[SGW] SGW Ysselsteyn - Verslagen

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Yolien

Re: SGW Ysselsteyn - Verslagen

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:14

Jullie zijn toch ook in arendonk??? Tong uitsteken

WENDYBASTEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:15

ja klopt, jullie ook Haha!?

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:16

Zaterdags, dan kom maar cake eten.....

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-07 20:39

Haha ach zonde, als de cake lekker is, gewoon lekker opeten Haha!
Een paar keer de cross lopen, gewoon nog een keer extra, dan komt het er ook wel af hehe

loez

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:45

Ik ben er zondag ook weer geweest! We zaten bij de heuvel. Verplichte doorgang klein opsprongetje, met oxer bovenop en die boom af zeg maar. In totaal 2 weigeringen op de oxer. 1 bij de paarden, 1 bij de pony's Haha! De volgende keer doe ik een shirt aan waarop staat IK BEN VAN BOKT ofzo Tong uitsteken Ken bijna niemand van gezicht, hier op bokt wel van naam, maar van gezicht echt niet Knipoog Was wel een geslaagde dag.

Nickeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-07 19:57

Ik weet dus nog steeds niet wie er bij mij bij hindernis 2 op zondag bij de L paarden ''hup Nickeltje'' of iets in die trend geroepen heeft...
Vond het namelijk wel lief...

wendietje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:18

heeft iemand een zwarte springzweep gevonden met een gouden knop ? ben hem kwijtgeraakt, snik snik... heeft wel emotionele waarde voor me, ben dus helemaal in paniek !!!! ik heb zaterdag gecrossd bij de B paarden. en heb bijna tegen de bosrand aangestaan bij de bos insprong... help mij !!!

als iemand hem gevonden heeft , mail mij dan aub ... wendyvanimpelen@hotmail.com

tanx ! groetjes wendy

Sjaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:34

loez schreef:
Ik ben er zondag ook weer geweest! We zaten bij de heuvel. Verplichte doorgang klein opsprongetje, met oxer bovenop en die boom af zeg maar. In totaal 2 weigeringen op de oxer. 1 bij de paarden, 1 bij de pony's Haha! De volgende keer doe ik een shirt aan waarop staat IK BEN VAN BOKT ofzo Tong uitsteken Ken bijna niemand van gezicht, hier op bokt wel van naam, maar van gezicht echt niet Knipoog Was wel een geslaagde dag.

Dan moet je mij ook wel voorbij hebben zien komen... ik was errug smerig toen ik langs kwam, kon bijna niet missen! Bloos

perdjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-07 15:51

Ik was ook van de partij.
Zaterdag heb ik bij de B pony's geschreven in ring 2 en zondag zat ik bij het springen.
Het waren 2 zeer geslaagde dagen!!!
Iedereen die prijs had gefeliciteerd, en de rest die iets opgelopen hebben beterschap ermee Knipoog

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:39

(Beetje laat maar dus alsnog mijn verslag)
Ungaro L: dressuur ging best lekker en we kregen ook 196 pt. maar in verhouding was dat blijkbaar niet zo hoog want ik stond in de middenmoot vd ring…. Met losspringen ging het lekker, maar toen ik het parcours inreed werd Ungaro me toch een partij gretig! Het ging dus niet helemaal zoals uit het boekje, maar wel foutloos en ruim binnen de tijd. Ik heb hem zo goed mogelijk gestuurd en waar hij wat krap kwam zoveel mogelijk ruimte gegeven.

