[SGW] Wat wil jij bereiken in 2008

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Amber_

Re: Wat wil jij bereiken in 2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:37

Werd mij ook gemeld Ja.
Je hoeft namelijk ook niet weer opnieuw te beginnen als je bijv. al M dressuur bent.

Ik hoefde ook mijn dressuur en springpunt niet opnieuw te halen voordat ik SGW zou starten.
Omdat ik die mee zou nemen.

Edit: Toch even mailen nu, dan laat ik weten !

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:42

Maar weten ze bij de KNHS dan wel duidelijk dat je bij de paarden gaat starten?
Ben benieuwd naar hun antwoord, want als zij zeggen dat je je punten meeneemt is het dus in strijd met hetgeen in de regelementen staat.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:49

Daarom heb ik ze gelijk even gemaild Ja.
Heb heel duidelijk gezegt dat ik in 2008 naar paarden overstap, en of ik dan opnieuw mijn winstpunten moest halen of dat die mee gingen ?
En of ik dan gelijk in het nieuwe jaar SGW mocht starten zonder eerst opnieuw winst te moeten halen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 17:56

Hmm, zeer benieuwd naar het antwoord.
Ik hoop voor je dat je je punten idd mee mag nemen, maar aan de andere kant is het best raar.
Stel nl dat je al ruim 10 wp's in het (pony)springen hebt, dat zou dan betekenen dat je direct bij de paarden L zou mogen starten met springen en dat lijkt me toch een pietsie veel van het goede. Maar ja, we wachten het antwoord van de KNHS even af.

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:00

Amber_ schreef:
Werd mij ook gemeld Ja.
Je hoeft namelijk ook niet weer opnieuw te beginnen als je bijv. al M dressuur bent.

Ik hoefde ook mijn dressuur en springpunt niet opnieuw te halen voordat ik SGW zou starten.
Omdat ik die mee zou nemen.

Edit: Toch even mailen nu, dan laat ik weten !

Ja door mij Huilen van het lachen
Ben ook wel benieuwd?
Ach gut

MelanieB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:01

Simmie schreef:
Hmm, zeer benieuwd naar het antwoord.
Ik hoop voor je dat je je punten idd mee mag nemen, maar aan de andere kant is het best raar.
Stel nl dat je al ruim 10 wp's in het (pony)springen hebt, dat zou dan betekenen dat je direct bij de paarden L zou mogen starten met springen en dat lijkt me toch een pietsie veel van het goede. Maar ja, we wachten het antwoord van de KNHS even af.

Ja, daarom dacht ik het ook wel, zal wel erg zwaar zijn. Ja

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:01

Maar ja wie zou dat willen om direct naar de L paarden over te stappen dan? Das toch wel heel wat hoger en moeilijker.

Maar je hebt toch nu 1x in het paarden springen gestart en 2 winstpunten gehaald? Dan zou je toch gewoon SGW mogen starten?

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:12

rowo schreef:
Maar ja wie zou dat willen om direct naar de L paarden over te stappen dan? Das toch wel heel wat hoger en moeilijker.

Je zou ze de kost moeten geven..........

Citaat:
Maar je hebt toch nu 1x in het paarden springen gestart en 2 winstpunten gehaald? Dan zou je toch gewoon SGW mogen starten?

Ze mag ook gewoon SGW starten, maar daar ging het niet om. Het ging er om dat Amber zei dat ze bijna L-startgerechtigd is bij de paarden omdat ze de wp's van het ponyspringen heeft "meegenomen". En juist om het meenemen bestaat die verwarring.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:13

Oh ik dacht dat het om het SGW ging....

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:16

Ja ging het ook,
Maar zodoende heb ik toen KNHS gemaild of ik mijn winstpunten meenam naar de Paarden, of dat ik opnieuw moest gaan springen voor winst voordat ik SGW mocht starten Ja.

Het antwoord was toen dat je je winstpunten mee nam.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:33

Simmie schreef:
Maar weten ze bij de KNHS dan wel duidelijk dat je bij de paarden gaat starten?
Ben benieuwd naar hun antwoord, want als zij zeggen dat je je punten meeneemt is het dus in strijd met hetgeen in de regelementen staat.

dit is geen nieuwe combinatie, maar een bestaande.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:41

Dat klopt idd Lielle, maar ze gaan wel over naar de paarden (dus ook een nieuwe paardenstartkaart neem ik aan) dus zou je in die zin kunnen zeggen dat er bij de paarden een nieuwe combinatie is.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:42

Ik weet wel hoe het ging toen een meisje wat ik ken haar pony werd uitgemeten. Alleen ging zij van D naar E pony dus niet naar de paarden. Zij nam haar winstpunten wel mee.

