[SGW] SGW Bathmen - Verslagen

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

MJ_

Re: SGW Bathmen - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 07:50

Lielle en nickel, wat onwijs balen van jullie balken zeg Ach gut
Nickel, hoe is het gisteren gegaan?

Verder gefeliciteerd aan de prijswinnaars!!

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:29

Dat is balen Lielle! Ik heb in Bathmen met Cheval ook al is 6 balken gehad.. vind het ook naar rijden daar. Steeds bult op en bult af..

Nick, ik zag je gister de op- en afsprongen rijden. Dat zag er goed uit. Ben benieuwd hoe het verder is gegaan gister?

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:34

Nickeltje: ik heb thuis een 4e prijs voor jou klaarliggen! Go jij! Go jij! Gefeliciteerd!! Neem t wel mee naar Hattem Bloos En heel erg bedankt voor het aanbod om te helpen!!

Lielle: echt poedersuiker van jullie balken met springen! Ach gut Maar er waren er veel die moeite hadden met t springparcours, de grond was ook echt glibberig…. Volgende keer meer succes! (hopelijk met Raimaer Haha! )

Breunis: ah ben jij dat die in de L ring 1e was Haha! Gefeliciteerd! OK dan!

Voor iedereen die ook lekker gereden heeft en/of prijs had: GEFELICITEERD!!

Mijn verslag van gisteren (sorry dat t wat lang is geworden Clown heb veel te vertellen Knipoog ):
Gistermorgen meldde ik me rond 10.45 bij het secretariaat om te betalen. Werd ik even apart genomen en toen bleek dat ze de L dressuur toch nog 1 uur vervroegd hadden!! Ik moest dus eigenlijk 11.16 dressuren… Hij zei dat hij niet meer precies wist wat ie met mij ad telefoon had afgesproken dus vandaar. Ik had zaterdag avond nog extra voor t slapen nog snel even de startlijsten gecontroleerd en geen aangepaste tijden gezien. Nouja, ik heb gezegd dat ik toch eerst de cross wilde verkennen want anders haalde ik dat niet meer. Ik moest me maar bij de ringmeester melden.

Dus toen ben ik eerst op de fiets samen met Ben de L & M cross gaan verkennen. Het M stond lekker maar niet echt zwaar. De trakhener 5 viel me gelukkig reuze mee en die andere greppel met steil 8 ook. Op het smalletje 6 met op een wending de punt 7 moest je wel netjes uitkomen om een goede lijn te krijgen. Verder zag het er wel leuk uit! De cross voor de L vond ik voor Ungaro best netjes. Niet echt makkelijk voor n paard dat pas een paar L crossen gelopen heeft. Ik vond vooral het steiltje met greppel 8ab best pittig. Het steiltje was dichtgebouwd dus de greppel was pas vlak bij het steiltje goed te zien en als ze er dan té zeer op terugkomen zou je daarop makkelijk een langsloper/stop kunnen krijgen. Verder vond ik de piano op 10abc en daarna de afsprong 11ab ook best netjes. Had me de vorige week bedacht dat Ungaro nog nooit meer dan een enkele op- of afsprong gesprongen had haha. Ik vond de hindernissen niet echt aan de maat, maar er waren wel enkele leuke combinaties bij (zoals normaal).

Daarna snel Pasjha opgezadeld voor de dressuur. Direct maar tegen de ringmeester verteld dat ik daarna direct zou terugkomen met Ungaro. Gelukkig liep Pasjha best aardig en de proef ging boven verwachting goed. Heb me helaas wel verreden omdat ik niet goed verstond of t nou CXC of BEB grote volte halsstrekken was…. Balen. De jury was wel zeeeer correct en begon al met me te zeggen dat mijn zweep te lang was (heb ik in de proef niet mee gereden). Volgens hem mocht deze maar 1.00 zijn, toen ik zei dat ik deze speciaal voor de nieuwe regel 1.10 gekocht had en toen bedacht ie zich dat t idd toch 1.10 is…. Toen ik klaar was met de proef begon ik tegen Ben te praten omdat ik echt pissed was over die stomme fout. Zei de jury ook dat ik met niemand mocht praten totdat ik de rijbaan verlaten had. Echt pietje precies, maar hij had natuurlijk helemaal gelijk. Verder zei hij dat het jammer was van die fout maar dat t verder heel netjes ging. Mooi dus. Daarna direct terug naar de trailer en Ungaro opgezadeld voor de dressuur. In draf terug en lekker los gegaloppeerd. Hij liep erg lekker in de proef en de jury was ook tevreden. Resultaat: Pasjha 197 pt en Ungaro 202 beide 2e in hun ring.