De cross ging heeeeerlijk! *LOL* Hij bleef de hele cross echt lekker aanpakken. Hij moet nog meer leren om zich meer te laten zakken op afsprongen, dus 3 en 8 (de bosuitsprongen) sprong hij nog wat ruim. Voor het landhek 4 kreeg ik hem perfect ervoor, maar begon hij op het laatste moment toch nog wat te kijken waardoor ik hem toch nog ietsie meer moest aanmoedigen.
De fazantenkooi voor het water en het water zelf gingen gelukkig heel netjes. Hij keek er eigenlijk helemaal niet op. In het water kon ik hem zelfs aan het galopperen houden. Het bergje na het water op was blijkbaar wel best zwaar want toen we boven aankwamen waren we bijna aan het stappen haha. Gelukkig was het boompje bovenop maar een huppeltje en deze ging dus ook netjes. Verder kwam hij heel netjes terug op de Amsterdamse muur met het boerderijtje erachter op de bulten. Deze heb ik dus fijn kunnen rijden. Daarna zag ik dat we toch wat erg snel waren, en heb ik in het bos voor de gastank maar even gestapt. Daarna lekker over bult en het laatste hindernis en toen precies op de optimale tijd gefinisht! Het ging dus echt super en hij was gelukkig ook niet meer zo aan het hangen op de teugel. Uiteindelijk hadden we nog de 7e prijs van de ‘gewone’ ring en waren we Limburgs kampioen! Haha!

Pasjha M: dressuur ging best lekker. Ben heeft zich helaas wel flink verlezen…. Naast mijn ring lagen 2 lege ringen en in een ring was een oudere ruiter (Max??) een beetje vervelend lang en hard door die ring aan het galopperen Hamer Pasjha reageert hier vaak nogal vervelend op, dus op een gegeven moment vroeg ik snel of die meneer even wilde ophouden met galopperen. Blijkbaar had ie me niet begrepen want hij ging gewoon door en toen ging Ben zich ermee bemoeien…. Daarna was hij dus helaas helemaal de tekst kwijt! Ik ken de proeven ook niet uit mijn hoofd, omdat ik maandelijks toch iets te veel verschillende moet rijden en dat krijg ik niet voor mekaar. Dus even ‘pauze’ en daarna verder. Toch nog 199 pt en ik geloof 8e vd ring.

Springen ging lekker en ook foutloos. Cross ging weer eens super Vingers aflikken Pasjha pakte echt alles lekker aan en ik krijg eigenlijk nergens een mindere afstand. De piano ging heerlijk met applaus. De greppel met het smalletje erachter 7ab ging gelukkig perfect! Ik zag een beetje er tegenop om Pasjha uit de 2 smalletjes na de greppel te ‘trekken’, maar dat paste toch netjes als je (thanks Lex!) de greppel gewoon mooi in het midden sprong en daarna recht op het smalletje afreed.
De 2 smalletjes staan op 2 galopsprongen en wij hebben deze al vaak geoefend tijdens de trainingen. Nu is er dus een greppel voorgekomen en het M moest deze als AB (greppel-smalletje) springen en het Z als ABC (greppel-smalletje-smalletje). Ik was bang dat Pasjha te zeer op het 2e smalletje zou aftrekken, maar hij liep mooi precies zoals ik hem ervoor zette en dat paste dus perfect. Bosuitsprong met hooiwagen en trakhener gingen ook goed. Water ging heel netjes en kreeg ik achteraf ook nog de complimenten over. Helaas was ik volgens mij wel weer te snel en heb toen weer een stukje rustig aan gedaan en ben toen te laat weer verder gereden waardoor ik uiteindelijk 11 sec. tijdsoverschrijding had!! Gestoord Stom stom stom...
Resultaat: 8e prijs (en 2e van Limburg) Haha!

Ik heb echt genoten van de hele wedstrijd. Het weer was super, de sfeer ook en beide paarden hebben super hun best gedaan! Complimenten voor de organisatie!
Citaat:

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:46

Super EG. Gefeliciteerd met je kampioenstitel!

AnneMieKe_89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 12:51

Wauw Suus! Echt super Haha!
Heel erg gefelicitieerd met je prijzen, en je kampioenstitel en reserve-kampioenstitel!!
Ik vind het echt top hoe je met 2 paarden zo goed presteert!

Yolien

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:11

Max Trenning! stoute man! Tong uitsteken

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:13

Yolien schreef:

Ik ken 2 Max T's (Tuytelaars en Trenning). En die laatste is idd een stoute man Haha!

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:25

Yep, en de eerste zit voorlopig even niet te paard..

