[SGW] SGW Barchem - verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

AnneMieKe_89

Re: SGW Barchem - verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:23

Iedereen bedankt voor de reacties! Is zeker erg balen..
En je hoort het niet vaak nee, maar Michael heeft het nu dus al 2x gehad.

Nickeltje: Is vooral heel frustrerend ja! En je staat zo machteloos..

TeeGee: We hebben voorlopig een afspraak staan met een holist. Mocht dit niet werken heb ik misschien wel interesse in die meneer. In ieder geval bedankt voor het mee denken Lachen

Wouw Yvonne.nl! Echt goed van Rosanne joh! Was zeker geen makkelijke cross, en dat ze bijna overal rechtdoor gegaan is. Ze mag zeker trots zijn op zich zelf en haar paardje Lachen
En nog prijs ook! Maar hard gaan dressuren dan!

Berdien: Ook netjes hoor. Klinkt of je wel klaar bent voor het L Lachen
Jammer dat je net geen prijs had.

Ruud: mooi dat je tevreden bent! In ieder geval al voor uit gegaan dan!

MariskaFally: Echt balen dat je er in het springparcours al uit moest zeg..
Da's ook zonde!

Leliaardje: jammer dat ze die hindernis vergeten was.. scheelt een hoop plaatsen!

Zijn een hoop mensen die van de winter heel hard aan de slag gaan met dressuur geloof ik!
Waaronder ook wij Haha!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:35

Weet iemand toevallig hoelang het meestal duurt voordat Paard in Beeld de foto's online heeft? Ben erg benieuwd namelijk!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:03

Die van Bathmen van zondag B paarden staan er ook nog niet op.

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:07

TeeGee schreef:
Weet iemand toevallig hoelang het meestal duurt voordat Paard in Beeld de foto's online heeft? Ben erg benieuwd namelijk!

Ik heb gisteren even wat foto's bekenen in de tent, maar was niet onder de indruk van de kwaliteit van de foto's. Nu moet ik er wel meteen bijzeggen dat die van mij ook niet helemaal meevielen, want het licht was wel erg beroerd. Maar ik ben geen prof Tong uitsteken Ondanks dat ben ik ook wel benieuwd!
Laatst bijgewerkt door yvonnepuntnl op 29-10-07 12:09, in het totaal 1 keer bewerkt

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 12:08

Ik heb een aantal teleurstellende resultaten voorbij zien komen... Voor jullie allemaal : Ach gut

@ annemiek: dat michael niet mocht dressuren is wel heel erg zuur zeg. 130 punten? Dat is wel heel erg laag.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:49

Rowo: ja, hij had heel veel 4en en 3en, af en toe een 5, een keer een 6, en een 7 voor de verzorging.

Paard in Beeld is meestal niet de snelste..
Heb geloof ik 2 weken op de foto's van Bentelo en Neede gewacht vorig jaar. We hebben hem ook meerdere malen gevraagd of hij nog foto's had van Bathem een aantal jaar terug. Die zou hij opzoeken maar daar hebben we ook nooit wat van gehoord.

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 13:50

Paard in Beeld komt niet echt zijn afspraken na. Als je ze mailt hoef je eigenlijk ook geen antwoord terug te verwachten. Erg zonde!

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 13:56

Ik wil eigenlijk nog graag een cross foto en bestel ik ook nog een foto van Vriezenveen. (staat wel in mn profiel over dat slootje)

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:06

Ik zou hem dan een mail sturen, en vervolgens bellen dat je gemaild hebt om te bestellen Knipoog

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 14:08

AnneMieKe_89 schreef:
Ik zou hem dan een mail sturen, en vervolgens bellen dat je gemaild hebt om te bestellen Knipoog

Das een goeie! Ik wil ook nog heel erg graag een mooie crossfoto van Calyp, maar paard in beeld heeft nog geen mooie gemaakt

vlooiebaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 14:31

caatje van harte beterschap gewenst, iedereen die paard rijdt breekt wel eens zijn sleutelbeen, de eerst 3 dagen zijn het ergste daarna gaat het snel weer beter.(spreek helaas uit ervaring)
Ik heb het idee dat ik een soort mazzel heb ik ben bij die sprong (ik hoorde daar niet te zijn) ik ben daar ook gevallen, was niet op het gat voorberreid.
Gelukkig alleen een dikke neus en een blauw oog,dankzij het klepje van mijn cap, volgend jaar maar investeren in een helm.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:01

Ik heb ook weer eens tijd om mijn verslagje te schrijven,
Ach gut Caatje van harte beterschap.
Annemieke dat is wel erg balen zeg, jullie hadden dus ook een baaldag.
Iedereen die goed gereden heeft proficiat.

Nou mijn verslag

De dressuur ging weer lekker, en ik was gedeelde 2e met Robin. De jury vroeg toen ik me aanmelde: ga je net zo goed rijden als de vorige keer? Bloos uhm oke. Voor mijn gevoel was het nou beter en ik had ook meer punten Haha! .

Op naar het springen ik had er onwijs zin in en het ging weer super en natuurlijk foutloos.
En ja ik stond alweer eerste na het dressuur en springen.

