[SGW] [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Loes_Joery

Re: [HK]Muts mee met SGWay! (deeltje 9)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 21:57

Simmie schreef:
Hebben jullie het stuk over eventing in de Paardensport al gelezen?
De ideeen van de Lipsen mn over de basissport vind ik wel wat hebben, maar de grens van 4 springfouten en wat tijdfouten in je springparcours en dan niet de cross in mogen vind ik wel heel zwaar. Ok, 24 fouten mogen hebben vind ik ook weer het uiterste.

Ja ik heb het inderdaad gelezen Sim, vindt de ideeën van de basissport ook wel wat hebben. En dat van de fouten, tja 24 is wel veel maar wat hun aangeven vind ik wel streng, er moet daarin gewoon een middenmoot komen! Zo rond de 12 ofzo, wat Caatje ook zegt!

Snoekiej: Dat 'plakbandje' op de neus, is om de paarden beter te kunnen laten ademhalen. Zodat hun neus goed 'open' blijft.
Althans zo heb ik het gehoord, sorry als ik fout zit!

Over het 1.10/1.20 parcours denk ik dat hij het wel over de paarden heeft en dan wel op landelijk niveau denk ik!

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:07

Daar heeft hij het denk ik ook over het landelijke niveau. Maar laten we eerlijk zijn als 12 fouten de norm voor uitsluiting, dan zouden er genoeg parden die nu goed int. lopen niet meer kunnen crossen. Zeker met een jong paard, kan 12ft een keer gebeuren.
Opzich vind ik 24 we redelijk. Maar het liefst zouik toch weer het springen na de cross hebben. Was toch wel veel fijner. Doe het desnoods alleen in de B en L voor het crossen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:11

Snoekiej schreef:
Had wel al een foto zien staan, verbaasde me nog op het dingetje op de neus van het paard. Het lijkt wel een soort plakbandje ofzo Verward Waar zou het voor zijn?

Dat is een flair nasal strip. Zorgt er voor dat de neus goed openblijft en de paarden dus goed en diep adem kunnen halen tijdens de inspanning.

viefdepief

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:12

Ik snap best dat ze het springen wat willen verhogen Ja
Stuk heb ik nog niet gelezen, ga ik morgen eens doen!

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:17

ik ga t ook ff lezen nu

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:36

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:47

Loes: Hoe was het trouwens gegaan in Roosendaal?

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 22:58

Snoekiej schreef:
Citaat:
Ook de bouw van het springparcours voorafgaand aan de cross is voor Lips een belangrijk aandachtspunt. "Dat staat in Nederland echt veel te licht. Als je dat vergelijkt met de landen om ons heen helemaal. Dat is bijna niet verantwoord. Als je niet simpel over een 1.10 of 1.20 parcours kan rijden heb je gewoon niets te zoeken in de cross, dat is vragen om ongelukken."

Zijn jullie het hiermee eens? Ik weet niet of hij het nou over landelijk of internationaal niveau heeft, maar voor landelijk lijkt me dit wel errug zwaar. Niet ieder paard red de 1.10 of 1.20, maar komt wel makkelijk een cross door. Het lijkt me niet eerlijk om die paarden dan uit te laten sluiten door teveel balken in een springparcours.

ik spreek uit ervaring, ik heb regelmatig heel wat balken zien rollen in het springparcours met een paard dat wel supersafe is in de cross.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:07

Ja, daarom. Sommige crosspaarden zijn gewoon niet zoafe met springen, puur omdat het los ligt en ze dr denk ik wat minder respect voor hebben dan wanneer het vast ligt.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:13

Ik had zo'n paard.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:18

Ik vind het wel super leuk dat owaola zo goed gaat met tim, Heb die merrie nog vaak gereden in de tijd dat ik nog bij piet op stage zat.. Fijn dier...

IK denk idd ook dat sommige paarden in de cross een stuk beter springen dan in het parcour, ook om het feit dat ze dan nie voorzicht genoeg zijn en in de cross meer respect hebben idd

Biem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:38

Ben er ook weer! Knipoog maar ga zo gelijk maar mijn bedje opzoeken. Morgen dressuurles, hopelijk is het niet zo'n nat weer.