Terug bij de trailer direct Ungaro omgezadeld voor het springen. Snel naar de ring om het parcours te bekijken en daarna losgesprongen. Daarna gewoon op nr. t springparcours in, zei de jury dat ik eigenlijk al in de cross had moeten zitten!! Nouja, dus maar begonnen met springen. Gelukkig veel relaxter dan de laatste keren, helaas wel 1 balk. Verder wel netjes. Er werden ook best veel fouten gemaakt, de grond begon ook al behoorlijk te glibberen. Daarna in draf naar de DA en daarna snel naar de startbox. Zeiden ze me daar dat ik nog ruim n kwartier de tijd had?!? Okay, dus ff rustig gestapt en nog n sprongetje gemaakt. Weer terug nogmaals gevraag hoe laat ik de cross in moest; bleek dat ik toch al gestart had moeten zijn…. Daarna kwam iemand niet en kon ik gelijk starten… Ungaro pakte alles echt super aan en keek helemaal niet op t steiltje-greppeltje. De op- en afsprongen gingen ook heel netjes zonder enige twijfel! Toen was ik al helemaal happy met hem! Op het water kwam hij wel flink terug op het steiltje maar hij sprong wel en met wat extra druk sprong hij ook zo het water in. Dus foutloos gefinisht met wel iets van 14 sec. tijdsoverschrijding, maar dat maakte me niks uit want hij had me echt een supersafe gevoel gegeven! Ik vond m wel ietsie flauwer dan normaal in de cross, maar dat kwam volgens mij omdat het vanaf de dressuur in een stuk door ging….

Daarna Ungaro direct aan Ben gegeven en Pajsha direct opgezadeld (Ben ging ondertussen met Ungaro naar de DA). Toen weer in draf naar t springen en snel n paar sprongetjes gemaakt en toen snel naar de ring. Ben geloof ik als laatste vd M gestart. Het was intussen begonnen te regenen en de grond begon behoorlijk slecht te worden. Pasjha ging eigenlijk best netjes maar we hadden helaas ook 1 balk…. Daarna weer direct naar de DA.

In de cross pakte Pasjha echt verschrikkelijk lekker aan: echt lekker gretig en in super tempo! Op de trakhener 5 kwamen we wat dicht maar ging gelukkig goed. 6-7 huisje-punt kwam heel mooi uit en 8 greppel met steil ging ook heel lekker! Daarna kwamen de opsprongen met smalletje 9abc, steeple 10, boompunt 11 en afsprongen met daarna smalletje 12abc. Dit stuk was echt HEEEEERLIJK. Zag Lielle en fam. bij de afsprongen staan maar had helaas geen tijd om te zwaaien Clown Daarna kwam na n stuk veld de bosinsprong en daar ging het helaas mis Huilen We kwam dicht en Pasjha sprong bij de landing schuin onder me en ik lande scheef in m’n zadel en kon m’n evenwicht niet meer houden. Verder was ook alles nat en glibberig dus gleed ik uit t zadel en ben (gelukkig) op beide voeten geland met de teugels nog in m’n handen. Vroeg ad hindernisjury wat ze ervan maakten: natuurlijk val tgv sprong. Balen. Opgestapt en direct doorgereden en de bergop oxer gesprongen. Het water ging ook netjes, wel in draf tot de boom. Had natuurlijk flink tijdsoverschrijding door die val maar dat maakte toch niets meer.