En de cross, 1 t/m 10 AB ging echt super de opsprong afsprong en daarna de breede oxer goed, die twee steiltjes die schuin achter elkaar stonden ook super gereden als puntje. Bij de wiebrertjes besloten alternatieven te nemen en dat ging super.

En toen kwam de hindernis voor de kikkerpoel, hij wilde stoppen maar ik drukte hem door waarna ik er na een galopsprong afkukkelde met een mooie salto net voor het water ik stond nog. Hoofdstel moest opnieuw in enz. heel de tijd tegen mijn pony gezegd dat hij braaf was want hij stond echt te trillen op zijn benen. Opgestapt en het water in gestapt, toen bedacht ik ineens dat ik de hindernis erna moest springen en dus maar snel aangegallopeerd gelukkig op tijd. de rest ging ook weer super. En toen kwam ik bij het volgende water.

Stond er een man met kind in de weg precies waar ik aan wilde rijden. Dat kind rende op en neer dus ik roep "blijf staan" rent ze nog weg. Ik tussen dat kind en die man in gereden maar toen was mijn concentratie weg. En toen stopte pino.
Toen kwam de volgende combinatie dus daar achteraan gereden pino ging bijna maar toch niet en toen viel ik er weer met een salto waar ze bij turnen trots op zouden zijn af Bloos Ik zat daar mooi op de grond voor het water te balen, iedereen naar me toe gaat het gaat het, terwijl ik gewoon ontiegelijk aan het balen was. 2 wedstrijden achter elkaar bij het water waar hij al zo bang is, is er iets aan de hand. p'hage werd ik gestopt en nu staan er mensen in de weg

De cross gaat echt geweldig, hij doet alles zo goed behalve het water. Ik kan wel HC-L maar het ligt niet aan de hindernissen want de Z-cross had hij ook gedaan alleen het water niet. We moeten dus deze winter gaan trainen op water zodat hij het leuk gaat vinden, als hij het nu doet doet hij het alleen maar voor mij terwijl pino het springen wel echt zelf leuk vindt en niet alleen voor mij doet.
Dus als iemand goede tips heeft voor watertraining kom maar op. Knipoog

En helaas doordat er twee uit waren van onze equipe was deze ook uit. Maar wel top dat Friesland kampioen is. OK dan!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:16

Vera: erg jammer van je 'waterprobleem'. Je hebt er ook wel pech mee zeg! Inderdaad maar veel oefenen..
Ik denk dat je het beste kan oefenen door het vaak te doen, een heel veel verschillende waterbakken.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:21

Ja, dat is waar. Zondag eerst maar weer eens dressuren.
Dan gaan we ons plan trekken wat betreft water maar we moeten zo ver rijden voor water.
Er is eigenlijk naar wat wij weten niets binnen een straal van 10 km. En dus moeten we al gauw met de auto.

kimdepim

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 16:51

Jaa Friesland was Kampioen! Lachen
Wel leuk want die ken ik allemaal Knipoog.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:07

Vera, wat rot van dat water gedoe zeg! Echt heel erg balen voor je.
Hopelijk volgend seizoen beter, al is dit wel een ellendige afsluiting zo!

rowo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-07 17:08

Balen Vera... en idd heeel veel oefenen. Calyp kreeg ik eerst ok met geen mogelijkheid het water in. Door heel veel te oefenen, ook grote waterplassen gaat ie er nu zo in.

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:12

Da's wel lastig Vera.. Hoe ver is Meer (B) van jullie vandaan?
Ook wat verder denk ik.. Want dat ligt wat westelijker dan Asten geloof ik. Maar daar kun je wel fijn oefenen ook.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:14

Ja hij ging er eerst ook zo in maar hij heeft zich een keer flink versprongen, hij dacht dat hij zou landen strekkte
zijn voeten en klapte nog door omdat er geen grond was maar water. en sindsdien is hij bang. Maar de gewone afsprongen gaan goed.
En de gewone waterplassen in het bos crosst hij gewoon in galop door.

Annemiek dat weet ik niet, ik zal eens kijken.

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:19

anwb zegt 106 km best wel ver om even te oefenen

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:20

Oei das wel erg ver ja!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:23

Vera, op het terrein in Lunteren zijn 3 waterpartijen, is dat een haalbare afstand?

vera_pino

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:47

132 km ,waarom is het toch allemaal zo ver.
Dichtste bij kwa cross terrein is Deurne en y'stein en dan achter het NHB 't buntven.

AntheaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 17:52

Vera: balen zeg van het water! Ik denk dat je beter wel een keer wat verder weg kunt gaan om op een mooi crossterrein te trainen zodat je pony weer vertrouwen krijgt met watersprongen

Top dat Friesland kampioen is geworden!!

Leliaardje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 18:13

vera_pino schreef:
132 km ,waarom is het toch allemaal zo ver.
Dichtste bij kwa cross terrein is Deurne en y'stein en dan achter het NHB 't buntven.

IJsselstein is dan wel mooi om het water te oefenen: dan kun je er eerst in lopen en dan later ook nog in springen. Volgens mij is die afsprong niet zo hoog.
En misschien in het begin achter een andere pony/paard aan?