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 18:44

Simmie schreef:
Dat klopt idd Lielle, maar ze gaan wel over naar de paarden (dus ook een nieuwe paardenstartkaart neem ik aan) dus zou je in die zin kunnen zeggen dat er bij de paarden een nieuwe combinatie is.

Mijn combinatie nummer is hetzelfde gebleven..
Maar heb wel een nieuwe startkaart gekregen Ja.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:01

Citaat:
Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt een combinatie bij het springen ingedeeld in de klasse, waarvan de voorgeschreven hoogte van de hindernissen in het parcours, overeenkomt met die van de klasse waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen. De behaalde prestatiepunten worden overgenomen.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:03

Dan lijkt het me allemaal duidelijk.
Dat stukje in het regelement heb ik gemist/overheen gelezen.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 19:06

stond een paar alinea's lager.

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 20:53

Fijn voor Amber Lachen
Maar toch vind ik het een beetje vreemd. Als ik dus aan het einde van het jaar 10 of meer punten in de L heb, kan ik net zo goed L blijven springen, ipv nog over naar de M als we daar klaar voor zijn. Want dan wordt ik teruggeplaatst naar de B (en ben ik gelijk L startgerechtigd), of ik start M en mag kiezen bij de B of L.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:13

Ik vind het op zich wel redelijk logisch. Nu was Amber bij de pony's nog B, maar stel dat ze M was. Dan is het logisch dat ze gewoon B paarden start en niet M paarden.
Maar Snoekiej Vorstin is toch een E pony? Als jij M start met haar dan moet je toch L paarden? (EM = 1.10m en L paarden ook)

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:33

Ja, in het geval van Amber is het wel logisch. Vorstin is idd een E pony, dus stel dat ik aan het eind van het jaar M zou starten, zou ik mogen kiezen of ik B of L wil starten. Het ging me meer om de winstpunten, maar ik snap mijn eigen verhaaltje van net ook al niet meer Clown

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:35

Citaat:
Bij de overgang van de ponysport naar de paardensport wordt een combinatie bij het springen ingedeeld in de klasse, waarvan de voorgeschreven hoogte van de hindernissen in het parcours, overeenkomt met die van de klasse waarin de ponycombinatie direct voorafgaand aan de overgang naar de paardensport was opgenomen. De behaalde prestatiepunten worden overgenomen.

Wat ik er uit begrijp is dat als je bij de pony's bijvoorbeeld DM bent (wat de hoogte 1.00/1.10 betekent) dat je dan dus bij de paarden B moet starten. Zou je met je E pony M zijn is dat al over de hoogte van 1.10/1.20. Dat zou betekenen dat je bij de paarden toch met die E pony in het L moet starten (ook hoogte 1.10m/1.20m)? Dus dat je dan niet meer in de B mag?
Of zie ik het dan verkeerd?

Snoekiej

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 22:42

Ik zoek ff de tabel uit de reglementen op hoor.. Ze geven je ook de keus om nog een klasse lager te starten, wss om in te komen ofzo

Citaat:
Tabel 7.3
Overgang springen pony’s naar paarden
Ruiter (pony)-----------------------------Paard--------------------------------Klasse
-/B/L -------------------------------------/B/L/M/Z/ZZ/D/C/B (1.40)/A----------B
M cat. CD/Z cat. C ------------------------/B/L/M/Z/ZZ/D/C/B (1.40)/A----------B
M cat. E/Z cat. DE/ZZ cat. DE -------------/B-----------------------------------B
M cat. E/Z cat. D--------------------------L/M/Z/ZZ/D/C/B (1.40)/A ------------B of L
Z cat. E/ZZ cat. D-------------------------M/Z/ZZ/D/C/B (1.40)/A---------------L of M
Z cat. E/ZZ cat. DE------------------------L------------------------------------B of L
ZZ cat. E----------------------------------M -----------------------------------L of M
ZZ cat. E----------------------------------Z/ZZ/D/C/B (1.40)/A-----------------M of Z

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-08 23:31

Aaah zo... okee. Wel erg fijn om die mogelijkheid te hebben lijkt mij!!

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-08 00:48

Je mag dan idd nog klasser lager starten dan je zou springen bij Paarden Ja.
Maar haha dan ben ik idd al bijna L, nou laten we die maar even helemaal uitrijden. Vork

Amber_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-08 17:16

Mailtje terug van KNHS :

Bij een overstap van de ponysport naar de paardensport in het springen, worden normaal gesproken bij de paarden in dezelfde hoogte gesprongen als dat er bij de pony's werd gedaan. In dat geval worden de winstpunten meegenomen.
Omdat u naar een andere hoogte gaat (B bij de paarden is immers hoger dan B bij de pony's), neemt u de winstpunten niet mee en begint de winstpuntentelling inderdaad opnieuw.