Suus, nogmaals gefeliciteerd met je megaprestatie!!!
Ik vind het zo jammer dat er geen Brabants Kampioenschap is, geeft toch iets extra's aan je wedstrijd....

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:27

Dat is er wel Wollie,alleen heeft Brabant een ander systeem (iets van dat je alle crossen in dezelfde klasse moet hebben gereden?). Ik heb daar al meer mensen over horen klagen. Dat maakt het erg lastig om te promoveren.

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:33

Voor het Brabants kampioenschap gelden Chaam, Etten Leur, Hooge Mierde en Princenhage. Waarvan volgens mij (maar dat weet ik ff niet zeker) het slechtste resultaat afvalt. Lijkt mij idd ook niet de meest ideale opzet omdat je 2 wedstrijden voorjaar en 2 wedstrijden najaar hebt waarbij tussendoor natuurlijk toch regelmatig gepromoveerd wordt waardoor de beste combinaties geen kans meer maken op het kampioenschap.

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:35

Dat is inderdaad lastig. Moet je ze dan perse alle 4 rijden? Want een blessure van ruiter of paard komt er al snel tussendoor. Alle andere provincies hebben volgens mij 1 wedstrijd die aangewezen wordt als RK.

Eventinggek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:36

Bedankt! Ben ook zo blij dat Ungaro het ook zo goed oppakt. Pasjha is idd ook weer op z'n best! Loopt weer tegen het einde van het seizoen, dan is ie echt toppie! Zie wel weer n beetje tegen t begin van volgend seizoen op.... dan merk je best goed dat ze een tijdje geen SGW meer gelopen hebben!

En nu ben ik ook eindelijk voor het eerst eens kampioen geworden in iets Haha! Clown ben zelfs door onze rv gevraagd of ik een receptie wil Bloos! Haha! Áls zowieso pas na het NK. Niet dat ik ervan uit ga dat ik daar bij de eerste 3 zal zitten, maar je weet natuurlijk maar nooit en ik heb tot dan echt bijna geen tijd over Tong uitsteken Heb zoiets nog nooit meegemaakt en weet ook eigenlijk niet echt wat ik daarvoor moet regelen. Ze helpen me natuurlijk wel hoor. Ik moet wel zeggen dat t voor mijn gevoel n beetje raar is dat ik met een 7e prijs kampioen van limburg ben geworden.....

Die klachten heb ik ook gehoord over het Brabants kampioenschap!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:38

Wij zijn trouwens de kinriem van Online kwijtgeraakt. Daar kwam ik gisteren achter toen ik hem opzadelde. Ik vermoed dat hij eraf gevallen is bij het afzadelen na de cross, of bij de afspuitplaats.

Sabine; weet jij toevallig of iemand zo'n ding gevonden heeft?

Altos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 13:40

Van http://www.knhsregiobrabant.nl
Citaat:
Er wordt in vier eventingwedstrijden gestreden om de kampioenstitel Eventing Regio Noord-Brabant. Drie van de vier wedstrijden tellen voor het kampioenschap mits er voldoende deelname is per klasse. Nul (0) punten betekent: uitgesloten of niet gestart.
Verder behaal je plaatsingspunten, dus de beste drie resultaten bepalen het kampioenschap.

Miriam

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 14:05

O, dacht dat ze daar mee gestopt waren.... Blond
Het blijft krom, zo weet je in ieder geval zeker dat niet je beste combi's kampioen kunnen worden... Koe

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:38

Yolien schreef:

Waarom issie stout? Heb even wat gemist geloof ik, maar kom er niet achter wát!

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:41

Ik weet niet waarom Yolien het vindt. Maar ik heb iig persoonlijk wat dingen met hem meegemaakt (waarover ik hier niet ga uitwijden Knipoog ).

Sim

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-07 15:48

Oh, dan kan ik nog wel een boekje opendoen. Hij heeft jaren bij mij op stal gestaan. Haha!

Maar toch wel logisch dat ik Yolien's losse opmerking niet snap? Blond