[SGW] SGW Princenhage - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

SGWuppie

Re: SGW Princenhage - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:20

Vind het ook idioot dat je je daar als ruiter druk om moet maken. Je verwacht toch gewoon een eerlijke cross voorgeschoteld te krijgen Boos!

Vond Princehage al niet leuk, maar na zoiets hoef ik er echt niet meer heen!

whitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:58

de uistlagen staan online!

Ik snap alleen niet waar de stijlpunten zijn want daar zouden ze op lette maar ik ziet niets.

Ik ben 7e geworden. van de 16 Clown

Ilsje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:24

SGWuppie schreef:
Vind het ook idioot dat je je daar als ruiter druk om moet maken. Je verwacht toch gewoon een eerlijke cross voorgeschoteld te krijgen Boos!

Vond Princehage al niet leuk, maar na zoiets hoef ik er echt niet meer heen!

Nou, dan kijk jij bij de volgende crossen daar toch lekker niet naar, juist beter dat het gecontroleerd word door de ruiters. Die bouwers zullen dit volgend jaar niet zo doen hoor.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:26

Volgens mij begrijp je me verkeerd...

Tuurlijk kijk ik er wel naar, maar ik vind het idioot dat het uberhaupt zo gebouwd wordt en dat je moet dreigen met niet-meedoen alvorens het wordt aangepast.

Apple

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:26

Ilsje_ geloof niet dat dit zo bedoelt is door Wuppie Verward

Volgens mij bedoelt Wuppie juist dat het wat apart is dat je als ruiter hier nog extra op moet letten en het moet aankaarten, terwijl dit wellicht eigenlijk een taak is voor de parcoursbouwers/officials.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:27

Idd Apple Knipoog

Nu was het in de Z, maar als het in de B gebeurt, zullen er genoeg mensen zijn die het niet zien en vervolgens een probleem hebben op zo'n hindernis!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:30

De stijlpunten zijn inderdaad weg opeens. Bij eventingsport.com staan ze er wel bij.

Ik ga wel met Marieke mee wat die B ruiters betreft.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:34

Ja, aan de andere kant zul je niet vaak zoiets tegenkomen in de B. Ik weet van andere jaren dat er wel vaker fouten worden gemaakt in afstanden in P'hage. Jammer, want het is een hele enthousiaste bouwploeg. Waarschijnlijk hebben ze er iets meer enthousiasme dan vakmanschap tegenaan gegooid.... Laten we het positief bekijken, waarschijnlijk hebben ze er dit jaar weer iets van geleerd en is het volgend jaar een nog leukere cross!

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:36

Ja, dat is erg jammer, zeker als ze dan niet openstaan voor commentaar. Ik persoonlijk vind het echt niet kunnen zo'n afstand op een dikke hindernis. Snap de rol van TA dan ook niet helemaal!!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:38

SGWuppie schreef:
Ja, dat is erg jammer, zeker als ze dan niet openstaan voor commentaar. Ik persoonlijk vind het echt niet kunnen zo'n afstand op een dikke hindernis. Snap de rol van TA dan ook niet helemaal!!

Nee, ik ben het dan ook volledig met je eens dat die hindernis er pas op het allerlaatste moment uit ging! Dat hadden ze al weken van tevoren kunnen weten, die afstanden staan gewoon in een boekje hoor!!

Weet iemand toevallig uit z'n hoofd wat regelementair de max. hoogte van de water insprong voor het L is? Of bestaat die niet?

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:41

Ik denk ook dat ze het volgend jaar niet meer doen. Het kruis is ook aangepast en die afsprong ook.
De afstand van die fuik klopte ook niet, maar ik ben daar met Online vanuit stilstand overheen gegaan, dus dat lukte Haha! Ik hoorde dat Renate hem als in-uit had genomen! Voor de B vond ik het verder wel een hele leuke cross! Ben wel blij dat ik niet L hoefde te starten daar... Bloos Hoewel ik de waterinsprong wel goed te doen vond.

Wollie; ik ga ff in het reglement snuffelen.

Edit; een afsprong mag 120 cm zijn in het L (maar daar staat niks apart over een afsprong in het water. Alleen over de diepte van het water dat die 25 mag zijn). Ik schat dat deze 70-80 cm was? Ik had hem zelf iig wel gedurfd.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:42

Wollie, afsprongen mogen 120 zijn in het L.

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:42

de fuik ? welke was dat ?

