[SGW] NK Hattem 2/3 november

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Bento1988

Re: NK Hattem 2/3 november

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:14

Klinkt spannend Lorette Hyper!

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:21

GvdT schreef:
Ik keek even op startlijsten.nl en daar stond Hattem bij de startlijsten. Ik helemaal nieuwsgierig staat er dit als je het aanklikt.
Citaat:
Ivm wijzigingen van de KNHS kunnen wij op dit moment nog geen startlijsten publiceren.De publicatie van de startlijsten zullen pas woensdag 31 oktober te vinden zijn op onze website.

Voor alle actueele informatie.

KNHS kan wel de lijsten voor de hippiade op tijd maken. Hier hoeven ze alleen maar goedkeuring te geven en dat moet dan zo lang duren. Wel balen dat je woensdag pas wat weet. Ik moet van alles gaan regelen voor mijn pony die alleen thuis blijft.

Wat ik heb begrepen is dat de eisen veranderd zijn ivm erg weing deelname anders (in totaal nog geen 100 deelnemers).
Daarom moeten er nu NA en MA in A'tjes veranderen en dergelijke..

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:28

Sodera schreef:
Wat ik heb begrepen is dat de eisen veranderd zijn ivm erg weing deelname anders (in totaal nog geen 100 deelnemers).
Daarom moeten er nu NA en MA in A'tjes veranderen en dergelijke..

Dat vind ik maar een vreemde zaak.
Eerst wordt er streng gekeken of potentiele deelnemers wel voldoende winstpunten hebben en als blijkt dat er dan uiteindelijk weinig daadwerkelijke deelnemers overblijven, dan mogen degenen die niet aan de eisen voldoen opeens wel starten. Tuurlijk gun ik het iedereen om te starten, maar de toelatingseisen, om het maar even zo te zeggen, zijn er niet voor niets neem ik aan!
Schiet mij maar lek.

Ik snap wel dat de organisatie van zo'n kampioenschap heel wat voeten in de aarde heeft en dat het een domper is voor alle betrokkenen dat er maar weinig deelnemers zijn, maar ja, dat kun je ook van tevoren een beetje incalculeren. Er zijn altijd wel zaken waardoor er mensen afvallen (denk aan blessures danwel van ruiter of paard) en je dus minder deelnemers overhoudt.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:30

Ja Simmie dit is ook maar wat ik begrepen heb hoor en ik weet ook niet precies wat er nu veranderd word maar we zien het wel woensdag Lachen!!

gr_roos

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:37

Als dat zo is, is het wel raar dat ze dat op het laatste moment veranderen. Nu zijn er misschien mensen die de nieuwe eis wel halen en zich niet hebben opgegeven, omdat de oude eis niet haalbaar bleek.

Deze mensen pissen nu naast de pot, kan je ook nog een hoop gezeur om verwachten. Zeker in het L.

Simmie daar ben ik het mee eens, ik denk alleen dat ze niet weer 90 starts in het L willen hebben, net als een aantal jaar terug in Barchem. Aan de andere kant is het wel een tak van sport in opkomst en dan kan je verwachten dat de animo groter is. Ik snap ook wel dat het voor een organisatie ook niet leuk is om voor een 80 combinaties een hoop werk te hebben. Ik heb verscheidene mensen gesproken die de eisen niet reeel vonden en zich afvroegen waar de KNHS mee bezig was.

Ik ben vooral benieuwd wat ze eventueel met de ruiters gaan doen die wel aan de nieuwe eis voldoen en die zich niet hebben ingeschreven. Ik zou het ook niet leuk vinden als later blijkt dat je wel mag starten, maar je hebt je niet eerder opgegeven, omdat de eerdere eis niet haalbaar bleek. Zou er dan goed de pest in hebben.

Volgens mij hadden ze dit ook voor de 21ste al kunnen zien aankomen, nu wordt het wel erg laat dat de startlijsten er zijn. Ik moet er een hoop voor regelen en de mensen die ik vraag willen ook wel tijden enz weten. Verwijt de organisatie niks, maar vind het wel wat slordig van de KNHS.
Laatst bijgewerkt door gr_roos op 28-10-07 21:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:39

... zou het misschien niet gewoon zo moeten zijn dat áls de eisen aangepast worden, iedereen dat ook moet kunnen weten? Ik kan me niet voorstellen dat de KNHS en de organiserende vereniging zichzelf zo in de voet gaan schieten omdat de deelname wellicht tegenvalt. Maar goed, ik merk wel of we horen wat de redenen zijn. Groeten, Paul

Bento1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 21:47

Bijzonder weer dit "KNHS" gedoe ... Verward
Eerst teveel deelnemers en dan weer te weinig Rolleyes

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 22:13

wat zijn nu de eisen voor het L en M??

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-07 23:44

nou ja zeg! Wordt nog leuk dus....

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 08:04

Volgens mij maken we ons veel te druk op grond van het gerucht dat ... Afwachten lijkt mij. Groeten, Paul

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:18

Nou ik heb het er gisteren met Gert Boonzaaijer over gehad, die wist zeker dat de eis veranderde en was zwaar pissig.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:18

Dat zou toch belachelijk zijn als de eisen aangepast zijn? Er zin mensen die zich in allerlei bochten hebben moeten wringen om aan de eisen te voldoen en dat zou dan niet nodig zijn geweest. Ik vind het overigens geen slechte zaak als het deelnemersveld op een NK niet te groot is....

