupon af te halen… Er waren trouwens 30 combinaties in de Z!
Daarna de eerste Z lus op het open veld nog een keer gelopen, zaterdag had ik de Z cross alvast gelopen en ik kon de hindernissen al 2 weken wel dromen. Nog even het springparcours bekeken en even lekker warm in de tent gezeten en toen Ungaro gaan opzadelen voor dressuur. Toen ik eenmaal aan het rijden was werd ik gelijk door de ringmeester geroepen, bleek dat ik er 20 min. naast zat met mijn tijd!! Wat een blunder
Maar goed, ik had het geluk dat ik de laatste was en de jury vond het niet erg om even te wachten dus ik kon zelfs nog een beetje losrijden. Proef ging redelijk, wel voor het eerst echt iets van een middendraf gevoeld! Dat was alvast weer een overwinning, vooral nadat we ook nog zo kort hadden losgereden. Na de dressuur stonden we 6e en er was héél dicht op elkaar gepunt.Daarna gelijk Pasjha weer voor het springen opgezadeld. En toen kreeg ik toch even flink de kriebels! Inspringen ging al niet helemaal lekker, had weer een paar rotafstanden en begon te veel terug te rijden. De al slechter wordende bodem werkt dan natuurlijk ook niet echt voordelig. En om me heen reden allemaal van die topruiters! Had echt zoiets van: wat doe ik hier eigenlijk!! In het springparcours ging het helaas ook écht niet lekker, ik reed veel te veel terug en Pasjha was ook wat erg laks. Resultaat: 3 balken + 1 stop op de laatste hindernis!!
Allemaal helemaal aan mezelf te wijten, dat was het enige positieve. En het ging de laatste tijd al veel beter op springwedstrijden…. Na het springparcours heb ik zelfs een momentje gedacht dat ik misschien beter niet zou moeten starten in de cross. Maar die gedacht was gelukkig zo weg
Na een valse start (foei!) lekker van start gegaan. Op 3 stro-hindernis had ik ook een beetje een rotsprong, maar daarna ben ik flink door gaan rijden. 4 molenwiek ging goed, 5 trakhener ging super!
Wel met de zweep in een hand gesprongen, maar dat was meer voor mijn eigen gevoel! Later nog twee hele mooie foto’s hiervan gekocht! 6 woudreus, 7 steeple, 8abc smalle-boom-smalle en 9 surfplank ging goed. 10 waterinsprong ging ook heerlijk, deze vond ik best pittig. 11 bankje, 12 haag en 13 oxer ook goed. Na de eerste hindernis (14) van de combi heb ik een volte gedraaid en daarna mooi 15 + 16 gesprongen. Deze lijn vond ik toch nog wel wat erg technisch en Lex herinnerde mij tijdens het verkennen zaterdag eraan dat het wel pas mijn eerste Z start was haha! 17 was een flinke haag met een flink gat ervoor, dit vond ik dus een échte flinke Z hindernis. Hetzelfde vond ik trouwens van 18 de punt hierna. Beide gingen gelukkig heel netjes!
19abc de coffin ging ook lekker. 20abcd oude waterplas ging echt kicks, behalve op een klein struikelpasje bergop naar d na. Vooral ab vond ik ook weer echte Z hindernissen: lastig en kort aan te rijden 2 díkke bomen op 5 m. afstand met een diepere landing in de droge waterbak. Hierna 21abc de Normandiebank, welke onder luid gejuich ook echt super ging. Daarna nog 22 de wegversperring en daarna 23 welke we helaas flink raakten (breekboom). Op mijn klok was ik 20 sec. over de tijd, niet verkeer met alternatief! En wat was ik blij
Gewoon gelijk mijn eerste Z cross 2 wp’en!Daarna hadden we ruim tijd om de L cross te lopen en lekker bij te kletsen met diverse bokkers! Gezellie! Rond 3 uur was het nog steeds flink aan het regenen. De bodem van de cross werd hier en daar best zwaar en ik heb bij diverse hindernissen gekeken waar de beste “landingsplaatsen” waren. Verder vond ik de surfplank ook wel erg spannend voor Ungaro. De bodem (lees glibber glijbaan) voor het oude water en het stuk erna tot aan de bosuitsprong was wel erg slecht… Maar Ben was er helemaal van overtuigd dat de bodem helemaal geen probleem zou zijn voor Ungaro.
Daarna met Ungaro springen. Gelukkig regende het bijna niet meer. Het springterrein was echt een grote blubberzooi en Ungaro was ook nog echt mega heet…. Gelukkig toch foutloos gesprongen en hij kon echt niet wachten tot hij daarna de cross in mocht. Ik heb dan ook een heerlijke cross gereden met Ungaro! Heb dan ook een leuke foto met hem op de L haag voor de coffin waar ik weer met een brede glimlach opsta! De surfplank en het water gingen gelukkig ook heel goed!
Uiteindelijk was ik nog 2e met Ungaro
Die heeft zichzelf weer een mooie statiedeken verdiend
En het Z viel me ook nog mee: was 11e vd 29 starts! Ben echt mega blij met mijn Z cross! Baal wel erg van het springen, maar de cross heeft alles goedgemaakt! Heb in de cross alleen op de laatste een rotsprong gehad.Half 11 was ik moet maar erg voldaan weer thuis, we hebben mijn zadels nog maar even goed schoongemaakt en ingevet! Paarden stonden er ook lekker kwik bij. En de vrachtwagen is ook officieel goedgekeurd
Madelene, Lielle & Renske: gefeliciteerd!! Goed gereden! Lekker start van het nieuwe seizoen voor jullie
Ibonn: leuk dat jullie ondanks de regen toch nog zijn komen kijken!
Nickeltje & Paul zien springen
Nick was inderdaad erg heet en veel te gretig in het parcours, jammer! En Paul ging ook helemaal niet lekker… Volgende keer beter & blijven oefenen! Just like me
haha 

heb inderdaad nog steeds mega kriebels in mijn buik
(en Ungaro ook
Je hebt echt twee super prestaties neergezet gisteren!!!
Lekker begin van het seizoen, gelijk 1e. En leuk ook voor Frank dat hij even terreinautootje mocht spelen, is die ook weer gelukkig.
Nogmaal gefeliciteerd!!
Het ging de laatste tijd eigenlijk juist heel netjes in t L.