Resultaat: 2e met Ungaro in t L Haha! (toch wel jammer van de tijdfouten) en eennalaatste in t M met Pasjha. Beide paarden hebben het super gedaan en ik ben echt super tevreden over gisteren! Die val met Pasjha was vette pech. De starttijden waren helaas wel echt n ramp en dat vond ik toch slecht geregeld; als we hadden geweten dat de L dr. al om 11.00 begon hadden we veel rustiger aan kunnen doen…. Ben in ieder geval heel erg tevreden over de paarden en de cross was mooi! Jammer dat t ’s middags regende.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 08:49

Gefeliciteerd Suus. Balen van je val, maar je hebt er iig niets aan overgehouden.

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:01

Gefeliciteerd Suus.
Ik vond de tijden in Bathmen dit jaar zowiezo niet zo goed geregeld.
Ik heb je nog gezien met Ungaro op de steil-greppel. Zag er mooi simpel uit.

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:03

Ik heb zaterdagmiddag de cross gelopen, maar op alle bordjes voor de B paarden stond: hoogste en vlaggen zoals aangegeven. Maar alles stond nog helemaal niet goed, stond nog voor de L ofzo. Ze hadden beter even kunnen aangeven waar de vlaggen kwamen te staan. I.p.v overal neerzetten zoals aangegeven.

BuenaVista

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:25

Jantine.. Ik heb de cross vrijdag gelopen en gisteren!! En er stond heel duidelijk waar de B overheen mocht!! En toen wij hem liepen stonden de vlaggen correct!!! Haha!

tientjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:27

Zaterdagmiddag toen wij hem liepen, stonden er bij het grootste deel van de hindernissen, hoogte en vlaggen zoals aangegeven. Maar alles stond nog niet goed, dus dat schepte wel wat onduidelijkheid, waardoor er meerdere mensen gister nog op een fiets rond moesten om te kijken hoe het nou zat.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:37

bianca1980 schreef:
nickeltje wat ontzettend sneu met springen, we hadden het er nog over tijdens inspringen, ik was na de cross 25 minuten wezen uitstappen bij de finish omdat ik dacht ...nou jij komt ook zo...maar zag je helemaal niet meer, dus toen ben ik terug gegaan naar de trailer ?? ik snapte het al niet, maar nu na het lezen van de verslagen begrijp ik het. erg jammer voor je, ik hoop dat het vandaag beter is gegaan ??

Hey, ik was nog naar je toe gelopen toen je over de finish kwam stormen, maar je was nog zo ontzettend blij met je foutloze ronde dat ik je toen maar heb laten stappen... Sorry...

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:41

Sjaan schreef:
Gefeliciteerd Suus.
Ik vond de tijden in Bathmen dit jaar zowiezo niet zo goed geregeld.
Ik heb je nog gezien met Ungaro op de steil-greppel. Zag er mooi simpel uit.

Bedankt! Is fijn om te horen dat het er ook zo uit ziet als het voelt Haha!

De lijn van 4-5 van haag naar haag haaks op elkaar ging trouwens ook mooi: heb ze beiden schuin gesprongen in een recht lijn.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 09:49

Haha! Eventinggek, Bedankt!!!! Top dat je mijn rpijs mee genomen hebt!!!

Goed, na de waardeloze zaterdag ben ik zondag dus opnieuw gestart.
Dressuur ging aardig, lag mn aandacht niet helemaal bij, maar dat kon me eingelijk niet heel veel schelen. Heb ook geen idee hoe veel punten ik had...
Met springen was ik enrom zenuwachtig na wat er zaterdag was gebeurd. Heb eerst veel galop gedaan met schakelen zodat ze heel erg scherp luisterde.
Toen ging Rob Sjoerd helpen met inspringen en heb ik mee gedaan met zijn hindernissen. Ging eigenlijk lekker en alles bleef liggen.
Toen opgehouden met springen en op het grasveldje naast de ring gaan stappen.
Nick was best relaxed eigenlijk.
Ok, ring in, 1 ging er af, 2 ging er af, 4a ging er af...
Toen verder gegaan in onze eerdere race-modus. Er is nog 1 balk afgegaan en daar bleef het bij. Ben nog nooit zo blij geweest met ''slechts'' 4 balken.
Ok, voor de cross was Nick niet te genieten. Heeft gesteigerd, gebokt, gesprongen en zijwaards alle paden af gegaan tot ze het hokje in mocht...
In een bloedvaart over 1, 2 en 3, toen kwam ze in een lekker ritme en sprong ze echt alles zonder ook maar een beetje te twijfelen. Bij de op en afsprong kon ik haar goed terug nemen omdat ik dat liever wat rustiger neem en dat ging ook best goed.
Wel iets over tijd over de finish, maar heel erg tevreden.
Kennelijk dus ook nog een 4e prijs gewonnen.
We konden niet wachten op de uitslag want thuis zat het huis vol bezoek vanwege meerdere verjaardagen en mn moeder zit in het gips dus had ook ziekenbezoek.
Ook moesten we daarna snel naar Leiden voor nog een feestje...