Welterusten alvast Dromen

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:43

Goeieavond Doei!

Net TeeGee gekeken, ze moest in het M springen. Baal dat ik me niet opgegeven had, het stond niet hoog wel super technisch.

@ LZ: Ik neem idd ook een paar andere schoenen mee. Gewoon zwarte, soort van ballerina's maar dan sportief. Als het echt niet meer wil dan maar die.

Ik heb ht idd ook gelezen in de P&S. Dat de hoogtes omhoog gaan vind k niet erg. 24 strafp in het springen vind ik op zich ook best veel, maar 12 strafpunten als max vind ik weer veel te streng.

Bonny_CT

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-08 23:54

Ik ga ook naar bed, benkapot.. weltrusten iedereen

_San_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:01

Heb alles braaf gelezen Knipoog Mooie opening!!
Ik vind die grens van springfouten wel goed, ook om wat Lielle zegt. Dat er paarden zijn die supersafe zijn, maar minder respect hebben voor de balken.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:12

Ik had helaas 2 pechbalkjes, wel tevreden. Werden er veel uitgebeld. Denk dat ik 1e (?) reserve ben voor de regio.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:18

Marieke_xXx

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:20

@ Teegee:: Fijn dat je tevreden bent!

Deze avond zijn ze weer komen scheren, van een bruinbonte pony weer terug naar een grijsbonte Lachen Op het begin was ie erug lief, maar op het einde bij zijn achterpoten begon hij toch vreselijk zenuwachtig te doen... Vork

andrea16

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:32

Ik ben er ook weer van de kring. Wat een saaie ***wedstrijd zeg! Er kan bij een handjevol ruiters nog een glimlach vanaf en verder is het allemaal chagrijnig rondjes rijden.

Ik had vanmiddag al thuis losgereden en daar was ik erg blij mee gezien de kleine losrijruimte. Heb maar een paar sprongetjes gemaakt en de ring in. 1e parcours ging erg fijn!!! Goed ritme, fijn springen, wel 2 balkjes, echt van die geaaide helaas. Daarna ongeveer een uur moeten wachten voor het 2e parcours. Ik wou nog even een paar sprongen maken maar op de oxer verstapte (?) ze zich in de landing waardoor ze op d'r knieen lag en ik er bijna af. Weet niet wat er gebeurde maar het ritme was echt even helemaal weg. Parcours ging ook helemaal niet fijn en 2 balken volgens mij.
Zelfde resultaat maar een totaal ander gevoel Clown

Heb het stuk in de Paard en sport nog niet gelezen, zal em zo even opzoeken.
En wat betreft het springen, er zijn inderdaad genoeg paarden die in het springparcours gewoon te laks zijn en in de cross juist heel handig rondkomen. Ik vind 3 balken dan wel een erg strenge grens.

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 00:55

Jammer Andrea! Ik had ook 2 van die aai balkjes.

CoriienRN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 08:31

goede morgen Gaaaap

ben echt moe nog Nagelbijten / Gniffelen

Ga nu richting friesland dus van vanmiddag pas thuis Doei!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 08:52

morgen..
wij gaan zo ook naar friesland, naar Amaretto Haha!

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 09:02

hey ROWO: ik vond dat parcours er op het filmpje toch niet zo technisch uitzien...? veel diagonalen.

En die springhoogte daar ben ik het soms wel mee eens. Ik kom op crossen waar het basisparcours lager staat dan de cross. De enige L crossen die ik goed aan de maat vond met het klassiek waren WB en Hattem. en wieringerwerf was practisch ingegraven....
Ik heb meestal niet zoveel fouten in het parcours, ik weet niet eens hoeveel balke je mag hebben?? maar 12 punten vind ik wel heel streng. Sommige paarden zijn gewoon te slim, die weten wel dat die balken vallen en die cross hindernissen niet... Inteligente paarden worden dus afgestraft...

jenga_8

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-01-08 09:03

Ohja, wedstrijdruiters, veel suc6!

Jetske

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-08 09:22

ik ga Doei!
wedstrijdgangers succes!