Maar Paul heeft gelijk, we baseren ons op een gerucht. Misschien zit hier iemand van de organisatie die uitsluitsel kan geven????

Renske: Wat veranderde er dan volgens hem????

renskek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:20

Dat je in de M maar twee wintspunten hoeft te hebben.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:22

renskek schreef:
Dat je in de M maar twee wintspunten hoeft te hebben.

Da's balen. BW heeft er net eentje gehaald Haha!

Maar ik vind het ook een vreemde zaak als het zo blijkt te zijn. Ook vraag ik me af of het werkelijk nodig is om dressuur op vrijdag te gaan doen en of het niet allemaal op 1 dag kan ipv al die mensen 2x te laten komen. Zeker als er zo weinig deelname is. Als je naar Gorssel kijkt, dan draaien die er ook heel veel starts op 1 dag door.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:47

Tja, het is nu natuurlijk ook minder lang licht dan tt van Gorssel. Maar met minder deelname zou het wel kunnen....
Hoe dan ook, achteraf je voorwaarden gaan aanpassen kan imo gewoon niet.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 10:55

Daar heb je wel gelijk in ja. Het is veel minder lang licht.

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:28

Dat is idd ook wat ik heb gehoord, iig de M eis laten zakken maar dan zouden er 5 NA in A'tjes veranderen... DUs of dat zoveel uitmaakt Verward!!

Misschien dat het dan ook wel mogelijk is om iedereen op zaterdag laten dressuren maar er zijn ook een boel mensen die het ook wel weer lekker vinden, op vrijdag dressuren.

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:32

Ik heb de KNHS gebeld. Daar verzekeren ze mij dat de kwalificatie-eisen niet aangepast zijn. L blijft 8 winstpunten dit jaar, M 4 winstpunten, Z 1x geklasseerd zijn, alle klassen ten minste 1x geklasseerd in een Nederlandse wedstrijd. Daar is vanochtend op het bondsbureau nog over gesproken in verband met (jaja) de geruchten dat de eisen wèl aangepast zouden zijn..

Nu is het wachten op de definitieve deelnemerslijsten en de startlijsten en dan ... rijden!

Groeten, Paul

edit / ps: ik heb geen reden te twijfelen aan wat de bond me zojuist meldde; voor mij is de zaak dus afgedaan.
Laatst bijgewerkt door Paul_H op 29-10-07 11:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:33

Vind wel dat als er toch geen aanpassingen zijn enzo, die lijst wel erg lang op zich laat wachten...

Paul_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:37

Nickeltje schreef:
Vind wel dat als er toch geen aanpassingen zijn enzo, die lijst wel erg lang op zich laat wachten...

Er zijn wel degelijk aanpassingen, namelijk van al die combinaties die vorig weekeinde (20/21 oktober) al of niet hun laatste punten bij elkaar gereden hebben. Want de lijst is nog van 18 oktober. Dat moet door de administratieve molen, want je wilt niet iemand aan de start die niet mag of omgekeerd iemand uitsluiten die wel aan de eisen voldoet. Maar je hebt helemaal gelijk dat het lang lang lang duurt. Groeten, Paul

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 11:50

Ja, ok.... ik wist wel dat die gegevens nog verwerkt moeten worden, maar dat zie ik meer als verwerken van gegevens...
En niet zoals hier eerder werd gezegd, dat toelatingseisen veranderd zouden zijn en dat er dan daarom misschien mensen in de lijst gewijzigd moesten worden...

Maar goed, we kunnen weinig anders doen dan vol ongeduld afwachten...

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:43

okay. Vond het al vreemd dat ze de eisen zouden gaan aanpassen.... Kun je toch niet maken?

Weet iemand trouwens hoeveel regen de terreinen van Hattem aankunnen Nagelbijten / Gniffelen hier in Limburg is de moesson geloof ik weer begonnen Clown Haha!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:47

Maar ik meen me iets te herinneren dat het alleen vandaag zou regenen en daarna weer droog. De laatste paar weken is het ook droog gweest, dus de bodem zou wel wat moeten kunnen hebben.
Hoewel de wei er bij ons vanmorgen al aardig modderig uit zag na 1 nacht...

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:52

Het bos kan hoop ik wel wat regen hebben, ook de dressuurvelden kunnen wel wat hebben. Zeker als het na vandaag weer mooi droog blijft moet het redelijk zijn hoop ik!!
Natuurlijk zul je de boel iets sneller stukgelopen krijgen als dat het wekenlang droog is maar als t nu droog blijft moet het te doen worden!!

Piietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-07 12:56

Hee allemaal heel veel suc6.
Ik heb de cross gister al even met de hele club gelopen,Samen met alle Vrijwillegers die mochten als 1 ste de cross lopen.
Maar volgens de parcourbouwers is hij heel zwaar.
Ik kom zkkr nog wel kijken,,,
Wij zorgen voor het geluid op deze 2 dagen:D