Lielle, wat rot van je balken. Sorry als het komt door mijn voorbeeld....

Verdere winnaars en tevreden mensen: GEFELICITEERD!!!!!

jipje_niekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:08

Gefeliciteerd Nickeltje en Eventinggek met jullie prijzen en fijne ritten.
Nu hebben jullie wel beiden de winstpunten voor het NK toch??

Eventinggek: Hopelijk ben je niet blauw van je val!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:15

Zo, met 4 balken nog in de prijzen?
Maar gelukkig kun je toch nog naar het NK. Gefeliciteerd meid!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:20

Hahahaha, ja dat had ik dus ook niet helemaal verwacht...
Maar Hattem is voor mij het belangrijkste eigenlijk. En daar kan ik heen!

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:24

weet iemand de uitslagen van zondag ?

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 10:35

Geen idee.
Komen ze niet vandaag ofzo op internet??

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 11:31

jipje_niekje schreef:
Gefeliciteerd Nickeltje en Eventinggek met jullie prijzen en fijne ritten.
Nu hebben jullie wel beiden de winstpunten voor het NK toch??

Eventinggek: Hopelijk ben je niet blauw van je val!

Niks aan de hand Haha! Ben eigenlijk gewoon afgestapt en netjes op 2 voeten geland met de teugels nog in de hand Bloos Ik landde gewoon net té scheef in m'n zadel en kon m'n evenwicht niet meer terugkrijgen en toen heb ik me eraf laten glijden. Toen vroeg ik nog ad hindernisjury wat ze ervan maakten, maar dat was natuurlijk val door springen hindernis.

En ja; Ungaro mag nu mee naar Hattem *LOL*

xxitsmexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:22

Nickeltje schreef:
Geen idee.
Komen ze niet vandaag ofzo op internet??

hoop het wel want ik wil wel weten hoeveelste ik geworden ben

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:51

Ik ben even kwijt of ik de volgende vraag nou hier moet stellen, of op het fotografen topic:
Wie heeft er in Bathmen op zondag foto's gemaakt??

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:55

Volgens mij moet je dan in het fotograventopic kijken of daar iemand foto's heeft gemaakt of bij SGW ITP.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 12:58

TeeGee schreef:
Volgens mij moet je dan in het fotograventopic kijken of daar iemand foto's heeft gemaakt of bij SGW ITP.

Daar heb ik wel gekeken en nog niks gezien over zondag...
Ben waarschijnlijk te ongeduldig, maar ook wel heel nieuwsgierig...

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:10

Nick, mooi dat het de dag erna beter ging, maar mag je 2 keer op dezelfde wedstrijd meedoen in dezelfde klasse met hetzelfde paard??

Balen Lielle, als me dat zou gebeuren zou ik zeker weten dat het beest wat mankeert, maar bij Laquinta ligt dat anders he.

Gefeliciteerd voor alle prijswinnaars en kampioenen!!

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:22

Wuppie, ik heb daar eigenlijk geen enkel idee van...
Heb van de organisatie niet gehoord dat het niet zou kunnen...
Denk je dat het een probleem is?

TeeGee

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:23

Is het wel dezelfde wedstrijd? Ik bedoel de ene was de regio en de anders was open.

SGWuppie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-07 13:31

Misschien als het open en regio is dat het dan kan, anders lijkt me dat toch vreemd!