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:43

Scum schreef:
Ik denk ook dat ze het volgend jaar niet meer doen. Het kruis is ook aangepast en die afsprong ook.
De afstand van die fuik klopte ook niet, maar ik ben daar met Online vanuit stilstand overheen gegaan, dus dat lukte Haha! Ik hoorde dat Renate hem als in-uit had genomen! Voor de B vond ik het verder wel een hele leuke cross! Ben wel blij dat ik niet L hoefde te starten daar... Bloos Hoewel ik de waterinsprong wel goed te doen vond.

Welke afsprong is aangepast daar??? Niet die in de B en L cross zat hoor!
Snuffel ze!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:45

Simmie schreef:

En maakt het dan nog uit of er water onder ligt? Anders denk ik dat de waterinsprong regelementair wel mocht...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:46

SGWOllie schreef:
Scum schreef:

Welke afsprong is aangepast daar??? Niet die in de B en L cross zat hoor!
Snuffel ze!

3 jaar geleden is er voor de cross protest aangetekend tegen de afsprong. Die was nl. 1.10 hoog. En dat mocht reglementair niet. Die is toen uit de wedstrijd gehaald. Of iig; je kreeg de keuze om er langsaf te gaan of hem te springen want ze hebben de vlaggen toen verzet. Dit was in de B cross. Ik weet dat 100% zeker. Bitwise heeft er toen voor gekozen om hem wel te springen.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:47

dyaco schreef:

Ik noem het fuik (hij zal vast anders geheten hebben). Als je het bos terug in ging voor het water dan zat hij aan de rechterkant. Het was een dubbelsprong op 6,5 meter (dus veel te kort voor paarden) waarbij je bergafwaarts erin sprong en bergopwaarts weer eruit. En meteen daarna kwam je bij het water. Volgens mij zat hij er alleen voor de B paarden in.

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:49

SGWOllie schreef:
Simmie schreef:

En maakt het dan nog uit of er water onder ligt? Anders denk ik dat de waterinsprong regelementair wel mocht...

Nee, dat maakt niet uit.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:50

Scum schreef:
3 jaar geleden is er voor de cross protest aangetekend tegen de afsprong. Die was nl. 1.10 hoog. En dat mocht reglementair niet. Die is toen uit de wedstrijd gehaald. Of iig; je kreeg de keuze om er langsaf te gaan of hem te springen want ze hebben de vlaggen toen verzet. Dit was in de B cross. Ik weet dat 100% zeker. Bitwise heeft er toen voor gekozen om hem wel te springen.

Vorig jaar mocht je er ook langs in het B. Maar hij was dit jaar niet anders, toch vreemd...

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:51

Nou, ze zijn creatief geweest Sim. Ze hebben de landing met 10 zand opgehoogd. Dan is ie nog maar 1 meter Haha!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-07 15:58

Iemand van de kring zei over de waterbak voor het L: "bij de laatste combinatie is hij niet meer te hoog" Verwijzend naar het aantal weigeringen dat hij verwachtte... Clown

Tweede dubbel voor het L stond ook op 7 meter Scum. Ook niet heel mooi...

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 15:59

Flauwe opmerking van die persoon Wollie!

nelis

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:17

Ik vond het niet kunnen de afstanden dei niet echt klopte ook niet in het springparcours.

je gaat er tenslotte vanuit dat men safe bouwt niet om ongelukken te krijgen

dyaco

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 16:20

Scum schreef:
dyaco schreef:

Ik noem het fuik (hij zal vast anders geheten hebben). Als je het bos terug in ging voor het water dan zat hij aan de rechterkant. Het was een dubbelsprong op 6,5 meter (dus veel te kort voor paarden) waarbij je bergafwaarts erin sprong en bergopwaarts weer eruit. En meteen daarna kwam je bij het water. Volgens mij zat hij er alleen voor de B paarden in.

Oh die ja weet ook niet precies hoe die heette ....die heb ik gesprongen helemaal rechts (allebei ) kwam door op 7 meter iuit

ohio

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 18:03

het viel mij ook op dat heel veel paarden en of ruiters vielen in het water. mijn paard sprong keurig in en struikelde vervolgens waardoor ik eraf viel, maar ik was niet de enige ik heb heel veel paarden zien struikelen of vallen, ook vorig jaar op het kampioenschap was dat als zo! heeft verder niemand daar last van gehad?